FW Fjord 2012!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Marissa

FW Fjord 2012!

Bericht door Marissa » wo 02 jan 2013, 18:59

:wave:

Aangezien Reinou haar goedkeuring had gegeven las ik, maak ik bij deze het topic aan voor:

FW Fjord verkiezing van het jaar 2012!!! *o/* *o/*

En beter iets later dan helemaal niet natuurlijk :D

Edit: En het is natuurlijk ook leuk dat er iets te winnen valt met de titel FW fjord 2012!
Sterre (Bailey) heeft aangeboden om voor de winnaar een illustratie van zijn of haar fjord te maken! :D
Sterre illustreert voor verschillende tijdschriften en haar stijl/werk kun je vinden op (om een impressie te krijgen):
http://www.madebysterre.nl

Het is de bedoeling dat je een klein verhaaltje schrijft waarom jij vind dat jouw fjord de titel van FW fjord 2012 verdiend :) En daarbij kun je 1 foto plaatsen.

De voorwaarden om mee te doen zijn:

- Er mag 1 fjord opgegeven worden per gebruiker.
- De fjord moet in jouw bezit zijn of het is je verzorgpony.
- Je hebt minimaal 50 berichten op het forum geplaatst.
- Maximaal mag er 1 foto geplaatst worden.
- Geen offtopic reacties.

Inzenden kan t/m zondag 13 januari
De puntentelling gaat gewoon zoals vanouds na deze datum. Voor diegene die het niet (meer) weten.
Je mag een top 3 samenstellen tijdens het stemmen. Hierbij krijgt de nummer één 3 punten, de nummer twee 2 punten en de nummer drie 1 punt.
Maar goed dat komt later pas :)

Ik doe zelf, zoals eerder aan gegeven niet mee omdat ik daarvoor Hanne en Hinde nog niet lang genoeg heb vind ik.
Dus iedereen: heeel veel succes! :D
Laatst gewijzigd door Marissa op ma 14 jan 2013, 21:09, 2 keer totaal gewijzigd.
Hanne (v. Anton) & Hinde (v. Timor), Preben (v. Tempo), Lysne (Hanne x Gio), Ølvy (Hinde x Gio), Oryza (v. Jelte), Phine (Lysne x Rudsmo Rune) en Perle (Preben x Rudsmo Rune
Amber_

Re: FW Fjord 2012!

Bericht door Amber_ » wo 02 jan 2013, 19:16

Ik geef natuurlijk Fjordy op!

Afbeelding

Daarom een super blije foto van ons beide, in de L SGW paarden we gewoon een 2de plaats hadden! Fjordy houdt van het crossen, oren erop en gaan! Als Fjordy er zin in heeft, vreet hij de hindernissen op. Zo'n gaaf gevoel is dat! Niks te hoog of te gek! Andere wedstrijdgenoten zijn altijd super enthousiast als we weer in de ring verschijnen! Natuurlijk heeft Fjordy ook wel eens een 'off-day'. :+ En zo hebben we wel eens 130km voor niks gereden omdat meneer niet wilde springen haha.

Helaas is het voor hem, voor ons, klaar. Fjordy heeft zichzelf letterlijk kapot gelopen voor mij. SGW Ermelo, Endurance Kootwijk.... Allemaal super foutloos uitgelopen! Terwijl hij een kapotte pees had. Uiteindelijk op mijn verjaardag liep hij 'eindelijk' kreupel, hij had niet langer door moeten lopen anders was het over geweest. Oh, wat heb ik mezelf er slecht en schuldig om gevoeld.

Fjordy en ik zullen nooit meer in de officiële ring verschijnen. Zijn pees zal daar niet sterk genoeg meer voor zijn.... Hij mag natuurlijk voor altijd bij mij blijven! Door hier aan mee te doen hoop ik Fjordy nog een keer in het zonnetje te zetten. Dat verdient hij wel na wat hij mij, en alle 'knotjespaarden' heeft bewezen *D!
Laatst gewijzigd door Amber_ op do 03 jan 2013, 11:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 02 jan 2013, 19:38

Afbeelding

Ik nomineer onze Fello (eerst Isco).

Fello is de 1e zoon van onze merrie Anca, 2e kind van haar. De papa van Isco is Ismo.
Als veulen is hij meteen verkocht naar vd Aa.

Anca en ik hebben niet zo'n klik. Daardoor gaat het rijden ook niet zo lekker en is mijn plezier om te rijden gewoon een heel stuk minder geworden. Er kwam ter sprake om Anca te verkopen.

Toen Evita gedekt moest worden, kregen we zolang een ruin mee. Ik mocht hem wel rijden. Er was er 1 die me wel aan stond en degene die ik leuk vond, bleek onze eigen afstammeling te zijn! Thuis met rijden was hij braaf voor een 3jarige.
Voor een weekendje Drunense duinen, mocht ik hem mee nemen. Ik heb GENOTEN! Wat een heerlijk, nuchter braaf dier. Hij liep voorop, zorgde dat anderen vertrouwen kregen,hield de rust in de groep, terwijl anderen schrokken, liep hij gewoon door.
Tranen liepen over mijn wangen toen ik hem weer moest achterlaten na dat weekend.. Na nog wat onderhandelingen mochten we hem 2 dagen later ophalen en sindsdien is hij weer van ons!!!
We hebben hem omgedoopt tot Fello (als maatje in het engels, zonder w). En dat is hij !!!
Hij is inmiddels betuigd, en Leo spant hem in en rijdt er mee weg. Jessie klimt er op, en stuurt hem in het rond. En ik? Ik heb door hem het genot en de rust van het rijden weer gevonden. We rijden in de bak, hebben een heel klein sprongetje gemaakt en gaan lekker met zijn tweetjes naar de bossen. En dan ook met een los teugeltje.
Fello is echt mijn maatje!!! Maar niet alleen van mij, maar van het hele gezin.
Fello is onze gouden pony. Niet alleen zijn kleur, maar ook zijn karakter!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 02 jan 2013, 19:50

Ik twijfelde erg tussen Marloes en Fatoush. Fatoush heeft gewoon zoveel pech gehad in zijn jonge leventje. Maar uiteindelijk toch gekozen om Marloes te nomineren.

Marloes is de superfjord op mijn werk. Ze neemt haar taak als zorgboerderij-fjord erg serieus. Als iemand verdrietig is horen we vaak: ik wil even met Marloes knuffelen. Mensen die nog nooit paard hebben gereden willen even op Marloes rijden, om te ontspannen. Marloes doet het allemaal braaf. Maar zit er iemand op die goed rijden kan.....dan probeert Marloes je even goed uit. Laatst is Heleen (waar we Marloes van kochten) geweest om even met Marloes over het Ballooërveld te rijden. Marloes is er met Heleen vandoor gegaan, grapjas :D Ze weet heel goed bij wie ze zulke dingen kan doen en ze weet heel goed wanneer ze extreem rustig moet doen. Op buitenritten met deelnemers is ze ontzettend lief, doet geen stap verkeerd. Marloes geeft de zorgboerderij echt meerwaarde, ze maakt veel mensen blij. Vooral voor de autistische mensen is de liefde van en voor Marloes geweldig belangrijk.

Ook heeft Marloes ons 2 geweldige veulens gegeven. Guusje, bijna 3 is een prachtige merrie, lief, maar wel met pit. Guusje doet het goed op de keuringen en werd op de ck in Hoenderloo 1e bij de 2-jarigen. Vorig jaar werd Ivar geboren, voor mij een speciaal veulen omdat ik diezelfde nacht een dood veulen kreeg bij Marga..... Marloes is een supermoeder, in April verwacht ze weer een veulen van Hermansen, haar laatste veulen.

Kortom, Marloes is een gouden paardje voor de zorgboerderij en we hadden het niet beter kunnen treffen!

Afbeelding
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Erpel

Bericht door Erpel » wo 02 jan 2013, 20:00

Ik wil natuurlijk onze topperd Vera opgeven! :D
Afbeelding
Vera is onze eerst fjord.. en wat een gouden toppony is het toch! Ze heeft mijn moeder en mij helemaal verliefd gemaakt op het fjordenras! :D Daarbij is ze dan ook echt van alle markten thuis! Lange teugelen, dressuur, keuring, springen, buiten rijden, zwemmen, mennen, crossen, vrijheidsdressuren, wandelen, marathon, lessen, tutten.. en ga zo maar door! Ze vindt alles leuk en we proberen vanalles uit! Zo staat er voor het nieuwe jaar alweer de trec, endurance en natuurlijk het tweespan rijden op de lijst om te gaan proberen!
Ze heeft een top karakter en doet alles voor ons! Soms laat ze ook wel weten dat het een echte fjord is als we ineens de andere kant op worden gesleurd.. hihi.
Ja, Veertje laat mijn moeder en mij (en anderen!) volop genieten!
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Annne

Bericht door Annne » wo 02 jan 2013, 20:09

Ik nomineer Dorothee !
Afbeelding

Toen ik in Januari 2010 Do met Bart op ging halen van de opfok had ik nooit verwacht dat dit mijn paard zou worden en dat we zoveel mee zouden maken. We begonnen met het beleren voor de kar, met Bart ging dit prima maar de eerste keer dat ik op de bok zat vlogen we in volle vaart in het hek met als gevolg een krom inspan en kapot tuig. Ondanks dat hebben we inmiddels veel mooie buitenritten gemaakt (26,1 km, geteld vanaf 1 Juli '12)voor de kar en natuurlijk als kroon haalde we een AA met 97 punten op de menproef!
In de zomer ben ik met hulp van Annabel, Janna en Esther begonnen met het zadelmak maken van Do. Ze pakte het goed op en dus hebben we ook onder het zadel inmiddels veel prachtige buitenritten gemaakt (115,8 km, geteld vanaf 1 Juli '12). O.a. de rit naar de genieput met de groep van FW vorig jaar Mei blijft ons bij maar ook de ritten die we samen maken naar de hei en door het bos.
Ook zijn we begonnen met wat Parelli, Do naaide nog wel eens weg aan de longeerlijn en dit zetten we nu om zodat we een samenwerkend team worden.
Daarnaast natuurlijk de keuring in Beekbergen in 2011 waar Do 35 punten haalde. De TREC clinic in Kallenkote was ook één van de leuke dingen die we mee gemaakt hebben.
& haar eerste veulen Heste (v. Ansgar), wat begint die op haar moeder te lijken!
Ik kan nog veel meer over haar typen, we gaan vast nog veel meer meemaken.
Kortom: Do is voor mij goud waard!
Do, mijn eerste eigen paard!
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » wo 02 jan 2013, 21:26

Ik wil Sjolvir graag nomineren, gewoon omdat ze heerlijke no-nonsense pony is.
Is voor alles in, dressuur, mennen, springen, crossen, endurance, zwemmen, doet er niet toe, zij gaat met je naar het einde van de wereld
en heeft me een prachtig veulen gegeven, de Hepsie.
Helaas staat er streep door aantal disciplines wegens blessures in het verleden, maar als je alles met een paard geleerd hebt,
dan mag dat paard ongeacht of ze nou wel of niet nog alles kan lekker blijven. (of ze moet zichzelf in de weg staan, maar dat doet ze nu zeker nog niet!)

Ik hoop stiekum (toch mijn menstartkaart dit jaar weer te activeren) dit jaar met haar voor de wagen echt te gaan starten (dus niet 1 x per 2 jaar),
zodat ze kan laten zien, dat op leeftijd niet uitgeleerd hoeft te betekenen en zolang die pretsnuit er nog op zit, wil ze werken.
Na elke blessure moeten we weer opbouwen en doet ze het weer voor je, dit jaar met als kersje op de slagroom reserve kampioen B mennen
bij districts kampioenschap en 2e bij bestgaand op centrale keuring en 1e bij behendigheid onder het zadel, mijn pensioenadotje heeft
weer zak wortels verdiend zal ik maar zeggen.

Ze is klein, beige, dominant, zelfstandig, eigenzinnig, heeft meer dan uitgesproken eigen mening, maar gaat voor je door het vuur.
Beter eerste paar had ik niet kunnen treffen, ze leert je hoe je met haar om moet gaan.
Op en top fjord!

Afbeelding
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Naomi

Bericht door Naomi » wo 02 jan 2013, 21:32

Ik nomineer natuurlijk Caya!

2 jaar geleden ging voor mij een lang gekoesterde droom uit: samen met een vriendinnetje kocht ik een fjord. Al gauw werd voor mij duidelijk dat de klik er niet was. Mede omdat ik in de tweede week een eerste bosritje probeerde te maken en het paardje in volle gallop een weiland oprende, bokkend tot ik er af vloog, met gekneusde ribben en een hersenschudding tot gevolg. Hierdoor had ik een enorme vertrouwensdeuk opgelopen. Ik durfde alleen nog maar in de bak te rijden en was gefrustreerd dat ik niet kon genieten van ons paardje en niet meer naar buiten durfde. Na een klein jaartje besloten we dan ook dat ik op zoek zou gaan naar een ander paardje. Ik besloot hier een half jaar voor uit te trekken, op zoek te gaan naar een super brave fjord en had een heel eisenpakket waarvan ik dacht dat er nooit aan voldaan zou worden.

Een week later tipte een fw-er mij over de advertentie van Caya. Foto’s spraken mij ontzettend aan maar pessimistisch als ik er toen in stond ging ik kijken. En wat een vertrouwen was er! De eerste blik, frunnik, het eerste duwtje…. Dit was mijn droompaardje. De eerste keer er op voelde ik me ik me torenhoog, en vooral super veilig. Een gevoel wat ik nooit dacht te kunnen hebben op een paardenrug.
De hele nacht heb ik in mijn bed wakker gelegen, ik zou toch een half jaar wachten? Ik zou toch niet verliefd worden op een paardje?.. Maar het was wel zo. De volgende dag belde ik Caya’s eigenaresse, zij was gelukkig erg kieskeurig met verkopen en had al laten merken dat hij niet zo maar weg ging. Aan de telefoon hebben we een lang en emotioneel gesprek waarin ze mij vertelde dat ze al hoopte dat ik haar paard zou willen hebben.

Nu, bijna een jaar verder ben ik nog altijd even verliefd en kan ik EINDELIJK zeggen: ik durf naar buiten. Sterker nog: ik geniet er intens van. En Caya met mij. De eerste ritten zag ik alles waarvan een paard zou kunnen schrikken: kliko, vlaggetje, auto etc. Caya liep dan letterlijk op zijn teentjes er voorbij, alsof hij wist dat ik de bange was. Wat is ie toch een held. We genieten van alles en ondernemen van alles: dressuren, buitenrijden, orientatieritjes, begin van aangespannen rijden maken, lekker samen naar huis rijden en in de tuin een cola drinken en het gazon bijwerken. Het is een gouden paardje, mijn maatje, mijn alles. Hij mag bij mij oud worden en samen gaan we nog heel veel meer mooie dingen meemaken.

Deze foto staat voor mij voor alles waarvan ik droomde, en wat Caya waar heeft gemaakt: Ons eerste oriëntatie ritje in ons knalroze stoere setje.

Afbeelding
Caya (v. Kunar) :+:
Anna

Bericht door Anna » do 03 jan 2013, 02:25

Ik nomineer Tasja omdat zij gewoon alles is voor mij. Zij voelt mij exact aan als ik het moeilijk heb.
Ze doet ook alles voor mij en ze is veelzijdig (mennen, springen dressuur, crossen en heerlijk buiten rijden naar het strand etc etc.)en ze is een super leer pony voor vele geweest. Nieuwe dingen leert ze ook erg snel zoals voor de wagen op haar 13e jaar binnen 2 weken liep ze er voor en doet nu alsof ze het al jaren doet. Ze heeft ook 2 fantastische veulens gehad Zanouk en Fugo en was een super moeder. Daarom nomineer ik Tasja
Afbeelding
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 03 jan 2013, 08:48

Toen deze verkiezing ter sprake kwam had ik zoiets van 'help' wie van de 7 moet ik nomineren dan. Maar nu de verkiezing een feit is was de keuze eigenlijk niet moeilijk meer. Ik nomineer mijn geweldige
MELINE.
Meline, die mij het verdriet om Rianne (mijn eerste eigen Fjord) een beetje heeft doen vergeten. Meline, die mij de eerste paar jaren dat ik haar had heel veel menplezier heeft gegeven. Meline, die mij, omdat dingen anders liepen dan de bedoeling was, al 6 prachtige veulens heeft gegeven, daarvoor een geweldige moeder is en mij heel veel heerlijke uurtjes bij de wei bezorgt. Meline, die doordat ze zo gemakkelijk veulens krijgt inmiddels Keurmerrie is geworden. Meline, die ook nu weer drachtig is van haar 8e veulen dat eind april wordt verwacht. Meline, die zo ontzettend braaf is dat ik zelf dingen met haar kan doen, dingen die voor iemand anders heel gewoon zijn maar waar ik ontzettend van geniet (binnen en buiten zetten, knippen, enz.)
Met dank aan diverse FW-ers is er afgelopen september een prachtig familieportret gemaakt van Meline met al haar kinderen. Er staan 7 Fjorden op deze foto maar het draait allemaal om die ene helemaal rechts op de foto, waar de anderen uit voort gekomen zijn: gouden MELINE.

Afbeelding
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
foss

Bericht door foss » do 03 jan 2013, 10:12

Ja en ik meld Foss aan mijn trots.
Afbeelding

Foss is een zeer veelzijdige fjord hij heeft eigenlijk alles wel in zijn leven gedaan.
Foss is al ruim 25 jaar in mijn bezit en we genieten nog steeds samen van alle leuke ritjes.

Op 4 jarige leeftijd hebben we samen de Abop zadelproef gedaan met als resultaat AA met 98 punten.
Tevens is Foss beleerd voor de wagen in enkel, dubbel, vier en zesspan.

Op keuringen was Foss altijd een topper toen hij 9 jaar oud was werd hij van bijna 200 paarden dagkampioen de eerste ruin die dagkampioen werd.
Altijd stond hij aan kop zelfs op 26 jarige leeftijd heeft hij nog een 1e premie 1e klas sterruin weten te behalen.

Ook op mijn bruiloft mocht Foss niet ontbreken hij liep mee achter de koets en met de foto reportage was hij er ook bij.
Liefst had ik hem voor de koets gehad maar Foss is een kleine stuiterbal en dat kan je op je huwelijk niet hebben.

Afgelopen jubileum liep Foss mee bij de veteranen en heeft hij de lange afstandsrit meegelopen, hij vond het geweldig hij heeft het eerste half uur gestuiterd zo leuk vond hij het en binnen 1,5 uur waren we terug als een van de eerste.

Foss heeft 18 november laten zien dat hij nog lang niet oud is, we hebben meegedaan aan de fjordencross in Lunteren daar is deze foto ook gemaakt op 27 jarige leeftijd ongelovelijk hoe fit hij nog is.

Ik hoop echt nog jaren van hem te kunnen genieten en dat we er op het volgende jubileum weer bij zijn want een fjord zoals Foss kom je maar 1x in je leven tegen.
Laatst gewijzigd door foss op zo 13 jan 2013, 20:51, 3 keer totaal gewijzigd.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Esther

Bericht door Esther » do 03 jan 2013, 10:17

Tja, wie kan ik dit jaar anders opgeven dan Fjella. (a.k.a. Fjelgje of de Fjelbast)

Bij mij geboren, toen eventjes weggeweest en weer terug gekocht.
Toch veel met haar overhoop gelegen, als ze iets niet wilde dan besloot ze dat het ook niet hoefde en dan kon er een flinke kop op zitten!!
Maar ook onwijs om haar gelachen, echt een lolbroek van een paard met haar gekke acties o.a. zet in één nacht je stal blank door de kraan buiten je box helemaal open te draaien!! (was dat nu eigenlijk om te lachen of om te huilen?)
En de grootste knuffelkont die er bestaat, gaat het liefst op schoot zitten en zo was ze al vanaf het begin.
Dit jaar dus begonnen met inrijden en moet eerlijk zeggen dat ik er best tegenop zag, die kop zat er vast nog op al hebben we er hard aan gewerkt vanaf de grond. Maar met hulp van Bart en Janna bleek mijn Fjelbast toch een lief Fjelgje en werd het een heerlijk braaf paard om mee te werken, ze vond het ook altijd leuk, komt altijd vrolijk aan huppelen als je met een halster bij de wei komt.
Toen Caija te koop kwam is voor mij het roer ook helemaal om gegaan. Heb bij Caija gekeken en vond het een erg leuk paard, maar kwam tot de conclusie dat Fjella gewoon niet meer weg kon, die zat toch te diep bij mij, iets wat ik mij tot dan toe niet besefte. En daarna ben ik ook helemaal voor Fjella gegaan, liet mezelf toen pas echt aan haar hechten!!!
Heb bij Tea nog wel eens het idee dat ik haar leuker vind dan zij mij, maar bij Fjella en mij komt het echt van twee kanten, tenminste ik krijg het gevoel dat Fjella net zo gek is op mij als ik op haar.

Had even moeite met de juiste foto kiezen, maar dan toch maar één van haar prachtkop!
Afbeelding
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » do 03 jan 2013, 11:35

Ik nomineer ODETTE.

In december 1999 werd ze mijn verzorgpony.
Wat was ze eigenwijs, galop was haast niet te doen en ze draaide erg vaak om.
Toch bleef ik op haar rijden, maar voor de manege was ze niet echt geschikt.
Daarom heb ik haar gekocht in juli 2002 en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.

We hebben al heel wat ondernomen samen: naar het strand, naar het bos, drie keer naar het jubileum in Hoenderloo, springen, de Fjordcup, pootje baden in de Lek, vrijheidsdressuur, elk jaar naar de keuring.

In 2007 heb ik haar laten dekken, maar helaas lukte het toen niet. In 2008 werd ze toch nog drachtig en in 2009 is Fenna geboren.

Ondanks dat haar achterhand niet zo best is, gaat het rijden toch nog best goed. Ze springt nog steeds graag en buitenrijden is helemaal favoriet.
Laatst is EOTRH geconstateerd, maar met medicijnen is het goed onder contrale te houden.

Ik hoop dat ik nog lang van haar kan genieten.

Afbeelding
Odette&Fenna
_Marjon_

Bericht door _Marjon_ » do 03 jan 2013, 13:21

Ik hoop dat ik ook mee mag doen, ook al is hij sinds September niet meer van mij..

Ik nomineer Ronan.

In 2009 op de keuring in Vrouwenpolder zag ik hem. Liefde op het eerste gezicht! Wat deed hij mij denken aan mijn lievelingspony op de manege. Dezelfde oogopslag, ik was verkocht!
Maar ik was helemaal niet op zoek naar een paard... Toch goed nagedacht en na een tijdje bij Suzanne gaan kijken, en even later was Ronan van mij!
Het voelde gelijk zo vertrouwd.
Hij was echt mijn vriendje. Aan de ene kant zo relaxed maar ook wakker.
Hij vond een hoop leuk, was super braaf op het strand, vond springen het einde, reed onderlinge wedstrijdjes met mijn bijrijdster, en kon er zo heerlijk mee in de bak 'spelen'.

Helaas ben ik zelf niet zo'n held, en dat zorgde er voor dat ik niet graag alleen naar buiten ging. Zag overal beren op de weg.. Omdat ik niemand had om mee buiten te rijden reed ik vaker in de bak, maar ik ben geen bak mens. En Ronan niet echt een 'bak paard'. Dus wat dat betreft veel te weinig van hem genoten buiten.. Achteraf heb ik hier wel spijt van. Hij zette zelden een stap verkeerd. Hij heeft er zelfs voor gezorgd dat mijn moeder op hem durfde te rijden, evenals mijn vriend.

Januari 2012 ben ik gaan samen wonen met mijn vriend in Brabant. Had het allemaal wat onderschat en daardoor ook te weinig tijd voor Ronan.
Heb besloten voor hem te kiezen, en op zoek te gaan naar een baasje die wel lekker met hem kon buiten rijden (tenslotte lag het aan mij en niet aan hem, het is een gouden paard!!), en meer tijd voor hem had.

Hij loopt nu met 'zijn' 2 shet dames bij zijn nieuwe eigenaresse en is daar helemaal gelukkig.

Afbeelding
Mama van Gwen :+: (7-2-15)
Claudje

Bericht door Claudje » do 03 jan 2013, 17:30

Bij deze wil ik graag opgeven, mijn 'Mei meisje' Caylinn Mae [Caílin in het iers betekend 'meisje' en Mae klinkt als may = mei]

Zelf gefokt uit mijn eerste Fjord Marga en de Duitse elitehengst Stedjeblakken. Ik ben bij de geboorte geweest op 19 mei 2006
en dit jaar wordt mijn Keetje alweer 7. De tijd gaat ontzettend snel! In haar leven tot nu toe heeft ze al op een aantal plekken
gestaan, eerst na het afspenen bij Esther. Toen was het nog zo'n sprietig dingetje, dat niemand ooit had gedacht dat ze nog
uit zo groeien tot een echte Fjordendame :D Ook twee jaar in de winter bij Jan en José mogen staan waar ze zich super goed
vermaakt heeft en veel Fjordenvriendjes erbij heeft gekregen, waaronder Beer van Kristel. Toen ze bijna drie jaar was heb ik haar
uit de 'opfok' gehaald en is ze verhuisd naar de Wobbesheerd in Oostwold. Daar ben ik begonnen met inrijden en ik had niet durven
dromen dat ze zo'n fijn rijpaardje zou worden voor mij en dat ik er ook goed op zou passen. Uiteindelijk is ze 1.47 gemeten op de
keuring! Op de keuring doet ze het meestal niet zo goed, maar voor mij is ze dé Fjord :)) Wat ze op de keuring dan wel weer super
doet is bestgaand rijden. In 2010 werd ze als 4 jarige in Rolde eerste met mij bij de reacreatiegroep, in 2011 werden we eerste in
een gemengde groep in Roden en in 2012 werd ze eerste met Eva in Rolde *o/* Ik hoop ooit met haar wedstrijden te gaan rijden,
zodra ik daar zelf de mogelijkheid voor heb. Inmiddels staan we op een stal direct aan het bos, daar kunnen we ons super vermaken
en we kunnen tegenwoordig ook aangespannen op pad. Daarnaast kan ze super goed springen (nu ik nog *oops*) en doet ze ook
zonder problemen een PTV onderdeel van TREC (soort cross) Keetje is een Fjord die niet persé onverstoorbaar is, maar zo mee-
werkend dat zij altijd alles zal doen om het mij naar de zin te maken. Aangezien het de laatste twee jaar niet zo goed gaat met
mijzelf (vanwege werk/overspannenheid) Keetje de reden is dat ik dagelijks het huis uit kom en zorgt dat ik alle tijd en zorgen kan
vergeten :+: wil ik haar opgeven als FW Fjord van 2012 :L

Wat moeilijk om te kiezen uit alle foto's die ik van haar heb :=
Afbeelding
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Jankeke

Bericht door Jankeke » do 03 jan 2013, 17:58

Ik nomineer VLIN........

Afbeelding

Gewoon omdat hij mijn mannetje is en mij over zoveel drempels heeft geholpen!
Laatst gewijzigd door Jankeke op do 03 jan 2013, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
sassies84

Bericht door sassies84 » do 03 jan 2013, 18:02

Ik nomineer mijn lieve gele vriend Nelis!

Ik rijd Nelis nu al ruim 6 jaar en afgelopen jaar was zeker een hoogtepunt!
We hebben onze eerste winstpunten in het M1 gereden wat ik een enorme prestatie vind aangezien ik de eerste ben wie serieus met Nelis is gaan rijden!
Ik had dan ook nooit verwacht dat wij samen, Nelis op 19 jarige leeftijd, in het M1 zouden rijden!
Maar naast de dressuur hebben Nelis en ik grotere hobby's namenlijk buitenritten, springen en crossen!
En dan stond dit jaar zeker in het teken van de oefen crossen! Drie heb ik er gereden en we hebben twee keer mee gedaan met de fjordencrossles van Amber! En in Bussloo waren we zelfs geheel onverwachts 1e geworden!
Wat genieten we samen van het springen en crossen! Ik denk met veel plezier terug aan mijn afgelopen jaar met Nelis welke op elk gebied glorieus was!

Op naar een mooi 2013 met mn lieve gele monster! +:)+ En uiteraard met Hes welke ooit hopelijk in de hoefsporen van Nelis gaat treden!

Afbeelding
Nelis
v. Bjorgard m. Sidelia
M1 + 8 WP --> Nu lekker met Pré pensioen! :D

Cural
v. Sven m. Ura
M1 + 11 WP
Lisa

Bericht door Lisa » do 03 jan 2013, 18:19

Leuk! Een verkiezing van FW fjord!

Ik nomineer: mijn lieve Hjala!

2012! een jaar waarin Hjala duidelijk heeft laten zien dat ze niet meer dat kleine moederloze veulentje is, maar een vol in ontwikkeling zijnde merrie!
Haar Jeugdkampioenschap dit jaar was voor mij een afsluiting van een voor mij moeilijke periode.

Voor degene die het verhaal niet kennen (wat vrij onwaarschijnlijk is):
Ik ben in 2011 mijn mooie lieve merrie kwijtgeraakt door de onweer en Hjala met haar 6 weken oud, haar moeder.
Ze heeft zich dapper gehouden en is uitgegroeid tot een lief en goed ontwikkeld paardje.

Dat ze dit jaar Jeugdkampioen werd in Roden was echt een mooie afsluiting waarop Hjala niet meer bekend mag
staan als: die moederloze!, maar als zichzelf! We weten nou wel dat ze moederloos is geweest en dat ze er is
gekomen daar gaat het niet meer om. vanaf nu gaat het om haarzelf!

Daarom wil ik Hjala opgeven voor fw fjord 2012! :D

Afbeelding
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
sunhild

Bericht door sunhild » do 03 jan 2013, 18:40

Ik nomineer Sunhild roepnaam Hero geboren op 21 mei 1997. Op 15 oktober 2000 ging ik proefrijden en 2 weken later zijn we hem gaan halen in Friesland. En tot op heden nog steeds mijn bezit met de nodige ups en downs. We zijn t/m de M1 dressuur gekomen en toen was mijn interesse weg voor de dressuur. We zijn nu heerlijk recreatief aan het genieten. *o/*
Op de Vrachelse heide in zijn westernuitrusting.
Afbeelding
Beveiliger 2 & BHV februari 2015.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 03 jan 2013, 19:00

Even dubben, maar ik ga toch voor mijn grootste paardenmaatje op dit moment: Bink
Als veulen viel hij mij niet op, als jaarling vond ik m niet om aan te zien, maar als tweejarige pikte ik m er ineens uit. Hij moest blijven, hij kon sjouwen en had uitstraling. Misschien niet de mooiste van stal, maar hij had iets...het.
Een brutale held op sokken, met heerlijke bewegingen, leergierig, eigenwijs en toch willen...Beetje vreemd, maar wel lekker!..Binkie!
Echt mijn type paard! Vanaf het begin af worden er grenzen gezocht en overwonnen, waardoor we constant elkaars leermeester blijven.
Afbeelding
Geluk is de vrucht van intens werk
Gesloten