Wie gaan er allemaal naar de centrale keuring
Re: Wie gaan er allemaal naar de centrale keuring
We hebben Uzziel net gewassen het was echt een varken was bang als het zaterdag zou regenen de verf eraf zou gaan.
Nu in de bak daar is wit zand dus dat valt mee.
Nu in de bak daar is wit zand dus dat valt mee.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Heino was vanmiddag niet blij met me, buiten onder de koude douche. Zo snel mogelijk nat gemaakt, ingesopt, uitgespoeld en zo veel mogelijk droog gemaakt met trekker en handdoek. Daarna naar binnen met zweetdeken op. Maar ja dan duurt het uren voordat hij droog is met die dikke vacht, dus hup aan de longeerlijn en een half uurtje laten lopen. Toen was hij weer warm en een eind droog. Nou maar hopen dat hij zaterdagochtend nog steeds schoon is. En anders is het jammer maar ga hem echt niet nog een keer wassen, 1x vond ik wel genoeg!
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Heino Het spook B+12 L1+11 L2+14 Ster en prestatie
Guus Onze bink
Guus Onze bink
wij gaan definitief niet wassen, alleen staart en manen. Ik druf haar niet met deken op in de wei achterlaten als ik naar huis ga en zonder vind ik veel te koud als ze zo nat is
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ja wij vonden het ook te koud maar Uz was echt een ramp we konden niet anders bij Annelisa heb ik alleen de staart gedaan.
Sjol moet wel in bad, zit onder de klei en meurt gigantisch naar baggersloot, grrrrrrr.
Normaliter zou ik paar keer wassen, maar daar is het te koud voor, dus morgen, benen, staart,
manen en hals.
Lijf sla ik over, veels te koud! brrrrrrr.
En dan ik weer poging doen tot manen fastoeneren.
Wel denk ik leuk voorbreng hoofdstel, Toobs zijn barokke hoofdstel, vandaag even bit gekocht met messing kleurige ringen.
Gaan we in ieder geval op chique.
Normaliter zou ik paar keer wassen, maar daar is het te koud voor, dus morgen, benen, staart,
manen en hals.
Lijf sla ik over, veels te koud! brrrrrrr.
En dan ik weer poging doen tot manen fastoeneren.
Wel denk ik leuk voorbreng hoofdstel, Toobs zijn barokke hoofdstel, vandaag even bit gekocht met messing kleurige ringen.
Gaan we in ieder geval op chique.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tja had weinig keus met mijn witte paard
Maar snap jullie heel goed hoor, zulk lekker weer is het nou ook weer niet en zeker als je alleen buiten met koud water kan wassen zou ik het ook niet doen, als het niet echt nodig was geweest.

Maar snap jullie heel goed hoor, zulk lekker weer is het nou ook weer niet en zeker als je alleen buiten met koud water kan wassen zou ik het ook niet doen, als het niet echt nodig was geweest.
Ulrich De ster 04-05-1999 06-09-2009
Guus Onze bink
Guus Onze bink
-
Vrijdag = wasdag!!
Straks na mn werk alledrie wassen...
Afgelopen woensdag alles geknipt en gebrand, dus vandaag kan alles in de
shampoo!! En dan blijven ze lekker een nachtje op stal met een dik bedje stro..
Straks na mn werk alledrie wassen...
Afgelopen woensdag alles geknipt en gebrand, dus vandaag kan alles in de
shampoo!! En dan blijven ze lekker een nachtje op stal met een dik bedje stro..
ik heb maandag al gewassen en sinds dien met de deken ik het land...
de benen en nek, tja die zien er natuurlijk niet meer uit, maar ja, daar hebben vast meer mensen lanst van...
Zo alles klaar leggen in de auto o morgen met een oog paar te laden en weg te kunnen rijden...
goede voorbereiding en tot morgen, Thirza.
de benen en nek, tja die zien er natuurlijk niet meer uit, maar ja, daar hebben vast meer mensen lanst van...
Zo alles klaar leggen in de auto o morgen met een oog paar te laden en weg te kunnen rijden...
goede voorbereiding en tot morgen, Thirza.
- nancy imka
Ik ga vanmiddag tussen vier en vijf de trailer ophalen. Gister heb ik haar gewassen, was ze niet blij mee. Maarja het moest even
daarna droog gemaakt met het zweetmes en handdoeken en daarna de zweetdeken op. Die had ze nog nooit opgehad dus was voor haar wel vreemd. Maar nog vreemder was de reactie van de andere twee, echt jullie hadden erbij moeten zijn. Imka en Elvis vonden haar eng maar zij dacht leuk we gaan rennen. Dus die twee op de vlucht en Emy maar meerennen. Imka liep te piepen en met haar voorbenen te slaan (niet raak hoor) als of ze met een vreemde te maken had. Echt heb zo gelachen. Maar ze was wel heel mooi schoon en droog na een uurtje. Scheeld dat ze nog niet zo dik in het haar zit. Hopelijk is ze nu ook nog om aan te zien... Weet het anders ook niet hoor. Er zullen er toch wel meer last van hebben dat de paarden er niet uit zien? Emy heeft bij ons nog nooit opgesloten gestaan op stal dus denk dat dat geen succes zou worden. En buitendat gaat ze dan zeker in de mest liggen. Op hoop van zegen dan maar. Scheeld als we dr inladen is het toch nog donker zien we het niet hahaha

Nou, ik zie het echt niet meer zitten dat Gjendra morgen schoon is
. Gister benen en staart gewassen = nu al weer vies. En ze is geen dek gewend nog en op stal staan ook niet. Bovendien als ze een nachtje naast Anka op stal komt ploegt Nisko me overnacht het weiland om, laat staan dat gekrijs over en weer. Zit niks anders op dan Gjendra zo schoon mogelijk te maken en verder tsja...Hadden we nou maar een bak op paddock...

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Lees het al, overal dezelfde problemen, hoewel ik het heeeluuuppp!! We zien een spook paard van jou Nancy_Imka wel geniaal vind.
Hier is dus Sjol al gigantisch in het haar geschoten, schoor haar normaliter in aug/sept al, maar deels geschoren fjord
leek me op de keuring lelijker dan 1 met haar erop.
Hopelijk krijgen ze geen beroerdte als ze miss Pluche zien.
Ga haar pas aan eind van de dag wassen anders moet ze al op stal als er nog geen paarden op stal staan.
Het is hier nu wel net 5 minuten droog, hoop dat dat zo blijft.
Hier is dus Sjol al gigantisch in het haar geschoten, schoor haar normaliter in aug/sept al, maar deels geschoren fjord
leek me op de keuring lelijker dan 1 met haar erop.
Hopelijk krijgen ze geen beroerdte als ze miss Pluche zien.
Ga haar pas aan eind van de dag wassen anders moet ze al op stal als er nog geen paarden op stal staan.
Het is hier nu wel net 5 minuten droog, hoop dat dat zo blijft.
Ik ben ook bang dat we voor de best getoileteerde geen kans maken misschien wel voor de meest vieze.
De trailer is al wel schoon die zal zich niet vies maken vannacht.
Straks de paarden een beetje in orde brengen en de spullen klaar zetten.
De trailer is al wel schoon die zal zich niet vies maken vannacht.
Straks de paarden een beetje in orde brengen en de spullen klaar zetten.
-
Hier is het droog!
Wilde ze meer niet meer op het land gooien omdat we dan morgenochtend in het
donker ze moeten zoeken in de blubber.. Dus vandaar dat ze een nachtje op stal
mogen bivakkeren.. Half zeven wegrijden morgenochtend.... Zzzzzz...
Wilde ze meer niet meer op het land gooien omdat we dan morgenochtend in het
donker ze moeten zoeken in de blubber.. Dus vandaar dat ze een nachtje op stal
mogen bivakkeren.. Half zeven wegrijden morgenochtend.... Zzzzzz...
Gelukkig is er geen best getoilleteerd 
Kdies is wat dataangaat een makkie, altijd schoon dus zo klaar
Heb al ruim een week een deken erop liggen dus de haargroei is ook nog redelijk binnen de perken te houden.
Vanaaf na het rijden even haartjes wassen en dan de trailer klaarmaken (al stond die nog netjes van de vierdaagse).
Heb er helemaal zin an!

Kdies is wat dataangaat een makkie, altijd schoon dus zo klaar

Vanaaf na het rijden even haartjes wassen en dan de trailer klaarmaken (al stond die nog netjes van de vierdaagse).
Heb er helemaal zin an!
Natuurlijk is er een best getoilleteerd, iedereen doet er bij de CK automatisch aan mee als hij aan de keuring mee doet.Viv schreef:Gelukkig is er geen best getoilleteerd
Kdies is wat dataangaat een makkie, altijd schoon dus zo klaarHeb al ruim een week een deken erop liggen dus de haargroei is ook nog redelijk binnen de perken te houden.
Heb er helemaal zin an!
http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
-
Het staat er inderdaad niet apart bij, maar volgens mij was het er wel!!
Normaal gesproken is er een aparte rubriek voor..
Normaal gesproken is er een aparte rubriek voor..
Afgelopen jaren was er idd wel best getoiletteerd, samen met beste voorbrenger wordt die uitslag vaak gegeven. Was dat vorig jaar niet Zanielle?
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Dacht het wel, of Suzanne met Anca??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Nee Esther, vorig jaar was het inderdaad Karien met Zanielle, het jaar daarvoor was ik het wel met Anca inderdaad. Tot mijn grote verrassing. Ze letten niet helemaal alleen op het boogje, want die was bij Anca toen ook niet goed. Het gaat om het geheel van voorbrenger met paard.
We hebben net even een half uurtje op de bank gelegen (was nodig, had/heb hoofdpijn), nu wordt de gril aan gezet voor het gebraden kippetje. Ik ga de stallen beginnen uit te mesten, zodat ik mijn wasplaats ook klaar heb en Leo gaat boodschappen doen. Indigo staat nu nl in de stal waar ik de paarden in was. Binnen ons 10jaren plan is het nog de bedoeling, dat we een aparte wasplaats gaan maken in onze stal.
We hebben net even een half uurtje op de bank gelegen (was nodig, had/heb hoofdpijn), nu wordt de gril aan gezet voor het gebraden kippetje. Ik ga de stallen beginnen uit te mesten, zodat ik mijn wasplaats ook klaar heb en Leo gaat boodschappen doen. Indigo staat nu nl in de stal waar ik de paarden in was. Binnen ons 10jaren plan is het nog de bedoeling, dat we een aparte wasplaats gaan maken in onze stal.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Nou voor best getoilleteerd komen we never nooit niet in aanmerking met mijn knipkunsten en Sjol haar deken kapsel.
Voor best voorgebracht ook niet...
Maar voor meest gebruikt glim en antiklitspay, ja, daarvoor komen we wel in aanmerking denk ik.
Staart uitgevlooid, daarna gewassen, in de antiklit, daarna in de glimspay, weer uitgeplozen (en met die van Sjol ben je wel even zoet).
Rest van paard benen geboend, voetjes gevijld waar nodig, manen gewassen en geknipt, baard pogen te knippen, maar was nat... grrrrr.
Dan knipt het niet best.
Maar ze staat nu in de stal van Toobs, hopelijk morgen nog schoon.
Arme Toobs maar roepen naar zijn vriendinnetje dat hij mist, en zij.. ze geeft geen antwoord, eet gewoon door...
Voor best voorgebracht ook niet...
Maar voor meest gebruikt glim en antiklitspay, ja, daarvoor komen we wel in aanmerking denk ik.
Staart uitgevlooid, daarna gewassen, in de antiklit, daarna in de glimspay, weer uitgeplozen (en met die van Sjol ben je wel even zoet).
Rest van paard benen geboend, voetjes gevijld waar nodig, manen gewassen en geknipt, baard pogen te knippen, maar was nat... grrrrr.
Dan knipt het niet best.
Maar ze staat nu in de stal van Toobs, hopelijk morgen nog schoon.
Arme Toobs maar roepen naar zijn vriendinnetje dat hij mist, en zij.. ze geeft geen antwoord, eet gewoon door...