Muizenplaag

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
mirretje

Muizenplaag

Bericht door mirretje » di 13 nov 2012, 08:00

Wij wonen in een boerderij, stallen zitten op de deel dus onder zelfde dak als woonhuis.
We hebben heel vaak in de winter wel wat muizen, maar dit jaar is het echt erg!
We hebben allemaal vallen staan, maar vangen maar zo nu en dan eentje. Andere jaren konden we het hiermee oplossen, maar dit jaar lijken ze slimmer geworden te zijn ;) .
Hoe komen we van de muizenplaag (zowel in stallen als woonhuis dus) af?
Gif neerzetten kan niet. We hebben een kerkuilen paartje in onze boederij die elk jaar jongen hebben. We zijn bang dat we ze anders vergiftigen.
Een kat ben ik allergisch voor. Maar als kat niet in het woonhuis komt, zou het dan al helpen als er zo'n beest rondloopt?
Naisven
Moderator

Re: Muizenplaag

Bericht door Naisven » di 13 nov 2012, 08:35

Uiteraard helpt het als je (misschien wel een aantal) buitenkatten neemt. Die hoeven niet in het woonhuis, maar kunnen gewoon op stal blijven. Ook helpt het als je al je voer in afgesloten tonnen bewaart en dat soort dingen. Toen wij ons huis kregen liepen er ook erg veel muizen, nu nauwelijks meer.
mirretje

Bericht door mirretje » di 13 nov 2012, 11:11

Alles zit al zoveel mogelijk in tonnen. Heb even op de site van het asiel gekeken. Daar bieden ze katten aan die te veel verwilderd zijn om in een huis te plaatsen. Gecasteerd/ gesteriliseerd en gechipt. Je mag ze gratis halen als je een geschikte plek voor ze hebt. Dit maar even overleggen met Ruud, mijn man.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 13 nov 2012, 11:36

Geen idee waar je woont maar ik heb ook nog een verwilderde muizenvanger in de aanbieding. Zit nog bij het huis van mijn vader en moet daar dringend weg omdat het huis verkocht gaat worden. Is gesteriliseerd, geen idee of ze gechipt is, mag ook gratis weg en ik kom tot 100 km vanaf Maastricht ook nog wel brengen.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » di 13 nov 2012, 11:59

Lijmplanken bestellen en die neerleggen (heel vreemd, in nederland mag je ze officieel wel kopen, maar niet gebruiken jaja) Dat is het enige wat echt helpt en dan wel op hun sporen en je schuur er flink vol mee leggen. Kleine kiertjes dichtkitten met speciale muizenstopkit.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
mirretje

Bericht door mirretje » di 13 nov 2012, 12:01

Jammer, je woont erg ver weg. Ik woon in het noorden van Drenthe...
mirretje

Bericht door mirretje » di 13 nov 2012, 12:02

Lijmplanken, wat is dat?
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » di 13 nov 2012, 12:38

Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
mirretje

Bericht door mirretje » di 13 nov 2012, 13:05

Mmmm die lijmplanken ga ik niet aan beginnen. Ik vind het wel erg deronvriendelijk/wreed.
Nu heb ik natuurlijk ook vaak gezien hoe katten muizen vangen en wat ze er dan mee doen....
Ik hoop alleen dat de aanwezigheid van katten de volgende muizen al weg houden. Lees dat katten niet alleen muizen vangen maar dat de geur van katten alleen al muizen verjaagd.
We gaan even nog meer vallen kopen, echt al het eten in dichte bussen doen (ons eten, dat van de dieren zit al goed in dichte bussen) en misschien van het weekeinde wel 1 of 2 katten halen.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 13 nov 2012, 13:50

Kun je niet van vrienden met katten doeken vragen waar de poezen op hebben gelegen? En eventueel bij de stallen gebruikte kattebak neerzetten?

Jammer dat je te ver woont, denk dat poes heel blij was geweest met stallen en muizen....
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
foss

Bericht door foss » wo 14 nov 2012, 05:40

Ik heb op stal katten lopen voor de muizen ben er ook allergie voor maar ik aai ze niet en ze slapen in het hooi.
Als je ze als kitten neemt van bv een boerderij weten ze niet beter.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 14 nov 2012, 09:27

Wij hadden paar jaar geleden ook onder het keukenblok enorm last van muizen (strenge winter). Uiteindelijk na vele vallen eens een piepding opgehangen en sindsdien moet ik toegeven....geen muis meer te bekennen. We hebben er nu zowel boven als beneden een hangen en...ik zal het afkloppen....het is relatief stil in huis.
Het piepding hebben we gekocht bij, ik meende, welkoop en heeft drie standen (muis, marter ennn nog een).
Geluk is de vrucht van intens werk
Fran

Bericht door Fran » wo 14 nov 2012, 19:34

Mijn ouders hebben ook een piep ding in huis tegen de vlooien, onze kat heeft een vlooien allergie en geeft ook reacties op al het tegen gif enz.
Maar ik hoor die piep dus ook (mijn moeder niet) en ik wordt er gek van en moet de radio harder zetten.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Mieke

Bericht door Mieke » wo 14 nov 2012, 19:41

een piep ding tegen vlooien? werkt dat?
Ctje :)
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 14 nov 2012, 19:48

mirretje schreef:Ik hoop alleen dat de aanwezigheid van katten de volgende muizen al weg houden. Lees dat katten niet alleen muizen vangen maar dat de geur van katten alleen al muizen verjaagd.
nou, daar merk ik niks van. Wij hebben 3 katten, waarvan 1 die niet in huis komt, die woont op zolder en de deel. Maar wij hebben echt veel muizen in de winter. Ze zitten tussen het dak en de betimmering van de slaapkamer, daar kan de kat niet bij. Maar de geur van katten verjaagt de muizen echt niet hoor. De muizen bij ons vangen we redelijk, maar de spitmuizen zijn echt slim. Die vang je moeilijk en die stinken ook nog eens als de pest. JW doet leverpastei of pindakaas in de vallen, lokt beter. Maar je moet wel zorgen dat er geen vogeltjes bij de klemmen kunnen. Wij hadden 2x een vogeltje in de klem zitten, die was bij de pindakaas gegaan
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 14 nov 2012, 20:39

haha dat het ook tegen vlooien bestaat wist ik niet..ik hoor ook de piep wel, maar niet irritant storend (alleen als ie op marterstand staat sta ik er liever niet te lang bij in de buurt).
Geluk is de vrucht van intens werk
Fran

Bericht door Fran » do 15 nov 2012, 16:34

Mieke schreef:een piep ding tegen vlooien? werkt dat?
Nee, ik heb het idee van niet. Onze kat heeft nu andere medicijnen tegen haar allergie dat werkt beter.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Mieke

Bericht door Mieke » do 15 nov 2012, 19:55

Oké, leek me ook al sterk dat dat zou werken. Vlooien zijn bijna niet te vermoorden helaas ;)
Ctje :)
claudia

Bericht door claudia » do 15 nov 2012, 21:35

Ook hier veel muizen maar wij hebben de katten. Twee van ons zelf en 8 van de buren :o
Bink is nu de minste jager( zit liever met zijn kont binnen) maar Terror is echt een rover.
Natuurlijk blijven er muizen, wij wonen aan een dijk. Ik zet in mijn stalkasten en op
Moeilijke plaatsen muizenklemmen. Dat gaat snel en effectief. Plakstrips vind ik uit den boze. Ze hongeren gewoon dood.
Ik heb een mega allergie voor katten maar ben er gelukkig overheen gegroeid.

Stalkatten , werkt super.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Elvis

Bericht door Elvis » vr 16 nov 2012, 08:39

Wat ik me dan weer af vraag... Als je dan stalkatten zou nemen,dan is het niet gezegd dat ze daadwerkelijk op jou stal zullen blijven hangen toch? Misschien verhuizen ze wel naar de buren,weg katten??
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Plaats reactie