Begin juni ben ik naast mijn huidige trainer ook bij een andere trainer gaan lessen. Ik reed al een tijdje in het Z1 rond met Amaretto, meestal wel zo 210, 212, maar nooit dat extra beetje meer. Wat ik wel graag wilde. Dat begon me te irriteren, ook met het oog op het Z2, vandaar dat ik mijn licht ook eens elders op ben gaan steken. Een enorme eye opener. Eigenlijk de meest kritische en veeleisende finishing touch van waar ik al mee bezig was plus een goede begeleiding met het oog op de toekomst. Ook direct met de wissels begonnen. We hebben een periode van hard werken samen achter de rug, ben ook niet meer gestart omdat ik hem toch beter en anders voor elkaar wilde hebben. Maar langzaam aan kwam dat wow gevoel ook thuis steeds vaker naar voren. Eind augustus heb ik hem nog een keer Z1 laten lopen om te kijken of het allemaal echt naar me toe was gekomen, nou ja dus, we reden met 221 en 221 4 winst en wonnen. Top. Nog hard aan de wissels gewerkt, want daar werd hij echt te heet van, en toen dat ook beter ging vorige week ons Z2 debuut. Spannend !
De eerste proef heb ik zelf verprutst door gewoon als een krant te rijden, gewoon door het Z2 idee. Na de proef dacht ik wat is dit nou, dit kunnen wij gewoon! Dus de tweede proef hoppa gaan en rijden, en die hebben we gewonnen met 213 punten
Gisteren zijn we weer gestart, fijn gereden zo met de kop eraf, wat resulteerde in een 1ste en 2de prijs met 210 en 207. Hij doet gewoon lekker zijn ding en zijn best, koppie bij het werk, onvoorstelbaar wat een mentaliteit begint hij eindelijk te krijgen!! Ben onwijs blij hiermee, het moet allemaal nog makkelijker, en beter, en we trainen daar hard aan door, maar dit is een goed begin van deze nieuwe klasse!
Zo loopt mijn knappe boy, 7 jaar oud pas, er nu bij

: