Het aangespannen-topic deel 2

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nancy imka

Re: Het aangespannen-topic deel 2

Bericht door nancy imka » vr 05 okt 2012, 08:42

Ja klopt, maar bij mn andere hoofdstel was het bij dr oortjes ook uitgesneden en dat was ook te krap voor Emy. Pff ik moet echt mn oogkleppen gaan bestellen. Kennen jullie dat dat je veel nog moet doen maar er niks uit je handen komt ;)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » vr 05 okt 2012, 08:54

Ja, dat ken ik wel, haha!!
Bij mijn hoofdstel zit er inderdaad ook extra ruimte bij de oren, is ingesneden zoals je wel kunt zien.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jowien

Bericht door Jowien » vr 05 okt 2012, 19:34

Veel fjorden hebben aan de bovenkant een bredere kop dan waarop standaard hoofdstellen worden gemaakt. Inderdaad kopstuk te kort, en de frontriem meestal ook. Is best lastig. Ik ga het ook eens zonder rozetten proberen, stom, nooit aan gedacht... dan zit het misschien toch nog net iets lekkerder.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 05 okt 2012, 19:36

Volgens mij heb ik idd bij mijn ideaal hoofdstel geen rozetten of die zitten heel erg laag...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Antine

Bericht door Antine » za 06 okt 2012, 07:12

Bij Aselt zit het ook best wel krappig; heb destijds gewoon cob maat tweedehands van iemand overgenomen.

Ik heb de laatste tijd helemaal geen zin meer om te mennen :o erg he?
Vanaf mei elke week les gehad...ik heb heel omgeving Heerhugowaard nu wel gezien met de kar...en ik baal van het weer. Het is gewoon om zeven uur/half acht schemer en wil ik niet meer langs de weg hoor met al die snelheids maniakken hier...
Anna

Bericht door Anna » za 06 okt 2012, 18:17

Ik ga morgen weer een lekker rondje doen het wordt mooi weer en in het voorjaar kunnen we lekker samen erop uit Antine *o/*
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
mevrouwsanne

Bericht door mevrouwsanne » za 06 okt 2012, 19:56

Ik heb een vraag, ik ga binnenkort mijn fjord weer inspannen, maar hij is nu 11 jaar en heeft sinds zijn 5e niet meer voor de kar gelopen.. Zou hij het helemaal verleert zijn of zal het niet zo'n probleem zijn om het weer allemaal op te pakken? Ben wel van plan om het lekker rustig aan te doen! Eerst is inspannen en kijken hoe hij daar op reageert voor er een kar achter komt :P
SCHUMMIE <3 Let the good times rule!
Antine

Bericht door Antine » zo 07 okt 2012, 07:45

Gezellig Anna! Jij kent vast weer andere leuke rondjes dan ik :D

Ik zou het ook rustig aan doen hoor :)) eerst aan de lange lijnen lopen, inspannen, iemand aan de strengen laten hangen voor het gewicht en dan eens voor de kar. Misschien dan een ervaren instructeur erbij als je echt met de kar gaat? Maarja ik ben altijd erg van de veiligheid voor alles tuthola :o en soms is dat niet nodig hoor..elk paardje is anders.
mevrouwsanne

Bericht door mevrouwsanne » zo 07 okt 2012, 09:03

Ja zoiets was ik ook van plan. Ik vermoed wel dat hij het redelijk vlug op gaat pakken want er is vroeger wel redelijk actief met m gement, meestal vergeten ze dat niet zo vlug :) een ervaren menner gaat er zoiezo bij zijn! En we gaan eerst binnen oefenen voordat ik de weg op ga :) Aangezien hij ook altijd lekker druk is buiten wil ik niet echt risico lopen :P
SCHUMMIE <3 Let the good times rule!
Jowien

Bericht door Jowien » zo 07 okt 2012, 17:51

Mijn Orlinde had 5 jaar niet voor de kar gelopen, en deed alsof ze de dag ervoor nog voor de wagen had gestaan. Dus kan ook super makkelijk zijn. Maar elk paard is anders natuurlijk. In ieder geval rustig de tijd nemen voor alles, en zorgen dat je iemand bij je hebt die je paard vast kan grijpen als dat nodig is.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Anna

Bericht door Anna » ma 08 okt 2012, 00:34

Gister weer een heerlijk rondje gemend we zijn weer dik 2 uur onderweg geweest, Tasja moet nu echt geschoren worden en dat ga ik straks voor het eerst alleen proberen, ik ben lekker vrij dus ga lekker optijd naar stal want daarna gaat Emma oefenen voor Fjovrili dressuren en springen zonder zadel :o
Afbeelding
Ydel

Bericht door Ydel » ma 08 okt 2012, 17:03

Ydel is gister ook geschoren..
Zowaar als eerste van stal hihi!
Zaterdagavond voor het eerst samen met m'n mannetje een rondje met de kar gedaan!
Was schemer/donker maar ydel was superbraaf!!
:L Ydel: Fjelljon x Bjorgard :L
veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 08 okt 2012, 20:28

@ Antine, wij hebben dat ook hoor wij kennen ook alle weggetjes in de wetering wel en dat zijn geen leuke weggetjes om te rijden. Tenminste ontzettend saai... Maar we vinden het mennen wel onwijs leuk dus dat compenseerd wel weer

Emy is aan het wisselen kwamen we op de keuring zaterdag achter. Ze reageerde nu op een gewoon bitje ook onwijs raar. En na nader onderzoek bleek er een voortand los te zitten dus wie weet hoe last ze van dr bekkie heeft. Hopelijk is dit ook de oorzaak van het probleem voor de wagen. En als ze straks gewisseld heeft hoop ik dat ze weer dr eigen brave ik is!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Anna

Bericht door Anna » wo 10 okt 2012, 00:19

Tasja is ook weer kaal behalve haar benen, Nienke maakt het nog even netjes af want Tasja was het zat, een mooie lijn bij haar achterbenen en voorbenen en nog een stukje onder haar buik. Nog 2.5 week en we gaan verhuizen naar onze nieuwe stal ik heb er erg veel zin in we gaan eerst met de wagen naar huis en daarna onder het zadel naar stal *o/* *o/*
Afbeelding
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » wo 10 okt 2012, 08:09

Waar ga je staan Anna?

Det na anderhalve maand weer ingespannen afgelopen zondag, bam weer een singelwond..... hoe #$%^&^%% is dat zeg!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Antine

Bericht door Antine » wo 10 okt 2012, 10:58

De fjordjes gaan de stal overnemen Anna, hihi!

Wat vervelend dat Det dan meteen weer een zadelwond heeft na een ritje :(
Ook niet bevordelijk voor het mengevoel.

Vrijdag weer een rondje met de Pipowagen. Mijn zus komt de sulky over anderhalve week brengen; dan maar eens in de bak pionnen rijden en aan de aanleuning werken.
Van de week mijn eerse dressuurles onder het zadel gehad en dat ging geweldig..vooral de aanleuning ging super..voor de wagen is het om te huilen ...kent iemand dit?
Aangespannen=liverpoolstang ;(
onder het zadel = gewoon gebroken trensje *o/*
Esther

Bericht door Esther » wo 10 okt 2012, 17:03

Balen van die singelwond zeg!! Dat zijn vervelende dingen..

Reinar was vandaag in het begin wat snel, maar op het laatst had ik hem lekker aan het lopen!! Nette buiging en stelling en fijne aanleuning. Moest er dus in het begin wel wat aan doen, hij wilde wel heel graag en toen werden er ook nog twee merries naar het land gebracht, werd hij ook even sterk van. Mooi even op de volte gezet en lekker laten draaien, houd daar je hoofd maar bij jongen!!

Fjella deed het super vandaag, was helemaal blij met haar!! Ook de draf bij haar helemaal zelf en los gedaan, eerder pakte Bart haar aan de longe tijdens de draf omdat ik nogal een schijterd ben, maar ze was zo lief dat ik het vandaag aan durfde!!
Heb het werken lekker kort gehouden, ze is nog jong en het ging super!!

Edit; was vandaag wel lekker menweer zeg!! Eind van de morgen ging Bart met Ferro in de wei rijden met de zwaardere wagen en hij vroeg of ik zin had even mee te gaan, dus ik zat heerlijk op de wagen in het zonnetje!! Puur genieten!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Antine

Bericht door Antine » wo 10 okt 2012, 18:34

Als ik dat dan zo lees denk ik- wat ben jij toch een bofkont Esther dat je zo lekker bij Bart bezig kan zijn...lijkt mij heerlijk :D
Esther

Bericht door Esther » do 11 okt 2012, 02:21

Is ook heerlijk, meestal!! (buiten de dagen dat je laars verdrinkt in de modder o.i.d. hihi..) Vind mezelf ook wel een bofkont hoor.
Er kan en mag veel, je hebt als het niet zo goed lukt meteen advies of hulp. Ik leer er ook nog steeds heel veel, vind het ook erg leuk om Bart te helpen paarden voor de wagen te zetten enz.
En het is natuurlijk ook super gezellig daar, alleen met Bart, of ook met de andere meiden of stagiares!! Thuis ben ik altijd alleen, maar ik ben wel een mensen-mens, ik houd van gezelschap, dus dat Fjella daar staat vind ik helemaal niet erg!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 11 okt 2012, 07:30

Ah, Ferro is de grote wereld in geweest dus met een kar achter zich. Deed hij het goed?

Fijn dat je Fjel zelf zonder hulp hebt kunnen mennen Es in de draf.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Plaats reactie