De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvis

Re: De E-tjes hebben een heerlijk leven in deel 7

Bericht door Elvis » vr 02 nov 2012, 11:45

Haha :D Tja nanc dat zijn van die dingen...Maar als je altijd op hem rijdt en je weet dat hij zo is dan wen je daar wel een soort van aan,zelfde als dat imka op de terug weg altijd niet te houden is,nu rij je niet zo vaak meer maar voorheen "accepteerde" je dat ook omdat het went..

Maar om nou met oogkleppen dan te gaan rijden... Straks met het oog op de toekomst kun je ook geen proefjes gaan rijden met oogkleppen op haha...
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 02 nov 2012, 17:47

Nou ik ben er nooit gewent aan geraakt hoor. Ik had geen keuze haha. Het is irritand maar je doet er niks aan ;)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » vr 02 nov 2012, 18:55

Daarstraks is de smid geweest.
Het was een waar fiasco voor Jalenka.
Deze smid komt het voorjaar van 2011 onze paardjes hun voeten onderhouden, hij heeft haar ook braver zien worden bij smidse aangelegenheden.
Vandaag kon de smid niet in de voormiddag komen, enkel in de namiddag (hij moest komen, dus uur deed er niet veel toe, volgende week wordt hij geopereerd en dan kan hij zeker 6 weken niet werken, hij wou zijn beste klanten zeker nog doen want een heel deel is afgebeld geweest)
Die namiddag was echter niet zo goed voor Jalenka.
Het was druk op stal, een koppel met nog een kind (met geen manieren) dan nog een koppel die hun stal ging uitmesten (dus telkens een kruiwagen achter Jalenka, wat ze echt niet graag heeft). Het was Jalenka haar dagje niet om beslagen.
Het heeft 1.5u geduurd om haar vierkant te laten beslagen waar het anders 1 uurtje duurt.
Ze kon niet blijven stilstaan, heb continu aan haar hoofd gestaan om haar rustig te proberen houden. Dit is niet gelukt (of toch niet goed).
Toen ze 2 keer geprobeerd had om een slag te geven met haar achterbeen naar de smid, hebben we een praam boven gehaald. Toen pas werd ze rustig genoeg om haar voeten veilig en degelijk te kunnen 'afwerken'.
heb met de smid afgesproken dat we volgende keer terug in de voormiddag een afspraak gaan maken, niet meer in de namiddag.
De smid was niet kwaad, hij zag het zelf ook dat ze niet tegen de drukte en rumoer kon. Als hij in de voormiddag komt is ze heel braaf.
Dit scenario hebben we ook bij het opzadelen. dan kan ze ook geen 2 seconden stil staan en eens op de piste keert de rust dan terug.

Een paar maand terug waren we voor Githa iets aan het zoeken om haar rustiger te maken, nu is het opeens nodig voor Jalenka. :?
froukje91

Bericht door froukje91 » za 03 nov 2012, 20:01

Hihi ik ben ook even niet helemaal wakker, ik was me aan het afvragen waarom je in het topic voor de E-tjes iets over Jalenka zet maar die is natuurlijk net zo oud :z Vervelend dat ze zo lastig met de hoefsmid maar ja als ze altijd al moeite heeft gehad met de hoefmsid en dan nu al die afleiding is het natuurlijk wel heel moeilijk.

Vandaag heb ik weer op Ellen gereden, maar die was zo druk dat ik haar eerst maar even heb laten rennen. Ik heb de laatste tijd te weinig tijd om haar regelmatig te rijden, en vandaag is Isak weg gegaan waardoor Viola een beetje overstuur was en de hele tijd aan het hinniken was. Hierdoor was Ellen nogal afgeleid, maar de momenten dat ze oplette liep ze wel fijn.
Keandra

Bericht door Keandra » za 03 nov 2012, 20:12

ja lekker verwarrend he
lekker jullie pesten, not

dat hoef ik dus nooit te doen he, Jalenka is misschien vastgebonden een echte driftkikker en kan dan nooit stilstaan, maar hevig onder de man is ze nooit (hou hout vast in de hoop dat dit nooit zal komen :roll: )
leven te veel heeft ze vaak niet meer dan, is ze al kwijt van haar op te winden op de poetsplaats }>
froukje91

Bericht door froukje91 » za 03 nov 2012, 20:59

Heb een drukke dag gehad :P Eerst paarden over het water naar huis gehaald, toen naar mijn opa en oma Isak in laden wat niet echt wilde lukken daarna op Ellen rijden en tenslotte nog werken :P

Gewoonlijk gaat het wel goed maar ik rij zo weinig en dan ben ik zelf een beetje onzeker waardoor ik dat over breng op haar en ik voelde haar steeds drukker worden wardoor ik nog meer gespannen werd dus daarom maar even laten rennen. Ik zat erop met het gevoel alsof ze elk moment kon ontploffen :P
Eros

Bericht door Eros » ma 05 nov 2012, 21:14

@ Keandra, gecondoleerd met je oma!!!

@ Nancy, balen van je leidsel en de rest van de inhoud van je kast...... Wat kunnen het soms toch ook kwallen zijn he.. Zo heeft Eros vannacht zijn deken de stal ingetrokken en heeft er echt niets van over gelaten... zucht. Stalhulp was hem vergeten weg te leggen.

@ Evelien, het tuig past!!! :-) Gaat helemaal goed komen dus.

Ik heb echt letterlijk en figuurlijk een bom-proef paard. Ik was van de week op de waalsdorpervlakte gaan rijden met een stalgenoot (hier staat ook het monument van de 2e wereld oorlog incl een grote bel die ze hier luiden met doden herdenking..) en opeens hoorde wij echt enorme knallen. Ik kon mijn stalgenootje niet eens meer verstaan, het was nog erger dan vuurwerk. Bleek dus dat ze daar bommen uit de 2e wereld oorlog aan het ontploffen waren. Eros was wel wat druk met zijn hoofd, maar voor de rest totaal geen reactie er op. Ik was zo trots op mijn ME-paard :D :D
Eros: Topas x Polly (v Halstor)

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 06 nov 2012, 08:17

Jeetje mochten jullie daar dan wel rijden? Lijkt me wel heerlijk hoor daar waar jullie staan zo de duinen in en het strand op. Ben ik wel een beetje jaloers op... Wij hebben alleen maar asfalt ;)

Ja ik baalde wel goed inderdaad alles was goor en ik moet het nu nog steeds invetten. Alles is natuurlijk in een grote bak met water gegooit om het weer schoon te krijgen. Toen heb ik het laten opdrogen maar nooit meer ingevet. Zal wel hard zijn nu ;)

Gister weer in de bak gereden met mn ukkie. Het was gister echt letterlijk een ukkie tussen al die grote knollen. Jeetje, ze liep te dribbelen om ze bij te houden. En ze vond het zo eng. De bak was nogal nat waarom geen idee is een binnenbak?! Maar als die grote paarden dan achter haar aan kwamen lopen en zo stampte vond ze dat toch wel griezelig. Uiteindelijk was ze wel heel erg braaf hoor! Maar jeetje wat was zij bang in begin... Ze had ook al twee dagen onafgebroken in de paddock gestaan met al die regen dus natuurlijk wat energie te veel maar dan toch als nog bleef ze wel te sturen dus daar ben ik wel blij mee. Mn vriendin is erop gegaan omdat ik gewoon zo zenuwachtig ben. Nadat zij een tijdje gereden had en ze rustig was en ik erop ging zat ik helemaal te trillen. Gewoon van de zenuwen, terwijl ik echt niet bang voor dr was dat ze gekke dingen zou doen. Ik baal daar echt van dat ik dat heb. Ik had ook zoiets van ik krijg haar zelf niet rustig op zo'n moment als zij dan zo nerveus word want als ik al zo nerveus ben. Maar ja ben er uiteindelijk toch op gegaan en na wat draven kon ik me gelukkig toch gaan ontspannen. Maar wat een lief paardje is het toch! Ondanks het in begin wat moeizaam ging....
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Eros

Bericht door Eros » vr 09 nov 2012, 10:04

Er was nergens aangegeven dat we er niet mochten komen, hebben het naderhand nog aan iemand gevraagd maar die gaf ook aan dat het niet afgesloten was voor omstanders. Levensgevaarlijk dus! Maar het is gelukkig goed afgelopen!

Oei, je tuig zal nu inderdaad lekker hard zijn, maar gauw invetten!! Haha

Wij staan echt heerlijk. Helaas is het wel onbetaalbaar aan het worden. Sta nu volpension omdat ik geen tijd meer had voor doe het zelf. Maar ben toch druk opzoek naar iets anders. Helaas zijn ze niet echt van de afspraken nakomen en krijgt mijn mini dus gewoon leuk kuil gevoerd terwijl hij hier totaal niet tegen kan ivm bevangen worden en ik extra betaal voor het hooi... en zo zijn er nog meer dingen die niet kloppen.. :n

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 09 nov 2012, 16:57

Daar heb ik inderdaad meer over gehoord, jammer. Het is wel een mooie accomodatie daar! Maar er zijn vast en zeker nog wel meer mooie leuke stallen in de omgeving...

Uhm nu je over mn tuig begint eigenlijk al weer vergeten... Morgen maar eens kijken. We waren nu eerst druk met de stallen weer leeg te halen de matten waren helemaal verzadigd van de plas. De paddock is zo nat dat ze contsand binnen plassen helaas en dan gaan ze erop liggen nou dan weet je de rest er wel bij te verzinnen denk. Blé echt heel vies
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Eros

Bericht door Eros » vr 09 nov 2012, 22:08

Getsie! Nee dat is niet erg fris... Snap dat je daar nu meer met je hoofd zit dan je tuig hihi.

De 25ste van deze maand gaan ze over naar een andere stal. Vanmiddag weer enorme ruzie gehad aangezien ze wederom kuil hebben gehad. Waardoor mijn uk nu met koliek staat. Daarnaast kreeg ik vanavond ook nog te horen dat deze stal weg moet ivm bouwen van huizen daar.

De nieuwe stal, zit nog dichter bij de duinen en het strand... :o Vol pension, goeie bak, gras, paddocks, een springtuin, longeerbak, ze krijgen een buitenstal, dus ik zeg; kom maar op!
Kan niet meer wachten.

Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 10 nov 2012, 09:10

Dat klinkt als een luxe plekje :) Lekker als alles zo dicht bij de hand is!

Evian en Eskil doen het goed! Ik had eerder nog geen ervaring met ruitermak maken en de eerste knoppen erop zetten. Doe het samen met 2 vriendinnen, dat maakt het rijden erg leuk! Afgelopen week paar keer in de bak geoefend, verder lekker telkens in het bos. We doen het rustig aan. We zijn begonnen met 1 ruiter erop en 1 erlangs aan een touwtje, lekker lopen en verder de rem, het gas en het stuur erop zetten en km's maken. Inmiddels rijden we los in de bak. Evian is bomproof, maar eigenwijzer in het lopen. Eskil kan lekker doorlopen, maar is meer onzeker. Als de eerste 'knoppen' goed bevestigd zijn na een paar weken oefenen, dan wordt het tijd voor les! Vanaf de kerst krijgen ze dan 2 maandjes vakantie als ik op reis ga, kunnen we daarna volop aan de bak!
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 10 nov 2012, 09:32

Leuk Yvette dat ze het zo goed doen. Ik had eerder ook geen ervaring ermee. Maar ik ben ook zelf gewoon op Emy gaan zitten en kijken wat ze deed. Ik denk dat het zo veel verschil maakt dat we er zo veel mee gedaan hebben toen ze klein waren!

@ eros dat klinkt naar erg mooi ;) Jammer dat het zo ver weg is...
Gek dat ze dan als nog kuil voeren als je er meer voor betaald. Ik snap dat nooit zo goed waarom ze pension mensen zo in de zeik moeten nemen...

Ik denk pff het is bij ons zo vies op stal, en er zijn drie boxen vrij op de pension stal waar we vandaan kwamen. En dat wijf (de nu ex van de stalbaas) schijnt weg te zijn en daar waren we weg door gegaan. Maar ja heb nu twee paardjes en is voor mij onbetaalbaar... Hadden we aangekomen bij schone paardjes, lekker warm stalletje gehad enz enz. Maar ja volgende week krijgen we schoon zand hopelijk is het dan al voor een groot deel opgelost voor ons en zijn ze weer wat frisser.
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » wo 14 nov 2012, 17:52

Afbeelding

Begonnen om onze paardjes tweespan te beleren!Zie ook picsplaza..

Twee weken geleden zijn Elvis en ik ook naar de binnenbak gereden om te kijken of dat wat zou zijn.Maar was een beetje vervelende ervaring,hij was erg onder de indruk,bang,nerveus,wilde naar andere paardjes uithalen en wilde niet vooruit.Ik voelde me zo bezwaard om nog door te rijden omdat er ook eigen pensionklanten in de bak aan het rijden waren en ik voelde me totaal niet meer vertrouwd op hem en ben gestopt,met als gevolg een steigerend paard naast me terug naar huis,ik kwam er namelijk niet meer op.Beetje puber denk,we gaan het wel weer is proberen maar dan als het wat rustiger is.
Weet ook niet of dit wat zou gaan worden op de keuring als hij zich zo gedraagt tegenover andere paarden en op vreemd terrein.. :n

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » wo 14 nov 2012, 17:57

Jammer zeg!! Vervelend dat hij zo raar doet, klinkt als heel erg onzeker, herken er eigenlijk meer Tea in dan Jeskim.. Hij was hier altijd een beetje het sukkeltje die niet snel onder de indruk was, maar goed toen was hij nog zo jong..
Wel om denken dat je het niet uit de weg gaat, hij zal gewoon moeten leren. Daar zal misschien wat tijd en moeite gaan kosten, maar komt vast wel goed!! En nog niet inzitten over de keuring, dat is nog ver weg!! Gewoon lekker gaan oefenen met hem.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 14 nov 2012, 18:23

Zo verliefd op dat koppie van Emy... Echt helemaal mijn koppie! En Elvis zonder ogen onder die pluk hihi. Lekker stel zijn het, en ze waren zo braaf ondanks ze het nog nooit gedaan hadden!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » wo 14 nov 2012, 18:29

Ja dat is ook zo hoor Esther maar het voelde niet goed op dat moment,niet vertrouwd had het idee er elk moment af gegooid kon worden en moest ook op me omgeving letten (misschien meer mijn gevoel dan dat het zo was maar dat terzijde..) en dacht ik stop,is proberen als het wat rustiger is.Dan kan ik me ook wat meer op hem concentreren..
Maar dat van de keuring schoot wel door me hoofd,zeker als hij zo mept naar andere..

Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » wo 14 nov 2012, 18:31

Heerlijke koppie's he nanc... Vind ze zo leuk :+:

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 14 nov 2012, 18:44

@ Esther, het is wel een mepperd hoor. Als iets hem niet zint dan heeft ie wel losse achterbeentjes naar de paarden dan. Bij ons kijkt ie wel uit ~~}> We waren toen ze nog niet zo heel lang bij ons waren mee gegaan met een strandwandeling en toen had ie ook Cadiz te pakken :x oke en de hond van Daphne Maar das best wel heel lastig als hij dat doet en hij is dan niet meer te sturen natuurlijk :o
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » wo 14 nov 2012, 19:40

Ik geloof jullie hoor!! Jeskim houdt ook niet van paarden achter zich en wil dan ook nog wel eens uithalen.
Lastig probleem, want hoe leer je zoiets af??
In ieder geval op de keuring aangeven aan degene die achter je loopt en er zelf om denken. Het is geen onoverkomelijk probleem op de keuring. Denk maar eens aan al die merries met veulens die er lopen, dat zijn ook niet allemaal lieverdjes, zeker omdat ze kun veulen proberen te beschermen..
Maar hij valt dan wel uit de toon met Bente en Digai, dacht dat Elvis meer op zijn zus en broertje zou gaan lijken, maar dat hoeft helemaal niet natuurlijk...
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie