F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel 10

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel

Bericht door Esther » ma 12 nov 2012, 17:28

Emma staat prima op Fugo! Zou inderdaad mooi zijn als hij nog wat groeit, hij is nog jong, dus kan nog best! Met wat meer body toont hij ook al wat groter!!

Stoute Finnea!! Ze mogen best een keer schrikken, maar dat kan wel een beetje normaal! Volgende keer maar weer handschoenen aan!!

Fjel was lui vandaag. Nu was de bak ooknog steeds modderig en dat vindt ze best lastig, maar net als Finnea kun je het wel even normaal proberen, dus wel even streng geweest.
Halthouden ging super, heeft ze nog wel eens wat moeite mee. Ook een paar passen achterwaarts gedaan, ging ook heel goed!! Niet te vaak doen, want dan denk ik dat ze het uit zichzelf gaat doen, maar wel handig als het erop zit.
Ze stond ook weer mooi vooraan bij het hek om mee te gaan! Dieter wilde ook wel mee, maar die moest toch echt in de wei blijven..
Ze was met aan de muur staan ook heel rustig, ook wel eens lekker!!
Daarna in de stal van Anton een bak brokken weg gewerkt, ze moet nu niet meer afvallen, ze wordt wel slank..

Maar het is echt zo'n schatje!! Knuffelkont!!

Ferro (van Anita) heeft vanmorgen even lekker met Fjorgvin in de bak gespeeld, die zijn leuk samen zeg!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » ma 12 nov 2012, 20:26

Wat doen de F-jes het allemaal goed! Leuk om te lezen.

Op de manege waar Odette en Fenna staan, is flink verbouwd. Vandaag was het af, dus alle paarden konden naar hun nieuwe plek. Nu heeft Fenna ook een andere box waar ze lekker naar buiten kan kijken.
Gisteren heeft ze lekker weer een poosje in de wei gestaan. Daar was ze erg blij mee, want ze ging hard :D .
Odette&Fenna
Anna

Bericht door Anna » di 13 nov 2012, 01:22

Suzanne schreef:he meiden, wat doen alle Fjes het goed zeg!! wouw.
knapperd allemaal. :j

fugo is wel mijn favo ruin hier anna, vind hem zo knap!

kootje heeft ook vakantie ivm zwangerschap, banden doen teveel pijn met rijden. we wandelen en fietsen weer 1 a 2 keer per week. :D
Dank je wel Suzanne, hij is knap en een knuffelkont, als je een keer in de buurt je bent welkom hoor. Doe het maar rustig aan hoor de beginselen zitten erop dat vergeet hij niet zo gauw. *o/*
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » di 13 nov 2012, 06:36

Wauw, een nieuwe stal voor Odette en Fenna, lekker!! Komen ze niet meer elke dag op de wei??
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » wo 14 nov 2012, 16:54

Esther schreef:Wauw, een nieuwe stal voor Odette en Fenna, lekker!! Komen ze niet meer elke dag op de wei??
Odette staat nog gewoon in haar eigen stal. Fenna staat nu op een ander plekje. Daar staan nu vier pensionpaarden op een rij. Wel zo makkelijk met voeren, omdat we nog wel eens rijden als de rest al gevoerd is.
In het nieuwe gedeelte staan alleen manege paarden. Ik zal wel een keer een foto plaatsen.

De meeste paarden staan op stal, omdat het zo nat was. Hier op de kleigrond merk je dat meteen.
Ik heb Odet en Fenna net nog even weggebracht voor een nachtje buiten, maar ik hoorde dat het volgende week weer nat wordt. Dan zal de staltijd wel echt gaan beginnen.
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » wo 14 nov 2012, 17:51

Lekker op Fjel gereden vandaag!! Heel veel gestapt en maar eventjes gedraafd, maar ging supergoed, ze is zo lief!!
Even gekeken hoe mijn roze dekje op haar staat, nou geweldig natuurlijk!!
Daarna lekker in Anton zijn stal een bak brokken gekaand, mjum!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » wo 14 nov 2012, 18:06

Goed zeg! Brave Fjella!
Blijft ze nog lang in Wanneperveen staan?

Fenna vindt de bochten doordraven nog wel lastig op een hand. De andere kant om blijft ze wel draven. Maar we oefenen gewoon door :) .
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » wo 14 nov 2012, 18:11

Ehm, tot Bart haar zat is denk ik.. hihi..
Eerst zou ze tot eind van de zomer blijven, dan kwamen de Abop klanten.
Maar ze staat nog lekker in de wei, dus lekker door doen tot de abop. Maar nu mag ze ook nog wel langer blijven, kan ik haar lekker doorrijden. Ik ben zelf ook nog zo onzeker en dan durf ik er thuis misschien niet op, ook niet zoveel mogelijkheden met alleen een gladde wei om te rijden en ben altijd alleen. Straks waarschijnlijk met Fjel en de wagen nog de weg op enz.
We zien het wel.

Fjella vindt de bochten ook nog lastig hoor, ze draaft wel redelijk door, maar nogal eens uit balans en dan moet ik ook erg mijn best doen. Als ze iets meer door draaft, dus iets meer tempo, dan gaat het wel beter.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ootje

Bericht door Ootje » wo 14 nov 2012, 18:20

Fijn dat ze dan nog lekker kan blijven staan.

Ik ben ook echt geen held :o al moet ik zeggen dat ik me nu aardig zeker voel als ik op Fenna ga zitten. Ze is zo braaf.
Odette&Fenna
Suzanne

Bericht door Suzanne » do 15 nov 2012, 09:47

anna dat lijkt me wel keertje heel leuk!! :j

balen he ootje dat winterweer met kleigrond..
hier in brabant is dat zo verschil met zandgrond :j
en zelfs dan kan het flink nat worden hoor, maar gelukkig niet zo erg als in de randstad.

kootje is wel beetje stoutig op het moment.. bijna puberteit, kouder weer, we doen minder.. de wei vind ie maar saai :+
dus ga toch weer keertje longeren meepakken iedere week vd energietjes :D
Afbeelding
Sabbuh

Bericht door Sabbuh » do 15 nov 2012, 17:34

Kan het me voorstellen Esther, ik ga ook nooit alleen aan slag.
Het zou wel kunnen, bij ons is eigenlijk altijd wel iemand aanwezig al is het de boer zelf die rond loopt maar voor mijn idee dat als er eens wat gebeurd.....
En ik heb door de tijd heen een ietswat sterke hand ontwikkeld door het rijden van die grote sterke koudbloeden dus vind het ook altijd wel fijn als er iemand bij staat die mij erop wijst!

Haha die ko toch, het valt ook niet mee als het frisser weer is en je energie te veel hebt :=

Bah, vannacht vond de buurman van 3 huizen verder het nodig om in de nacht zijn hond in elkaar te slaan.... -:(- We wisten eerst niet wat we hoorde maar na goed luisteren bleek het dus iedere keer een knal en vervolgens gejank van zijn hond te zijn.. Mijn vriend witheet naar buiten, bij hem aan de deur maar meneer had het lef niet om open te doen!! Van achter het glas, sorry meneer, het spijt me meneer, het spijt me echt..... :roll:
Van de onderburen al bericht gehad of we wisten waar dat vandaan kwam...
Gelukkig hadden hun de politie al gebeld maar die doen er dus ook gewoon niks op uit.. Die hebben wel een melding gemaakt bij de dierenpolitie maar of er ook wat gaat gebeuren. Dit blijkt namenlijk vaker voor te komen heb ik gehoord. Zo even naar de onderbuurtjes en overleggen wat we gaan doen, er moet toch iets gebeuren, dit vind ik echt abnormaal! Het is namenlijk een schat van een hond, en al was die dat niet dan heeft hij nog dat recht niet!
Als iemand nog tips o.i.d. heeft, zijn welkom!

Sorry voor dit lange bericht maar moest het laatste stukje echt even van mij af schrijven -:(-
Esther

Bericht door Esther » do 15 nov 2012, 19:49

Wat zielig voor die hond. Zou niet weten wat je nog meer kunt doen, ja de hond jatten, maar dat lijkt me ook geen goed idee..

Ik denk ook wel twee keer na om te gaan rijden en helemaal om te gaan mennen als er niemand thuis is. Mennen doe ik eigenlijk nooit als er verder niemand thuis is, rijden nog wel eens. Zat dinsdag net op Yarra toen mij pa ineens naar het ziekenhuis moest, had een tak in zijn oog gehad. Yarra was wel wat druk, maar had er wel een goed gevoel bij, dus lekker doorgereden.
Vraag mij wel eens af of het uitmaakt of er iemand thuis is want pas als ik na twee uur mennen niet terug ben uit de wei, die ligt net achter de schuur, dus ze kunnen het net niet zien, gaan ze een keer kijken.. Maar goed heb mijn mobiel, dus mocht er wat mis gaan dan kunnen ze wel snel naast me staan als ik bel.

Kootje lekker fris dus!
En lekker hersengymnastiek is ook niets voor hem, grondwerk of trucjes? Of heeft hij echt behoefte aan fysieke inspanning?
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Suzanne

Bericht door Suzanne » vr 16 nov 2012, 08:31

nee truukjes vinden we allebei saai :=
en grondwerk zit er al zo in.. doen we af en toe wel hoor samen 'spelen'.
meerennen, rondjes draaien, achterwaarts.

hij wil gewoon lekker hard zeg maar :+
dat stappen heeft meneer nou wel gezien na bijna 4 jaar :+
draaaaaaaaaaaaaaaaaaaaven. dat willen we. de wind in de manen enzo, tranen in de oogjes :j :D
maarja, enigzins lastig met een waggelvrouwtje naast je :+
en fietsen vind ik toch nu wat te eng met prul in de buik en dit frisse weer.

ow sabbuh arme hond.... hoe kunnen mensen zo doen he ;(
Afbeelding
Erpel

Bericht door Erpel » vr 16 nov 2012, 16:58

*o/* Floyd doet het zoooo goed :D Vandaag weer wezen lange lijnen.. eerst de staleigenaar en daarna heb ik het weer overgenomen.. :D Hij heeft helaas wel met Vera staan praten.. hij heeft het truucje overgenomen om zijn tong over het bit te gooien. Dadelijk heb ik echt twee precies dezelfde paarden :')

En gisteren nog wezen wandelen. Een hoop stenen was wel eng, maar uiteindelijk loopt ie me wel achterna zo de berg op! En kwam nog zo'n een of andere grote machine wat kraakte en piepte recht op ons af. Vond ie wel eng, maar hij gaat liever achter me staan dan weg haha.

Jaa, ik ben blij hihi *o/* *o/*
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Pasja

Bericht door Pasja » ma 19 nov 2012, 14:37

Zo, het gaat goed met de F-jes zo te lezen! Met Freyr de laatste tijd niet veel gedaan: of geen tijd of slecht weer... Balen! Vorige week heb ik wel een keer bijna op hem gezeten! Had wat met hem gespeeld en even gewandeld met zadel op de rug. Stond hij toen we terugkwamen zo lekker relaxed even gras te eten. Ik kon het niet laten! Even wat op en neer gesprongen naast hem. Vond hij niet zo spannend. Dus voet in de beugel en toen over het zadel heen gaan hangen. De verleiding was groot, maar meer heb ik niet gedaan. Ik was alleen en Freyr stond dus gewoon los. Te eten weliswaar, maar toch.
Toen nog even een rondje door het weiland gelopen en ik krijg 'm nu weer moeilijker in draf met me mee. Begin zelf vrolijk te trimmen, maar meneer blijft achter me aan sjokken tot de leadrope bijna strak staat. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik hem meesleur. Bij de weg doet hij het wel goed. Misschien omdat hij dat leuker vindt? Wat kan ik 't beste doen? Toch weer stukje in het land afzetten en (los) longeren?
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Esther

Bericht door Esther » ma 19 nov 2012, 17:47

Als ik een keer moet helpen moet je een gil geven he!! Op maandag, woensdag en vrijdag ben ik vaak bij Fjella, maar de andere dagen in Paasloo. Zou lekker een vierkantje afzetten en gaan longeren, maak hem braaf op je stemhulpen, lekker met zadel op en hoofdstel in.
Hopelijk gaat mijn pa binnenkort echt met de bak aan de slag dan kun je daar ook wel komen, maar dat kan ook nog wel een jaar duren!
Je nieuwe pony is wel heel leuk, tenminste ik zie nu een andere staan en neem aan dat dat je nieuwe is??
Lekker langs de weg wandelen is natuurlijk ook erg goed!!

Fijn dat Floyd het ook goed oppakt en hij niet weg rent van een machine. Nu zal hij dat van Wanneperveen misschien ook wel iets kennen, komen daar ook wel grote gevaartes voorbij!!

Fjella had vandaag een mentos gegeten voor het werk geloof ik, die was Fresh!!
Maar wel braaf!! De bak in door het hekje ging een beetje snel, daarna dribbelen in stap, maar na een poosje gewoon lekker doorstappen. Draf ging nu ook wel wat sneller, maar was eigenlijk alleen maar lekker. Ze kantelt het hoofd nu wel een beetje, denk dat ik even haar in de mond moet gaan kijken. Laatst al een dop van haar gevonden, dus kan best zijn dat er nog wat zit..
Op het einde heb ik nog een paar keer de bak in en uit gereden, even oefenen en toen ging het al beter.
Lekkere slobberprak gemaakt, lijnzaad gekookt, brokjes erdoor, mjum!! Haar halve hoofd zat eronder!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » ma 19 nov 2012, 18:36

Fjel heeft de smaak te pakken blijkbaar :) wordt wel weer eens tijd voor actiefoto's hoor Es O:)

Fin gaat ook weer beter! Heb haar afgelopen weekend 2x eventjes in de bak gehad. De bak was eigenlijk nog iets te nat en te zwaar, maar wilde toch even kijken hoe ze zou reageren. De eerste keer was ze zoals verwacht zo gek als een deur, de tweede keer ging al veel beter. Anne zou haar komende week op de wei zetten als het weer het toe liet, daar wordt ze ook wel rustiger van denk ik. Misschien breng ik haar volgende week naar de andere wei toe, kan ze mooi met Gwynna en Isis spelen...

Heb ook 2x met haar een stukje gewandeld, na het rennen en met hoofdstel in. Ze was voorwaarts, maar iig. geen gekke sprongen meer. Dan maar even op deze manier, het moet wel veilig en vertrouwd kunnen :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 19 nov 2012, 18:42

jullie gaan allemaal als een speer, mooi man!
Moet zeggen dat ik steeds minder in dit topic kom. Jullie maken keuzes als: met bit/bitloos, aangespannen/onder het zadel, boomloos/met boom, doorrijden/zadelmak maken en even wegzetten, etc. Ik heb maar 1 keuze: nu al of nog even wachten? |(
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 19 nov 2012, 19:14

Oh Ivonne, ik vind het zo erg voor je!!! Fatoush is zo je maatje!!! Ik had gehoopt dat jij die keuzes ook allemaal had kunnen maken :(:)
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 19 nov 2012, 19:21

ik geniet maar elke dag van hem, als hij zijn voederbiet opeet ga ik bij hem zitten, dan geniet hij zo, en ik dus ook. Ik heb op dit moment al zoveel onzekerheden en ellende in mijn leven, wil nu eigenlijk helemaal niet over zuke dingen nadenken...Hopen dat de winter lang op zich laat wachten
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Plaats reactie