Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Elvis

Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Bericht door Elvis » zo 02 sep 2012, 09:55

Klopt helemaal,ben ook heel benieuwd . Zal wel spierpijn hebben want na al het mennen ben ik vrij weinig aan rijden toegekomen,of eerlijk gezegd vind ik dat minder leuk haha...
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Gwenny

Bericht door Gwenny » zo 02 sep 2012, 14:03

Helaas heeft Eran weer een terugval. Hij had weer longproblemen en een paar keer lichte koliek. Eergister was de koliek zwaarder en werd het weer even spannend. Buiten deze terugvallen groeit hij wel enorm hard en is goed aan het puberen :P.
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » zo 02 sep 2012, 17:35

Poeh die Eran blijft veel voor zijn kiezen krijgen zeg.. Ik hoop dat hij steeds sterker wordt.
Desiree: Mennen is ook heel leuk!

Vandaag zijn we het bos ingegaan met Vuran en Evian. Op Evian hebben we nu 2 keer gereden. Vorige keer voor het eerst gedraafd. En vandaag het bos in. Vriendin van mij erop gezet en zelf Evian aan de hand gehad. Hebben we uiteindelijk 1.5uur in het bos gereden, veel gestapt, maar ook nette stukken gedraafd. Maar goed dat ik sinds een tijd doe hardlopen.
Hij was superbraaf en kopieerde heel mooi het moment dat Vuran ging plassen in het bos. 1 minuut later stond hij ook stil en ging hij staan plassen :D

Wel iets heel raars, misschien dat jullie weten wat het is. Gaby, Evian en Eskil waren alledrie aan het schuimen/het speeksel bleef uit de mond druipen. Bij Eskil was het het ergst, hij bleef aan het smakken en het speeksel bleef maar komen. Ik denk dat ze iets gegeten hebben.. maar wat veroorzaakt zoiets?
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 02 sep 2012, 19:09

Oh wat raar. Is dat niet dat schimmel in het gras? Zeg maar wat hoor ik zou het ook niet weten nml...

Heb net gehoord dat Emy een gallopje buiten gedaan heeft. En dat ging goed ze wilde alleen heel hard. Maar ik was altijd te scheiterig om het uit te proberen en nu heeft Dees het gedaan. Ze heeft ook veel trailers gezien geen problemen en veel mensen tegen gekomen ging ook super. Lief paardje heb ik toch he +:)+
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » za 08 sep 2012, 07:43

Klopt helemaal nanc,ging heel goed het gallopje..En naar de trailers keek ze niet eens.Menigte waren de rolskeelers die ze niet zo vond..Ze deed het super :-)
Daarna elvis de spaanse pas willen leren,maar nog niet gelukt haha...

Vandaag weer mensen!

Wat raar yvette van dat schuimen...Misschien inderdaad een schimmel ?

Afbeelding
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » za 08 sep 2012, 11:15

Ja ik weet het ook niet :S Ze hebben nu een groter stuk gras gekregen ipv een strook waardoor ze het gras er tussen uit eten en het onkruid laten staan. Nu hebben ze het niet meer zo lopen smakken en schuimen (grote hoeveelheden speeksel maakte ze aan).
Vandaag komt de buurman het hoge gras afsnijden (is al omgevallen) en hij neemt het mee voor de koeien.
Dan beginnen we weer achteraan waar bijna geen onkruid staat en kijken hoe dat gaat.
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 09 sep 2012, 07:53

Vreemd hoor, hopelijk is dat de oplossing!

Gister heerlijk gemend met mn kleine dondertje. Vrijdag al met Imka gereden en dan is het toch wel een verademing om Emy voor de wagen te hebben je hoeft alleen maar rustig te zitten en met Imka heb je altijd strijd die wil alleen maar hard hard hard hard hihi. Maar des al niet te min ook leuk hoor natuurlijk! Ook Elvis voor de wagen gehad die deed het ook weer super! Gister een leuke dag gehad dus!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Gwenny

Bericht door Gwenny » zo 09 sep 2012, 10:54

De afgelopen dagen waren weer heel spannend. Eran stopte met eten en poepte niet meer. Die nacht heb ik de dierenarts laten komen omat het echt heel erg achteruit ging. Hij heeft een spierontspanner en pijnstiller gekregen en leek wat te herstellen. De dag erna kreeg hij weer een enorme terugval en hebben we zelfs het finale-gesprek moeten voeren. Ik heb besloten om hem nog een paar uur de tijd te geven want ik merkte dat hij er nog niet klaar voor was. De hele dag tot laat in de avond ben ik bij hem gebleven en heb ik hem verzorgd. In de loop van de avond begon hij weer te eten en als een razende te poepen. Toen ik gister op stal kwam stond er weer een vrolijk hinnikende Eran met glanzende ogen in zijn stal. Wat is het een kanjer! maar het blijft spannend.
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » zo 09 sep 2012, 14:49

Gwenny schreef:De afgelopen dagen waren weer heel spannend. Eran stopte met eten en poepte niet meer. Die nacht heb ik de dierenarts laten komen omat het echt heel erg achteruit ging. Hij heeft een spierontspanner en pijnstiller gekregen en leek wat te herstellen. De dag erna kreeg hij weer een enorme terugval en hebben we zelfs het finale-gesprek moeten voeren. Ik heb besloten om hem nog een paar uur de tijd te geven want ik merkte dat hij er nog niet klaar voor was. De hele dag tot laat in de avond ben ik bij hem gebleven en heb ik hem verzorgd. In de loop van de avond begon hij weer te eten en als een razende te poepen. Toen ik gister op stal kwam stond er weer een vrolijk hinnikende Eran met glanzende ogen in zijn stal. Wat is het een kanjer! maar het blijft spannend.

jeemig zeg heftig.Trek je de stress zelf nog een beetje?
We blijven duimen dat het goed komt! (tenminste ik wel)
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » zo 09 sep 2012, 14:50

Ik heb weer bijgelezen had een tijd geen laptop!
Wat leuk allemaal aan het rijden en mennen!

Vandaag op wedstrijd geweest met Edgard!
Ik kwam niet verder da inrijden helaas.
Had geen stuur, liep over mijn buitenhand en begrenzing heen en had duidelijk pijn!
Hij was de hele week al wat sloom, diarree, maar deed wel zijn ding!

Besloten om dan maar nie te starten en het positieve eruit te halen
Positief:
- Voor het eerst zonder andere paarden naar buiten ( stappend naar concour) over weg, drukte, langs een druk restaurant enzovoort!
- Weer gegaloppeerd op gras na onze val van onze andere wedstrijd
- Edgard was braaf op dat grote terrein met alle toeters en bellen! (zijn eerste grote onderlinge)

Volgend jaar gaan we vas en zeker knallen!
Keandra

Bericht door Keandra » zo 09 sep 2012, 17:53

Leuk dat Eran weer wat opgeknapt is.
En ook voor Ed, wel goed dat je vooral met positieve dingen werkt. Gaat het altijd veel sneller goed.

Vandaag heeft ook Jalenka haar vuurdoop op de baan gemaakt.
Ik heb eerst les gehad, welke ook super ging, weer een paar toertjes kunnen galopperen, mooi op beide kanten (is in mijn opzicht al heel veel).
Weer complimenten gekregen dat ze weer goed vooruit gegaan is.
Dan moest ze nog even een kwartiertje wachten tot de andere stalgenoten ook opgezadeld hadden.
Toen zijn we met 4 de baan op gegaan.
Ik had Jalenka heel kijkerig verwacht. Niks kijkerig, is er iets eng?
Het enige waar ze zich rustig voor omgedraaid heeft was een oude drinkput voor koeien op de zijkant van een hooiland. Heb ze heel rustig terug kunnen draaien richting de groep en dan besloot ze dat in snelle draf ervoorbij gaan het makkelijkste zou zijn.
Verder heeft ze het niet voor takken die plots op haar kont belanden, dan geeft ze een venijnige bok.
Maar verder hebben we 45 minuten flink kunnen doorstappen en heeft ze eigenlijk niet veel mis gedaan.
Dus de vuurdoop op de baan zit er ook weer op.
Fijn, is weer iets dat we van het lijstje met 'to do with Jalenka' kunnen schrappen.
Elvis

Bericht door Elvis » ma 10 sep 2012, 11:22

Wat heb ik toch een leuk peerd.. :))

Van de week heeft ons buurmeisje elvis gereden zonder zadel in het land,en wilde ze ook even wat voltige oefeningen laten zien,op hem staan,heen en weer zwiepen,niks is hem te gek.Bleef gewoon op drie benen wachten tot ze klaar was haha..Vervolgens zaterdag gaan mennen,ook weer ontzettend braaf en gehoorzaam en gister tijdens onze bbq wilde een vriendin even op hem rijden en ze vond hem super rijden...We joegen hem ook nog even op toen ze zonder hoofdstel en zadel zat maar hij deed niks,trok een rustig galopje naar achter en kwam weer terug gestapt :D

Vandaag weer lekker mennen was de planning geloof ik!

Ik ben happy met me fjordsel!

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 10 sep 2012, 12:30

Dat is echt zo leuk om te horen als fokker!! Sommige mensen zeggen van fokken, ja moeilijk, je kunt geen afscheid nemen van het veulen, en ja dat is ook moeilijk. Maar om een ander dan zo'n plezier te horen hebben met je fokproduct is iets wat dat afscheid zeker te doen maakt!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 11 sep 2012, 07:04

dat is ook leuk om te horen he Esther. Het is ook echt een braaf paardje. We hadden nooit verwacht toen die vriendin erop ging zitten dat hij zou gaan rennen. Normaal is hij te lui dat hij uit zn ogen kijkt en nu rende hij weg hihi. Maar niet gemeen!

Gister zouden we idd gaan mennen maar niet van gekomen. Kregen visite bij de paardjes. Vandaag is Dees er niet en van de week gaat het weer regenen. Hopelijk kunnen we toch snel weer eens op pad.

Emy van de week weer een poging gedaan om te galloperen. Maar ze doet het NIET! Buiten galopeerd ze wel dus waar het nou aan ligt...
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » di 11 sep 2012, 15:26

Nancy, dat zou kunnen liggen aan de vele bochten in een piste.
Ik heb er met Jalenka ook 'moeite' mee, ik oefen er wel niet heel veel op omdat ik merk dat ze dan geheel uit balans komt (en ik dus ook). Wil Jalenka eerst sterker hebben in de andere gangen.
Bij ons is er een piste van 20 op 40, dus de bochten volgen snel op elkaar. Als je dan in de piste rijdt probeer je toch al met stelling naar galop te gaan (om de juiste te hebben) en dat maakt het allemaal toch ietsje moeilijker.
Zou denken om veel met haar rechtaan rechtuit te doen en er na een tijdje veel bochtenwerk in stap en draf bij te nemen.
Dat doen wij ook (zijn eigenlijk altijd bochten aan het nemen) en dat doet veel hoor, worden lekker los en gaan lekker meewerken ook.
Bij ons is 1 keer rechtergalop een rondje en 1 keer linksom een rondje genoeg voorlopig (is niet lang, maar als ze beide mooi doet zijn we voorlopig tevreden).
Ook moet het 'galopknopje' gekend zijn bij het paard, Jalenka heeft het nu bijna door wat het knopje is, dus volgend jaar gaan we daar op oefenen.
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 11 sep 2012, 21:12

Keandra schreef:Nancy, dat zou kunnen liggen aan de vele bochten in een piste.
Ik heb er met Jalenka ook 'moeite' mee, ik oefen er wel niet heel veel op omdat ik merk dat ze dan geheel uit balans komt (en ik dus ook). Wil Jalenka eerst sterker hebben in de andere gangen.
Bij ons is er een piste van 20 op 40, dus de bochten volgen snel op elkaar. Als je dan in de piste rijdt probeer je toch al met stelling naar galop te gaan (om de juiste te hebben) en dat maakt het allemaal toch ietsje moeilijker.
Zou denken om veel met haar rechtaan rechtuit te doen en er na een tijdje veel bochtenwerk in stap en draf bij te nemen.
Dat doen wij ook (zijn eigenlijk altijd bochten aan het nemen) en dat doet veel hoor, worden lekker los en gaan lekker meewerken ook.
Bij ons is 1 keer rechtergalop een rondje en 1 keer linksom een rondje genoeg voorlopig (is niet lang, maar als ze beide mooi doet zijn we voorlopig tevreden).
Ook moet het 'galopknopje' gekend zijn bij het paard, Jalenka heeft het nu bijna door wat het knopje is, dus volgend jaar gaan we daar op oefenen.
We hebben geen bak :D Wij rijden gewoon in het weiland en maken dan dus ook veel grotere rondjes als in een bak. Maar je hebt gelijk buiten rent ze rechtuit en is het veel makkelijker voor dr. Maar vandaag kreeg ik dr ook buiten niet in gallop. Denk toch mijn onbewuste angst een beetje...
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Gwenny

Bericht door Gwenny » wo 12 sep 2012, 07:25

Het kan zijn dat ze in de wei een keer onderuit is gegaan en het op gras niet aandurft om te gallopperen (met iemand erop). Wie weet doet ze het in een zandrijbak wel.

Eran gaat nogal wisselend. We weten niet welke kant het opgaat. Het is aan hem of hij het op eigen kracht gaat redden of niet. Zijn lichaam is te ernstig beschadigd (door wormen) om nog te kunnen behandelen.
Elvis

Bericht door Elvis » wo 12 sep 2012, 10:43

Op het gras rennen vindt ze niet eng hoor,het zijn gewoon de bochten waar ze moeite mee heeft,buiten doet ze het wel in het gras..

Gwenny ik wens je veel sterkte met Eran en ik wil niet negatief doen hoor,maar mijn vorige paardje heeft ook beschadeging op gelopen door een wormaneurysma en deze blijvende schade is ze nooit echt helemaal te boven gekomen,dus ik hoop dat het voor Eran beter afloopt..Wormen maakt ze van binnen echt kapot,en hier blijf je hoe dan ook altijd mankementen aan ondervinden.

Esther,als ik al trots op hem ben,dan mag jij dat zeker zijn haha :D

Afbeelding
ikara

Bericht door ikara » wo 12 sep 2012, 11:51

Emy van de week weer een poging gedaan om te galloperen. Maar ze doet het NIET! Buiten galopeerd ze wel dus waar het nou aan ligt...
Komt vanzelf met de jaren moeders was ook niet zo van het galloperen maar ook die doet het nu
Keandra

Bericht door Keandra » wo 12 sep 2012, 14:45

Dan zal Emy er zelf nog niet klaar voor zijn, laat ze er dan maar op het gemakje inkomen. niet overvragen.
Vanaf volgend jaar gaan ik en Jalenka ook op galop werken nu nog niet (als eens een rondje).

Vandaag weer een uur op de baan geweest met mijn schattebout en Githa (met Leslie), ging super. Heel braaf, kon zelfs even koppaard spelen om dan uiteindelijk zonder dwang de rit achter te eindigen (vond ik meer dan goede plaats).

Volgend jaar ga ik een zadelpasser laten komen, ik merk dat ik toch uit balans ben (ten opzichte van vroeger) en zou graag weten of het door het zadel komt (barefoot Londen zonder kniewrongen) of gewoon door mij. Dus eerst gaat Leslie morgen met Jalenka eens rijden met zijn Arizona en zien of hij stabiel zit. Dan is er veel kans dat het aan mij zelf of het zadel ligt, en dat kan ik dan weer testen door een zadelpasser te laten komen (kan niet dit jaar, wegens nog geen centjes voor een ander zadeltje), mogelijks is het opgelost door gewoon blokjes te hangen als wrongen op de Londen en dan zou het makkelijk opgelost zijn.
Dus grote overwegingen hier.

verder veel sterkte voor Eran.
Gesloten