Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!
Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!
Ze zal toch goed moeten oefenen,we willen haar model krijgen door een zadelproef af te leggen.Anders moet ze maar eerst een men of trekproef doen,dat is een sterkere kwaliteit van haar,maar ja dan eerst een vierwieler aanschaffen... 

Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

- nancy imka
Emy is nog nooit onder de man onderuit gegaan het is gewoon niet zo'n sterkte gang van dr en ze snapt de bedoeling ook niet zo goed. Nou Dees dat word sparen dan voor jou hahaha
Even een korte update: Gisteravonde haalde ik Eran uit zijn box en kon hij niet staan of lopen. Ik heb de dierenarts laten komen en hij blijkt acuut hoefbevangen te zijn aan vier benen. Op deze link kan je lezen welke oorzaken hoefbevangenheid kan hebben en wij denken vooral in de hoek van inwendige (spijsverterings)problemen aangezien hij geen overgewicht heeft en een dieet heeft dat het eigenlijk niet kan veroorzaken. Ik denk dat ik de komende dagen veel moeilijke knopen door moet gaan hakken. Vanmorgen kreeg ik van de stalhoudster te horen dat hij vrijwel de hele nacht niet heeft gegeten, ookal zou de pijnstilling zijn werk nog moeten doen. Dit is voor mij al behoorlijk alarmerend en ik ga voorlopig van de slechtst denkbare afloop uit.
- nancy imka
Jeetje joh zo jong en dan al hoefbevangen. Zo sneu! Heel veel sterkte met de keuze die je nu moet maken!
hebben jullie geen 2 jaar om het voorlopig model in model om te zetten?
Zou echt wel wachten tot ze het zelf aangeeft en het dan ook zelf aanbied. Dan ben je zeker dat je paard er zelf klaar voor is.
Normaal gaat zaterdag voor de eerste keer een stalgenoot met Jalenka rijden. Dit tijdens een rijles van de instructrice die aan mij wekelijks komt les geven. heb dit besproken en we vonden het een goed idee om Jalenka zo meer mensen gewoon te maken en dat ze met iedereen te rijden wordt. Voorlopig is ze enkel mij gewoon (en doet ze het meer dan super in mijn ogen
) maar moest ik niet kunnen rijden dan wil ik wel dat ze door iemand anders gereden kan worden zonder dat het een hele opgave wordt.
Dus hoop dat het goed gaat.
Zou echt wel wachten tot ze het zelf aangeeft en het dan ook zelf aanbied. Dan ben je zeker dat je paard er zelf klaar voor is.
Normaal gaat zaterdag voor de eerste keer een stalgenoot met Jalenka rijden. Dit tijdens een rijles van de instructrice die aan mij wekelijks komt les geven. heb dit besproken en we vonden het een goed idee om Jalenka zo meer mensen gewoon te maken en dat ze met iedereen te rijden wordt. Voorlopig is ze enkel mij gewoon (en doet ze het meer dan super in mijn ogen

Dus hoop dat het goed gaat.
klein ideetje van Jalenka nu (met nieuw setje
)

en nog 2 instap foto's (houding is niet alles, zeker niet mijn armen en handen, maar was meer met iets anders bezig dan mijn armen en handen op dat ogenblik)

en nog 2 instap foto's (houding is niet alles, zeker niet mijn armen en handen, maar was meer met iets anders bezig dan mijn armen en handen op dat ogenblik)

Staat Jalenka goed dat rood! We hebben inderdaad 2jaar de tijd,dit jaar gaat het nog niet worden denk...
Wat naar van eran,veel sterkte met je keuze...
Wat naar van eran,veel sterkte met je keuze...

- nancy imka
leuk paardje geworden die Jalenka! Hou niet van rood maar het flitst wel erg bij haar kleurtje
Korte update: Er is bloed afgenomen voor onderzoek. Hij lijkt het redelijk te doen, maar staat ook stevig onder de medicijnen. Met name de bloeduitslagen bepalen het verdere beleid en vooral of doorgaan met behandelen nog wel waardig is. De oorzaak ligt waarschijnlijk n het lichaam zelf. Dat een of meerdere organen voor vergitiging zorgen. Het meest waarschijnlijk is de spijsvertering en/of nieren en/of lever. De mogelijkheid dat het door eventueel overgewicht of verkeerde voeding komt is door de DA uitgesloten omdat het bij Eran geen rol speelt en en ander beeld geeft.
- nancy imka
Gister lekker met de drie gele fjordsels een buitenritje gemaakt. Rijdt toch wel een stukje beter hoor nu ik mag rijden van de dokter. Ik ben op Imka gegaan en Marjan op Emy en Dees uiteraard op Elvis. We hebben heel orginail een rondje polder gedaan je kan bij ons zoveel kanten op (niet dus) maar ze waren weer braaf op een klein spurtje van Elvis na. Maar vond het wel super braaf van Emy dat die toch gewoon lekker relaxt bleef stappen. Echt super! Paardje naar mn hart! Ik reedt met Imka denk 30 meter vooruit die is niet echt heel gezellig hihi. Zal ze ook wel nooit meer gaan doen denk ik. Maar voor haar doen was ze ook heel braaf
Lieve paardjes dus gister!
Hopelijk knapt Eran ook dit keer weer op!

Hopelijk knapt Eran ook dit keer weer op!
-
Poeh die Eran. Als ik het zo lees dan heeft hij het afgelopen jaar een heel zwaar jaar gehad. Het zal voor jou ook niet meevallen
Sterkte en veel wijsheid gewenst bij het doorhakken van knopen.

Dank voor de steunende berichten. Super fijn!
De uitslagen zijn binnen. Tot de verbazing van de DA en mij is het bloed vrijwel normaal. We weten dus nog steeds niks van een oorzaak. Het kan makkelijk weer terugkomen dus het blijft spannend. Hij blijft goed opknappen en zijn hoeven voelen al een stuk minder warm aan. Ik ben trots op mijn kanjer en bewonder zijn vechtlust. Echt wauw!
Voor mij is het een en al stress ja. In een week tijd je paard twee keer bijna kwijtraken voor de zoveelste keer is echt slopend. Maar toch, zijn kracht en doorzettingsvermogen zien is echt geweldig en geeft de kracht om ervoor te gaan. Financieel is het nu zo dramatisch dat ik hem moet laten inslapen als hij weer ziek wordt. Tenzij er wonderen gebeuren. Ik vind het echt zo'n naar vooruitzicht, hem vanwege het geld niet kunnen helpen binnenkort. Maar het is wel de realiteit.
De uitslagen zijn binnen. Tot de verbazing van de DA en mij is het bloed vrijwel normaal. We weten dus nog steeds niks van een oorzaak. Het kan makkelijk weer terugkomen dus het blijft spannend. Hij blijft goed opknappen en zijn hoeven voelen al een stuk minder warm aan. Ik ben trots op mijn kanjer en bewonder zijn vechtlust. Echt wauw!
Voor mij is het een en al stress ja. In een week tijd je paard twee keer bijna kwijtraken voor de zoveelste keer is echt slopend. Maar toch, zijn kracht en doorzettingsvermogen zien is echt geweldig en geeft de kracht om ervoor te gaan. Financieel is het nu zo dramatisch dat ik hem moet laten inslapen als hij weer ziek wordt. Tenzij er wonderen gebeuren. Ik vind het echt zo'n naar vooruitzicht, hem vanwege het geld niet kunnen helpen binnenkort. Maar het is wel de realiteit.
-
Ik denk dat veel mensen misschien nog wel eerder door het financieel stukje andere keuzes hadden gemaakt, vooral in Fjordenland.
Veel mensen kunnen het niet behapstukken (ook al culculeer je misschien met spaargeld het e.e.a. in , ik denk dat je het niet bijgespaard krijgt als ik de regelmatigheid van DA bezoeken hoor).
Je beschrijft dat je door zijn kracht en doorzettingsvermogen de kracht hebt om door te zetten. Dat vind ik wel knap.
Anderzijds komt bij mij (als buitenstaander met een nuchtere blik, waar gevoel veel minder bij komt kijken) de vraag 'zou een jong dier niet altijd blijven vechten'? Afgelopen december heb ik mijn paard laten inslapen en in februari een van mijn ouders paarden. Bij hun zag je ook kracht en vechtlust, ondanks hun beperkingen en pijn. Ze hadden ook goede dagen, maar wanneer is het genoeg?
Achteraf gezien hebben we een merrie te lang ermee rond laten lopen, 10 jaar heeft ze een zonnenallergie gehad, waarbij ze in de zomer moeilijk kon functioneren. Achteraf denk ik dan ook dat bijna alle paarden (en vooral fjorden!) hard zijn voor zichzelf met veel vechtlust, misschien wel omdat ze zo'n oersterk karakter hebben.
Wanneer is het nog een paardwaardig bestaan? Alleen als eigenaar kun je daar een beslissing in nemen. En die beslissing is hardstikke moeilijk! Probeer er voor te waken dat je de grens niet steeds verder oprekt wat je acceptabel vindt. Niets is zo erg om achteraf te zeggen: had ik maar eerder de knoop doorgehakt en verder lijden bespaart.
Ik wil je heel veel sterkte wensen en duim dat het de goede kant op gaat met Eran en dat verdere DA bezoeken tot het verleden behoren.
Veel mensen kunnen het niet behapstukken (ook al culculeer je misschien met spaargeld het e.e.a. in , ik denk dat je het niet bijgespaard krijgt als ik de regelmatigheid van DA bezoeken hoor).
Je beschrijft dat je door zijn kracht en doorzettingsvermogen de kracht hebt om door te zetten. Dat vind ik wel knap.
Anderzijds komt bij mij (als buitenstaander met een nuchtere blik, waar gevoel veel minder bij komt kijken) de vraag 'zou een jong dier niet altijd blijven vechten'? Afgelopen december heb ik mijn paard laten inslapen en in februari een van mijn ouders paarden. Bij hun zag je ook kracht en vechtlust, ondanks hun beperkingen en pijn. Ze hadden ook goede dagen, maar wanneer is het genoeg?
Achteraf gezien hebben we een merrie te lang ermee rond laten lopen, 10 jaar heeft ze een zonnenallergie gehad, waarbij ze in de zomer moeilijk kon functioneren. Achteraf denk ik dan ook dat bijna alle paarden (en vooral fjorden!) hard zijn voor zichzelf met veel vechtlust, misschien wel omdat ze zo'n oersterk karakter hebben.
Wanneer is het nog een paardwaardig bestaan? Alleen als eigenaar kun je daar een beslissing in nemen. En die beslissing is hardstikke moeilijk! Probeer er voor te waken dat je de grens niet steeds verder oprekt wat je acceptabel vindt. Niets is zo erg om achteraf te zeggen: had ik maar eerder de knoop doorgehakt en verder lijden bespaart.
Ik wil je heel veel sterkte wensen en duim dat het de goede kant op gaat met Eran en dat verdere DA bezoeken tot het verleden behoren.
Gwenny schreef:Even een korte update: Gisteravonde haalde ik Eran uit zijn box en kon hij niet staan of lopen. Ik heb de dierenarts laten komen en hij blijkt acuut hoefbevangen te zijn aan vier benen. Op deze link kan je lezen welke oorzaken hoefbevangenheid kan hebben en wij denken vooral in de hoek van inwendige (spijsverterings)problemen aangezien hij geen overgewicht heeft en een dieet heeft dat het eigenlijk niet kan veroorzaken. Ik denk dat ik de komende dagen veel moeilijke knopen door moet gaan hakken. Vanmorgen kreeg ik van de stalhoudster te horen dat hij vrijwel de hele nacht niet heeft gegeten, ookal zou de pijnstilling zijn werk nog moeten doen. Dit is voor mij al behoorlijk alarmerend en ik ga voorlopig van de slechtst denkbare afloop uit.
Veel sterkte met deze moeilijke keuze..
Maar even een hint van mij, Kijk goed naar je paardje wat die aangeeft, Genoeg is genoeg...
Maar jou kennende van verhalen zul je het beste kiezen hoe moeilijk dat ook is....
Dank voor de fijne reacties.
De afgelopem twee dagen leek Eran wel herboren. Hij is super vrolijk, fris en ondeugend. Het is net of hij nooit ziek is geweest. De medicatie zijn we aan het afbouwen en ik hoop dat het zo goed blijft gaan. Ik gun hem een fijn leven. Met de beperkingen die hij nu heeft is het goed te doen. Wanneer het weer de verkeerde kant opgaat zal ik weer een afweging moeten maken. Voor nu ben ik super blij dat ik hem heb laten helpen. Vooral omdat hij mega goed en snel op de behandeling reageerde en nog intenser geniet van het leven. Hij straalt echt!
Dit alles neemt niet weg dat hij gevoelig is en dat ik heel duidelijk bij mijn besluiten moet blijven om hem niet te laten lijden. Dat gun ik hem niet. Voor nu hebben wij met zijn allen het idee dat hij dingen overwint en steeds sterker wordt.
De afgelopem twee dagen leek Eran wel herboren. Hij is super vrolijk, fris en ondeugend. Het is net of hij nooit ziek is geweest. De medicatie zijn we aan het afbouwen en ik hoop dat het zo goed blijft gaan. Ik gun hem een fijn leven. Met de beperkingen die hij nu heeft is het goed te doen. Wanneer het weer de verkeerde kant opgaat zal ik weer een afweging moeten maken. Voor nu ben ik super blij dat ik hem heb laten helpen. Vooral omdat hij mega goed en snel op de behandeling reageerde en nog intenser geniet van het leven. Hij straalt echt!
Dit alles neemt niet weg dat hij gevoelig is en dat ik heel duidelijk bij mijn besluiten moet blijven om hem niet te laten lijden. Dat gun ik hem niet. Voor nu hebben wij met zijn allen het idee dat hij dingen overwint en steeds sterker wordt.
Vandaag mennen,vorige week met rijden was het een draakje die 2x op hol ging,dus ben benieuwd of hij dit niet voor de wagen gaat vertonen,heb ook gereageerd op een vierwieler,dus hoop snel op een reactie terug!
Sterkte met Eran,hopen dat het goed blijft gaan...
Sterkte met Eran,hopen dat het goed blijft gaan...

- nancy imka
Ben ik erg levensmoe als ik ook op die wagen stap?
Vandaag word mijn vierwieler opgehaald!! 

En voor het eerst vandaag met de vierwieler wezen rijden..Hij vond het wel wat geloof ik,super braaf..
Je kon wel merken dat hij er wat harder aan moest trekken Haha...
Morgen even fototje plaatsen!

Je kon wel merken dat hij er wat harder aan moest trekken Haha...
Morgen even fototje plaatsen!

Gaaf Dees!! Jeskim vond mennen ook altijd leuk!
Ben heel benieuwd naar de foto's!!
Ben heel benieuwd naar de foto's!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'