Middelen om paard te rustig houden
Middelen om paard te rustig houden
Ja, Anka moet dus rustig aan doen, veel in de box en buiten op een postzegel. Ik mag nu rustig weer wat rijden, maar vooral nog stappen. Dit in combi met het herfstige weer met veel wind gaat dit dus niet meer werken.
Vandaag weer gereden maar er zit zo veel energie in, beest voelt zich kiplekker en een ontploffing lijkt nabij. Uiteindelijk valt het denk ik wel mee maar ik moet donders strak rijden in stap dan. En ik moet geen onvoorziene dingen hebben dan.
Mijn instructrice heeft nog wel roze muisjes staan. Is dat wat om haar wat in het gareel te houden tot ze weer een groter stuk wei mag en weer aan het werk mag?
Of zijn er nog andere dingen? In omgang is ze erg braaf en geduldig. Maar zodra je gaat rijden wil ze enorm graag wat doen... TE graag voor dit moment.
Vandaag weer gereden maar er zit zo veel energie in, beest voelt zich kiplekker en een ontploffing lijkt nabij. Uiteindelijk valt het denk ik wel mee maar ik moet donders strak rijden in stap dan. En ik moet geen onvoorziene dingen hebben dan.
Mijn instructrice heeft nog wel roze muisjes staan. Is dat wat om haar wat in het gareel te houden tot ze weer een groter stuk wei mag en weer aan het werk mag?
Of zijn er nog andere dingen? In omgang is ze erg braaf en geduldig. Maar zodra je gaat rijden wil ze enorm graag wat doen... TE graag voor dit moment.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Re: Middelen om paard te rustig houden
Mijn collega gebruikt stressless bij haar paard van primeval, dat werkt voor haar paard prima. Maar heeft Nadine hier laatst ook niet een topic over gehad?
Ctje 

Hier voor andere situaties goede ervaringen met Cavalor Calm
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
-
Kun je niet iets met homeopatische druppeltjes of zo gaan doen?
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
- nadinefjorden
Toen ik in het topic alle nadelen van muisjes tegenkwam heb ik er vanaf gezien
wel met moeite want fayah schrok echt overal van en t was echt niet leuk meer
jij zit er natuurlijk op wat het misschien nog lastiger maakt maar muisjes zou ik zo lang mogelijk uitstellen, misschien kijken naar iets homeopatisch
ik heb bach druppels gebruikt bij fayah
wel met moeite want fayah schrok echt overal van en t was echt niet leuk meer
jij zit er natuurlijk op wat het misschien nog lastiger maakt maar muisjes zou ik zo lang mogelijk uitstellen, misschien kijken naar iets homeopatisch
ik heb bach druppels gebruikt bij fayah
Wat zijn dan allemaal nadelen van muisjes? Ik denk dat ik eens kijk naar de PrimeVal die Mieke noemt.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Ik gebruik voor Saar Nerv Control van Pavo, ben er erg positief over. Je paard blijft gewoon zichzelf, alleen niet meer zo schrikkerig.
...You can't know me in the way I do...
Officieel benoemd tot OpperKneus van FW 

Pavo Nerv control heeft een een vriendin van mij ooit ook eens bij haar fjord gebruikt omdat die overal van schrok (altijd al). Uiteindelijk is ze ermee gestopt omdat haar paard bijna sliep tijdens het rijden en "saai" was 
Werkte bij haar dus heel goed!

Werkte bij haar dus heel goed!

Balloo: Manus x Tunar
Carlito: Sexy, maar ouders/ras onbekend

Oh dat heb ik helemaal niet bij Saar, die blijft gewoon wakker en attent, ziet ook nog wel alles, maar reageert er minder heftig op 

Pavo Nerve control hebben ze bij ons in de plaatselijke shop ook. Als dat goed werkt gebruik ik die denk ik. Omdat ik redelijk heb leren rijden kon ik het nu nog opvangen met haar aan het werk zetten, maar dat valt niet mee in stap. Ze voelt zich super fief. Kan ik haar ook niet echt kwalijk nemen.
Verder heb ik het eigenlijk nooit nodig. Anka is altijd wel goed attent alleen buiten maar altijd goed braaf. Beetje pit mag wel maar nu even niet.
Verder heb ik het eigenlijk nooit nodig. Anka is altijd wel goed attent alleen buiten maar altijd goed braaf. Beetje pit mag wel maar nu even niet.
Groene Os Rust compositum extra, en zowizo je voer aanpassen voor zover mogelijk. Die van mij stuitert al in de rondte en die krijgt qua krachtvoer echt nagenoeg niks. Handje havens natural balance, handje ruwvoermix van subli en af en toe peen of een stukje brood. Waar halen ze het vandaan denk je soms.
Anka krijgt ook geen krachtvoer. Hooi, gras en wortels. Stuk of 5 penen per dag maar daar zal ze toch wel niet druk van worden.
Kan wel, wortels bevatten veel suiker. Als ze daar gevoelig voor is....
Denk niet dat het zo is, maar in theorie kan het dus wel
Denk niet dat het zo is, maar in theorie kan het dus wel

Penen kunnen ze inderdaad wel druk van worden. Schijnt een of ander stofje in te zitten en als ze daar gevoelig voor is kan ze veranderen in een heuse stuiterbal.
NAF Tempralax.
Werkt echt super, is vloeibaar en heeft een heel goed effect op korte termijn.
Werkt echt super, is vloeibaar en heeft een heel goed effect op korte termijn.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL