Even ons voorstellen

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Jetteketet

Even ons voorstellen

Bericht door Jetteketet » zo 18 nov 2012, 19:31

Hallo allemaal :wave:
Het heeft even geduurd maar ik kan eindelijk ook hier inloggen *o/* hahaha
Ik ben Sandra,ben 39j en in bezit van een heeeeeele lieve Fjordenmerrie :L genaamd Jetje,zij is 23jaar jong.
Wij rijden recreatief in zuid limburg maar zou best wel eens iets meer willen doen zoals een keer een heus dressuurproefje rijden.
Niet dat we daar zo goed in zijn (kuchkuch) maar ik vind de sfeer eromheen altijd zo leuk.

Ik hoop dat ik hier veel tips en leuke berichtjes mag lezen en wie weet treffen we ons wel een keertje?
Profiel moet ik nog aankleden maar dat komt met foto's en al haha
Zijn er nog vragen dan stel ze gerust.

groetjes Jetteketet
:waven:
Esther

Re: Even ons voorstellen

Bericht door Esther » zo 18 nov 2012, 20:53

Welkom hier!!
Nou met vragen steek ik meteen van wal, wat is de afstamming van je fjord?

Ik ben Esther, 29 en in bezit van 4 fjorden.
Ik rijd en men alleen recreatief.
Heb een leeftijdsgenootje van Jetje genaamd Jeskim (v. Zidar). Zij wordt gebruikt voor autistische kinderen en staat dus niet bij mij op stal, ze staat in bruikleen, kon geen afstand van haar doen en als ze het werk niet meer kan doen komt ze weer naar huis.
Bij mijn ouders, alias mijn stal, staan Tea (v. Halldor) van 14 en Yarra (v. Ramiro) van 10. Tea is van mijzelf en Yarra is van Bart van den Berg. Yarra logeert bij mij omdat mijn drie jarige merrie Fjella (v. Manus), dochter van Tea, bij Bart op stal staat om beleert te worden onder het zadel en aangespannen. Dat is vlak bij mijn huis, dus ik help daar zelf wel bij.
De vierde staat ook bij Bart, dat is hengstveulen Icarus (v. Anton).
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » zo 18 nov 2012, 21:28

Hoi Esther
Dankjewel.
Sow jij hebt een hele berg Fjorden zeg,wat leuk!
Onze Jet heeft als vader Tunar en moeder Annerike.
Ze heeft ook 5 veulens gehad maar waar die zijn dat weet ik helaas niet,zou best een nakomeling van ons Jetje willen zien.Misschien dat iemand op dit forum wel eentje heeft?
Jetje staat ook aan huis bij ons samen met onze minishetlander Trudy.
Esther

Bericht door Esther » zo 18 nov 2012, 21:49

Leuk een Tunar!
De namen van de nakomelingen komen me niet bekend voor als van iemand hier op het forum, maar wie weet kent iemand een!!

Heb inderdaad een mooi aantal, is ook echt wel de max hoor!! Tea is op het moment ook weer drachtig, ditmaal van Drafur.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 18 nov 2012, 22:07

Welkom!

Ik ben Bloemetje, 37, nama van 3 kindjes en er lopen hier 2 fjordjes in de wei. Lajke van 21 en Mette (ruintje) van 1,5.... Ik woon net over de grens in Belgisch Limburg.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » ma 19 nov 2012, 07:35

Hoi Bloemetje :wave:
Ach wat leuk om nog zo'n jonkie erbij te hebben,gaat dat goed met de kids?Denk het wel he?
Ik woon in zuid limburg vlakbij de Duitse grens (Herzogenrath)
Ik zie dat Lajke ook als vader Tunar heeft,wat leuk.Tunar leeft niet meer he?Ik ben zelf niet zo thuis in fokken en afstamming dus als ik eens een domme vraag stel :oo ........................hahaha.

Ik ben eens wezen rijden in de Belgische Kempen,vond het mooi uitgezet die route echt heel duidelijk.Ik had toen de korte korte.Ben je daar al eens geweest?
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » ma 19 nov 2012, 07:37

Esther schreef:Leuk een Tunar!
De namen van de nakomelingen komen me niet bekend voor als van iemand hier op het forum, maar wie weet kent iemand een!!

Heb inderdaad een mooi aantal, is ook echt wel de max hoor!! Tea is op het moment ook weer drachtig, ditmaal van Drafur.
Wanneer is Tea uitgeteld?
Wat lijkt me dat onwijs leuk om een fjordenveulen te zien opgroeien.Het zijn ook wel heuse scheetjes om te zien.Daar smelt je gewoon van weg,of je wilt of niet hihi
Anna_Dani

Bericht door Anna_Dani » ma 19 nov 2012, 08:17

Hoi Sandra, welkom hier! Mijn naam is Anna en mijn merrie heet Dani. Veel plezier hier!
Paardentaxi | Grondwerk & Klassieke dressuur | Fotografie
#fulltimedreamchaser + M2+6
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 19 nov 2012, 08:20

Ohh ik heb de hengstennamen foutom gezet, ga het aanpassen.. Lajke is een Bjorgard (ben ook niet zo thuis in het hele fokgebeuren). Ik woon aan de andere kant van Limburg, vlakbij Maastricht. Mette en de kinderen gaat geweldig! Ik heb een jaarling die eigenlijk al bomproof is... gaat rustig staan vreten naast de trampoline waar de kinderen op staat te springen. Kindjes voetballen ook in de wei terwijl de paardjes er lopen. Aangezien de kinderen er heel ontspannen mee omgaan (verwachten niet dat Mette gaat stuiteren) reageert hij op hun lichaamstaal, hij blijft ook heel ontspannen.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 19 nov 2012, 08:46

Welkom Sandra, ik ben Anita, 50 jaar en getrouwd met Jeroen. Ik ben in het bezit van 7 Fjorden en de 8e is op komst. Die verwacht ik eind april. De oudste is de 20-jarige Meline (v. Havstad) en de rest zijn haar kinderen. Meline is ook degene die weer drachtig is. Het zien opgroeien van een veulen is idd geweldig. Ik heb dat nu 5x meegemaakt van mijn eigen merrie en ik geniet er idd iedere keer weer van.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » ma 19 nov 2012, 08:47

Anna_Dani schreef:Hoi Sandra, welkom hier! Mijn naam is Anna en mijn merrie heet Dani. Veel plezier hier!
Hoi Anna

Dankjewel!
Wat een leuke naam...Dani!
Fjorden hebben zowiezo keileuke namen vind ik,en vaak ook heel passend hihi
Hoe oud is Dani?
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » ma 19 nov 2012, 08:49

Anita schreef:Welkom Sandra, ik ben Anita, 50 jaar en getrouwd met Jeroen. Ik ben in het bezit van 7 Fjorden en de 8e is op komst. Die verwacht ik eind april. De oudste is de 20-jarige Meline (v. Havstad) en de rest zijn haar kinderen. Meline is ook degene die weer drachtig is. Het zien opgroeien van een veulen is idd geweldig. Ik heb dat nu 5x meegemaakt van mijn eigen merrie en ik geniet er idd iedere keer weer van.
Hallo Anita

Ohh ben jaloers op jou,zoveel fjorden poehee das toch meeeeeeeeeega genieten he?
Ik geloof je meteen dat je elke keer weer van een veulen geniet,ze zijn ook zo vreselijk wonneproppig hihi
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 19 nov 2012, 08:52

Hoi,

Welkom op FW! Ik ben Nancy 30 jaar en heb twee fjordjes. Imka van 24 jaar, die doet door omstandigheden eigenlijk niet zo heel veel meer. Die is/word echt oud qua beenwerk. En ik heb Emy een 4 jarige die ik zelf ingereden en beleerd heb voor de wagen. Doe er nog niet zo heel veel mee omdat ik haar nog wel jong vind maar gewoon rustig aan rommelen we lekker met zn 2e en dan komen we er wel.
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » ma 19 nov 2012, 08:58

Hoi Nancy :wave:
Ja je hebt nog echt alle tijd,en lekker "rommelen" is ook erg leuk.Gewoon ermee bezig zijn is ook heel belangrijk dan komt het echt werk vanzelf.
Jetje heeft ook voor de koets gelopen,alleen niet bij mij......ja 1 keertje en toen vertrok mevrouw met ingetrokken reet. 8)
Godsallemachtig wat had ik het toen warm hahaha op zo'n 2 wielertje,was net Ben Hur joh met 1 wiel door de bocht pfff
Een geluk dat het toen in een grote omheinde buitenbak was. :=

Nee koetsieren is niet aan mij besteed met zoveel power voor de wagen,ik ben nu wel onze mini shet aan het beleren en dat gaat me stukken beter af := hahaha
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 19 nov 2012, 09:24

Ik vond het ook nooit wat hoor, maar ik heb reuma en op een gegeven moment kon ik gewoon echt niet meer rijden. Deed me zoveel pijn. Toen heeft mn vriendin me gek gemaakt ja je moet een kar kopen enz... Dus zo gezegt zo gedaan kar gekocht en ben het steeds meer gaan waarderen. En nu vind ik het geweldig. Je kan iemand mee nemen. Het is voor mij niet heel ver moeiend ja het is toch wel mijn ding geworden geloof ik ;)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » ma 19 nov 2012, 09:28

oja koetsen is ook leuk,ik ben al zo trots dat onze shet het zo leuk oppakt.
Dat kan ik tenminste alleen doen maar bij onze fjord zou ik echt wel professionele hulp moeten hebben hoor en aangezien ze al op redelijke leeftijd is en zoiets ook best kostbaar is houd ik het op het kleine spul hihi
Wel vervelend voor je dat je kampt met reuma,heb je elke dag pijn of met kou end.? :(:)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 19 nov 2012, 09:39

Hoi Sandra, Welkom op FW!

Mijn naam is Janna, nog enkele weken 22 jaar en bezig mijn studie Diermanagement af te ronden.
Sinds mei 2012 ben ik in het bezit van een eigen fjordendame, deze dame is voor mij best speciaal omdat ik zowel met haar vader Timor als haar moeder Yanneke gewerkt heb.
Tot dat mijn dametje oud genoeg is om zelf aan de slag te gaan staat ze lekker samen met haar halfzusje/nichtje op de wei. Ondertussen ben ik veel bij Bart van den Berg in Wanneperveen te vinden, waar ik de 5 jarige ruin Dieter veel aan het werk heb. Maar ook ben ik momenteel Esther aan het helpen haar merrie Fjella onder het zadel wat in te rijden.

Leuk dat je een Tunar hebt! Vind het jammer dat er zo weinig goede hengsten zijn met die bloedlijn. Dat zijn zulke werkwillige paarden!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » ma 19 nov 2012, 09:46

Hoi Janna

Ja dat klopt,Jet wil ook echt werken.
Daarom vind ik haar ook echt niet oud met dr bijna 24jaartjes.
Je hoeft je in ieder geval niet te vervelen met zoveel fjorden om je heen,zalig!!!!

Het zijn en blijven speciale doerakjes he?Ik vind een fjord echt leuk,ze hebben humor,zijn slim en jongens wat een kracht komt er uit dat kleine lijfje hihi
En dan dat karakter,echt om nooit meer te vergeten +:)+
Jankeke

Bericht door Jankeke » ma 19 nov 2012, 10:35

Hoi Sandra, ik ben Janneke, 54 jaartjes jong en in het bezit van mijn geweldige vriendje Vlin. Vlin en ik rijden recreatief met elke week een les bij Rien Pijnenburg, de hengstenhouder waar Vlin ook vandaan komt. Ik ben getrouwd met Marleen, die niets met paarden heeft en vindt dat ze in de vitrine van de slager thuis horen behalve natuurlijk Vlin want die is speciaal. verder heb ik nog een wannabee boxer Teuntje, een theemutskat Flicka en een weeskitten Bubbles.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Jetteketet

Bericht door Jetteketet » ma 19 nov 2012, 10:41

Hoi Janneke :wave:

Ohhhh Marleen klinkt net als mijn man := whahahaha maar ondertussen houd ie wel heel veel van onze beestjes.
Ik "betrapte" hem laatst in de stal,stond ie "koeschiekoeschie" te doen met onze fjord whahahaha :D jaja jij en paardenvlees he,zei ik toen ik binnenkwam.HAhaha de helden he?! :clap:

Ik zou ook zo graag willen lessen hier in de buurt maar er is nergens wat te vinden.De meeste maneges laten niet eens "buitenstaanders" binnen,zo bekakt gatver! :r

Boxers vind ik super lieve honden en katten hebben wij ook,van die luie volgevreten totaal happy-met-hun-leven katten hahaha hier dansen de muizen op tafel terwijl de katten thuis zijn hihi :D (niet echt natuurlijk!!!)
Plaats reactie