F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ootje

Re: F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel

Bericht door Ootje » do 13 dec 2012, 11:01

Gezellig dat Fjella weer even thuis staat.
Waren Tea en Yarra blij dat ze weer terug was?

@Annabel: Fenna ging inderdaad wel heel hard ineens. Vorig jaar heeft ze de hele winter buiten gestaan, dus ze is niet bang voor een beetje sneeuw :D .
In de wei staat een rond hek om een paar bomen heen en dat nodigt wel uit om eromheen te rennen. De veulens doen ook altijd een rondje.

Dikke Flam, dat vraagt wel om een foto *-:) .
Odette&Fenna
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 13 dec 2012, 15:47

Vandaag een zadelpasser bij de jonge fjorden gehad. Fel is ietsje langer dan Evita. Maar de prijs van dit zadel, was toch wel veel....slik. Ik zoek toch maar verder en ook of ik nog ergens een spaarpotje heb :o .
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Erpel

Bericht door Erpel » do 13 dec 2012, 18:36

Balen Suzanne! Wat voor soort zadel had je laten passen?

Wow die laatste foto, die gaat er goed voor zo in de sneeuw! hihi

Zo, Floyd alweer een jaar hier in Brabant! Wat gaat de tijd toch snel. En wat is ie toch irritant.. hij heeft last van zijn tanden, dus even gestopt met lange lijnen. Maar hij moet aan alles knagen, vastpakken, etc. :x De vriend van mijn zus even laten kijken (hij is vee arts, dus wel zo gemakkelijk O:) ) maar hij krijgt waarschijnlijk nu zijn wolfstandjes.

En zijn mooie halster past helaas niet meer zo goed. Hij heeft gewoon een groter hoofd als Veer. Al heb ik wel het idee dat hij korter in de rug is (en Veer is al zo kort :') ) en dat ie ook nog net wat kleiner is. In ieder geval smaller, behalve zijn buikje :P En ik heb me toch mooi tweespantuig gespot! :~ Nu al lekker voor aan het sparen :D 8-)
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 13 dec 2012, 19:17

Ootje schreef:Dikke Flam, dat vraagt wel om een foto *-:) .
U roept...haha
Toevallig zaterdag met mijn telefoon een plaatje gemaakt, niet daverend, want de dames waren..eh...maf. Maar hier net voor de coupe windhoos bijgewerkt werd:

Afbeelding

Zal als het lukt (het weer meewerkt) van het weekend nog eens paar maken ;)
Geluk is de vrucht van intens werk
foss

Bericht door foss » do 13 dec 2012, 20:17

Ze blijft mooi Annabel.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 13 dec 2012, 22:05

Dikke moeke al die Flam en dat voor een eerste kind haha. Zeer benieuwd wat die er uit gaat poepen.

Ferro staat met Djambo en Gino en daar is hij met gemak de baas over. Celoon staat samen met mams, mijn 2 gemakkelijkste paarden bij elkaar zodat ik er overdag ook eens een keer eentje uit kan trekken om te poetsen, knippen of wat dan ook. Maar weet zeker dat Celoon Ferro wel zijn plaats zou wijzen haha.

Tijd gaat idd snel Nicky, vorig jaar rond deze tijd waren onze F-jes net echte heer af en nu woont die van jou al weer een jaar in Brabant. Ik verbaas me er iedere keer weer over hoe snel de tijd gaat. Een week is niks, die is voorbij voordat je het in de gaten hebt.

Jammer Suzanne dat je de zoektocht naar een passend zadel toch nog even moet verlengen maar het moet wel betaalbaar blijven uiteraard.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 13 dec 2012, 22:22

Tja Kelly had me al gewaarschuwd, maar ik had er in eerste instantie nooit van gehoord, dacht ik. Het was een Macrider zadel. Maar het lag wel erg netjes.... En het paste op allebei.
Hij gaf aan de telefoon al aan, dat hij ook 2e hands zadels had, dus daar was ik maar vanuit gegaan. Alleen deze had hij niet 2e hands... balen... Nu maar verder kijken.
wolkj

Bericht door wolkj » vr 14 dec 2012, 07:19

Wat een sneeuw her en der in het land! Hier in Zeeland is het enkel bij natte sneeuw gebleven dus geen mooie sneeuw plaatjes! ;)

Flam ziet er goed uit!

Faira gaat lekker! A.s. zaterdag een indoortje rijden van de menvereniging. Leuk, lekker op t gemakkie!
Vorige week met de kwpn'er mee gedaan met een grote indoor wedstrijd, 5e van de 24 paarden en dat voor de eerste keer was echt een fijne prestatie! :)
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Ootje

Bericht door Ootje » vr 14 dec 2012, 12:27

Flam is inderdaad breed. Ik ben benieuwd naar haar veulen!
Wanneer is ze ook alweer uitgerekend?

Succes zaterdag met Faira!

Jammer dat het zadel zo duur was, Suzanne.

Floyd alweer een jaar bij jullie, wat gaat de tijd snel.
Balen dat hij last van zijn tanden heeft.
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » za 15 dec 2012, 11:05

Jammer van Floyd zijn tanden, moet hij even doorheen en de wolfjes eruit??

Balen van het zadel Suzanne!! Hoop dat je wat anders passends en wat betaalbaarder kan vinden..

Ehm, Tea en Yarra waren reuzeblij om Fjel weer te zien.. ahum..
Tea heeft zich er niet echt mee bemoeit, maar Yarra heeft haar alle hoeken van de wei laten zien.. Heeft wel even duidelijk gemaakt dat Fjella onder haar in rang stond. Fjel was er moe van. Nu dus ook een bultje kuil verderop in het weiland anders krijgt ze niets. Zelf ons mooie vakjes systeem werkt nog niet.
Maar het zal straks wel beter gaan.

Je had mijn pa moeten horen over Yarra, eerst was Tea altijd the bad one, want die was niet lief naar Yarra, maar kom niet aan Fjella!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 15 dec 2012, 11:36

22 dec komt er weer een zadelpasser. Eens kijken of zij iets voor ons kan betekenen. Ik hoop dat ik nu voorlopig een zadel heb, wat op zowel Fello als Evita kan. Ik ben er niet zo voor, maar Evita moet eerst ingereden worden. En 2 zadels ineens kan ik niet betalen....
Lindy

Bericht door Lindy » za 15 dec 2012, 11:43

Ik verander steeds meer in een stille meelezer, maar heb dan ook vrij weinig te melden.

Finn komt op dit moment weinig uit zijn stal, daar baal ik van omdat ik vind dat hij lekker buiten hoort te spelen maar helaas heeft hij dit aan zichzelf te danken. Hij gaat niet alleen onder de draden door, hij kan inmiddels ook gewoon de poortgrepen openmaken.... Het was 2 weken terug dus weer een week van veel uitbreken waarbij hij de laatste keer bovenop de kuilbult is beland. Voor de boer reden om hem niet zonder toezicht buiten te laten spelen en hij er nu even alleen uit komt tijdens het mesten en dan in de binnenbak staat. Zodra Celinde weer naar buiten kan, kan hij ook weer. Het is echt een ramp die twee als klef en kleef.

Verder doen wij een beetje spelen en af en toe wat longeren. Het is bij die 4 keer er op gebleven (van begin oktober) en met een beetje mazzel (en als ik hulp heb natuurlijk) kan ik er als ik na donderdag een week vakantie heb weer een paar keer op.
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
foss

Bericht door foss » zo 16 dec 2012, 09:00

Wat is Finn ondeugend zeg moet er stiekem ook wel om lachen.

Ja als het goed is ga ik donderdag voor het eerst op Fjellko zal vragen of Mariska foto's wil maken ik ben heel benieuwd zal wel hoog wezen ben alleen maar kleintjes gewend.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Esther

Bericht door Esther » zo 16 dec 2012, 10:26

@ Lindy: Oei, die Finn!! Zou ik ook niet blij mee zijn, weinig buiten en het feit dat dit gedrag niet wordt afgeleerd.
Zou er zelf toch over nadenken om hem een poosje te stallen op een wei met goede bedrading en een flinke peut stroom erop, want hij wordt alleen maar meer en meer bevestigd in zijn kunsten om uit te breken.. Fjella heeft er ook een handje van gehad, maar dat hebben we ook snel aangepakt en in de kiem gesmoord en nu blijft ze er netjes achter. Maar vroeger eens een welshje gehad die ook altijd onder de draadjes door kroop, om gek van te worden!

@ Suus: Het zou mooi zijn als je een zadel kon vinden wat op beide een beetje mooi ligt. Ze zijn allebei nog zo jong dat ik nog geen duur perfect passend zadel zou kopen, ze zijn nog zo in ontwikkeling. Snap dat het niet ideaal is, maar een zadel wat un past hoeft over een maand of drie al niet meer te passen. We kijken bij Fjel ook steeds rond, gelukkig liggen er bij Bart meerdere zadels, dus kun je kiezen wat het beste ligt. Dat zal dan misschien niet perfect zijn, maar het voldoet voor nu. Heb zelf drie zadels liggen, helaas past alleen de boomloze, maar die leg er liever nog niet op. Ik wacht het nog even af to ze verder is en dan maar zien wat er van de andere zadels weg kan of wat aan te passen is voor Fjel. Ik hoop eigenlijk dat mijn Eric Thomas straks op Fjella kan liggen, vind ik een fijn zadel.. Maar die zadels zijn gewoon lastig!!

@ Karin: ben heel benieuwd!!

Fjella loopt een beetje voorzichtig, denk dat het komt door haar aanvaring met Yarra. Gisteren grondige inspectie gehouden, maar niets concreets aan te wijzen. Maar heb het idee dat het gisteren al wat beter was dan eergisteren.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Lindy

Bericht door Lindy » zo 16 dec 2012, 18:43

Ja Esther, dolgraag, maar waar...
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 16 dec 2012, 19:38

Ben benieuwd hoe het gaat Karin :D

Oei wat balen dat Finn zo'n uitbreker is...

Finnea doet momenteel ook niet zoveel. Wel heugdelijk nieuws, ze kan eindelijk samen met een ander van een bultje hooi eten *o/* Het is dan wel Isis, maar toch hihi. Ze staan zelfs af en toe samen in Fins stal, gaat goed volgens Anne. De wonderen zijn de wereld nog niet uit.. :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 16 dec 2012, 19:42

Tja Esther, dat heb ik aan de ene kant ook zo. Maar aan de andere kant... Ik heb een zadel wat ik nu kan lenen, wat ik gebruik op Fello. En het is gewoon te lang. Die 1e zadelpasser zei het al, dat hij daar last van kan gaan krijgen. En dat wil ik met mijn 3jarige niet!!! Ik heb nu neiging te zeggen, dat ik een sjabrak met een longeersingel erop gooi en daar mijn beugels aan maak. Zodat ik hem wel kan rijden, maar niet met dat zadel.
Het zadeltje van Elles lijkt redelijk te passen, maar ja, daar pas ik net niet in.... O:) :D
Esther

Bericht door Esther » ma 17 dec 2012, 10:53

Ja oke, als het echt niet past, het moet wel enigzins ergens op lijken natuurlijk..
Heb er mazzel mee dat Fjella niet al te kort is, wel een veelvoorkomend probleem bij fjorden natuurlijk..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 17 dec 2012, 11:26

Ik heb Fello op de foto in de sneeuw gezet. Zie topic http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=48010
Ootje

Bericht door Ootje » ma 17 dec 2012, 16:33

Mooie foto's van jullie paarden, Suzanne!

Ach, die arme Fjella. Maar het komt vast goed.

Wat lastig dat Finn elke keer uitbreekt.
Vervelend dat hij dan niet vaak naar buiten kan.
Odette&Fenna
Plaats reactie