H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, deel 2
Re: H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, dee
Gefeliciteerd leuk!!!
Vandaag bij een paardenwinkel die gaat verhuizen een mooi halster gescoord. Ja ik had er nog geen (hahahah) maarrr voor Hjala nog niet echt een eigen goede alleen de oudjes van dr moeder dus tsjah dat was dan ook de reden waarom ik hem toch meegenomen heb haha. Binnenkort maar eens een foto maken met de nieuwe aanwinst! Hij is zo vrolijk!
Vandaag bij een paardenwinkel die gaat verhuizen een mooi halster gescoord. Ja ik had er nog geen (hahahah) maarrr voor Hjala nog niet echt een eigen goede alleen de oudjes van dr moeder dus tsjah dat was dan ook de reden waarom ik hem toch meegenomen heb haha. Binnenkort maar eens een foto maken met de nieuwe aanwinst! Hij is zo vrolijk!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
Ben benieuwd Lisa hoe het halster er uit ziet.
Fim krijgt pas echt een mooi halster als ze zo goed als uitgegroeit is, want anders heb ik straks de kast vol hangen met halsters haha. Wil straks graag een leren halster kopen.
Fim krijgt pas echt een mooi halster als ze zo goed als uitgegroeit is, want anders heb ik straks de kast vol hangen met halsters haha. Wil straks graag een leren halster kopen.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
-
Ik heb voor Mette ook gewoon goedkope halsters. Veel heeft hij hem niet om en hij groeit nog zo hard... heeft al maat Cobb nodig met zijn grote hoofd.
Lajke heeft ook nog steeds geen leren, wel tegenwoordig een mooi lichtblauw met zachte voering op neus en aan de zijkanten.
Ze staan weer lekker thuis! Mette was weer braaf onderweg, maar 1 blaffende hond van de 8 onderweg was wat eng (die begon ook toen we er al bijna langs waren) maar meer dan een schrikreactie en daarna weer doorwandelen was het niet.
Lajke heeft ook nog steeds geen leren, wel tegenwoordig een mooi lichtblauw met zachte voering op neus en aan de zijkanten.
Ze staan weer lekker thuis! Mette was weer braaf onderweg, maar 1 blaffende hond van de 8 onderweg was wat eng (die begon ook toen we er al bijna langs waren) maar meer dan een schrikreactie en daarna weer doorwandelen was het niet.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
zo..ik heb weer bijgelezen...Hattrick verhuisd zie ik (ik hoop maar dat jullie je "geeltjes-verslaving" nu in toom kunnen houden
anders hebben jullie straks ook een wei vol!
)
Hjala ook verhuisd (wie staan er dan nog bij de H'tjes...Hepsi, Hummer, Hugo en wie mis ik nog?)
Wat een groterd ook zeg, die Mette...en mooie punten, gefeliciteerd! (al is het braaf meelopen langs de weg in mijn ogen pas echt een beker waard!
)
Heros heeft 1 halster en dat is een oude van Cos...slechte moeder ben ik toch maar hij heeft het halster ook nog maar 2 keer omgehad
1 keer toen we 'm gingen halen en de tweede keer vorige week omdat ik Cos uit de paddock wilde halen en hij continu z'n grote hoofd er letterlijk in stak dus toen dacht ik..."ok, als je zo graag wil, doe dan maar" 
Ik blijf me wel verbazen hoe groot hij wordt, ik heb natuurlijk helemaal geen "oei-ik-groei" referentiekader qua jaarlingen maar als de heren Fjord gemoedelijk samen naast elkaar hooi staan te eten, sta ik soms echt in schock naar het "kontenverschil" te kijken....

Hjala ook verhuisd (wie staan er dan nog bij de H'tjes...Hepsi, Hummer, Hugo en wie mis ik nog?)
Wat een groterd ook zeg, die Mette...en mooie punten, gefeliciteerd! (al is het braaf meelopen langs de weg in mijn ogen pas echt een beker waard!

Heros heeft 1 halster en dat is een oude van Cos...slechte moeder ben ik toch maar hij heeft het halster ook nog maar 2 keer omgehad

Ik blijf me wel verbazen hoe groot hij wordt, ik heb natuurlijk helemaal geen "oei-ik-groei" referentiekader qua jaarlingen maar als de heren Fjord gemoedelijk samen naast elkaar hooi staan te eten, sta ik soms echt in schock naar het "kontenverschil" te kijken....
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Onverwacht op bezoek bij Hjala geweest. Heeeerlijk dit had ik zo nodig vandaag...
Stukje gewandeld. Eerst was ze erg druk daarna ging het een stuk beter. Lieve dame!
Stukje gewandeld. Eerst was ze erg druk daarna ging het een stuk beter. Lieve dame!
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
Heerlijk voor je meid.
Alles goed met Hjala?
Ben benieuwd wat ze op de keuring gaat doen, wanneer was dat ook al weer?
Alles goed met Hjala?
Ben benieuwd wat ze op de keuring gaat doen, wanneer was dat ook al weer?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Ja ik had het echt even nodig vandaag dat doet je dan zo goed! Genieten!
Met Hjala alles goed. Met allemaal wel!
22ste is de keuring. Ik ben ook zo benieuwd. We hebben vandaag even geoefend, maar stilstaan zo lang is best heel
erg moeilijk. Stappen zal wel lukken. Drafje met aanjager gaat ook wel goed, maar het stilstaan is echt pittig voor haar.
Met Hjala alles goed. Met allemaal wel!
22ste is de keuring. Ik ben ook zo benieuwd. We hebben vandaag even geoefend, maar stilstaan zo lang is best heel
erg moeilijk. Stappen zal wel lukken. Drafje met aanjager gaat ook wel goed, maar het stilstaan is echt pittig voor haar.
Alinde mijn ster!!
Alinde mijn ster!!
-
Ach stilstaan was voor Lajke (21 en ze was al modelmerrie dus echt wel eerder op keuring geweest) ook nog moeilijk.....
Lekker genoten Lisa van je wandeling met Hjala!
Ben benieuwd naar haar avonturen op de keuring.
Lekker genoten Lisa van je wandeling met Hjala!
Ben benieuwd naar haar avonturen op de keuring.
Ik mag zorgen voor
K*t, Kom ik vrijdag aan het eind van de middag bij hynke en hattrick staat Hynke met een verbrande neus. In overleg met de dierenarts haar naar huis gehaald en overdag binnen gezet.
Met een bloed vaart kuil en stro geregeld.
Zo zielig de vellen hangen er bij en er onder zit een licht roze neusje.
Vandaag is de dierenarts geweest en heeft bloed genomen zodat ik er zeker van ben dat er met haar lever niks aan de hand is. Donderdag uitslag en dan zien we wel weer maar wat een zorgen kun je je maken.
Verder vermaakt ze zich prima, geen koorts of wat dan ook
Met een bloed vaart kuil en stro geregeld.
Zo zielig de vellen hangen er bij en er onder zit een licht roze neusje.
Vandaag is de dierenarts geweest en heeft bloed genomen zodat ik er zeker van ben dat er met haar lever niks aan de hand is. Donderdag uitslag en dan zien we wel weer maar wat een zorgen kun je je maken.
Verder vermaakt ze zich prima, geen koorts of wat dan ook
-
He wat schrikken! Hoop dat ze snel opknapt
Ik mag zorgen voor
Ah, dat is zo sneu, een verbrande neus, au!
Lisa, lekker he, even H-tje knuffelen.
Lisa, lekker he, even H-tje knuffelen.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Arme Hynke, dat zal pijn doen. Beterschap voor je dametje.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

@ Jeanet, heb jij toevallig veel klaver in de wei, er zijn namelijk paarden die er gevoelig op reageren en verbrandingen kunnen krijgen of met brandnetels.
@Lisa, ja soms is het heerlijk om je paardjes op te zoeken als je ze echt even nodig hebt, het geeft rust[ bij mij wel in ieder geval]
En och joh je hebt nog even de tijd om te oefenen met stil staan en anders maar niet, doen ze vast niet zo moeilijk over bij een jaarling.
@Lisa, ja soms is het heerlijk om je paardjes op te zoeken als je ze echt even nodig hebt, het geeft rust[ bij mij wel in ieder geval]
En och joh je hebt nog even de tijd om te oefenen met stil staan en anders maar niet, doen ze vast niet zo moeilijk over bij een jaarling.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
-
Goedemorgen!
Mijn knollies staan weer even aan de overkant bij de overbuuf. Mette gaat prima, heeft vannacht lekker in de stal in de stront gelegen (zaagsel in zijn staart en van die lekkere strontvlekken op zijn kont).
Beginnen die van jullie ook te veranderen in wolbaaltjes? Mette ziet er al een stuk pluiziger uit dan Lajke.
Mijn knollies staan weer even aan de overkant bij de overbuuf. Mette gaat prima, heeft vannacht lekker in de stal in de stront gelegen (zaagsel in zijn staart en van die lekkere strontvlekken op zijn kont).
Beginnen die van jullie ook te veranderen in wolbaaltjes? Mette ziet er al een stuk pluiziger uit dan Lajke.
Ik mag zorgen voor
ah bloemetje das fijn he op ze weer zo dicht bij te hebben. Hynke zag er vanochtend net zo uit als mette
Helaas hier vandaan niet zo goed nieuws. Uit het bloedonderzoek blijkt dat Hynke inderdaad een leverontsteking heeft. Even zo uit mijn hoofd was vooral de alkalische fosfaat erg hoog.
Plantjes of oppervlak water lijken toch de boosdoener te zijn of leverbot maar op deze laatste is niet specifiek gezocht. Ik heb verder geen gekkigheid als kruiskruid in de wei staan.
Ze staat voorlopig overdag op stal om verdere verbranding te voorkomen, staat voor 2 weken op AB en krijgt equitop bijgevoerd.
Heeft gister een flinke spuit corticoos gehad en nog iets waarvan ik de naam zo niet meer weet.
Over 6 weken opnieuw bloed trekken en hopen dat de waarden zich hebben genormaliseerd
Helaas hier vandaan niet zo goed nieuws. Uit het bloedonderzoek blijkt dat Hynke inderdaad een leverontsteking heeft. Even zo uit mijn hoofd was vooral de alkalische fosfaat erg hoog.
Plantjes of oppervlak water lijken toch de boosdoener te zijn of leverbot maar op deze laatste is niet specifiek gezocht. Ik heb verder geen gekkigheid als kruiskruid in de wei staan.
Ze staat voorlopig overdag op stal om verdere verbranding te voorkomen, staat voor 2 weken op AB en krijgt equitop bijgevoerd.
Heeft gister een flinke spuit corticoos gehad en nog iets waarvan ik de naam zo niet meer weet.
Over 6 weken opnieuw bloed trekken en hopen dat de waarden zich hebben genormaliseerd
-
Hoop dat Hynke snel en volledig opknapt!
Ik mag zorgen voor
Arme Hynke, hoop dat ze snel opknapt en de leverwaarden over paar weekjes weer goed zijn.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Jeetje Jeanet, dat is ook wat. Hoop voor je dat Hynke snel weer wat opknapt!
Ctje 

Wat vervelend Jeanet! Hopelijk knapt Hynke snel op!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
He bah Jeanet, ze hoeft het ook niet bij jou gekregen te hebben, ze kan het ook al daarvoor hebben op gelopen. Ik hoop dat ze snel hersteld.
Over Fim weinig nieuws, behalve dat ze weer flink aan het groeien is.
Haar kont staat weer een flink stuk hoger dan de rest
En tja ook Fim had lekker in de stront gelegen, allemaal groene plekken op haar hals. Ja madam ligt altijd met de kop in de stront[ lekker warm
]
Hoe zit het met je nieuwe halster Lisa, ben wel benieuwd hoe die er uit ziet hoor.
Zo ga maar weer eens even liggen voel me niet zo lekker, en heb veel hoofdpijn.
Dag dames
Over Fim weinig nieuws, behalve dat ze weer flink aan het groeien is.
Haar kont staat weer een flink stuk hoger dan de rest

En tja ook Fim had lekker in de stront gelegen, allemaal groene plekken op haar hals. Ja madam ligt altijd met de kop in de stront[ lekker warm

Hoe zit het met je nieuwe halster Lisa, ben wel benieuwd hoe die er uit ziet hoor.
Zo ga maar weer eens even liggen voel me niet zo lekker, en heb veel hoofdpijn.
Dag dames

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011