eerlijk gezegd vind ik het zelf nu ook enger omdat ze zo vliegensvlug omdraait en het bij ons druk is op de weg, ik betrap me er op dat ik sneller afstap en ik kom er ook niet zo gemakkelijk meer op. kortom we hebben een probleem

Misschien off topic. Maar zo heb ik het gedaan met honden die ons achtena kwamen. Omdraaien en achter de honden aan. Helpt! Hij kreeg veel meer zelfvertrouwen.Nientjepientje schreef:Wat misschien ook kan helpen is als een trekker langskomt, omdraaien en erachteraan draven. Paarden zullen nooit achter gevaar aanlopen. Zo zien ze dat het geen gevaar is of eng is.
Heeft bij mij bij een paard heel erg geholpen die bang was voor auto's, trekkers, vrachtswagens. Ik nam dr mee aan de hand en ging langs de weg staan en telkens als er wat langskwam dan ging ik erachteraan lopen of draven. (Zit er soms wel beetje raar uit:p) maar het heeft bij haar wel echt geholpen, na een week liep ze al rustiger langs auto's, trekkers etc.
oh, sorry! Meende dat op te maken uit een berichtje.Mariël schreef:Bailey.. voor de rest is ze eigenlijk niet bang en best stoer , ze loopt ook graag voorop en heb ook de Eper paardenvierdaagse gedaan en dat ging goed.