F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel 10
Re: F-jes zijn volwassen en worden niet meer ontzien in deel
Oke ik schrok al nou er zijn er genoeg die met 3 jarige volop springen daarom vind ik een Abop gewoon nog niet kunnen voor een 3 jarige maar daar zijn de meningen natuurlijk over verdeeld.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
-
Nee, die mening deel ik met je. Ook ik vind dat er voor een 3jarige veel te veel wordt gevraagd voor een ABOP. En daarover zijn de meningen ook verdeeld. Maar ja, een keer moet toch wel kunnen. En het was nog eens niet echt springen volgens mij. Hij tilde gewoon zijn knieen wat meer opfoss schreef:Oke ik schrok al nou er zijn er genoeg die met 3 jarige volop springen daarom vind ik een Abop gewoon nog niet kunnen voor een 3 jarige maar daar zijn de meningen natuurlijk over verdeeld.

Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Nee ik begrijp het een keertje moet kunnen, gelukkig zitten we op 1 lijn.
Ik ga met mijn F-je crossen 18 november in Lunteren
Een ouder F-Je hor 27 jaar ook best zielig he nee hor hij vind het leuk en ik doe rustig aan want ik ben geen held meer.
Ik ga met mijn F-je crossen 18 november in Lunteren

Een ouder F-Je hor 27 jaar ook best zielig he nee hor hij vind het leuk en ik doe rustig aan want ik ben geen held meer.
Wat doen alle F-jes het goed!!!
Wel schrikken joh van Fjella, gelukkig alles goedgekomen.
Finn heeft inmiddels 2 weken rust gehad. Zondag wel een uur door de polder met hem langs de weg gewandeld. Heerlijk samen ontspannen en genieten. Van het weekend er mogelijk nog even een of twee keer op, kijken of alles is blijven hangen.
Ik heb maandag het laatste examen behaald (de 63e) van mijn opleiding. Vandaag bevorderd tot hoofdagent(e), helemaal blij natuurlijk. Weer een fase afgesloten. Nu in december mijn plaatsing en dan ergens een nieuw leventje opbouwen
Wel schrikken joh van Fjella, gelukkig alles goedgekomen.
Finn heeft inmiddels 2 weken rust gehad. Zondag wel een uur door de polder met hem langs de weg gewandeld. Heerlijk samen ontspannen en genieten. Van het weekend er mogelijk nog even een of twee keer op, kijken of alles is blijven hangen.
Ik heb maandag het laatste examen behaald (de 63e) van mijn opleiding. Vandaag bevorderd tot hoofdagent(e), helemaal blij natuurlijk. Weer een fase afgesloten. Nu in december mijn plaatsing en dan ergens een nieuw leventje opbouwen

Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Gefeliciteerd mevrouw de hoofdagent!! Waar wil je gaan wonen??
Finn is het vast allemaal niet vergeten!
Finn is het vast allemaal niet vergeten!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gefeliciteerd Lindy! Wat moest jij veel examens doen, pfff.
Finn zal vast niet vergeten zijn hoe het allemaal moet.
Fello doet het allemaal maar braaf, fijn zo'n paard!
Net weer gereden op Fenna. Dat was ook alweer een poosje geleden, maar ze wist nog hoe het moest
.
Finn zal vast niet vergeten zijn hoe het allemaal moet.
Fello doet het allemaal maar braaf, fijn zo'n paard!
Net weer gereden op Fenna. Dat was ook alweer een poosje geleden, maar ze wist nog hoe het moest

Odette&Fenna
Dankjulliewel voor de felicitaties. Ik heb nog geen vaste plaatsing, die krijg ik eind van het jaar. Van daaruit zal ik een huisje en woonplaats gaan zoeken. Zo voorkom ik dat ik straks nog elke dag de hele regio door moet naar mijn werk.
En met Finn komt zeker wel goed hoor, hij vindt alles leuk en prima
En met Finn komt zeker wel goed hoor, hij vindt alles leuk en prima

Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Fjellko komt morgen naar stal heb er zin in de grote draak klein te krijgen 

Vandaag voor het eerst zelf met Fjella onder het zadel gedraafd.. Ging niet zo goed, hihi..
Bak was modderig en ze had niet zo'n zin meer. Zij dus uit balans, ik steeds drijven en ook uit balans, dus heb haar er niet zo lang mee lastig gevallen, dat vond ik niet eerlijk tegenover haar.
Maar toch is ze erg braaf in het werk. Verder is het ook een vriendelijk paard, braaf, maar wat een jantje ongeduld zeg!! Stil staan aan de muur is niet haar hobby, schraap, schraap.. Moet dat erg mijn best doen om het te negeren i.p.v. haar een schup te verkopen..
Als ze dan een poosje rustig staat loop ik er even heen voor een kriebel, maar denk ik ik een heeeele lange adem moet hebben wat dit betreft.
Na het rijden lekker slobber voor haar en Dieter gemaakt, met grasbrokjes en worteltjes erdoor, was smullen voor die twee!!
Bak was modderig en ze had niet zo'n zin meer. Zij dus uit balans, ik steeds drijven en ook uit balans, dus heb haar er niet zo lang mee lastig gevallen, dat vond ik niet eerlijk tegenover haar.
Maar toch is ze erg braaf in het werk. Verder is het ook een vriendelijk paard, braaf, maar wat een jantje ongeduld zeg!! Stil staan aan de muur is niet haar hobby, schraap, schraap.. Moet dat erg mijn best doen om het te negeren i.p.v. haar een schup te verkopen..
Als ze dan een poosje rustig staat loop ik er even heen voor een kriebel, maar denk ik ik een heeeele lange adem moet hebben wat dit betreft.
Na het rijden lekker slobber voor haar en Dieter gemaakt, met grasbrokjes en worteltjes erdoor, was smullen voor die twee!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
wat leuk Esther, ook al ging het dan niet zo goed, maar je hebt toch gedraafd!
Ben benieuwd hoe Fjellko het oppakt Karin
Gefeliciteerd Lindy
Ben benieuwd hoe Fjellko het oppakt Karin
Gefeliciteerd Lindy
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
haha zoals ik het ook begreep ben je best wel streng naar jezelf Es, maar stukje bij beetje door blijven gaan...komt het helemaal TOP!
Gefeliciteerd Lindy!
Hi en heerlijk te lezen Suzanne dat je zo intens kunt genieten met Fello!
Gefeliciteerd Lindy!
Hi en heerlijk te lezen Suzanne dat je zo intens kunt genieten met Fello!
Geluk is de vrucht van intens werk
Zo slecht ging het nog niet hoor
, zag er niet eens zo verkeerd uit. Jullie moeten beiden gewoon even wennen aan elkaar, zodra jullie beiden wat meer balans hebben gaat dat als de brandweer!

Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Het komt vast wel goed met jou en Fjella!
Fjellko mag nu dus ook aan de bak. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
Fjellko mag nu dus ook aan de bak. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen.
Odette&Fenna
Fjellko is weer op stal hij was braaf met de wandelreis.
Wat is hij groot geworden 152cm hoog stond er echt van te kijken wist wel dat hij groot was maar zo groot.
Wat is hij groot geworden 152cm hoog stond er echt van te kijken wist wel dat hij groot was maar zo groot.
Foto, foto, foto!!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Nou de foto's van gisteren wil je niet zien hij heeft oprecht afscheid van het weiland genomen en heerlijk in de modder gerold zijn manen hangen dus heb er gauw een stuk afgehaald en vandaag beter knippen maar wat een kalf zeg.
Vorige week stond Cadiz in zijn stal die is groot maar Fjellko doet daar niet veel onder heerlijk na al die jaren een grote fjord ben begonnen met Foss hij is 135 cm hoog wat een verschil zeg ze komen gauw samen op de foto.
Vorige week stond Cadiz in zijn stal die is groot maar Fjellko doet daar niet veel onder heerlijk na al die jaren een grote fjord ben begonnen met Foss hij is 135 cm hoog wat een verschil zeg ze komen gauw samen op de foto.
Wat is Fjellko groot ja, ik ben ook benieuwd naar foto's.
Esther wat goed dat je op fjel hebt gedraafd!
Faira is zondag geschoren. Onderbenen moet ik nog ff bijknippen, Ze was braaf!

Esther wat goed dat je op fjel hebt gedraafd!
Faira is zondag geschoren. Onderbenen moet ik nog ff bijknippen, Ze was braaf!

Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Aan haar houding te zien vond Faira het scheerapparaat niet echt eng!! Volwassen look krijgt ze ervan!!
Fjella heeft vandaag ook geen slechte dag gehad. Ze kwam lekker naar me toe in de wei om mee te gaan, helemaal fijn aangezien ik daardoor de modder niet in hoefde, maar ook een teken dat ze nog steeds graag wat met me wil doen!!
Haar ingespannen met Froukje en Anne en alle drie hebben we even gemend, stappen en draven. De bak was helaas wel erg zompig!!
We zijn in totaal zo'n 20 minuten met haar bezig geweest en Fjella is goedgekeurd door zowel Anne als Froukje!! Al zullen ze het misschien ook niet zeggen als ze haar waardeloos vonden, hihi.. Maar ze was ook erg braaf!!
Daarna lekker even in de stal met een grote schep brokken en om het feestje compleet te maken kreeg ze nog een massage van Anne die dat moest oefenen voor school! Geloof dat Fjella dat ook heerlijk vond!!
Later weer lekker in de wei met maatje Dieter, lekkere portie kuil..
Denk dat Fjella niet ontevreden was over de dag!! Kan slechter!!
Fjella heeft vandaag ook geen slechte dag gehad. Ze kwam lekker naar me toe in de wei om mee te gaan, helemaal fijn aangezien ik daardoor de modder niet in hoefde, maar ook een teken dat ze nog steeds graag wat met me wil doen!!
Haar ingespannen met Froukje en Anne en alle drie hebben we even gemend, stappen en draven. De bak was helaas wel erg zompig!!
We zijn in totaal zo'n 20 minuten met haar bezig geweest en Fjella is goedgekeurd door zowel Anne als Froukje!! Al zullen ze het misschien ook niet zeggen als ze haar waardeloos vonden, hihi.. Maar ze was ook erg braaf!!
Daarna lekker even in de stal met een grote schep brokken en om het feestje compleet te maken kreeg ze nog een massage van Anne die dat moest oefenen voor school! Geloof dat Fjella dat ook heerlijk vond!!
Later weer lekker in de wei met maatje Dieter, lekkere portie kuil..
Denk dat Fjella niet ontevreden was over de dag!! Kan slechter!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Fotos komen maar zijn manen zien er niet uit heb ze gekortwiekt maar wat een reus hij is dus groter dan Cadiz waar gaat dit heen.
Esther: Dat is schrikken zo'n verstopping! Gelukkig gaat alles goed en vindt iedereen Fjella leuk!
En Fello al aan zijn springcarrière begonnen leuk! Inderdaad voor een keertje kan vast geen kwaad.
Karin leuk dat je gaat crossen! Ik zit ook in de puppygroep, wel met Veer uiteraard!
Wat een joekel van een F-je heb je trouwens! Ben ook wel benieuwd naar foto's!
Gefeliciteerd Lindy!
Faira ook weer kaal, zal wel schelen denk ik zo.
Laatst Floyd gelongeerd, ofja poging tot. Het was allemaal veels te interessant wat er verder gebeurde. Dus het was meer een showparade. Toen vond ie iets eng en vroem daar ging ie naar de andere kant van de bak.. Ik liet maar los, want had geen handschoenen aan en nou brandblaren te krijgen.. Maar dat koppie van Floyd.. "Baas! Er komt iets eng achter me aan..!!" Met van die wijd open gesperde ogen
Netjes opgepakt en weer gelongeerd en netjes afgesloten. Die druif toch ook hihi
Laatst ook hulp gekregen omdat hij elke keer zo naar buiten trok met zijn schouder. Dus vanavond weer lekker uitproberen 
Ook weer veel gewandeld, maar wat wordt ie in zijn nieuwsgierigheid soms al sterk! Pfft. Maar als ie iets eng vind kruipt ie volgens mij het liefst op m'n rug

En Fello al aan zijn springcarrière begonnen leuk! Inderdaad voor een keertje kan vast geen kwaad.
Karin leuk dat je gaat crossen! Ik zit ook in de puppygroep, wel met Veer uiteraard!

Gefeliciteerd Lindy!
Faira ook weer kaal, zal wel schelen denk ik zo.
Laatst Floyd gelongeerd, ofja poging tot. Het was allemaal veels te interessant wat er verder gebeurde. Dus het was meer een showparade. Toen vond ie iets eng en vroem daar ging ie naar de andere kant van de bak.. Ik liet maar los, want had geen handschoenen aan en nou brandblaren te krijgen.. Maar dat koppie van Floyd.. "Baas! Er komt iets eng achter me aan..!!" Met van die wijd open gesperde ogen

Ook weer veel gewandeld, maar wat wordt ie in zijn nieuwsgierigheid soms al sterk! Pfft. Maar als ie iets eng vind kruipt ie volgens mij het liefst op m'n rug

Horses are like potato-chips, you can't just have one..