Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
-
josey
Bericht
door josey » wo 05 dec 2012, 20:44
Beste fjordenfans,
Mijn naam is Josephine. In het dagelijks leven noemt iedereen mij gewoon Josey

.
Ik ben van oorsprong uit Groningen maar woon sinds 4 jaar op Voorne-Putten.
Heb een vriend en een dochtertje van 3 jaar.
Altijd met paarden aan de gang geweest maar even een pauze gehad.
Nu begint het weer te kriebelen.. waarschijnlijk bekend

.
Heb een fjord kruising gehad maar helaas in moeten laten slapen.
Zijn naam was Ferry.
Nu ben ik opzoek naar een nieuw maatje! En uiteraard een fjord!
Tot ziens op het forum!
-
leoensuzanne
Bericht
door leoensuzanne » wo 05 dec 2012, 20:49
Welkom Josey! Ik ben Suzanne, 38 jaar, getrouwd met Leo en wij hebben 2 dochters; Jessie en Evi van 7 en volgende week 5 jaar.
Wij hebben bijna een familie aan fjorden staan. Mama Anca (zij is te koop), haar oudste dochter Evita van 4, 3jarige 'zoon' Fello en ongeveer 8 maanden oude dochter Hikari. Laatste staat op het moment bij mijn schoonvader. Verder hebben we nog 1 shord Mo waar Jessie op rijdt en shetmerrie Jasmijn voor Evi.
Anca is dragend van Hannibal.
Hier lopen nog 2 poezen rond; moeder en dochter, Noppes en Nada. Grote zwitserse sennenhond Kiekeboe en cavia Dinky zit in een kooi binnen.
Ik wens je veel lees- en postplezier.
Ik wens je ook veel succes naar de zoektocht van een fjord.
Wat voor iets zoek je? Merrie, ruin? Wil je recreatief rijden of wedstrijden? Aangespannen of onder de man? Wel of niet fokken?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
-
josey
Bericht
door josey » wo 05 dec 2012, 21:17
Bedankt Suzanne!
Geslacht maakt niet zoveel uit.
Het liefst zou ik het wedstrijd rijden weer op willen pakken.
Als de fjord aangespannen beleerd zou zijn zou ik dat erg gaaf vinden..
Lekker op pad met mijn vriend en dochter, ik zie het al helemaal voor me!
-
Megan
Bericht
door Megan » wo 05 dec 2012, 21:33
Hallo Josephine,
Welkom hier. Ik ben Megan, 50 jr. en heb twee ruinen. Zero van 9 en Dorinn een grablakke van 5. Dorinn heb ik samen met mijn zus, maar zij zit niet op FW. Met Zero rijdt ik lekker buiten en af en toe een privé-les. Met Dorinn zijn we begonnen met inrijden. Ik kijk al uit naar het voorjaar zodat we fijn met de twee paardjes naar buiten kunnen.
Verder heb ik een man en 4 katten (3 koeienkatten en 1 hele grote dikke zwarte-kruising-met-iets).
Veel leesplezier hier en ik ben benieuwd naar je eventuele nieuwe aanwinst.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
-
josey
Bericht
door josey » wo 05 dec 2012, 21:41
Bedankt Megan!
Wat een mooie naam Zero! Echt stoer.
En gaat alles voorspoedig met het inrijden van Dorinn?
Ja zeker, ik zal jullie natuurlijk op de hoogte houden!
-
Megan
Bericht
door Megan » wo 05 dec 2012, 21:59
Dorinn is een karaktertje apart. Hij is heel stoïcijns maar tegelijkertijd ook super gevoelig. Een moeilijke combi vind ik. Je kunt niet aan hem zien dat iets "binnenkomt" maar hij slaat alles in z'n koppie op. Opzich gaat het heel goed. Alles wat hij geleerd heeft doet hij super braaf. We moeten hem wel eerst aan de longe of los uit laten razen want hij kan me toch bokken .... We hebben wel een prof. erbij gehaald die met hem bezig is. Met freestyle, reageert hij op de kleinste signaaltjes van haar, behalve als mijn zus of ik met hem bezig gaan. Dan is hij zo uitgekookt dat hij precies weet dat wij het niet echt onder de knie hebben. Dan hoef je maar 1 foutje te maken en hij gaat zijn eigen gangetje hahaha.
Het rijden is nu alleen nog maar sturen, halthouden, stukje draven, stappen en proberen hem heel licht aan de hulpen te krijgen. Dat gaat heel goed. Het weer werkt nu niet echt mee maar anders zijn we wel 3x per week met hem bezig.
Leuk als je ons op de hoogte houdt van je zoektocht.
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
-
Bailey
Bericht
door Bailey » wo 05 dec 2012, 22:25
Hoi Josey, welkom hier!
Ik ben Sterre, 27 jaar en Bailey is mijn 7jarige fjordenvent. We doen vanalles samen en maken graag lange ritten over de Veluwe.
Succes met je zoektocht, ik denk dat er hier een hoop mensen zijn die je verder kunnen helpen!
-
JoyceNan
Bericht
door JoyceNan » do 06 dec 2012, 06:26
Hoi ik ben Joyce, heb een merrie nanneborg van 19 jaar alweer.
Woon ook op VP in hellevoet! Woon je in de buurt??!
Verder heb ik nog een kat, Jinxy van 1,5 dat is een kruising noorse boskat / htk-kat
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » do 06 dec 2012, 06:50
Welkom op FW Josephine. Ik ben Anita, 50 jaar en getrouwd met Jeroen. Ook ik ben van oorsprong Groningse maar uitgewaaierd over Nederland alleen bij mij waaide het toen niet zo hard. Ik ben in Drenthe gestrand en dat bevalt al vele jaren meer dan prima. Onze Fjorden vormen een familie die bestaat uit moeder Meline (v. Havstad) en haar 6 kinderen. Hun namen en wie de vader is van allemaal vind je in mijn onderschrift. Eigenlijk zouden er een paar zonen verkocht moeten worden (want er komt elk jaar een kind bij) maar dan moet je het daar wel samen over eens zijn. Dat lukt nog niet zo heel erg (ik wel, Jeroen niet haha).
Veel succes bij je zoektocht naar een fijn Fjordenmaatje.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Jankeke
Bericht
door Jankeke » do 06 dec 2012, 18:52
Welkom Josephine,
Ik ben Janneke, 54 jaar jong en in het bezit van mijn enorm lieve maar soms o zo ondeugende race fjord Vlin. Ik rijd hem recreatief in de Drunense Duinen en heb 1 x in de week les. Ik ben getrouwd met Marleen die mij enorm gesteund heeft in de moeilijke eerste anderhalve jaar toen alles niet zo goed ging met de relatie Vlin en mij. Maar verder heeft ze niets met paarden behalve als ze bij de slager in de vitrine liggen. Uiteraard geldt dit niet voor Vlin want dat is geen paard maar een dikke wolharige knuffelbeer. Ook hebben we nog 3 leasekinderen waar we erg gek mee zijn. Verder hebben we nog een wannabee boxer Teuntje, een hele dikke theemuts lapjeskat Flicka en een wervelwind weeskitten Bubbles.
Veel plezier met je zoektocht naar een leuke fjord en het lezen en posten op dit o zo verslavende forum!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
-
Ivonne
Bericht
door Ivonne » do 06 dec 2012, 21:17
welkom, ik ben Ivonne, 45 jaar. Ik woon samen op een odue boerderij in Drenthe. Ik heb de 20 jarige fjorenmerrie Marga en haar 3 jarige zoon Fatoush. Verder nog een kwpn-er, Baranna een oude pensionpony van 31, Apollo en een hoop andere dieren hier. Veel plezier hier op Fw, en succes met je zoektocht naar een leuke fjord
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
-
Yvonne6
Bericht
door Yvonne6 » do 06 dec 2012, 21:29
hoi welkom!
Ik ben Yvonne,26 jaar,en ik heb een grablakke fjordenmerrie van 16 jaar,Ravina(moeder van Megan's Dorinn). Zij heeft me vorig jaar mei een geweldig hengstveulen van Rubis gegeven,die helaas 1 augustus dit jaar overleden is.
Ravina revalideerd momenteel van een dubbele peesblessure aan haar voorbenen,als alles goed weer gaat ga ik de dressuur weer oppakken met haar,we staan B+9 winstpunten. springen gaan we niet meer doen.
veel plezier op FW en met je zoektocht naar een leuke fjord
Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
-
Esther
Bericht
door Esther » do 06 dec 2012, 21:41
Welkom hier op FW!!
Ik ben Esther, 29 en in bezit van 4 fjorden, Jeskim, Tea en twee van Tea's kinderen, Fjella en Icarus.
Jeskim is 23 en staat in bruikleen op een dagbesteding voor autistische kinderen. Tea staat in mijn eigen weide samen met Yarra. Yarra is een tijdelijke logée, ze is in eigendom van Bart van den Berg, de hengstenhouder. Ik ben daar regelmatig te vinden en zowel Icarus als Fjella staan daar gestald. Icarus omdat een hengstveulentje is die bij zijn mama weg moest en Fjella om te beleren voor de wagen en onder het zadel.
Ik weet dat Bart een aantal fjorden te koop heeft!! Misschien zit daar iets leuks voor je tussen.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
froukje91
Bericht
door froukje91 » vr 07 dec 2012, 08:28
Welkom,
Ik ben Froukje, 21 jaar. Ik heb helaas zelf geen paarden. Mijn opa en oma hebben 4 fjorden waar ik heel veel te vinden ben. daar staan Viola en 2 dochters Ellen en Hanna, Ellen rij ik heel veel mee en wil ik wedstrijden mee gaan rijden, Viola rijden en mennen we mee. Dan hebben we nog Fiona die we net voor de kar hebben beleerd. Daar ga ik regelmatig een stukje mee de weg op.
Veel plezier hier op fjordenwereld.
-
pluk
Bericht
door pluk » vr 07 dec 2012, 08:55
Welkom! Ik ben Esme, 22 jaar en in het bezit van 2 fjorden. De 6-jarige merrie Pluk (oke officieel Christie) en haar jaarling zoon Hummer.
-
Jilly
Bericht
door Jilly » vr 07 dec 2012, 09:08
Welkom op FW Josey!
Ik ben Jilly, Belgische en in het bezit van een 6-jarige fjordenruin.
Veel lees- en postplezier hier en succes met de zoektocht naar een nieuw maatje!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
-
josey
Bericht
door josey » vr 07 dec 2012, 09:45
Wauw wat een warm welkom krijg ik van jullie!
Even jullie berichten doorlezen
-
Lisa
Bericht
door Lisa » vr 07 dec 2012, 17:05
Hoi! Welkom hier!
Ik bel lisa,20 jaar en in het bezit van een 1,5 jarige fjordendame hjala.
De moeder van hjala was ook van mij. Zij is helaas overleden.
Daarnaast rijd ik op.de fjordenmerrie vam mij opa: britt. Super leuk paardje, maar
Doordat ik sinds ong 2 maanden werkzaam ben in ouwehands dierenpark (ver van huis)
En mijn opa gezondheids problemen heeft zijn wij genoodzaakt een nieuw huis voor britt
Te zoeken... Helaas...
Veel lees en.schrijfplezier hier!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!