Fello. onze nieuwe aanwinst
-
Re: Fello. onze nieuwe aanwinst
@Tamara. Ja het is wel de bedoeling dat Anca gaat vertrekken. Ik ben ook helemaal happy, al besef ik het toch nog niet helemaal. Hij is van ons, maar staat hier nog niet en ik kan daar eigenlijk niet op wachten...
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Eind goed, al goed. Gefeliciteerd Suus met deze voor jou zo fantastische afloop. Heel veel plezier met je eigen fokprodukt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Jipieeeeeeeeee kan je maatje toch blijven!!!!!!
Gefeliciteerd! Hij is leuk! Ik heb het verhaal niet helemaal gevolgd, weet dus niet waar hij in tussentijd geweest is. Maar erg leuk dat je eigen fokproduct weer terug komt.
Ik kreeg al plaatsvervangend verdriet toen je hier postte dat hij weer terug moest...dacht toen..gaat het vast niet door, maar uiteindelijk toch wel. Superleuk Suzanne! Gefeliciteerd!
haha en wel maf lezen hoor...Fello, zo-eentje staat er namelijk ook bij ons achter het huis (en zonder die W is niet heel veel voorkomend
)
Maar lekker genieten! Enne...laat ons gerust meegenieten van deze mooie kerel!
haha en wel maf lezen hoor...Fello, zo-eentje staat er namelijk ook bij ons achter het huis (en zonder die W is niet heel veel voorkomend

Maar lekker genieten! Enne...laat ons gerust meegenieten van deze mooie kerel!
Geluk is de vrucht van intens werk
Wat fijn dat hij toch weer bij jullie komt, las de hele tijd al hoe leuk je hem vond 

Ereplaatsje voor

-
@Mirretje. Isco is bij ons geboren en als veulen verkocht aan Hestegaarden. Daar heeft hij in de opfok gestaan en is hij als bijna 2jarige gecastreerd. Hij was licht aangereden.
Evita ging er naar toe om gedekt te worden. En toen kregen we te horen, dat de stallen vrij vol waren. Ik wilde graag weer rijden, dus werd 1 en 1 2. We mochten Isco wel mee nemen, kon ik hem rijden, was voor Isco altijd wel goed. Hij werd er nooit stommer van natuurlijk. Ik vond hem wel errug leuk en had er ook zeker vertrouwen in. Afgelopen weekend gingen we met 8en naar de Drunense duinen. Eigenlijk zou ik Ylan mee nemen, waar Daniek meestal op rijd. Maar die is kreupel geweest. Toen zeiden ze dat ik Isco ook mee mocht nemen. Aangezien we met meerdere jonge dieren zouden gaan, dacht ik dat dat wel kon. We hebben rustig gereden en Isco kon het prima aan. Hij was zoooo super braaf, dat ik hem zondagavond terug in de stal had gezet daar, en echt wel even een traantje moest weg pinken. Daar stond hij nou, de brave ruin waar ik zo'n vertrouwen in had, en waar ik zoveel plezier van kon hebben...
Gelukkig had Leo dat ook in de gaten en vanaf gisterenmiddag is hij dus officieel van ons.
Evita ging er naar toe om gedekt te worden. En toen kregen we te horen, dat de stallen vrij vol waren. Ik wilde graag weer rijden, dus werd 1 en 1 2. We mochten Isco wel mee nemen, kon ik hem rijden, was voor Isco altijd wel goed. Hij werd er nooit stommer van natuurlijk. Ik vond hem wel errug leuk en had er ook zeker vertrouwen in. Afgelopen weekend gingen we met 8en naar de Drunense duinen. Eigenlijk zou ik Ylan mee nemen, waar Daniek meestal op rijd. Maar die is kreupel geweest. Toen zeiden ze dat ik Isco ook mee mocht nemen. Aangezien we met meerdere jonge dieren zouden gaan, dacht ik dat dat wel kon. We hebben rustig gereden en Isco kon het prima aan. Hij was zoooo super braaf, dat ik hem zondagavond terug in de stal had gezet daar, en echt wel even een traantje moest weg pinken. Daar stond hij nou, de brave ruin waar ik zo'n vertrouwen in had, en waar ik zoveel plezier van kon hebben...
Gelukkig had Leo dat ook in de gaten en vanaf gisterenmiddag is hij dus officieel van ons.
Super gaaf Suzanne! Ik vond het al zo verdrietig voor je dat hij weer terug moest na al die enthousiaste verhalen! Stiekem dacht ik al 'waarom houdt ze hem niet?', maar wist ook niet of dat kon.
Fantastisch dat hij bij jullie mag blijven! En nu succes met het wachten
Fantastisch dat hij bij jullie mag blijven! En nu succes met het wachten

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Gefeliciteerd, veel plezier met hem.
Hebben jullie al een plekje voor anca dan. Zal ook wel moeilijk zijn hoor. Maar denk dat je met Fello een betere klik hebt qua rijden!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Ik dacht even"huh,Fello??"
Maar na het lezen van je openingspost snapte ik het.
Nogmaals heel veel plezier met hem!!
Wel grappig, als Freda een hengstje geweest was had ze Fellow geheten.
Maar na het lezen van je openingspost snapte ik het.
Nogmaals heel veel plezier met hem!!
Wel grappig, als Freda een hengstje geweest was had ze Fellow geheten.
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
-
@tamara. nee nog niet. We hebben Anca ook nog niet te koop gezet. Gaan dat binnenkort ws wel doen. Weet je nog iemand dan?
@Annette. We waren vanalles aan het bedenken. Ik was gewoon zo blij met mijn 'maatje'. Daar komt Fello(w) dus ook vandaan.
@Annette. We waren vanalles aan het bedenken. Ik was gewoon zo blij met mijn 'maatje'. Daar komt Fello(w) dus ook vandaan.
Nee hoor haha, maar was enerzijds verbaasd dat "jullie" anka weg gaat jullie merrie uit ulvy, maar anderzijds lees je regematig over haar karakter wat niet bij je past. Weet niet of dat de reden is hoor.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
-
@Tamara. Ja dat is eigenlijk wel de reden.
We hadden Ronan al en Ulvi. Toen Ulvi kwam te overlijden, liep Anca daar als veulen bij. Eigenlijk zou ze naar Balloo gaan, maar na uitleg van ons aan Jan, vond hij dat we haar maar moesten houden, zodat we onze lijn zouden houden. Wij blij natuurlijk.
Anca werd betuigd en Leo ging met haar aan het werk. Ging allemaal wel goed. Maar ja, ik was in verhouding meer met haar bezig. Ik heb toen veel het gevoel gehad, dat ze me niet als baas, maar als concurrent zag!! Ben er hard en lang mee bezig geweest, om onze relatie wel zo te krijgen, dat ze me respecteerde en niet hoefde te zien als concurrent.
Toen Evita werd geboren, zou die eigenlijk vertrekken. Maar ja, Leo wilde graag een Tsjerk merrie en die had hij nu staan.
1 van de moeilijkste beslissingen uit mijn leven heb ik toen genomen en besloten Ronan te koop te zetten. Marjon kocht hem en daar was ik blij mee. Ik wist dat het goed ging komen met hem. Nam niet weg, dat ik er ontzettend veel pijn van heb gehad en dat ik hem heel erg miste! Maar ja, ik had Anca nog. Begonnen met inrijden, maar door de komst van Evi kwam dat op een laag pitje te staan. Later weer opgepakt, maar we hadden gewoon te weinig tijd om haar vaak te pakken. Iets wat bij haar eigenlijk wel moet.
Ik heb heel vaak naast of op haar gezeten, huilend, woedend, gewoonweg omdat het niet ging. Vanalles heb ik geprobeerd. Een keer een join-up geprobeerd, maar ze walste letterlijk door de draad.
Wendy is er toen een paar keer opgeklommen en toen ging het netjes. Ik reed haar later weer, maar ben blijkbaar niet consequent genoeg voor haar.
Het feit dat ik nu op 500 meter van de bossen zit en voor mijn gevoel geen ontspannen ritje met haar kan maken, en het feit dat ik dat met Isco al wel had, heeft uiteindelijk Leo doen besluiten om haar te gaan verkopen. Ik wilde dat al wel langer, maar heb dat niet te vaak gezegd. Anca is toch Leo's paardje en ik weet hoe pijn het doet om te moeten verkopen.
Toen Isco afgelopen maanden hier stond, zag Leo ook wel in, dat ik steeds meer lol en zin kreeg om te rijden. Het afgelopen weekend in de LenD duinen was de doorslag. Plus het feit dat ik nog aangaf, dat als hij zo braaf blijft, zelfs Jessie er straks nog op kan!
Hij was nog maar 2x in het tuig geweest, en nu hij wordt betuigd, hebben we straks een familiepaardje. Ik zal dan ook veel relaxter met de dames aan het werk kunnen, omdat ik mijn ontspanning toch wel kan vinden.
Een heel verhaal, maar zo is het eigenlijk gekomen. Anc en ik hebben nooit zo'n band gehad, al moet ik zeggen, dat de band nu stukken beter is als eerst. Ik zal haar ook echt wel gaan missen. Maar ben er wel achter dat ik het paardrijden nog niet wil missen.
We hadden Ronan al en Ulvi. Toen Ulvi kwam te overlijden, liep Anca daar als veulen bij. Eigenlijk zou ze naar Balloo gaan, maar na uitleg van ons aan Jan, vond hij dat we haar maar moesten houden, zodat we onze lijn zouden houden. Wij blij natuurlijk.
Anca werd betuigd en Leo ging met haar aan het werk. Ging allemaal wel goed. Maar ja, ik was in verhouding meer met haar bezig. Ik heb toen veel het gevoel gehad, dat ze me niet als baas, maar als concurrent zag!! Ben er hard en lang mee bezig geweest, om onze relatie wel zo te krijgen, dat ze me respecteerde en niet hoefde te zien als concurrent.
Toen Evita werd geboren, zou die eigenlijk vertrekken. Maar ja, Leo wilde graag een Tsjerk merrie en die had hij nu staan.
1 van de moeilijkste beslissingen uit mijn leven heb ik toen genomen en besloten Ronan te koop te zetten. Marjon kocht hem en daar was ik blij mee. Ik wist dat het goed ging komen met hem. Nam niet weg, dat ik er ontzettend veel pijn van heb gehad en dat ik hem heel erg miste! Maar ja, ik had Anca nog. Begonnen met inrijden, maar door de komst van Evi kwam dat op een laag pitje te staan. Later weer opgepakt, maar we hadden gewoon te weinig tijd om haar vaak te pakken. Iets wat bij haar eigenlijk wel moet.
Ik heb heel vaak naast of op haar gezeten, huilend, woedend, gewoonweg omdat het niet ging. Vanalles heb ik geprobeerd. Een keer een join-up geprobeerd, maar ze walste letterlijk door de draad.
Wendy is er toen een paar keer opgeklommen en toen ging het netjes. Ik reed haar later weer, maar ben blijkbaar niet consequent genoeg voor haar.
Het feit dat ik nu op 500 meter van de bossen zit en voor mijn gevoel geen ontspannen ritje met haar kan maken, en het feit dat ik dat met Isco al wel had, heeft uiteindelijk Leo doen besluiten om haar te gaan verkopen. Ik wilde dat al wel langer, maar heb dat niet te vaak gezegd. Anca is toch Leo's paardje en ik weet hoe pijn het doet om te moeten verkopen.
Toen Isco afgelopen maanden hier stond, zag Leo ook wel in, dat ik steeds meer lol en zin kreeg om te rijden. Het afgelopen weekend in de LenD duinen was de doorslag. Plus het feit dat ik nog aangaf, dat als hij zo braaf blijft, zelfs Jessie er straks nog op kan!
Hij was nog maar 2x in het tuig geweest, en nu hij wordt betuigd, hebben we straks een familiepaardje. Ik zal dan ook veel relaxter met de dames aan het werk kunnen, omdat ik mijn ontspanning toch wel kan vinden.
Een heel verhaal, maar zo is het eigenlijk gekomen. Anc en ik hebben nooit zo'n band gehad, al moet ik zeggen, dat de band nu stukken beter is als eerst. Ik zal haar ook echt wel gaan missen. Maar ben er wel achter dat ik het paardrijden nog niet wil missen.
Soms moet je deze beslissingen nemen als je geen klik hebt dan heb je er ook geen lol van.
Ik heb ooit ook een fjord die ik zelf gefokt heb verkocht om dezelfde reden hij is goed terecht gekomen want het lag niet aan het paard maar aan de combinatie.
Ik heb ooit ook een fjord die ik zelf gefokt heb verkocht om dezelfde reden hij is goed terecht gekomen want het lag niet aan het paard maar aan de combinatie.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Gaaf Suzanne..Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst 

Elvis:Jeskim(zidar)XTimor
Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Gefeliciteerd!! Echt ontzettend leuk voor jullie!!
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

gefeliciteerd, hopelijk heb je voor anca snel een plk met iemand die de klik wel heeft.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Gefeliciteerd Suus! Wat super leuk
Binnenkort maar eens afspreken en je kudde komen bekijken 

Liefde is..Alies Dragan Jouke
-
Ja Charret, gezellig!! Moeten we zeker eens doen.Charret schreef:Gefeliciteerd Suus! Wat super leukBinnenkort maar eens afspreken en je kudde komen bekijken
@Karin. Ja inderdaad. De combi Anca en ik is gewoon niet goed. Wendy rijdt veel beter met haar weg dan ik. Anca kent me te goed...