Even ons voorstellen
Re: Even ons voorstellen
Hallo Sandra.
Van harte welkom hier.
Ik ben Rowenna, nu nog 38 maar word 22 nov 39 jaar.
Ben in het bezit van drie monstertjes.
Udo een fjordenruin van 13 met het normale brunblakke kleurtje.
Een hele ondeugende, maar zeer lieve jongen.
Dan Heb ik nog Fimke een fjorden merrie van 1.5 jaar. Zij heeft het hele zeldzame kleurtje kvit.
Ze is een perlino, dus helemaal wit[ ook de huid] met blauwe ogen, ze heeft wel een aalstreep, maar die is licht rood van kleur.
En last but not least, James mijn eigen gefokte shetje van 2.5 jaar, ook James heeft het mooie fjordenkleurtje en inmiddels door zijn zomereczeem net als een fjord ook een boogje.
Van harte welkom hier.
Ik ben Rowenna, nu nog 38 maar word 22 nov 39 jaar.
Ben in het bezit van drie monstertjes.
Udo een fjordenruin van 13 met het normale brunblakke kleurtje.
Een hele ondeugende, maar zeer lieve jongen.
Dan Heb ik nog Fimke een fjorden merrie van 1.5 jaar. Zij heeft het hele zeldzame kleurtje kvit.
Ze is een perlino, dus helemaal wit[ ook de huid] met blauwe ogen, ze heeft wel een aalstreep, maar die is licht rood van kleur.
En last but not least, James mijn eigen gefokte shetje van 2.5 jaar, ook James heeft het mooie fjordenkleurtje en inmiddels door zijn zomereczeem net als een fjord ook een boogje.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
- Jetteketet
Dank jullie voor het warme onthaal hier,erg leuk zit hier zwaar te genieten hihi
Heb je een foto van Fimke?Ik heb nml nog nooit een fjord in die kleur en blauwe ogen gezien.
Heb je een foto van Fimke?Ik heb nml nog nooit een fjord in die kleur en blauwe ogen gezien.
Ja hoor!
Dit is Fimke.

Dit is Fimke.

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
- Jetteketet
Holy sh*t die is mooi!!!!!!!!!!!!!!!!
Zo'n fjord heb ik nog nooit gezien,wat een plaatje!
Als je die een hoorn op het voorhoofd plaatst hebbie een sprookjespaard!
Wat een schitterende fjord,echt waar!!
edit....zit me nu voor te stellen hoe je fjord eruit zag als veulen!Dat roze smoeltje en die blauwe kijkers daarvan MOET je gewoon wegsmelten!!!

Zo'n fjord heb ik nog nooit gezien,wat een plaatje!
Als je die een hoorn op het voorhoofd plaatst hebbie een sprookjespaard!
Wat een schitterende fjord,echt waar!!

edit....zit me nu voor te stellen hoe je fjord eruit zag als veulen!Dat roze smoeltje en die blauwe kijkers daarvan MOET je gewoon wegsmelten!!!

Als je me belooft niet van het scherm af te drijven van het
dan heb ik nog wel baby foto's

En tja dat rose smoeltje vroeg er toen al naar steeds een kusje op te geven, maar nu nog steeds hoor.
Ze heeft zo'n lekker smoeltje.

En tja dat rose smoeltje vroeg er toen al naar steeds een kusje op te geven, maar nu nog steeds hoor.
Ze heeft zo'n lekker smoeltje.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
- Jetteketet
Kwijlgehalte hier nu op zijn max!
Hoe cute kan een dier zijn
,ohhhhhhhhhhh die is echt zooooooooo lief.
Is zo'n kleur nu puur geluk of echt gefokt?
Volgens mij hebbie echt een lot uit de loterij he?hihi

Hoe cute kan een dier zijn

Is zo'n kleur nu puur geluk of echt gefokt?
Volgens mij hebbie echt een lot uit de loterij he?hihi

Officieel is het voor een fjordenfokker niet wenselijk om zo'n witte te fokken, die worden namelijk niet opgenomen in het stamboek.. Er zijn al niet veel witte, Ulsblakke, fjorden, zeker niet in nederland, en om zo'n hele witte witte, dat heet een Kvit, te fokken moeten zowel moeder als vader ulsblakk zijn.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Jetteketet
Ohh jeetje er zitten dus heuse strenge regels aan.
Maar zo'n witje is toch helemaal geweldig mooi?!Ik vind het echt een plaatje,daar moest een stamboek apart voor komen.
trouwens net weer gelachen met die man van me,ik helemaal kwijlend de foto's laten zien zegt hij heel verbaasd:Is dat een husky-fjord?
pffff mannen hahahaha
Maar zo'n witje is toch helemaal geweldig mooi?!Ik vind het echt een plaatje,daar moest een stamboek apart voor komen.

trouwens net weer gelachen met die man van me,ik helemaal kwijlend de foto's laten zien zegt hij heel verbaasd:Is dat een husky-fjord?
pffff mannen hahahaha
zit ik me uitgebreid voor te stellen..................en weg is alles
Probeer het nog eens, ik ben Mariël en we hebben een fjord Dirkje en een oude pony Lotje.
Dirkje is het nichtje van Wammes en die hebben we helaas dit jaar moet in laten slapen
we missen hem verschrikkelijk.

Probeer het nog eens, ik ben Mariël en we hebben een fjord Dirkje en een oude pony Lotje.
Dirkje is het nichtje van Wammes en die hebben we helaas dit jaar moet in laten slapen

* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
welkom hier,
Ik ben Froukje.
Ik heb zelf geen paarden maar mijn opa en oma hebben 4 fjorden, Viola van 12 en er staan nog 2 dochters van Viola namelijk Ellen van 4 en Hanna van 2 jaar, en dan hebben ze nog Fiona van 3 jaar. Daar kan ik alles mee doen wat ik wil.
Ik ben vooral met Ellen aan het rijden en afentoe mennen.
Ik ben Froukje.
Ik heb zelf geen paarden maar mijn opa en oma hebben 4 fjorden, Viola van 12 en er staan nog 2 dochters van Viola namelijk Ellen van 4 en Hanna van 2 jaar, en dan hebben ze nog Fiona van 3 jaar. Daar kan ik alles mee doen wat ik wil.
Ik ben vooral met Ellen aan het rijden en afentoe mennen.
- Jetteketet
Hoi Mariell en Froukje91
Leuk dat jullie langs komen in dit topic.
Wat een super leuke fjorden namen komen er weer langs zeg!
Leuk dat jullie langs komen in dit topic.

Wat een super leuke fjorden namen komen er weer langs zeg!

- Jetteketet
Ahh gets zeg,sterkte ermee zoiets is echt niet leuk om te moeten doen.Mariël schreef:Dirkje is het nichtje van Wammes en die hebben we helaas dit jaar moet in laten slapenwe missen hem verschrikkelijk.

Ik mag hopen dat zoiets mij nog heeeel lang bespaard blijft.

Dat hoop ik ook! gelukkig hebben we heel veel moois om op terug te kijken en ik hen enorm van hem geleerd en niet vergeten een prachtige nicht van hem. 

- Jetteketet
Zo ist!Positief blijven ookal is het soms zwaar.
Ik zou niet weten wat ik zou doen als Jetje niet meer is,volgens mij jank ik me dood ofzo.
Ben daar echt zo'n slappeling in.
Ik zou niet weten wat ik zou doen als Jetje niet meer is,volgens mij jank ik me dood ofzo.
Ben daar echt zo'n slappeling in.

Wat een gezellig voorsteltopic is dit 
Ik ben Ilona en heb kampioen-lanterfanteren-fjord Castor van 6,5 jaar en terror-shet Enzo van 1,5 jaar.
Ons zoontje Roy van 6,5 maand is één van de redenen dat Castor de laatste tijd nog beter in lanterfanteren is geworden dan hij al was
Ondanks dat hij nu een beetje teveel spekkies heeft vermaakt hij zich wel in de wei met Enzo en mag hij af en toe mee op rit of een stukje wandelen.
Veel plezier hier op het Forum!

Ik ben Ilona en heb kampioen-lanterfanteren-fjord Castor van 6,5 jaar en terror-shet Enzo van 1,5 jaar.
Ons zoontje Roy van 6,5 maand is één van de redenen dat Castor de laatste tijd nog beter in lanterfanteren is geworden dan hij al was

Ondanks dat hij nu een beetje teveel spekkies heeft vermaakt hij zich wel in de wei met Enzo en mag hij af en toe mee op rit of een stukje wandelen.
Veel plezier hier op het Forum!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

- Jetteketet
Hahaha Ilona dankjewel.
Wij hebben Terror-Trudy de minishet hahaha misschien moet ze eens meeten met Enzo
whahaha
Zo'n duivel van een pony die Trudy en slim!!!!!!!!!!
Die heeft een truukendoos daar sla je van achterover.
Vandaag toen ik Jet aant longeren was ook weer zo'n gedoe met Trudy
.Normaal sluit ik haar even in de box op (voor zelfbehoud van mij
haha) maar vandaag dacht ik,ach laat dr maar los lopen.NOU!!!!En ja hoor daar ging Trudy
........Eerst met 100kmh heen en weer door de bak,dan diagonaal door de bak,onder de longeerlijn door,over de longeerlijn heen en tot slot zich erin vastgedraaid!
Toen ze he-le-maal de pijp leeg had van al dat heen en weer gerace,aan alle stroomdraden geproefd te hebben of er nog een lel op stond,besloot Trudy dat het tijd werd voor een zandbad.
Ja dat houd in dat Trudy dan gewoon VOOR Jetje gaat draven en zich vervolgens als een pannekoek in het zand laat vallen.
Niet 1x
Niet 2x
Niet 3x
neeeeeeeeeeeeeeee zo'n 7x op zn minst,grrrrrrr
gevolg Jetje moest eerst springen,toen ontwijken en vervolgens ook nog in de ankers om niet bovenop Trudy te landen.
Tjeeeeemig da's een loeder die Trudy hahahaha

Wij hebben Terror-Trudy de minishet hahaha misschien moet ze eens meeten met Enzo

Zo'n duivel van een pony die Trudy en slim!!!!!!!!!!

Die heeft een truukendoos daar sla je van achterover.

Vandaag toen ik Jet aant longeren was ook weer zo'n gedoe met Trudy

Toen ze he-le-maal de pijp leeg had van al dat heen en weer gerace,aan alle stroomdraden geproefd te hebben of er nog een lel op stond,besloot Trudy dat het tijd werd voor een zandbad.

Ja dat houd in dat Trudy dan gewoon VOOR Jetje gaat draven en zich vervolgens als een pannekoek in het zand laat vallen.

Niet 1x
Niet 2x
Niet 3x
neeeeeeeeeeeeeeee zo'n 7x op zn minst,grrrrrrr

Tjeeeeemig da's een loeder die Trudy hahahaha
En toch.... Ze zijn zooo leuk die shettenpretletters 
Enzo ploft ook altijd en overal neer. Met poetsen, als hij zijn voerbak leeg heeft (rollen in etensrestjes voor een lekker soort van parfum?), in een pluk hooi, in de schuur, als je hem even lekker kriebelt....
Beest is best maf ook, maar wel leuk.
Meeten mag best hoor, maar hij is nog wel hengst
Dat wordt een leuke combi dan...een veulen dat als een hondje op zijn rug gaat liggen om op de buik geaaid te worden?

Enzo ploft ook altijd en overal neer. Met poetsen, als hij zijn voerbak leeg heeft (rollen in etensrestjes voor een lekker soort van parfum?), in een pluk hooi, in de schuur, als je hem even lekker kriebelt....
Beest is best maf ook, maar wel leuk.
Meeten mag best hoor, maar hij is nog wel hengst

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet

- Jetteketet
Ja haha of pootje gaat omhoog om tegen je aan te sassen hihihi
Trudy heeft me ook al eens omver gerold!!!!!
(gods toen ging ik af)
Stond ik midden in de bak,mn dochtertje op Jetje aant rijden en ik had Trudy aan een halstertouw vast.
Freule Trudy was natuurlijk om me heen aant dreinen
en opeens.........ploep daar zat ik op d'r buik!
Had dat kleine loeder zich achter mij op de grond gesmakt en rolde zo mn knieholtes in,ik zakte door mn benen en landde zo bovenop Trudy.
Die sprong natuurlijk op zodat ik ook nog even voorover gesmakt werd met mn smoelie in de natte zand.
...........................maar ik had haar wel nog vast mwhoehahahaa
Trudy heeft me ook al eens omver gerold!!!!!

Stond ik midden in de bak,mn dochtertje op Jetje aant rijden en ik had Trudy aan een halstertouw vast.
Freule Trudy was natuurlijk om me heen aant dreinen

Had dat kleine loeder zich achter mij op de grond gesmakt en rolde zo mn knieholtes in,ik zakte door mn benen en landde zo bovenop Trudy.
Die sprong natuurlijk op zodat ik ook nog even voorover gesmakt werd met mn smoelie in de natte zand.

...........................maar ik had haar wel nog vast mwhoehahahaa

- nancy imka
Hahaha ondanks mn verdriet heb je me wel aan het lachen gekregen met je terror trudy verhaal 

mij ook!!