Lentevertier voor de G-tjes in deel 4!
Re: Lentevertier voor de G-tjes in deel 4!
Ik ben ook benieuwd naar de bovenstaande heren in zomertenue!!
Wat heeft die Dragan toch een gave kleur vos in zijn manen!!
Wat heeft die Dragan toch een gave kleur vos in zijn manen!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Hoe groot zijn ze nu Charret?Charret schreef:Het is ook zo warm voor de tijd van het jaar hè. Denk dat ik Dragan over 2 maanden ophaal.
Zien er goed uit!

-
Knappe heren Charret!!! Ga je er straks wel een boog in knippen? Ik ben benieuwd hoe hij er dan uit ziet?!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Zodra hij thuis komt gaat er een lading voer in een al het haar gaat er af. Manen er af. Kan hij mooi bijtrekken.
En kan ik eens goed zien wat hij in huis heeft. Ik gok dat ze rond de 1, 35m zijn. Geen idee eigenlijk.
Alies was ook een laatbloeier.
En kan ik eens goed zien wat hij in huis heeft. Ik gok dat ze rond de 1, 35m zijn. Geen idee eigenlijk.
Alies was ook een laatbloeier.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Wat zien Guus en Draak er goed uit!!!
Zo ziet Daulann er nu uit!

Zo ziet Daulann er nu uit!

Capone (KWPN), Beer en Grijze 

Daulann ziet er ook goed uit, is flink aan de maat of niet?
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Jemig Charret, wat is Draakje toch prachtig!
Trouwens, ook Guus en Daulann zien er goed uit!
Tja het schiet nu op met de G-tjes...

Tja het schiet nu op met de G-tjes...
Dag dames en heren van het G-tjes topic!
Ik heb sinds vandaag een nieuwe aanwinst; Wente, een 2,5 jarige.. euhm... Alpenfjord?
Ofwel, een haflinger
Mag ik ook meekletsen in dit topic, ondanks Wente's blonde lokken? Lijkt me leuk ervaringen te delen en te kletsen met eigenaren van leeftijdsgenootjes van Wente!
Ik heb sinds vandaag een nieuwe aanwinst; Wente, een 2,5 jarige.. euhm... Alpenfjord?

Ofwel, een haflinger

Mag ik ook meekletsen in dit topic, ondanks Wente's blonde lokken? Lijkt me leuk ervaringen te delen en te kletsen met eigenaren van leeftijdsgenootjes van Wente!
Tuurlijk mag dat!!!
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Welkom Sterre! Leuk dat je ook hier in het topic komt!
Gezellig
Wat leuk!
Even een paar pagina's teruggelezen, wat leuk om jullie verhalen te lezen!
Dit is Wente:

Bij 'Dagboek' heb ik net een topic gemaakt over haar eerste dag hier van mij. Hele belevenis zo, haha!
Vergeleken met Bailey is Wente écht een hittepetit. Blazen, snorken, dribbelen... maar wel netjes in de hand te houden!
Qua praktische dingen kan ze nog bijzonder weinig. Ze is veel in handen geweest qua aanraking, niet bang en heel aanhankelijk, maar meer niet (precies zoals ik het liefst wilde). Ja, ze kan aan de hand lopen op z'n boeren-fluitjes, met veel geduw en getrek, hihi! Dat wordt les 1: netjes naast/achter mij blijven lopen zonder door me heen te walsen.
Ik geloof dat ik haar vandaag haar eerste appeltje heb gegeven, ze nam het heel twijfelachtig aan, stond het vervolgens héél uitgebreid te kauwen en besloot daarna geloof ik dat ik het 'leukste mens' was
Ik gok dat ze nu zo'n 1.40/1.42 is, maar ze heeft echt nog een groeispurt te gaan (mama 1.47, papa 1.50). Wat voeren jullie op zo'n moment? Ik dacht aan Marstall veulen/opfokbrok, gemengd met fibra (structuurvoer, krijgt Bailey ook).
Die paar cm's gaat ze echt nog wel bijgroeien, ze is nu nog heel veulen-achtig in voorkomen. Zag het ook bij de rest van de pony's bij de fokker; een jaar later is het héél wat meer paard dat je voor je hebt staan. Allemaal groot, maar pas in dat 3e jaar echt zo groot geworden. Wil haar dus goed ondersteunen komend jaar.

Even een paar pagina's teruggelezen, wat leuk om jullie verhalen te lezen!
Dit is Wente:

Bij 'Dagboek' heb ik net een topic gemaakt over haar eerste dag hier van mij. Hele belevenis zo, haha!
Vergeleken met Bailey is Wente écht een hittepetit. Blazen, snorken, dribbelen... maar wel netjes in de hand te houden!
Qua praktische dingen kan ze nog bijzonder weinig. Ze is veel in handen geweest qua aanraking, niet bang en heel aanhankelijk, maar meer niet (precies zoals ik het liefst wilde). Ja, ze kan aan de hand lopen op z'n boeren-fluitjes, met veel geduw en getrek, hihi! Dat wordt les 1: netjes naast/achter mij blijven lopen zonder door me heen te walsen.

Ik geloof dat ik haar vandaag haar eerste appeltje heb gegeven, ze nam het heel twijfelachtig aan, stond het vervolgens héél uitgebreid te kauwen en besloot daarna geloof ik dat ik het 'leukste mens' was

Ik gok dat ze nu zo'n 1.40/1.42 is, maar ze heeft echt nog een groeispurt te gaan (mama 1.47, papa 1.50). Wat voeren jullie op zo'n moment? Ik dacht aan Marstall veulen/opfokbrok, gemengd met fibra (structuurvoer, krijgt Bailey ook).
Die paar cm's gaat ze echt nog wel bijgroeien, ze is nu nog heel veulen-achtig in voorkomen. Zag het ook bij de rest van de pony's bij de fokker; een jaar later is het héél wat meer paard dat je voor je hebt staan. Allemaal groot, maar pas in dat 3e jaar echt zo groot geworden. Wil haar dus goed ondersteunen komend jaar.
Ik voer Geke vooral veel hooi met iedere dag Quattro van het merk Mijten. Verder hebben ze ook altijd een mineralen liksteen ter beschikking
Heb je de moeder van Wente ook gezien?
Heb je de moeder van Wente ook gezien?
Leuk dat je mee komt kletsen Sterre. Als je me even de gegevens van Wente PBt (volledige naam, geb. datum en namen van haar ouders) dan zet ik haar in de beginpost met jouw eerste foto van hierboven.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Wat een leuke haflinger!! Erg leuk
Weten jullie al hoe of wat met het inrijden straks? Doen jullie ze ergens heen? Of hoe?
Weten jullie al hoe of wat met het inrijden straks? Doen jullie ze ergens heen? Of hoe?

Met Geke begin ik straks met longeren om van daaruit dubbele longe en lange lijnen te doen en misschien al iets qua gewicht erachter zodat ze vertrouwd raakt met aangespannen werk. Onder het zadel doe ik pas als ze 4 is
Gio rijdt ik zelf in, vaak zit ik er al op voor ik er erg in heb haha.
Denk dat wij vanaf 1 Feb op pension gaan, met oog op HK. We gaan wat longeren en hoofdstel mak maken!
Welkom Sterre
Denk dat wij vanaf 1 Feb op pension gaan, met oog op HK. We gaan wat longeren en hoofdstel mak maken!
Welkom Sterre

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Dankjewel Anita! En helemaal bovenaan nog wel zeg
Dan is ze de oudste van de nu-nog-tweejarigen, echt winterkind, ze wordt eigenlijk al bijna 3.
Dennis, klinkt goed! Leuk hoor, aangespannen.
Thanks Amber!
Dankje Dnieze! Heb je zelf al besloten wat je wilt?
Ik wil bij Wente eerst een fijne basis leggen, en vervolgens de komende maanden veel grondwerken.
Ik zou het erg leuk vinden als ze van de zomer mee zou kunnen als handpaard bij Bailey! Kan ze mooi al wat conditie opbouwen, spiertjes trainen en leren wat een bos is.
Het echte rijden kan nog wel even duren en heb ik totaal geen haast mee. Het idee is om te beginnen als ze een jaar of 4 is, maar is helemaal afhankelijk van hoe alles gaat en voelt. Kan ook net wat sneller zijn, of langer duren.
Ik vind dat hele leerproces geweldig! Heb bewust een jonge pony gekocht om het (weer) zelf te kunnen doen. Vind dat zo mooi en leuk!

Dennis, klinkt goed! Leuk hoor, aangespannen.
Thanks Amber!
Dankje Dnieze! Heb je zelf al besloten wat je wilt?
Ik wil bij Wente eerst een fijne basis leggen, en vervolgens de komende maanden veel grondwerken.
Ik zou het erg leuk vinden als ze van de zomer mee zou kunnen als handpaard bij Bailey! Kan ze mooi al wat conditie opbouwen, spiertjes trainen en leren wat een bos is.
Het echte rijden kan nog wel even duren en heb ik totaal geen haast mee. Het idee is om te beginnen als ze een jaar of 4 is, maar is helemaal afhankelijk van hoe alles gaat en voelt. Kan ook net wat sneller zijn, of langer duren.
Ik vind dat hele leerproces geweldig! Heb bewust een jonge pony gekocht om het (weer) zelf te kunnen doen. Vind dat zo mooi en leuk!
Gio nam ik ook vaak mee als hand paard naast Fjordy! Werkt super, helaas krijgt hij nu iets teveel hormoontjes waardoor ik liever aan de hand doe. Maar is ideaal!

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ik moet eerlijk zeggen dat ik aangespannen rijden niet zo leuk vind, maar met de drie jaar erop vind ik nog te vroeg. Ik kruip er heus wel een keer op om er 2 tellen erop te zitten maar rijden daar wacht ik nog een jaartje mee. Dus op die manier kunnen we wel aan de slag en ze zal uiteindelijk ook een aangespannen proef moeten doen.
Hoi!
Allereerst de beste wensen nog voor iedereen.
Gabbana staat sinds oktober 2012 eindelijk op pensionstal. Nadat hij kwam, is hij direct gecastreerd. Helaas ging dat niet naar behoren, heeft hij 2,5 week op de kliniek gestaan en is hij flink ziek geweest. Hoe ziek hij was, weet ik nu pas omdat ik hem voor die tijd niet echt kende...
Gelukkig is hij dus weer helemaal opgeknapt en ontdekken we samen het terrein van de pensionstal. Boswandeling hebben we ook geprobeerd maar dat is nog een brug te ver. Wanneer we een ander paard tegenkomen, wil hij er écht naartoe! (Brandblaren van touw op je vingers zijn niet leuk haha).
Vast staan voor een poetsbeurt of de modder van zijn beentjes spoelen lukt, naast me wandelen ook. Hij kan al keurig wachten en mij voor laten gaan bij de stal en de paddock. Voetjes voor geven is nog wat lastig. Hij liet zich de eerste keer bij de hoefsmid gewoon vallen!!
Hij vind sommige dingen wel eng maar meer dan een paar pasjes naar voren, wat hupsjes opzij of stilstaan en kijken doet hij eigenlijk niet.
Los in de bak loopt hij superlief achter me aan. Ik kan zigzaggen, achtjes lopen, stilstaan of rennen: Gabbana volgt!
Kortom, tis een heerlijk dier en ik ben zoooooo blij met hem!!

Allereerst de beste wensen nog voor iedereen.
Gabbana staat sinds oktober 2012 eindelijk op pensionstal. Nadat hij kwam, is hij direct gecastreerd. Helaas ging dat niet naar behoren, heeft hij 2,5 week op de kliniek gestaan en is hij flink ziek geweest. Hoe ziek hij was, weet ik nu pas omdat ik hem voor die tijd niet echt kende...

Gelukkig is hij dus weer helemaal opgeknapt en ontdekken we samen het terrein van de pensionstal. Boswandeling hebben we ook geprobeerd maar dat is nog een brug te ver. Wanneer we een ander paard tegenkomen, wil hij er écht naartoe! (Brandblaren van touw op je vingers zijn niet leuk haha).
Vast staan voor een poetsbeurt of de modder van zijn beentjes spoelen lukt, naast me wandelen ook. Hij kan al keurig wachten en mij voor laten gaan bij de stal en de paddock. Voetjes voor geven is nog wat lastig. Hij liet zich de eerste keer bij de hoefsmid gewoon vallen!!

Hij vind sommige dingen wel eng maar meer dan een paar pasjes naar voren, wat hupsjes opzij of stilstaan en kijken doet hij eigenlijk niet.
Los in de bak loopt hij superlief achter me aan. Ik kan zigzaggen, achtjes lopen, stilstaan of rennen: Gabbana volgt!
Kortom, tis een heerlijk dier en ik ben zoooooo blij met hem!!
Toeval bestaat niet!