F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ivonne

Re: F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel

Bericht door Ivonne » zo 02 dec 2012, 18:02

wat een leuk gezicht, al die fjorden. Mooie stallen hoor
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » di 04 dec 2012, 11:15

Ik mis mijn Fjel..
Vorige week wel even geweest, toen heeft Janna gereden, daarvoor een week ziek. Nu kon ik weer, scheurt de kaakchirurg mijn kies eruit, lig met een dikke wang op de bank. Moet er ook even niet aan te denken om met een paard te gaan hobbelen..
Maar heb het gevoel dat ik haar al een maand niet gezien heb!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 04 dec 2012, 11:22

wat leuk al die fjordjes op een rij!

hier is er weinig te vertellen, lekker saai. we wandelen af en toe nog wat zolang mijn rug het toelaat, die doet beetje gemeen na de wandelingen tegenwoordig.. en Ko staat achter 3 draden en zolang daar stroom op staat blijft ie erachter. dus zodra Ko ergens anders staat, weet de boer dat zn stroom weer niet in orde is, handig he O:) O:) :')
Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » di 04 dec 2012, 16:47

Beterschap Esther!

Handig hoor, zo'n testpaard voor de stroomdraad :D .
Odette&Fenna
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 04 dec 2012, 17:48

Esther schreef:Ik mis mijn Fjel..
Vorige week wel even geweest, toen heeft Janna gereden, daarvoor een week ziek. Nu kon ik weer, scheurt de kaakchirurg mijn kies eruit, lig met een dikke wang op de bank. Moet er ook even niet aan te denken om met een paard te gaan hobbelen..
Maar heb het gevoel dat ik haar al een maand niet gezien heb!!
Nou Fjell was dol enthousiast, die kwam in volle draf door de wei naar me toe gespetterd. Het hek door ging nog niet helemaal zoals gepland, delia achter haar hebben is dan toch nog wel wat spannend geloof ik....en dan is het ook niet prettig als ik met mijn voeten half vast blijf hangen in de modder. :roll:
Toen ik net bezig zou begon het echt te hozen van de regen, dus ik gewapend in regenpak paard opgezadeld. Handschoenen aan, chaps om en cap op naar de bak. Begint het toch echt giga te hagelen...... >;) Met opstappen even gewacht tot de ergste stenen gevallen waren en daarna hebben Fjel en ik ons prima vermaakt. Beetje glibberen door de bak maar verder prima, zelfs hekje open gemaakt vanaf Fjel en vanuit de bak naar de poetsplek gestapt. Volgende keer is het weer jou beurt Es!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Esther

Bericht door Esther » di 04 dec 2012, 20:01

Fijn dat jullie elkaar even vermaakt hebben vandaag!! Fjel zal ook wel denken, hallo, gaan we nog een keer wat doen!!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » wo 05 dec 2012, 19:59

Wat dapper Janna, buiten rijden met dit weer. Dan zijn wij wel verwend met de binnenbak.
Odette&Fenna
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 05 dec 2012, 20:23

hihi ik zal wel moeten, heb de binnenbak nog steeds niet gevonden helaas... :P
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ootje

Bericht door Ootje » wo 05 dec 2012, 20:48

Dan heb je weinig keus inderdaad.
Voordat hier de binnenbak kwam, reden we ook altijd in de blubber.
Ik zou er nou niet meer aan moeten denken :o .
Odette&Fenna
Anna

Bericht door Anna » do 06 dec 2012, 01:56

Fugo heeft gister lekker in de paddock/longeerbak gelopen samen met zijn moeder maar toen ik ging filmen kwam hij toch maar snel kijken wat ik aan het doen was. Hij heeft zich wel even lekker uitgeleefd en Tasja ook. Zal proberen later het filmpje er hier op te krijgen staat wel op mijn facebook. :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 06 dec 2012, 07:05

Ik heb je fimpje gezien op FB Anna. Een stelletje grapjassen zijn het moeder en zoon haha. Fugo zit direct met zijn neus in de camera en Tasja heeft zichzelf vastgeplakt op de plaats en weigert verder te stappen haha.

Hier wordt Ferro een erg vervelend kereltje voor zijn broers. Hij lijkt toch wel iets te hebben onthouden van de lessen die hij als veulen van Fugo kreeg. Dat was toen ook zo'n heertje haha al was hij niet gemeen wat Ferro nu wel is. Gino en Djambo mochten gisteren onder geen beding eten van Ferro van het hooi dat ik ze 's middags bracht. Oren in de nek en met opengesperde mond achter de andere 2 aan en dan flink bijten. Wat een heel ander paard is hij zo dan dat bedeesde, in de broek poepende jongetje dat hij eerder was.
Van Annabel had ik al gehoord dat hij zich daar ook enigszins 'misdragen' had (al kon hij het niet winnen van Bink haha) maar hier meent hij nu dus ook dat hij het voor het zeggen heeft.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 06 dec 2012, 12:33

Haha gekke Ferro :D

Fin is ook een pittige als het op eten aankomt...vorige winter was eigenlijk de bedoeling dat ze samen met Gwynna op stal zou. Nou dat heeft een paar tellen geduurd geloof ik, zodra er eten in het spel was, deed Fin opeens niet zo aardig meer O:)

Gister de stallen weer klaar gemaakt en vandaag de dames naar huis gehaald. Het was behoorlijk glad onderweg door de sneeuw en de blubs, maar Fin heeft zich super gedragen +:)+ Ze was veel relaxter dan vorige week, toen ik haar heen bracht. Al zal dat denk ik meer te maken hebben gehad met het feit dat Anne voor ons fietste met een zak hooi achterop.. :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Esther

Bericht door Esther » do 06 dec 2012, 16:33

Fjella is kieskeurig, de een mag wel meeeten, de ander niet. Soms ook maar net hoe ze de pet heeft hangen.

Die Ferro, maar hij is dus wel wat zekerder van zichzelf geworden..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » vr 07 dec 2012, 18:09

Lekker dat Finnea op stal kan met dit weer.

Ferro heeft dus ook ontdekt dat hij wel bazig kan zijn.

Fenna was gisteren vervelend aan het doen aan de longeerlijn, tot ze ineens een kies naar buiten werkte :o .
Daar had ze vast last van, want daarna deed ze het braaf.
Odette&Fenna
Ootje

Bericht door Ootje » za 08 dec 2012, 18:45

Ook in Wijk ligt sneeuw:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Odette&Fenna
foss

Bericht door foss » zo 09 dec 2012, 09:21

Fjellko gaat weer de goede kant op moet het misschien maar zien als een vergissing.

Heerlijk al die paarden in de sneeuw.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Anna

Bericht door Anna » ma 10 dec 2012, 05:06

Fugo is nu zo mans niet meer hoor ik denk dat hij het bij jullie (Anita) heeft achter gelaten hahahaha, hij heeft nu respect voor zijn moeder. Hij heeft nu weer even een rustpauze vanwege het weer en Emma is fanatiek bezig met Tasja springen en dressuur. Lekker dat het met de andere Fjes lekker gaat. Hier heeft ook sneeuw gelegen maar Fugo heeft zich vermaakt in de kas :o
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » wo 12 dec 2012, 22:06

Fjella is vandaag tijdelijk naar huis gekomen. Ik kom er aankomende tijd weinig aan toe denk ik, ben nog niet zo fit, de feestdagen komen eraan en dan vind ik het ook leuk om andere dingen te doen.
Wil ook niet dat ze Bart in de weg loopt. Het is de bedoeling dat ze januari weer terug gaat om weer verder te gaan met beleren.
Heb haar zelf op de trailer gezet, maar het weerzien met Tea en Yarra niet gezien. Ik moest naar mijn oma in het ziekenhuis.
Morgen dus maar even kijken bij de Fjelbast!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 13 dec 2012, 09:03

:= ik vanochtend het héle land en de grote landen op zicht doorgespeurd op zoek naar de derde...Fjella...en toen ging mij pas het belletje rinkelen dat je haar misschien tijdelijk weer in Paasloo wou zetten 8)7 klopte dus wel hihi. (zat nog teveel met Delia haar uitbreekmoment eergister in gedachten 8)7 )
Maar wel lekker haar weer even thuis te hebben, kan je pa ook weer even zijn Fjella-peil up to date houden :D Zo leuk hoe enthousiast hij over haar is dat hij lichten moet blijven uitdoen haha

@Marjon: haha die laatste foto van Fenna, ge-weldig. Die durft zeker in de sneeuw!

@Anita: Ferro wordt volwassen dus :=...zou bijna zeggen; je mag bink wel lenen...die is momenteel ook baldadig (moet weer meer met m doen, maar kom er niet aan toe of het is keihard/sneeuw/glad). Maar hij heeft dus wel aardig zelfvertrouwen gekweekt hier, oeps...kan Celony hem niet aan?

Hier begint heeeeel langzaam het besef te groeien dat ik binnenkort toch echt de tijd ga krijgen om met Flam meer te kunnen (school is bijna af), maar nu eerst maar veulen afwachten. Benieuwd! Maar twijfel nog wel heel hard of ik er voor die tijd, als hoogdrachtige, niet toch een paar keer op kan zitten...ze loopt in het land namelijk nog hard en fit zat *lees knettergek*...(denk dat dat eentje wordt die vandaag knalt, en morgen poept...bij wijze van)
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » do 13 dec 2012, 10:18

Oh, daarom stond Delia in de bak!!
En misschien ook de reden dat Fjel zo druk was, jemig snurken toen ik haar uit het land haalde!!

In Flams geval is het misschien niet mogelijk om erop te gaan als ze nog drachtig is, denk namelijk niet dat daar een zadel op gaat passen!!! Haha!! Heb haar laatst nog gezien, jeej, lekker breed!!!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie