16 jaar en oudere fjorden topic deel 3

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bloemetje75

Re: 16 jaar en oudere fjorden topic deel 3

Bericht door Bloemetje75 » za 20 okt 2012, 17:54

Koeien zijn ook niet eng hier, geiten geen idee, die kom ik niet standaard tegen. Wel eng, was een meneer die half achter een struik gebukt zat en op eens recht ging staan. Kijk daar kan ik nu inkomen, in die wei horen paarden of niets, maar geen gebukte meneren.

Langs een bepaalde vijver (moeten we eigenlijk altijd langs als ik het snelste het bos in wil), is altijd spannend, soms stapt ze zonder gedoe er zo langs. Andere keren begint ze 100 meter van te voren al drama te maken (omdraaien, achteruit). Vandaag met een keer goed mopperen en aansporen ging ze er luid snuivend langs. Of er nu paard-etende waternymphen zitten of hele gevaarlijke eendjes? Op de terugweg loopt ze er wel altijd zo langs, maar dan is de vijver aan haar oog-loze kant :?
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Ootje

Bericht door Ootje » za 20 okt 2012, 17:57

Dat herken ik wel ja, Odette is bijna nergens bang voor, maar gebukte mensen zijn altijd heel spannend.
Odette&Fenna
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » za 20 okt 2012, 18:16

Dat snap ik ook wel, mensen horen recht op op 2 benen te lopen of zitten in een auto of op een fiets of desnoods op een paard, gebukt is eng want dan kunnen ze onverwachte bewegingen maken?
Ik mag zorgen voor
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 21 okt 2012, 15:27

Dat herken ik wel. Heel raar maar wat dat nou met gebulte mensen is?? Anka is er redelijk immuun voor maar Nisko blijft het gek vinden. Al helemaal als ze gebult achter de heg staan en ineens rechtop gaan staan 8) .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 21 okt 2012, 18:07

Ik ben sinds een weekje ook weer met Karlien bezig. Lekker weer ritjes over het zandpad maken samen. En dat vindt ze toch leuk!! Oortjes erop en gaan met die banaan. Heb m'n handen vol aan die ouwe hihi...het liefst draaft ze het hele stuk, maar dat mag niet van mij. Galopje kan er ook wel vanaf :D

Nog even en dan kan Isis eindelijk afgespeend worden. Is Karlien wel aan toe, die is het kleine monster inmiddels helemaal zat :o
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 21 okt 2012, 19:01

Karlien dus net zo gek als Lajke? Die heeft gewoon weinig conditie vandaar weinig draven (en zeker als het dan zo warm is als gisteren, toen was het hier 25 graden en dan met dikke winterjas aan). Als de conditie hier betert gaat een galopje ook makkelijk weer lukken. Ik heb nu wel een doel, 3 nov is er inzegening en ik wil er onder het zadel naar toe. Enkele reis 1,5uur (km of 10) geschat. Gelukkig wel heel veel door het bos.

Ik ga de joggingbroek en laarzen eens aan doen en uitmesten, knuffelen en hooi voeren.
Ik mag zorgen voor
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 21 okt 2012, 22:37

Wij vinden zelf dat Indre nu zo langzamerhand wel op kamers gaat maar Meline houdt haar nog liever zelf onder haar hoede. Vanavond hadden we Indre even uit het land gepakt en 5 meter verderop geparkeerd om even haar manen te knippen. Meline stond aan het draad wat hooi te eten samen met Hindra maar hield haar jongste scherp in de gaten. Toen Jeroen na het knippen even met de kleine meid rond wilde lopen en richting Djambo en Gino ging werd de kleine meid teruggeroepen. Ze mag nog niet achter de jongens aan van mama maar moest onmiddellijk thuiskomen haha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
foss

Bericht door foss » ma 22 okt 2012, 06:14

Mooi Anita dat moeder instinkt en als ze er nog goed uit ziet waarom niet lekker bij mama blijven.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
foss

Bericht door foss » di 23 okt 2012, 06:06

Straks een moeilijk telefoontje plegen om Haila in te laten slagen het kan niet anders voordat haar pijn erger wordt.
Heb er lang tegen aan gehikt want ik kan haar niet loslaten maar ik weet dat liefde ook loslaten is.
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ilonka

Bericht door Ilonka » di 23 okt 2012, 06:08

Pfff heftig Karin! Heel veel sterkte. Ook al weet je dat dit het beste is en Haila een prachtige leeftijd heeft bereikt, leuk is het nooit.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 23 okt 2012, 07:09

Sterkte Karin! Zeker moeilijk en houden van is loslaten maar het moment van loslaten bepalen is niet makkelijk. Hoop dat Haila waardig mag gaan.
Ik mag zorgen voor
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 23 okt 2012, 09:05

Sterkte meis nu het echt gaat gebeuren, je maakt de juiste keuze voor haar. Laat je dat troosten.
Wij staan misschien binnenkort voor die keuze voor onze Dusty (misschien zelfs al wel vandaag) en ik houd me daar ook maar aan vast hoe zeer het ook doet om haar te laten gaan. Ze heeft ineens een enorm dikke buik, lijkt wel drachtig. Gisteren de DA er bij gehad en die vermoedt allemaal vocht. Vandaag naar de praktijk voor foto's. Dusty is ruim 11 jaar oud.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
foss

Bericht door foss » di 23 okt 2012, 09:49

Jij ook heel veel sterkte Anita ik weet wat je voelt.
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 23 okt 2012, 11:31

@ Anita jeetje, het zit ons niet mee met onze diertjes... Hopelijk kunnen ze nog wat doen voor Dusty!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 23 okt 2012, 13:20

Net terug van de dierenarts. Vandaag zijn er foto's gemaakt. Het is vermoedelijk een gezwel dat vanuit de lever, milt of baarmoeder komt. Later vanmiddag wordt ze geopereerd om te kijken of het er uit te halen is. Zo ja, dan wordt het een heftige operatie, zo nee dan wordt ze niet meer wakker. Ik hoop het eerste want ik gun haar nog zo een poosje extra, ze is nog te fit om te gaan ondanks haar 11 jaar. Nu wachten op het telefoontje dat we kunnen komen om haar te brengen. Ze had nog een kat met een gebroken poot voor zich, die ging eerst onder het mes.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 23 okt 2012, 15:54

Sterkte Anita!
Ik mag zorgen voor
Ootje

Bericht door Ootje » di 23 okt 2012, 15:56

Sterkte Karin en Anita!
Odette&Fenna
foss

Bericht door foss » di 23 okt 2012, 16:23

Sterkte Anita
foss

Bericht door foss » wo 24 okt 2012, 05:14

Alles is rustig verlopen ze is zelfs al opgehaald dat is weer het fijne ervan dat je alles heb kunnen regelen.
We hebben het goed gedaan dat geeft mij een stukje rust in het verdriet want toen ze eenmaal lag zag je wat opgeblazen haar buik was.
Ik heb nog heel veel mooie foto's van haar dus vergeten doen we haar nooit het was een zeer lieve merrie die nooit een stap fout heb gedaan in haar leven en ook nooit ziek is geweest.
Haila ik hou van je en ga je ongelofelijk missen.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » wo 24 okt 2012, 05:19

Fijn dat het rustig verlopen is! Probeer de positieve herinneringen vast te houden.
Ik mag zorgen voor
Gesloten