16 jaar en oudere fjorden topic deel 3
Re: 16 jaar en oudere fjorden topic deel 3
gefeliciteerd met Lajke!
Ik weet niet wat ik met Marga moet. Heb vanavond een klein ommetje zonder zadel gemaakt, begin gaat super, zo rustig, geen gehoest. Maar de terugweg maakt ze zich zo idioot druk en dan begint het geroggel en gekuch. Ik wil graag rijden, maar als ik alleen ga is ze altijd zo idioot druk, na het rijden had ze het echt benauwd....maar als ik altijd moet wachten tot er eens iemand mee wil rijden (dan is ze nl wel rustig).....moet ik dan maar helemaal stoppen mert rijden? Dat i ook jammer, ze heeft er nog zo'n lol aan, en ik ook
De dampigheid gaat niet weer over....misschien heeft ze 's winters minder last
Ik weet niet wat ik met Marga moet. Heb vanavond een klein ommetje zonder zadel gemaakt, begin gaat super, zo rustig, geen gehoest. Maar de terugweg maakt ze zich zo idioot druk en dan begint het geroggel en gekuch. Ik wil graag rijden, maar als ik alleen ga is ze altijd zo idioot druk, na het rijden had ze het echt benauwd....maar als ik altijd moet wachten tot er eens iemand mee wil rijden (dan is ze nl wel rustig).....moet ik dan maar helemaal stoppen mert rijden? Dat i ook jammer, ze heeft er nog zo'n lol aan, en ik ook

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
-
Misschien heeft ze inderdaad minder last als het wat minder benauwd is?
Lajke doet nog steeds erg weinig, ze staan 1 km van huis in een wei die afgezet is met prikkeldraad dus echt niet dat ik durf om Lajke mee te nemen en Mette te laten staan. Misschien als de buurpaardjes er wel staan maar daar zit weinig lijn in dus dat is lastig inplannen met ook nog 3 kinderen en schooltijden en mijn werk etc.
Lajke doet nog steeds erg weinig, ze staan 1 km van huis in een wei die afgezet is met prikkeldraad dus echt niet dat ik durf om Lajke mee te nemen en Mette te laten staan. Misschien als de buurpaardjes er wel staan maar daar zit weinig lijn in dus dat is lastig inplannen met ook nog 3 kinderen en schooltijden en mijn werk etc.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
ik zou idd ook niet graag een paard alleen achterlaten als er prikkeldraad om de wei zit
Baranna 13-5-2006
-
Thuis gaat hij de stal in, met apart bovenrek zodat hij niet over de (onder)deur kan springen.
In de wei hebben we nu 1 keer geoefend met handpaard zijn, ooit moet ik dat gewoon ook op straat eens oefenen. Wat dat betreft staan ze nu beter, dat is uit de wei meteen fietspad op en langs een niet te drukke weg tot aan het bos.
In de wei hebben we nu 1 keer geoefend met handpaard zijn, ooit moet ik dat gewoon ook op straat eens oefenen. Wat dat betreft staan ze nu beter, dat is uit de wei meteen fietspad op en langs een niet te drukke weg tot aan het bos.
Ik mag zorgen voor
Vervelend dat Marga het zo benauwd krijgt als ze zich druk maakt. Heb je niemand in de buurt waar je mee zou kunnen gaan rijden?
Een paard alleen laten in een prikkeldraadwei zou ik ook niet doen. Kun je ze niet samen mee nemen?
Ik neem Odette en Fenna meestal tegelijk mee. Dan loop ik er tussen in en dat gaat prima.
Een paard alleen laten in een prikkeldraadwei zou ik ook niet doen. Kun je ze niet samen mee nemen?
Ik neem Odette en Fenna meestal tegelijk mee. Dan loop ik er tussen in en dat gaat prima.
Odette&Fenna
-
Ik moet een weg oversteken waar ze 70 rijden, daar wachten aan het stoplicht tot het groen is. Mette vindt vrachtwagens nog spannend dus dat is even wat veel risico's. Als ze bij de overburen staan, loop ik inderdaad altijd met 2 paardjes tegelijk over straat. Maar nu is het 1 km van huis..l
Ik wil wel proberen van uit de wei waar hij nu staat, met hem als handpaard het bos in te gaan, daar hoef ik niet voor over te steken..
Ik wil wel proberen van uit de wei waar hij nu staat, met hem als handpaard het bos in te gaan, daar hoef ik niet voor over te steken..
Ik mag zorgen voor
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
Gefeliciteerd met de goede resultaten op de keuring! Top met zo.n oudere fjord! Die doen dus nog niet ondr voor de rest! Ha!
Wat vervelend een dampig paard. Zeker als het alleen is als ze zich druk maakt... Zucht.. Tja, wat moet je daar nu mee? Proberen de rust erin te houden. Zou ook niet weten wat ik moest. Ws toch meer met anderen samen rijden. Of andere dingen doen. Bijv. In hand trail of grondwerken ofzo, wandelen, aan de fiets mee? Maar ja, gaat meestal niks boven rijden he?
Wat vervelend een dampig paard. Zeker als het alleen is als ze zich druk maakt... Zucht.. Tja, wat moet je daar nu mee? Proberen de rust erin te houden. Zou ook niet weten wat ik moest. Ws toch meer met anderen samen rijden. Of andere dingen doen. Bijv. In hand trail of grondwerken ofzo, wandelen, aan de fiets mee? Maar ja, gaat meestal niks boven rijden he?
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Vanavond weer lekker buiten gereden met Odette. Ze had er zin in, want ze ging best hard in galop.
Nog even en dan is het weer gedaan met buiten rijden 's avonds.
Nog even en dan is het weer gedaan met buiten rijden 's avonds.
Odette&Fenna
- cowgirlwillie
- Contacteer:
Wij hebben zondag een geweldige dag gehad. Huifkartocht met high tea in het bos bij de freule vijver. Een vijver waar de freule vroeger in zwom tussen de waterlelies. Ik had chique cupcakes gemaakt, brownies, bonbons en thee mee. Een buurvrouw had gezirgd voor hartig. Een quiche en wraprolletjes. Het was prachtig weer. Huifkar vol lekkers en leuke mensen. Mooie dagtocht. Vrolijk paard. Echt genoten. Wie zou lynda ooit kunnen overtreffen? Hoop dat ze zo nog jaren meegaat...
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
-
Ohh dat klinkt inderdaad als een superdag!
Zou het aan de jaargang liggen? Lajke kan ook echt genieten van uitstapjes op het gemak en mensen en kinderen om haar heen.
Zou het aan de jaargang liggen? Lajke kan ook echt genieten van uitstapjes op het gemak en mensen en kinderen om haar heen.
Ik mag zorgen voor
Oh dat klinkt helemaal geweldig Willemijn. Zou dat volgend jaar ook niet iets voor FW zijn? hint hint hint.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Dat klinkt lekker! Leuk zo'n uitje.
Odet heeft net haar enting weer gehad. Ook haar gebit is gecontroleerd en bijgevijld en nu heeft ze waarschijnlijk hypercementosis (EOTRH). Binnenkort moet ik een foto laten maken om te kijken of het echt zo is. In Duitsland is wel een supplement beschikbaar wat goed werkt. In het ergste geval moeten haar tanden eruit, maar dat kan alleen als de kiezen ook goed zijn. Hopelijk komt het zover niet.
Odet heeft net haar enting weer gehad. Ook haar gebit is gecontroleerd en bijgevijld en nu heeft ze waarschijnlijk hypercementosis (EOTRH). Binnenkort moet ik een foto laten maken om te kijken of het echt zo is. In Duitsland is wel een supplement beschikbaar wat goed werkt. In het ergste geval moeten haar tanden eruit, maar dat kan alleen als de kiezen ook goed zijn. Hopelijk komt het zover niet.
Odette&Fenna
-
Net voor het eerst in wekenweer op Lajke gerden. Ze had er zin in, we zijn 1u45min weggeweest. Heel veel gestapt uiteraard en haar laten draven waar ze dat wilde en als ze niet wilde, niet aangedrongen. Qua conditie viel het me reuze mee. Nu hopen dat ik de komende tijd genoeg tijd kan vrij m aken voor haar en mij om beide goed terug in conditie te komen voor half oktober een weekend. 2 dagtochten van 35 km doen we niet ongetraind. Helaas voel ik net iets kriebelen, loopt er een teek over me heen. Ga maar ens goed controleren onder de douche, ik haat die beestjes!
Ik mag zorgen voor
Meline met mij en Indre gisteren.

En op stand.

En op stand.

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Wat straal je zelf ook op die eerste foto! Meline is een mooie merrie hoor!
Ik mag zorgen voor
Ik heb ook een onwijs gave dag gehad gisteren en met deze fotoshoot is er een grote wens uitgekomen.
Hier was het allemaal om begonnen, Meline met haar hele kinderschare.

Hier was het allemaal om begonnen, Meline met haar hele kinderschare.

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- cowgirlwillie
- Contacteer:
Haha hint begrepen!
Ik wil best eens iets organiseren hoor. Heb ik al vaker gedaan komt goed!
En wow wat een toffe foto.s wat moet jij trots geweest zijn die dag anita! Allemaal zo op een rijtje.
Ik wil best eens iets organiseren hoor. Heb ik al vaker gedaan komt goed!
En wow wat een toffe foto.s wat moet jij trots geweest zijn die dag anita! Allemaal zo op een rijtje.
Wat leuk, Meline met haar kinderen op de foto!
Leuk dat je weer op Lajke hebt gereden!
Leuk dat je weer op Lajke hebt gereden!
Odette&Fenna
Vandaag is Foss jarig hij is 27 jaar geworden en a.s zaterdag hebben we een feestje voor hem want hij is 25 jaar in ons bezit .
Ik hoop nog jaren van hem te kunnen genieten mij eerste paardenliefde en nog steeds is hij mijn nummer 1

Ik hoop nog jaren van hem te kunnen genieten mij eerste paardenliefde en nog steeds is hij mijn nummer 1

http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)