Zwarte voeten, en een kolletje...

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Plaats reactie
Noekie

Zwarte voeten, en een kolletje...

Bericht door Noekie » di 16 okt 2012, 09:11

Nemo natuurlijk! *o/*

Afbeelding

Nemo verblijft nu al een hele tijd op de weide en het gaat hem super goed af, hij is gelukkig en trekt goed zijn plan ondanks het feit dat er toch geen schuilstal is enkel bomen. Hij is al een hele teddybeer, maar nog steeds zijn lieve zelf waar ik zo verliefd op geworden ben. Hij hinnekt als hij me ziet, komt naar me toe gelopen en wijkt dan geen moment meer van mijn zeide af... Lief is zoiets toch? :(:)

Voor degene die het een tijdje geleden op gemerkt hebben dat Nemo te koop stond, dat klopt inderdaad. De reden had niet zo zeer met Nemo te maken maar meer met mezelf. Het was ook al drie weken geleden dat ik Nemo nog gezien had, omdat ik er helemaal onderdoor zat. Ik maakte mijn schuldgevoelens alleen maar erger door af te vragen of Nemo het niet erg vond, om niet elke dag de aandacht te hebben die hij van in het begin kreeg. Maar ondertussen sta ik alweer met mijn 2 voeten op de grond, en merk ik echt wel dat hij perfect gelukkig is. Genoeg gezeurd, hier wat foto's!

Afbeelding
Een beetje vuil, maar ik borstel hem niet als hij dag en nacht op de weide staat.
Afbeelding
Verzot op de touwtjes van mijn pull! :=
Afbeelding
Twee kusjes, en dan eens proberen of je daar ook niet in kan bijten!
Afbeelding
Knuffelen!
Afbeelding
hmmmm koekjeee!
Afbeelding
:+:
Afbeelding
Mijn kleine jongen! :+:
- нorѕeѕ ĸeep мe αlιve , reαѕoɴ oғ мy love´

Nemo.Warona.Ronny. ♥
Amber_

Re: Zwarte voeten, en een kolletje...

Bericht door Amber_ » di 16 okt 2012, 09:13

Hij is leuk ! :j
Dus.... Nu blijft hij alsnog ?
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Noekie

Bericht door Noekie » di 16 okt 2012, 09:18

Jup! :D

Nemo.Warona.Ronny. ♥
Esther

Bericht door Esther » di 16 okt 2012, 10:18

Heb ik ook wel eens mee geworsteld hoor, of mijn paarden wel alle aandacht kregen. Maar ik heb gemerkt dat ze er niet echt last van hebben, hihi.. Vooral zo'n jonkie, als hij maatjes heeft, ruimte e.d. Dan geeft dat niets hoor!!
Icarus en Amiro hadden gisteren eerst niet eens door dat ik er was, die waren als een stelletje gekken het maislans op en neer aan het rennen ondertussen bovenop elkaar springend. Pas na een minuut of 5 stonden ze even stil en toen zagen ze mij pas.. Hee, baasje is er!! Toen kwamen ze er ook aan..

Als er maar iemand is die in de gaten houdt of ze gezond zijn, voorziet van natje en droogje, dan maakt Nemo het waarschijnlijk ook niet zoveel uit.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Keandra

Bericht door Keandra » di 16 okt 2012, 10:45

Heel fijn dat Nemo toch blijft. :D

Die van ons staan ook gewoon dag in, dag uit op het land (wel met hok waar ze amper in gaan, juist om te mesten). Ze zijn met 3 en vnden het wel best, ik zie geen ongelukkige paarden, enkel paarden die hopen dat ze toch nog een extraatje krijgen (soms dan eens) of we er iets mee doen. Die merken er niks van hoor, laat ze maar lekker paard zijn, nog zo fijn.
Noekie

Bericht door Noekie » di 16 okt 2012, 10:47

Ja ik heb enorm veel hulp aan de staleigenaren. Ze hebben mij het gisteren ook verteld dat ik me echt geen zorgen moet maken, maar ik ben nu eenmaal zo... Ik wil het beste, het allerbeste. Ik ben het altijd zo gewoon geweest om elke dag voor mijn paard er te zijn... En nu voelde dat heel raar. Maar toen ik hem gisteren weer zag wist ik gewoon dat hij er niet om deed... Hij was wel erg blij om mij weer te zien, ik hem ook natuurlijk. Maar hij krijgt elke dag wel een klopje van iemand van de stal... En hij heeft een grote merrie als stiefmama en een shetlander als stiefpapa. := Ik maak me enkel wat ongerust over zijn oogjes... Deze zijn altijd zo vuil, en plakkerig. :n

Nemo.Warona.Ronny. ♥
rowenna

Bericht door rowenna » di 16 okt 2012, 14:09

wat fijn zeg dat ie mag blijven.
Maar kan me wel voorstellen dat je dan een beetje een schuldgevoel hebt als e niet dagelijks voor je paardje kan zorgen.
Maar hij is nog zo jong en kan zo lekker genieten van het jong zijn.
Je hebt een goed plekje zo voor je ventje.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Rinske

Bericht door Rinske » di 16 okt 2012, 14:55

Wat leuk dat Nemo kan blijven! Ik blijf hem leuk vinden!
05-05-'95 Paula Brusvein x Astrix
11-04-'12 Ingmar Topas x Brusvein
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » wo 17 okt 2012, 13:15

Nemo, is en blijft een schatje om te zien.
En gelukkig heb je de realiteit check gehad, dat jonkies zeker, echt niet elke dag naast het draad liggen te wachten tot hun baasje komt.
Ze hebben vrienden, eten, water en vrienden... en nog eens vrienden...
Uiteraard komen ze kijken als wij mensen er zijn, want mensen zijn best fun, die aaien, hebben wat lekkers en zorgen voor wat afwisseling.
Maar wees eens eerlijk, ook tegen jezelf (en dat ben je nu), mist hij je echt? Als je vandaag niet gaat?

Ik voel me altijd tikje belachelijk als ik dan na 3 maanden (ja, schaam.... ) eens richting mijn jaarling rij.
Die hinnikt dan nog steeds naar me en komt als eerste aan gerend (overigens bij willekeurig wie er bij het hek verschijnt).
Ik geef dan een aai, borstel doe de voetjes en loop een stukje, maak foto's geef nog een aai en ga weer.
De enigste die dan denkt baal.. dat ben ik... En als ik er ben denk ik, tja, wat doe ik hier eigenlijk ze vermaakt zich prima.
Alleen af en toe MOET ik even die aai geven en kijken of ze wel echt oke is.

Lekker genieten van hun jeugd! Zowel hun zelf als wij van hun jeugd, het relaxte, het niets hoeft!
Wacht maar tot ze wel aan het werk zijn, zeker als ze op stal staan, weg vrijheid, voor hun.. en ons...
Dus nog even paar jaar van elkaar genieten op hele vrije manier, zo moet je het zien.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Keandra

Bericht door Keandra » do 18 okt 2012, 17:37

mss niet zo lief van me, maar waarom vind ik dan vandaag een zoekertje op kapaza van Nemo?
http://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/noor ... 112063.htm
dit is zelfs vandaag nog gemaakt

denk dat de realiteits-controle niet goed is aangekomen

Hij heeft het niet slecht als er dagelijks controle is, echt zie Sjolvir haar post, ,dat somt het allemaal op.
foss

Bericht door foss » do 18 okt 2012, 20:28

Leuk dier hopelijk komt het goed en kan hij blijven veel veranderingen in het leven van een jong dier lijkt mij ook niet goed.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
rowenna

Bericht door rowenna » vr 19 okt 2012, 14:17

Zag helaas op bokt ook een advertentie van vandaag, jammer dat je hem toch verkoopt.
Maar als je niet voor hem kunt zorgen, dan is het misschien goed dat je een nieuw huisje voor hem zoekt.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011

♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep

heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Plaats reactie