F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bella
Contacteer:

Re: F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel

Bericht door Bella » ma 19 nov 2012, 19:22

Ook zonder rijden is er nog zoveel om van te genieten, toch? De mooie momenten die wel kunnen horen hier ook gewoon bij Ivonne!! Spaar jezelf niet om daar ook vol lof hier van te genieten zolang het kan!

Met Flam kan ik ook niet echt meepraten hier qua inrijden, al is het eind van de studie steeds meer en meer in zicht, dus het komt er aan...andere probleem is dan alleen...ga ik mezelf in die spagaat krijgen want oeioeioei...een huifbed is niet meer nodig, Flam kun je zo wel bovenop liggen := Ultieme moeke ala mama/oma/etc! Die kan conditioneel een strengere winter voorlopig met gemak aan.
Geluk is de vrucht van intens werk
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 19 nov 2012, 19:32

Leo heeft afgelopen zaterdag met Fello mee gedaan met de 'menles' hier in het dorp. Iedere week komen ze bij elkaar en rijden dan in de bak. 1 persoon geeft aan welke figuren er gereden moeten worden.
Hij heeft Fello nu een paar keer thuis ingespannen en op de eerste keer na, ging dat goed. Hij wilde eigenlijk nog een keer de weg op, maar dat is er niet meer van gekomen. Dus dat was zaterdag ook meteen de 1e keer. Ik ben er met de auto achteraan gereden en vond dat helemaal niets 8)7 . Als hij er uit zou piepen, kon ik er alleen maar achteraan rijden.....
Maar ik zag allerlei verschrikkingen die er helemaal niet waren. Fello was hartstikke braaf (wist ik wel, kon ook eigenlijk niet anders maar dat inspannen is niets voor mij).
Tijdens de les was hij ook heel braaf en kreeg Leo meerdere malen de vraag of we wel zeker wisten dat hij 3 jaar was? Hij liep al zo mooi aan de teugel op sommige stukken...
Daarna weer terug naar huis en de 2 meiden wilden met papa met de kar mee. Ik ben vooruit gereden en warme chocomelk gemaakt.
Fello krijgt het druk bij ons, ben ik bang.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » ma 19 nov 2012, 20:01

Zo heerlijk te lezen Suzanne dat jullie er zo optimaal van genieten en hij zo ontzettend braaf zijn familiepaardrol op zich neemt!
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » di 20 nov 2012, 10:05

Heerlijk dat jullie zo genieten van Fello!

Finnea doet op het moment niets, of was dat in de bak met jou erop, dat werd me niet helemaal duidelijk.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 20 nov 2012, 15:20

Ivon dikke knuffel voor jou :(:) :(:)
Afbeelding
Pasja

Bericht door Pasja » di 20 nov 2012, 21:00

Dank voor je aanbod Esther. Moeten idd maar es samen afspreken. Als Freyr niet goed reageert op iets wat ik vraag, ga ik er ook meteen vanuit dat de communicatiefout van mijn kant komt en samen kijk je er dan toch anders tegenaan.
Vanmiddag even met hem bezig geweest: stukje weiland afgezet, zadel erop en los longeren. had vanochtend een bitloos hoofdstel gehaald. Zou 'm even passen: is die neusriem veulsteklein! En ik heb nog wel een full meegenomen...
Helaas niet lang met Freyr gespeeld, want Vera (idd onze nieuwe pony Esther) bleef plat in het land liggen. Ik dacht meteen: die heeft eikels gegeten! Er staan nl. van die grote eikenbomen langs het weiland. Maar ja: wat doe je dan... Gelukkig kwam Wendy net langs rijden, dus haar even gevraagd. Vera laten staan en toen ging ze ook wel wat hooi eten. Dat kan het ook nog zijn geweest: de overgang van gras naar hooi. Moeilijk te zeggen. De pony's later toch maar naar een ander weiland verhuisd. Was meteen een mooi stukje lopen voor Vera en toen was ze ook weer wat frisser. In het andere land ging ze meteen aan de grasjes (nou ja: wat er nog staat). Later vanmiddag nog weer geweest en toen lag ze wel (rechtop zeg maar), maar ging meteen staan toen we er aan kwamen. Ze liep ook wel achter ons aan in het land, dus het lijkt goed te zijn afgelopen. Edwin heeft vanavond nog even gekeken en toen leek alles in orde. Morgenochtend meteen maar weer even heen. Maar goed: het gaat hier om de F-jes. Had dus een leuk hoofdstel gekocht maar kan er nix mee. Morgen maar weer terugbrengen (dat kon gelukkig wel). Maar toch balen!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Anna

Bericht door Anna » wo 21 nov 2012, 01:39

We zijn met Fugo ook weer een beetje begonnen om het sturen een beetje bij te brengen en hij begint het steeds beter te snappen, we beginnen aan de longeerlijn en dan draven we ook een paar rondjes en daarna is het figuurtjes stappen in de bak. Zolang ik niet in de bak sta gaat het goed maar als ik er wel in sta loopt hij steeds achter mij aan als een zwaan kleef aan :D .

Emma krijgt nu ook les met Tasja en gaat dat ook doen met Fugo, wat een heerlijk dier is het toch. *o/*
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
foss

Bericht door foss » wo 21 nov 2012, 04:34

Volgende week gaan we weer een start maken met Fjellko nu we een passend zadel hebben.
Als hij het net zo doet als hij momenteel in omgang is ben ik blij.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Esther

Bericht door Esther » wo 21 nov 2012, 18:36

Spannend Jelly, met Vera. Heet ze Vera? Toeval??
Maar gaat nu dus wel weer goed gelukkig!

Fijn dat Fugo ook zo lekker gaat, komt wel!!

En Fjellko, ben heel benieuwd, hopelijk zet zijn brave gedrag nu door!!

Fjella vandaag gereden. Ze stond even in tweestrijd in de wei, kuil eten of toch naar het baasje helemaal aan de andere kant van de wei.. Maar ze besloot dat baasje toch leuker was!! Mevrouw komt wel op haar dooie akkertje mijn kant uit, maar goed ik allang blij dat ik haar niet hoef te halen door de blub!!
Zadel erop en gaan!
Janna was bezig om drollen uit de bak te halen, dat vond ze toch wel gek!!
Maar ging eigenlijk wel lekker, draven ging goed. Ik laat haar met alles lekker los van voren zodat ze mooi op eigen benen gaat lopen, ze is nog wel eens uit balans, maar gaat steeds een beetje beter!!
Moet alleen nog even in haar mond kijken want maandag met mennen en vandaga met rijden kantelde ze haar hoofd wat. Even kijken of er nog iets zit qua wisselen ofzo, laatst verloor ze ook tijdens het eten een dop, dus zou zomaar kunnen.

Voel me nu zelf ook vertrouwder op Fjella. Rijd nu ook op Yarra van Bart, die logeert bij Tea en de veulens zijn eraf dus die beide dames mogen ook lekker aan de slag. Ik wist dat Yarra braaf is dus huppekee, daar maar op! En ik krijg het rij-gevoel gewoon helemaal weer, vind het weer leuk en besef dat ik het ook best wel kan. Echt een opsteker voor mijn zelfvertrouwen!!
Kan nu ook beter aanvoelen wat onbalans is van haar, dat het niet aan mij ligt en dat ik haar meestal niet in de weg zit.

Na het rijden lekker even in de stal met een slobber/brokken/muesli/lijnzaad-prutje. Onder het mom 'iedereen kan schilderen' zat de box er nu ook lekker onder! Kan Anton er vannacht lekker af likken!!

Ik schrijf wel vaak hele verhalen over Fjella.. Ben gewoon zo blij hoe het nu gaat!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pasja

Bericht door Pasja » do 22 nov 2012, 13:18

Leuk om te lezen dat het met Fjella zo goed gaat, super!
De naam Vera hebben de meiden zelf bedacht Esther. Gisteren liep ze weer vrolijk in de wei, dus gelukkig is 't goed afgelopen.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Ootje

Bericht door Ootje » do 22 nov 2012, 16:30

Fugo is ook al goed op weg, fijn hoor!

Mooi dat Fjellko zo braaf is. Dan gaat het met rijden vast ook wel goed komen.

Wat voor paard is Vera?
Fijn dat het weer goed gaat met haar!

Fjella is wel een braaf paard zo te lezen! Fijn dat het zo goed gaat +:)+
Odette&Fenna
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 22 nov 2012, 19:36

Even een ego berichtje. Het F-jes topic is een modelruin rijker. Ferro heeft vandaag een B voor de trekproef gehaald en is daarmee modelruin geworden. Het preferentschap van Meline is weer een stapje dichterbij. Ik ben ontzettend blij met dit resultaat.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 22 nov 2012, 19:38

Proficiat Anita!! Wat goed van Ferro! Ik ga snel verder lezen naar de andere resultaten.
Ootje

Bericht door Ootje » do 22 nov 2012, 20:01

Gefeliciteerd Anita!
Knap hoor, 3 jaar en dan al modelruin.
Odette&Fenna
Anna

Bericht door Anna » vr 23 nov 2012, 01:25

Wat super zeg voor Ferro wat is hij dan toch braaf he voor zijn 3 jaar. *o/* *o/* *o/*
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 23 nov 2012, 07:57

Ik heb een topic gemaakt over Fello..http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=47837
Freek

Bericht door Freek » vr 23 nov 2012, 18:11

met freek gaat nu alles goed hij heeft al redelijk een stuur nu ben ik meer bezig om hem recht te laten lopen op de hoefslag en doe nog veel afwisselende dingen zodat hij zich niet verveelt :D en de rest komt van zelf we nemen ook lekker de tijd er voor om alles rustig en goed op te pakken.
de knapste fjorden heb ik dadelijk op stal :P hou super veel van mijn knapperds! love them 4-ever :L)
Ootje

Bericht door Ootje » vr 23 nov 2012, 18:38

Leuk topic, Suzanne!

Fijn dat het goed gaat met Freek!
Odette&Fenna
Lindy

Bericht door Lindy » vr 23 nov 2012, 21:39

Wat leuk dat het zo goed gaat met alle F-jes en ze ondanks de naderende winter nogsteeds met sprongen vooruit gaan.
Anita, gefeliciteerd met Ferro zijn B!!
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
foss

Bericht door foss » za 24 nov 2012, 17:35

Helaas Fjellko zijn gedrag was van korte duur gisteren en vandaag was het weer helemaal mis wat een knol is het af en toe maar gelukkig hebben we even van zijn lieve karakter wat hij wel heeft kunnen genieten.
Volgens mij is het gewoon een macht strijd en die moet ik gaan winnen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Plaats reactie