16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
Re: 16+ maar nog een hoop levenslust, deel 4
Grete hoort hier bij de top drie van oudjes zie ik hihi
Ik zal eens kijken of ik nog een leuke foto van haar heb die weer recent is
Ik zal eens kijken of ik nog een leuke foto van haar heb die weer recent is
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
- nancy imka
Haha leuk dat het dan allebei Fjes zijn 

Ja leuk he heel speciaal wil ze graag samen op de foto het is net mini en maxi.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Zal ff zoeken naar een recente foto van Nis. Deze is al meer dan 2 jaar oud. Hoewel, op deze foto is ze nog mooi slank
.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
Wat een snertweer! Het giet hier al de hele dag, wei weer verándert in een grote modderzooi en het was net droog. Kan er geen lol in zien, Lajke ook niet. Nu staan ze voor de nacht dus weer in stal en uitloop.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
- nancy imka
Hier is het (nog) droog. Het weiland is ook langzaam aan het opdrogen en ons paddockje ook gelukkig. Hopelijk blijft de regen nog even heeeel ver weg want ik ben er voorlopig wel ff klaar mee!
Ja Karin moet je zeker doen leuk!
Ja Karin moet je zeker doen leuk!
-
Tja het was hier ook net bijna zo droog dat we weer met aanhanger door de wei konden rijden om de mest weg te brengen. Dat gaat nu weer een hele tijd niet lukken en er liggen wel 3 aanhangers vol met mest, dat wordt alleen maar meer. Denk dat ik de kruiwagens vol met mest maar richting de oprit moet gaan rijden en dan aanhanger vullen om weg te brengen. Maarja ook de tuin is nat dus glibberen met een kruiwagen.
Ik mag zorgen voor
- nancy imka
Ik kan er zo chago van worden. We hebben al een pokke zomer gehad en nu ook nog eens een hele natte herfst. Hopelijk krijgen we een droge koude winter en kunnen ze nog lekker veel genieten van het weiland!
Ja maar in een jaar kan er veel gebeuren hoor AnitaAnita schreef:Zo oud is die foto van Linda toch niet, is pas ruim een jaar geleden gemaakt

Bijvoorbeeld je kan 30 kilo afvallen je paard kan er zo'n 250 bij krijgen

En haar staart plus voorpluk zijn weer heel.
Want onze schat van een hansjepansjekevertje (zoals pa hem altijd noemt) had het vanaf dag 1 al op mammies pluk en staart gemunt

Zoals je (goed kijkt) kan zien.
--------------------------------------------------------------------------------------------
En voor de mensen die ons nog niet konden...
Mijn naam is Esther,
Ik ben 24 jaar oud/jong en ik heb 2 oudere paarden.
Waaronder Linda.
Linda is zo'n 18 jaar geleden in mijn leven gekomen en is nooit meer uit mijn leven geweest.
Van al onze avonturen zou ik bijna een boek kunnen maken en zij betekent een heel stuk uit mijn leven.
En nog steeds vandaag de dag is ze mijn alles, mijn muze en topfjord.
Ik heb alles van haar mogen leren en ik leer nog steeds vandaag de dag van haar.
Zij heeft mij leren rijden, mijn eerste wedstrijden mee mogen maken, mij als eerste leren vliegen met de spring-les, zand laten happen en wij zijn op bijna iedere plek van Nederland geweest.
Kort om een boekwerk vol avonturen samen van mij en mijn soulmate

Want dat is zij écht... ik denk zij doet en andersom.
In harmonie met elkaar hoop ik dat zij óók 100 mag worden, want onze band is zeer speciaal.
Huisje, Beestjes, paardjes 
Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann
Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente

Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann
Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente

- nancy imka
Mooi verhaal Esther! Je hebt helemaal je maatje in haar gevonden dus!
Zal me dan ook maar ff voorstellen hihi.
Ik ben Nancy 30 jaar en woon mn leven lang zo ongeveer al in Leiderdorp. Wegens ziekte woon ik nog steeds bij mn ouders. Ben de laatste 4 a 5 jaar alleen maar bezig geweest met opereren en revalideren maar sinds een paar maanden ben ik bijna helemaal opnieuw opgebouwd dus ik hoop nu weer lekker van mn paardjes te kunnen gaan genieten. En wie weet een leuk huisje te vinden.
Imka kreeg ik in 1999. Wat een ellende... Ik was natuurlijk helemaal verliefd op haar dat wel maar Imka was niet wat ik er van gehoopt had. Ik ben/was altijd al wel een schijterd maar dat heeft Imka niet echt verbeterd. De eerste de beste rit met Imka ging ik al in vliegende gallop over de weg. Ik zat er nog geen 5 seconde op. Ik moest de weg wel op als je denkt wat onverantwoord we hadden daar niks namelijk
We waren met zn 3e gaan rijden nog een fjord en mn verzorg shetje. Eerst mocht ik na mn gallopje op die andere fjord maar ik had zo de schrik te pakken dat ik al snel op mn shetje terecht kwam. Heeft heel wat tranen gekost die Imka.
Tot het moment mn moeder het zat was dat janken en we zouden haar terug gaan brengen hoe erg ik het ook vond want verder was ze zo lief. Helaas werd ze hoefbevangen, heeft een week in de kliniek gestaan en moest heel lang revalideren. Onze band werd sterker we waren ondertussen verhuist naar een stal met bak want ik had wel door dat het buitenrijden het niet ging worden met ons. Ondertussen werd onze band sterker en sterker. En na nog wat blessure's en bevangenheden en ziekte's is ze nu 13 jaar later nog steeds bij mij. Imka is ondertussen 24 jaar en heeft nog steeds die streken die ze in begin had. Alleen is mn angst weggegaan. Echt relaxt rijden gaat met Imka gewoon niet. Maar ze is zo mn meisje!
Helaas worden dr beentjes er niet beter op. Ze heeft altijd zwakke benen gehad helaas iedere keer kreupel aan een ander been. Goh ik heb heel wat uurtjes erop zitten naast haar om dr te revalideren. Maar wat ben ik gek op dit dier ook al kon ze zo het bloed onder je nagels vandaan halen.
Sinds een jaar of vier ging het rijden echt niet zo goed meer met Imka. Dr knie vond het werk in de bak niet fijn meer. En ik kon bij mn nicht achter haar huis een stukje weiland huren. Ideaal voor Im dacht ik. Samen met mn vriendin zijn we hier komen te staan. En we hebben het ondanks soms de tegenslagen van het weer het best naar ons zin. Imka kan hier lekker oud zijn. En ik heb er drie en half jaar geleden een veulentje bij gekocht waar ik nu ondertussen lekker mee kan rijden. Imka blijft mn oogappeltje die kan niks fout doen (bijna niet dan
) maar met Emy ben ik ook super blij. Lekker rijden niet telkens kijken heeft ze geen dik been heeft ze niet dit heeft ze niet dat.
Dit was even heel snel mijn verhaal met Imka als nog een heel verhaal geworden hihi
Zal me dan ook maar ff voorstellen hihi.
Ik ben Nancy 30 jaar en woon mn leven lang zo ongeveer al in Leiderdorp. Wegens ziekte woon ik nog steeds bij mn ouders. Ben de laatste 4 a 5 jaar alleen maar bezig geweest met opereren en revalideren maar sinds een paar maanden ben ik bijna helemaal opnieuw opgebouwd dus ik hoop nu weer lekker van mn paardjes te kunnen gaan genieten. En wie weet een leuk huisje te vinden.
Imka kreeg ik in 1999. Wat een ellende... Ik was natuurlijk helemaal verliefd op haar dat wel maar Imka was niet wat ik er van gehoopt had. Ik ben/was altijd al wel een schijterd maar dat heeft Imka niet echt verbeterd. De eerste de beste rit met Imka ging ik al in vliegende gallop over de weg. Ik zat er nog geen 5 seconde op. Ik moest de weg wel op als je denkt wat onverantwoord we hadden daar niks namelijk

We waren met zn 3e gaan rijden nog een fjord en mn verzorg shetje. Eerst mocht ik na mn gallopje op die andere fjord maar ik had zo de schrik te pakken dat ik al snel op mn shetje terecht kwam. Heeft heel wat tranen gekost die Imka.
Tot het moment mn moeder het zat was dat janken en we zouden haar terug gaan brengen hoe erg ik het ook vond want verder was ze zo lief. Helaas werd ze hoefbevangen, heeft een week in de kliniek gestaan en moest heel lang revalideren. Onze band werd sterker we waren ondertussen verhuist naar een stal met bak want ik had wel door dat het buitenrijden het niet ging worden met ons. Ondertussen werd onze band sterker en sterker. En na nog wat blessure's en bevangenheden en ziekte's is ze nu 13 jaar later nog steeds bij mij. Imka is ondertussen 24 jaar en heeft nog steeds die streken die ze in begin had. Alleen is mn angst weggegaan. Echt relaxt rijden gaat met Imka gewoon niet. Maar ze is zo mn meisje!
Helaas worden dr beentjes er niet beter op. Ze heeft altijd zwakke benen gehad helaas iedere keer kreupel aan een ander been. Goh ik heb heel wat uurtjes erop zitten naast haar om dr te revalideren. Maar wat ben ik gek op dit dier ook al kon ze zo het bloed onder je nagels vandaan halen.
Sinds een jaar of vier ging het rijden echt niet zo goed meer met Imka. Dr knie vond het werk in de bak niet fijn meer. En ik kon bij mn nicht achter haar huis een stukje weiland huren. Ideaal voor Im dacht ik. Samen met mn vriendin zijn we hier komen te staan. En we hebben het ondanks soms de tegenslagen van het weer het best naar ons zin. Imka kan hier lekker oud zijn. En ik heb er drie en half jaar geleden een veulentje bij gekocht waar ik nu ondertussen lekker mee kan rijden. Imka blijft mn oogappeltje die kan niks fout doen (bijna niet dan

Dit was even heel snel mijn verhaal met Imka als nog een heel verhaal geworden hihi
heey Leuk wij staan er ook tussen 
Zal nog even een nieuwe foto van hurby maken nu die weer een mooi boogje heeft

Zal nog even een nieuwe foto van hurby maken nu die weer een mooi boogje heeft

Lindia blijkt dus wel artrose in haar knie te hebben en spat in het spronggewricht en een klein scheurtje bij het sprongewricht maar het viel allemaal nog mee was nog maar net actief, begin november krijgt ze weer een injectie tegen de pijn.
het kon ongeveer 3 a 4 maand duren.
het kon ongeveer 3 a 4 maand duren.
Wat vervelend zeg, voor Lindia! Mag je nu nog op haar rijden?
Odette&Fenna
Yes, mag ik mezelf en Pablo hier ook aanmelden? Pablo is mijn 17-jarige ruin, hij is al 10 jaar in mijn bezit. Hij heeft alleen van oktober 2010 tot juli 2012 bij Marijke gestaan. Maar nu is hij weer lekker bij mij in de achtertuin (en gelukkig is Marijke dichtbij om af en toe zijn manen te knippen haha)
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Welkom hoe meer hoe gezelliger.
Hier gaat het goed met de oudjes nog even en ze gaan weer op stal wel even scheren want ze moeten wel aan het werk blijven.
Hier gaat het goed met de oudjes nog even en ze gaan weer op stal wel even scheren want ze moeten wel aan het werk blijven.
http://www.fjorkahoeve.nl
- nancy imka
Ik heb gister mn hoefsmid gebelt voor Imka. Ze staat nu al een week met een dik been. Precies ook dat been waar ze moeilijk mee deed bij de smid. Nou is mn laatste ervaring niet zo'n beste ervaring met de dierenarts que kreupelheid en mn hoefsmid zegt altijd EERST MIJ BELLEN ALS ZE KREUPEL ZIJN ik ben veel goedkoper en kan vaak aan de benen meer zien als een dierenarts.
Ik heb natuurlijk vorige week ook wel even gekeken naar dr been, maar mn gedachte's waren veel meer bij Bren dan bij de paardjes. En Im is niet kreupel ofzo. Ze ontlast hem wel maar ze rent als een gek het land in en doet verder niet onder voor die kleintjes ofzo. Maar nu vond ik dat ik toch actie moest ondernemen. Maar zo van mijn verhaal denkt dat Imka last heeft van een soort van stalbeen. Ze staat natuurlijk wel altijd los in de paddock maar lopen doen ze dan toch ook niet. Tenminste Im niet echt
Want het is zo dat als ze lekker rond gelopen heeft in het weiland dan is hij weer mooi dun.
We moesten gister met haar gaan stappen, maar ik kon de moed niet meer opbrengen. Ik wilde naar huis weg daar. En ze had al in het weiland gelopen dus ik zei al tegen Dees hij is nu toch ook mooi dun. Dus vandaag ga ik met haar stappen of Dees en dan kijken of hij met stappen ook weer mooi dun word. Dan gaan we kijken of de hoornballen gevoelig zijn. En dan moet ik hem weer terug bellen! En dan kijken hoe of wat we doen. Maar voorlopig denkt ie dat het gewoon een beetje een dik opgelopen beentje is door het stilstaan... Hopen dat dat het dus is!
Ik geef Imka al weken glucosamine bij, en dat was nu op. Heb echt wel heel lang getwijfeld of ik het weer zou kopen. Ik zie verder niet of ze er beter van word of niet. Maar goed het gaf me geen goed gevoel om ermee te stoppen. Dus nu heb ik het weer gekocht alleen van groene oss nu want dat andere was vloeibaar en lijkt me niet handig als het gaat vriezen. En dit is ook nog met een ontstekingsremmend en pijnstillend effect dus ik ga zo hopen dat ze er baat bij heeft...
Ik heb natuurlijk vorige week ook wel even gekeken naar dr been, maar mn gedachte's waren veel meer bij Bren dan bij de paardjes. En Im is niet kreupel ofzo. Ze ontlast hem wel maar ze rent als een gek het land in en doet verder niet onder voor die kleintjes ofzo. Maar nu vond ik dat ik toch actie moest ondernemen. Maar zo van mijn verhaal denkt dat Imka last heeft van een soort van stalbeen. Ze staat natuurlijk wel altijd los in de paddock maar lopen doen ze dan toch ook niet. Tenminste Im niet echt

We moesten gister met haar gaan stappen, maar ik kon de moed niet meer opbrengen. Ik wilde naar huis weg daar. En ze had al in het weiland gelopen dus ik zei al tegen Dees hij is nu toch ook mooi dun. Dus vandaag ga ik met haar stappen of Dees en dan kijken of hij met stappen ook weer mooi dun word. Dan gaan we kijken of de hoornballen gevoelig zijn. En dan moet ik hem weer terug bellen! En dan kijken hoe of wat we doen. Maar voorlopig denkt ie dat het gewoon een beetje een dik opgelopen beentje is door het stilstaan... Hopen dat dat het dus is!
Ik geef Imka al weken glucosamine bij, en dat was nu op. Heb echt wel heel lang getwijfeld of ik het weer zou kopen. Ik zie verder niet of ze er beter van word of niet. Maar goed het gaf me geen goed gevoel om ermee te stoppen. Dus nu heb ik het weer gekocht alleen van groene oss nu want dat andere was vloeibaar en lijkt me niet handig als het gaat vriezen. En dit is ook nog met een ontstekingsremmend en pijnstillend effect dus ik ga zo hopen dat ze er baat bij heeft...
Kijk eens in de beginpost Roos wie daar al gelijk met het openen van dit topic staat haha.Pablo schreef:Yes, mag ik mezelf en Pablo hier ook aanmelden? Pablo is mijn 17-jarige ruin, hij is al 10 jaar in mijn bezit. Hij heeft alleen van oktober 2010 tot juli 2012 bij Marijke gestaan. Maar nu is hij weer lekker bij mij in de achtertuin (en gelukkig is Marijke dichtbij om af en toe zijn manen te knippen haha)
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- nancy imka
Wat kan Emy toch een rotpony zijn... We gingen de paardjes uit het weiland halen en dan staan ze echt te springen om naar de paddock te mogen en dan is Emy zo lomp duwt ze Im zowat de sloot in. Het is dat Dees haar bij dr halster kon pakken dat ze daar kracht op kon zetten want met haar achterkant kreeg ze geen grip om op het droge te blijven. Daarna natuurlijk pijn dr pootjes achter. Hopelijk morgen geen dikke beentjes daardoor!
mogen deze oudjes er ook bij?

de linker is Marrit en de rechter is ons oudje Jenny
en deze hoort er ook net bij:
Phantom:

de linker is Marrit en de rechter is ons oudje Jenny
en deze hoort er ook net bij:
Phantom:

Welkom!
Vervelend dat Imka een dik been heeft. Hopelijk gaat het snel beter en valt het allemaal mee.
Odette had gisteren met rijden weer last van stijve achterbenen. Dan lijkt het net of ze niet weg kan komen met draven. Ze heeft dit nu al een aantal winters achter elkaar.
Vervelend dat Imka een dik been heeft. Hopelijk gaat het snel beter en valt het allemaal mee.
Odette had gisteren met rijden weer last van stijve achterbenen. Dan lijkt het net of ze niet weg kan komen met draven. Ze heeft dit nu al een aantal winters achter elkaar.
Odette&Fenna