8 september was het Lunters daagje peerdsturen weer, vorig jaar ook meegedaan, en een super leuk evenement.
Enige probleem was dat ook de endurance in Haarle was, die Frank graag wilde rijden! Na enig overleg, toch besloten te gaan mennen. En daar hoefde we geen spijt van te hebben, de pony's hebben zich van hun beste kant laten zien!
Let niet op mijn dikke buik, want bij 26 weken zwangerschap is het nou eenmaal niet meer zo strak :oops:
Allereerst moesten we de pony's keuren! Met mooie hartslagen mochten we starten aan het wegtraject! De verzorgster van Pom: Lotte was groom op de wagen, en Frank was fotograaf!
Het wegtraject was 6,5!
Van start!

En alweer op het einde, terwijl we van een flink steile helling afreden!

Toen de dressuur, deze ging super netjes en beheerst. Normaal krijgen we altijd commentaar aangezien Wouter erg lui is, en vaak Menno al het werk laat doen, als ik hem echter bijtik springt hij aan in galop, wat tijdens de dressuur ook niet echt de bedoeling is. Maar kleine Wouter deed ons versteld staan, en deed zijn uiterste best!

De vaardigheid, 20 poortjes, het ging super, hebben alles in galop kunnen doen, de pony's waren super wendbaar, en waren duidelijk net zo fanatiek als ons! Na de finish kwam de jury zijn auto uit, en nam zijn pet voor ons af! Het kan dus wel zei hij! Er bleken over de halve dag nog maar 8 combinaties foutloos en binnen de tijd te zijn! Wij waren daar 1 van!! Erg gaaf dus!

Toen het leukste onderdeel, de hindernissen!! 6 stuks, allemaal vrij korte wendingen, met als afsluiter bij hindernis 6 de waterbak.
De pony's zijn tot het eind toe fanatiek gebleven, alleen bij de waterbak missen ze gewoon de kracht om erdoor heen te denderen!

De doolhof, lastige hindernis, maar ontzettend in het voordeel met een klein wendbaar span!

Een lastige hindernis kwam route, iedereen die ik voor mij zag gaan, reed deze fout!

En de laatste en leukste! Wouter is iets twijfelend bij het water in gaan, maar Menno sleurt hem gewoon mee!! De topper!!

En de laatste sprint!! bedankt pony's!!!!