Wat zijn ze sterk, de F-jes zijn aan het werk. Deel 9!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anita
Contacteer:

Re: Wat zijn ze sterk, de F-jes zijn aan het werk. Deel 9!

Bericht door Anita » zo 23 sep 2012, 10:05

Ik had toch wel gehoopt op 37 pnt. Dat zijn punten waar je uiteindelijk mee verder kunt, daarmee is een paard sterwaardig. Ik weet ook wel dat die 40 uit zijn veulentijd er nu niet in zitten maar 5 punten verschil is toch wel erg veel.
Zijn punten waren 8-7-7-6-7. Met een bemerking bij beenkwaliteiten (punt 3) links voor schiefel (en die zit er idd) en bij de gangen (punt 4) bodemnauw (wat daar precies mee bedoeld word weet ik niet).
Hij kan zeker wel goed gaan, stapt ruim en laat hier vaak in het land een mooie ruime draf zien.
Gisteren vond hij het wel allemaal wat spannend en hij heeft zijn ogen uitgekeken. En het terrein is idd waardeloos, zeker zoals gisteren als het de nacht er voor flink geregend heeft.
Ik ben benieuwd naar jouw foto's Es.
Ferro is ook een paard, zoals het ook hoort als je 3 jaar bent, die nog niet af is. Het verschil met nr. 1 en 2 in de rubriek (beide B-tjes, dus uit 2005) was duidelijk te zien. Eigenlijk is het ook niet eerlijk dat bij de ruinen die jonge dieren moeten concurreren met de oudere dieren, dat is bij de merries ook niet zo. Natuurlijk kun je er voor kiezen om dan op latere leeftijd pas te gaan maar als je zoals ik een doel voor ogen hebt (het preferent worden van Meline die toch al op leeftijd begint te raken) dan is die tijd er niet zo veel meer.

Maar ik wil ook niet al te zuur over komen. Ik ben zeker blij dat hij een 1e premie heeft gehaald en dat hij dus de mogelijkheid heeft om dit jaar model te worden. En Willeke, jouw opmerking begrijp ik ook heel goed. Faira staat net aan de verkeerde kant van de streep en kan nu nog geen model worden. Eerlijk gezegd begreep ik die 2e premie van haar ook niet zo.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 23 sep 2012, 14:38

Dat kan allemaal nog wel veranderen Anita, Dieter had als 3 jarige ook 35 punten. En nu een mooie 37!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Sabbuh

Bericht door Sabbuh » zo 23 sep 2012, 16:03

Na een lange periode van drukte vind ik het nu echt wel weer tijd voor een update van Falko.
Vorige week voor het eerst achter een ander paard van stal een buitenritje gemaakt.. Nouja erachter is voor watjes toch? := Meneer besloot dus al heel snel om voorop te willen lopen want daar blijkt het uitzicht toch beter haha!
1x een galop sprongetje gemaakt omdat we langs een wei met koeien reden die ong 1,5 meter hoger staan dan het pad en die koeien vonden dat ze moesten rennen, springen en gieren door het land. Maar dat kan ik hem natuurlijk niet kwalijk nemen! En een stapel afgezaagde boomstammen langs de weg was toch ook wel de moeite waard om even scheef te gaan lopen hihi..
Verder echt geen stap verkeerd gezet, kon nog mooi halthouden enz ondanks zijn enthousiastme buiten.

Ook was dit weekend 'connemara' weekend bij ons op stal waarbij natuurlijk leuke dingen georganiseerd werden voor connemara liefhebbers/bezitters van buitenaf en uiteraard de eigen stalgenoten.
Toch maar besloten om op zaterdag ochtend mee te doen met Falko aan het obstakel parcours/ schriktraining en wat een genot heeft mij dat gegeven..!! *D
Na twijfelen of ik het aan de hand wou doen of onder het zadel... de stoute schoenen maar aangetrokken en erop geklommen onder het motto, afstappen kan altijd nog!!!
De eerste oefeningen met slalom ging al heel goed, zowel in stap als draf.
Ik natuurlijk toen al super trots ook vanwege de omstandigheden met talloze vreemde paardjes voor hem en dan toch doen wat ik vraag.
Vervolgens balletje pakken en verderop vanuit draf in een emmer gooien, door een smalle opening lopen, tussen een paraplu en wapperende vlaggetjes door, allemaal geen indruk gemaakt op hem.. Met het labyrint had hij wel iets moeite maar goed wat wil je dan als je nog niet zo soepel bent hihi! De eerste keer dacht hij met het laatste bochtje.. Ik kan toch ook gewoon over het balkje stappen hahaha! De tweede keer ging dit overigens wel super hoor.
Toen nog over het zeil heen, toch even laten zien dat hij wel kan doen alsof iets eng is, meneer wou er niet overheen en besloot er maar langsop te lopen. Vanaf de andere kant geprobeerd en ja hoor daar liep hij over het zeil... Nog een paar keer geprobeerd en toen was er natuurlijk niks meer aan de hand haha!

Tot slot de oefening met het hek........Ik was al tevreden geweest als ik hem er paralel langs had kunnen zetten om het touw er alleen maar af te halen.....
Falko dacht daar volgens mij anders over en wou indruk maken haha, netjes ernaast parkeren, touwtje pakken, doorheen draaien en weer netjes aan de andere kant ernaast gaan staan zodat ik het touw er omheen kon hangen.... Wat wat ik super trots zeg!!!!!! :))

Aangezien er ook vele buitenstaanders kwamen heb ik dus heel wat bewezen met die super Falko, ik kreeg dan ook vele complimenten gezien het feit dat hij pas 3 á 4 maanden echt onder het zadel loopt...
Dit werd mij op een gegeven moment ook een beetje teveel en moest er wel een traantje om laten 8)7
Voelde me zo stom op dat moment maar achteraf kan ik er alleen maar met goed gevoel op terug kijken, bewijst toch maar weer hoe blij ik met hem ben, hoe gelukkig hij mij maakt en hoe trots ik op dat moment op zijn prestaties was. (en nog steeds ben)
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » zo 23 sep 2012, 20:03

Ik zit op een hele grote roze wolk, alleen zit er op het laatst een bliksemschicht achter....
Ik heb genoten van ons paardenweekend en Isco heeft wel bewezen, dat hij een superbraaf paardje is!! Ik kan bijna niet geloven, dat hij nog maar 3 is!

Hij heeft hard moeten werken dit weekend, maar kan nu goed uitrusten.
Afgelopen weekend iedere dag een rit van zo'n 1,5 uur gehad. Isco zit al wat langer in zijn haren, dus hij zweet ook goed dan. Maar jas daarna aan, gaat prima.

Hij heeft voorop gelopen, vond niets eng, liep zonder te mokken een grote plas water in, heeft toch wel een heel stuk gegaloppeerd en vond dat heerlijk enz enz. Ik kan lang door blijven gaan, maar ik ben gewoon super, super trots op hem!!!!

Moest bijna een traan weg pinken, toen ik hem weer in zijn stalletje terug zette bij zijn eigenaar.... Ik zal hem toch wel missen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » ma 24 sep 2012, 07:31

@ Anita, zo snel kan het gaat met jonge dieren, die veranderen nog zo. Ferro is nog maar 3 dus hij kan straks ook zo weer omhoog schiten in de punten als hij 4 of 5 is.. Dat is het met die jonkies, die presteren gewoon niet zo stabiel..
Helaas heeft hij die schiefel, zal wel een minpuntje blijven, maar ik zie hem wel genoeg potentie hebben om later nog weer ster te gaan worden hoor!!

Merries moeten net als ruinen op verschillende leeftijden tegen elkaar lopen. Oke daar heb je het jeugdkampioenschap, maar 4 t/m 7 jaar daar kan juist ook heel veel verschil in zitten en 8 jaar en ouder nog meer.
Sterren en modellen heb je ook in alle leeftijden.
En met kampioenschap zit daar ook heel veel verschil in.
Ik weet alleen niet of je de jongere ruinen bij het jeugdkampioenschap zou moeten betrekken, daar vind ik nog wel wat voor te zeggen..

Falco gaat goed zo te horen, heerlijk, dat was eerder wel een boefje toch??

En helaas afscheid van Isco! Jammer zeg, maar nog wel even goed genoten!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 24 sep 2012, 07:44

Natuurlijk moeten voor de diverse kampioenschappen de verschillende leeftijden tegen elkaar maar de diverse rubrieken bij de merries zijn wel in leeftijd ingedeeld. Eerder zelfs nog meer dan tegenwoordig. Nu 3 jaar, 4 t/m 7 en 8 jaar en ouder, daarvoor 3 jaar, 4 jaar, 5 t/m 7 en 8 jaar en ouder. Nog veel eerder was de verdeling nog weer anders en had je o.a. een rubriek 12 jaar en ouder. Helaas door teruggang in deelname is het één en ander bij elkaar gevoegd.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 24 sep 2012, 08:18

Nee, Echt?? 8)7 :D
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pasja

Bericht door Pasja » ma 24 sep 2012, 08:36

Coole Falco; goed van je dat je meegedaan hebt!
@Anita: 1e premie heb je toch maar binnen, zo zie ik het hoor! Voor z'n modelschap gaat Ferro dan naar de centrale keuring?
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Sabbuh

Bericht door Sabbuh » ma 24 sep 2012, 09:28

Wat jammer van het afscheid van Isco, wel fijn dat je er goed van hebt genoten!

En inderdaad Esther, Falko was echt een boefje! Het heeft mij in het begin aardig wat tijd en geduld enz gekost voor ik zijn respect verdiend had. Maar toen dat er eenmaal was echt veranderd in een super paardje!
Heb toen wel eens gedacht, waar ben ik aan begonnen..... Maar achteraf geen moment spijt van gehad, vooral als ik nu zie wat hij mij er allemaal voor terug geeft!
Suzanne

Bericht door Suzanne » ma 24 sep 2012, 11:46

He meiden,

iedereen druk aan de slag lees ik en keuringen bezocht!

hier gaat alles goed.
we hebben met Ko een stap terug gedaan met de lessen, omdat hij is geschrokken van een auto buiten met lange lijnen en los is geschoten. we hadden hem snel weer te pakken maar hij was wel even flink overstuur :(:)
nav besloten dat bij hem de oogkleppen meer slechts dan goeds doen en dus zijn de kleppen bij hem eraf.
maar door de flinke schrik van die keer, is mijn bomproeve Kootje nu wat schrikkeriger geworden helaas..
dus we doen voorlopig iedere les een ronde buiten lange lijnen totdat hij weer (zelf)vertrouwen heeft. we zien wel hoe lang dat duurt, ik heb geen haast.

Verder wandelen en fietsen we nog lekker beetje ernaast.

Kootje heeft het momenteel vooral rustig en dat zal het komende jaar wel zo blijven, want *tromgeroffel* ik ben in verwachting :D
Ben rond 17 mei 2013 uitgerekend, dus de Ko beleerplannen schuiven zo een jaartje enigzins op :D Hij gaat in april weer lekker het natuurgebied in iig en tot dan gaan we verder zoals we nu doen.

Inrijden zal denk ik eind 2013 begin 2014 worden als hij 4,5/5 jr. is. Hij zal zich wel vermaken :D :D
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » ma 24 sep 2012, 11:51

Gefeliciteerd Suze!!! Wat leuk!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » ma 24 sep 2012, 12:00

Gefeliciteerd met je zwangerschap! kun je gezellig meekletsen in ons kroost-topic :D
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Suzanne

Bericht door Suzanne » ma 24 sep 2012, 12:06

Dank jullie wel! :D We zijn ook echt superblij!!! :D
Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 24 sep 2012, 13:54

Gefeliciteerd Suzanne en Willem natuurlijk!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ootje

Bericht door Ootje » ma 24 sep 2012, 15:46

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk hoor.

Jammer dat je Isco weer terug gebracht hebt. Wel fijn dat je zo van hem genoten hebt.

Brave Falko!

Netjes hoor, een 1e premie voor Ferro!
Nu moet hij dus aan het werk voor de menproef.

Leuk dat Faira mee was afgelopen weekend!
Odette&Fenna
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 24 sep 2012, 16:40

Wat leuk Suzanne!! Van harte gefeliciteerd!! Geniet er maar lekker van. Ik denk dat Ko het niet zo erg vindt om nog een jaartje te moeten wachten.
Wel vervelend van de ervaring dat hij er tussenuit is gepiept. Maar als hij nog niet zoveel aan het werk wordt gezet nu, vergeet hij dat misschien ook wel.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 24 sep 2012, 19:34

gefeliciteerd Suzanne!

Fatoush is vandaag bekapt. Hoefsmid zei ook dat zijn beenstand wel verandert, zijn linkerbeen begint nu ook te klooien. Maar zo te zien nog geen pijn, dus ik laat hem nog lekker lopen en geniet zoveel mogelijk van hem
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Dennis

Bericht door Dennis » ma 24 sep 2012, 21:00

Gefeliciteerd Suzanne! Wat leuk joh!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
foss

Bericht door foss » di 25 sep 2012, 04:19

Gefeliciteerd Suzanne wat een leuk nieuws.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 25 sep 2012, 08:24

Gefeliciteerd Suzanne (en Willem), dát is mooi nieuws :D!
Geluk is de vrucht van intens werk
Gesloten