H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, deel 2
Re: H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, dee
Balen Jeanet dat die verbrande neus nog een staartje krijgt. Hopelijk herstelt je dametje weer snel.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Net terug van het Hepsie huggen, na dikke 3 maand weer eens mijn babybeest bezocht.
De omschrijving luide, rechts achter het hunnebed...
Hmmmmm, na dat wegje langs het hunnebed te hebben gehad en terug te zijn gereden naar Balloo.
Bleek het voor het hunnenbed links (of rechtdoor) eerste graspad rechts, maar dus al met al snel gevonden.
Dibbes dacht yehyeH!! en rende toen ik het onderste draad open deed de wei in en ging daar liggen.
Wat hij echter niet zag...
Jullie raden het al, de hele bende H's kwam aangerent, met voorop.. (ik noem geen namen).
Die stak haar neus meteen in de Dibs die ze met zijn oude oren niet had horen aan komen.
Even gerotzooid met de Hepsie, halstertje om, maantjes geknipt, voetjes uitgekrabt, geent,
mee gewandeld etc. Tja.. en dan ben je weer klaar..
Kan je weer naar huis...
Overigens hebben we geloof ik niets gemist aan de keuring, oeps, wat een krielkip met kippekontje,
die had op de keuring voor aap gelopen.
Madam meet ca 1.30 op dit moment, snuf....
Maar ik hoop dat ze vanwege haar krielkip uiterlijk nog lang doorgroeit!
Heerlijk gehepsiehugd! Wat is het toch een scheet van een beest, nieuwsgierig aagje,
haantje de voorste en knuffelkont 1e klas.
De omschrijving luide, rechts achter het hunnebed...
Hmmmmm, na dat wegje langs het hunnebed te hebben gehad en terug te zijn gereden naar Balloo.
Bleek het voor het hunnenbed links (of rechtdoor) eerste graspad rechts, maar dus al met al snel gevonden.
Dibbes dacht yehyeH!! en rende toen ik het onderste draad open deed de wei in en ging daar liggen.
Wat hij echter niet zag...
Jullie raden het al, de hele bende H's kwam aangerent, met voorop.. (ik noem geen namen).
Die stak haar neus meteen in de Dibs die ze met zijn oude oren niet had horen aan komen.
Even gerotzooid met de Hepsie, halstertje om, maantjes geknipt, voetjes uitgekrabt, geent,
mee gewandeld etc. Tja.. en dan ben je weer klaar..
Kan je weer naar huis...
Overigens hebben we geloof ik niets gemist aan de keuring, oeps, wat een krielkip met kippekontje,
die had op de keuring voor aap gelopen.
Madam meet ca 1.30 op dit moment, snuf....
Maar ik hoop dat ze vanwege haar krielkip uiterlijk nog lang doorgroeit!
Heerlijk gehepsiehugd! Wat is het toch een scheet van een beest, nieuwsgierig aagje,
haantje de voorste en knuffelkont 1e klas.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Heerlijk dat je er bent geweest!
Ik ga straks heen!!
Ik ga straks heen!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
-
Lisa, veel knuffelplezier met Hjala!
Solvir, je plezier en liefde voor je Hepsie-beest straalt er weer af. Hoe reageerde je hond op zo'n paardeneus in zijn buik?
Mijn H-tje heeft het weer druk gehad met draadjes slopen. Als de stroom op staat, doet hij uiteraard niets maar hij weet precies wanneer hij niet aan staat. En met in en uitwandelende kinderen, staat de stroom overdag gewoon niet aan.
Solvir, je plezier en liefde voor je Hepsie-beest straalt er weer af. Hoe reageerde je hond op zo'n paardeneus in zijn buik?
Mijn H-tje heeft het weer druk gehad met draadjes slopen. Als de stroom op staat, doet hij uiteraard niets maar hij weet precies wanneer hij niet aan staat. En met in en uitwandelende kinderen, staat de stroom overdag gewoon niet aan.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Jammer dat ik vandaag niet mee kon naar Hjala.. Naja, zie haar volgende week in ieder geval!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Jup, fjorden worden geleverd met radar stroomdraad detectie, hier weten ze het ook precies, dus uitzetten geen optie.Bloemetje75 schreef:Lisa, veel knuffelplezier met Hjala!
Arme Dibbes heeft het zowiezo niet zo op paarden (wel veilig, geen hond in de wei is geen doodgetrapte hond in de wei),
dus die schoot met zijn oude lijf de wei uit en is niet meer bij de auto vandaan geweest.
Lisa, leuk dat je Hjala ook nog hebt bezocht.
Mijn H-tje is gisteren met haar hele familie op de foto gekomen en ook nog alleen op stand.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik even kijken kwa hoogte met Hindra gisteren, sta ik naast haar en met janna te kletsen even bij mezelf meten als ik sta tot hoe hoog ze ong. komt. Ja dat zou wel eens net als Hjala kunnen zijn. Stond ik vandaag naast Hjala. Hmm misschien is Hjala toch iets groter.
Hindra is ook echt totaaal anders gebouwd als Hjala. Vind haar wel erg leuk Anita!
Hjala deed het super het stuk lopen en daarna voor het eerst sinds lange tijd weer aan de muur gestaan. Deed ze ook allemaal prima.
We hebben haar ook even gemeten dat vind ik zo leuk. Ik kwam zelf op een stokmaat uit wat ik eerst niet geloofde. Heb dus niks gezegd en door Joyce van Zenith haar nog een keer laten meten, maar ook zij kwam toch echt uit op 1.38m. Dat is toch echt best groot voor een jaarling! Ik ben zo benieuwd wat ze van haar vinden zaterdag. En wat iedereen van haar gaat vinden. Kleine Hjala van vorig jaar op de keuring is nu echt een paard aan het worden!!
Super trots op mijn brave kleuter!!
Hindra is ook echt totaaal anders gebouwd als Hjala. Vind haar wel erg leuk Anita!
Hjala deed het super het stuk lopen en daarna voor het eerst sinds lange tijd weer aan de muur gestaan. Deed ze ook allemaal prima.
We hebben haar ook even gemeten dat vind ik zo leuk. Ik kwam zelf op een stokmaat uit wat ik eerst niet geloofde. Heb dus niks gezegd en door Joyce van Zenith haar nog een keer laten meten, maar ook zij kwam toch echt uit op 1.38m. Dat is toch echt best groot voor een jaarling! Ik ben zo benieuwd wat ze van haar vinden zaterdag. En wat iedereen van haar gaat vinden. Kleine Hjala van vorig jaar op de keuring is nu echt een paard aan het worden!!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
-
Pfff dat is ze groter dan Mette en die vind i al niet klein....
Mette heeft eindeloos rondjes gelopen in de stal vrees ik, toen ik rijden was. Hele cirkel te zien in het zaagsel. Tja moet hij toch leren. Gelukkig voor de buren kan hij nog steeds niet ech hinniken....
Mette heeft eindeloos rondjes gelopen in de stal vrees ik, toen ik rijden was. Hele cirkel te zien in het zaagsel. Tja moet hij toch leren. Gelukkig voor de buren kan hij nog steeds niet ech hinniken....
Ik mag zorgen voor
Zou wel leuk zijn om jouw dametje ook weer eens in het echie te zien Lisa. Komende zaterdag heb ik een kans.Lisa schreef:Ik even kijken kwa hoogte met Hindra gisteren, sta ik naast haar en met janna te kletsen even bij mezelf meten als ik sta tot hoe hoog ze ong. komt. Ja dat zou wel eens net als Hjala kunnen zijn. Stond ik vandaag naast Hjala. Hmm misschien is Hjala toch iets groter.
Hindra is echt beduidend groter al dan Meline. Die staat op papier voor 1,38 maar wijzelf kwamen een keer tot 1.34.
Hier Hindra gisteren tijdens haar knipsessie voor ze op de echte foto ging.

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Hindra wordt ook al echt een paard!
Mette had het in zich vandaag, niet luisteren, in mijn ruimte komen, hij heeft het gevoeld, hoop dat het dan weer een weekje goed gaat. Het commando "terug" heel streng uitgesproken, begint hij goed te kennen. Dat gedram als ik hooi aan het pakken ben, hij staat al klaar met zijn kop over de deur heen, ben ik klaar mee. Wegwezen met die dikke kop anders krijg je niets.
Mette had het in zich vandaag, niet luisteren, in mijn ruimte komen, hij heeft het gevoeld, hoop dat het dan weer een weekje goed gaat. Het commando "terug" heel streng uitgesproken, begint hij goed te kennen. Dat gedram als ik hooi aan het pakken ben, hij staat al klaar met zijn kop over de deur heen, ben ik klaar mee. Wegwezen met die dikke kop anders krijg je niets.
Ik mag zorgen voor
Hindra met haar tijdelijke groom Janna.

En op stand.

En op stand.

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Anita, wat heb je toch prachtmerrie, die je pracht kinders schenkt!
Ik ben ook ongelooflijk trots op mijn Melientje en niet alleen vanwege de kwaliteit die ze geeft. Haar geweldige karakter geeft ze ook door en dat is me nog veel meer waard.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Anita, wat een genot dat Meline zulke mooie en lieve kinders geeft! Inderdaad is karakter nog belangrijker dan uiterlijk. Een fjord is toch bedoeld als familiepaard.
Ik mag zorgen voor
Wat wordt Hindra al echt paard! Kan mijn Hums (die nog aardig puppy is) nog wat van leren. Lisa 1.38 sjemig, nog 1 cm. en ze is zo groot als mijn (6-jarige) Pluk
Van de week maar weer even bij de H-tjes langs. Lig nu ziek in bed, maar kan gelukkig wel van mijn Hums genieten door het profilerings topic over Hummer 

Kon natuurlijk niet achter blijven en heb de meetstok ook maar even langs de hatt en hynke gehouden.
Eh een 1.28 voor hattrick en
1.38 voor Hynke
Hoe laat begint roden zaterdag en word de keuring bij de manege gehouden ?
Eh een 1.28 voor hattrick en

Hoe laat begint roden zaterdag en word de keuring bij de manege gehouden ?
Meten is wete, moet iedereen hier nu gedacht hebben.
Hindra is wel knap ding hoor! Benieuwd hoe ze het gaat doen en Hjala ook.
Hepsie vond ik nu niet klaar voor een keuring, overigens niet de reden dat ik niet ging, aangezien ik niet wist hoe ze er uit zag,
vanwege mijn schandalige 3 maand afwezigheid. (kippekontje)
Viv heeft me weer hoop gegeven, met haar jaarling die ook 1.30 was... Is ook nog gegroeid!
De meesten hadden hem al ontdekt, maar voor diegenen die het gemist hadden.
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=47421
En inderdaad Humms met zijn eigen topic, hij stond zo aandoenlijk steeds in de weg, te kijken wat ik aan het doen was.
Mis Hattje nog wel hoor, dus Jeanet, mazzelaar met dat leuke ventje voor bij je leuke DAMA (tje is met 1.38 niet passend).
Hindra is wel knap ding hoor! Benieuwd hoe ze het gaat doen en Hjala ook.
Hepsie vond ik nu niet klaar voor een keuring, overigens niet de reden dat ik niet ging, aangezien ik niet wist hoe ze er uit zag,
vanwege mijn schandalige 3 maand afwezigheid. (kippekontje)
Viv heeft me weer hoop gegeven, met haar jaarling die ook 1.30 was... Is ook nog gegroeid!
De meesten hadden hem al ontdekt, maar voor diegenen die het gemist hadden.
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=47421
En inderdaad Humms met zijn eigen topic, hij stond zo aandoenlijk steeds in de weg, te kijken wat ik aan het doen was.
Mis Hattje nog wel hoor, dus Jeanet, mazzelaar met dat leuke ventje voor bij je leuke DAMA (tje is met 1.38 niet passend).
Jeanet, het begint om 10.00 uur en het is idd bij de manege aan de Hullenweg.
Hynke heeft een nette maat en Hattrick komt er vast ook wel. Geen idee hoe groot Hindra hier precies is maar wel groot haha. Ze is Meline al ruim voorbij.
Hynke heeft een nette maat en Hattrick komt er vast ook wel. Geen idee hoe groot Hindra hier precies is maar wel groot haha. Ze is Meline al ruim voorbij.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Aah dominique onze keuringstijd komt nog wel, later...
Wel raar dat Hattrick inderdaad niet meer bij de H-tjes staat, dat is zo'n lekkere knuffel. Heb je maar geluk mee jeanet. Van het weekend maar weer eens op bezoek bij Hummer, misschien is hij wat gegroeid
Ach vind het karakter toch het belangrijkst en die is zeker goed
Aandoenlijk in de weglopen... dat is toch gewoon knap! hihi