Gevlucht voor reclame

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bloemetje75

Re: Gevlucht voor reclame

Bericht door Bloemetje75 » vr 24 aug 2012, 14:11

Ach, je hebt de jeugd toch al zo ver dat ze in ieder geval een begin maken aan dat boomschors?

Ik snap dat je je nutteloos voelt, ach lijstjes maken voor je uitzet? namenlijst? Kaartje ontwerpen?

Inloggen bij systemen van een bank zal inderdaad gezien alle beveiligingen niet mogelijk zijn, helaas!

Hier zitten ze aan de chips en wat te drinken, middelste mag proefzwemmen voor zijn B diploma (nl systeem) dus we zullen zo eens ons door de Maastrichtse spits heen worstelen. Zwemles heeft hij gewoon in Belgie maar afzwemmen doen ze in ander, groter zwembad.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Irma

Bericht door Irma » vr 24 aug 2012, 15:24

ja, kaartjes ontwerpen en doopsuiker moet idd gebeuren. Hmmm, niet echt goesting.
Zal me sebiet is over boodschappenlijstje ontfermen voor Ronald morgen.

Jeugd is al moe van de schors. Straks is gaan zien wat er gedaan is. Vermoed veel met water gespeeld....
Irma

Bericht door Irma » zo 02 sep 2012, 19:54

@Bloemetje: hoe was aanloop naar keuring en keuring zelf? Had gehoord dat er wel wat files waren ivm francochamps...
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 02 sep 2012, 19:59

Wij zijn via Maastricht gereden en dan binnendoor, heb geen file gezien. Alleen ergens wat gedoe bij een rommelmarkt waar het lekker bergop vast liep met auto;s die dwars midden op de weg bleven staan om te gaan parkeren.

Gisteren paardjes van de wei getrokken en gewassen en geknipt en nog eens geoefend met Mette aan de hand draven (wat een heerlijk paard wordt dat, hij is zo snel met dingen leren en zo vriendelijk....). Vanmorgen om 7.45 nog met een emmer met sop aan de gang en toen waren ze netjes genoeg. Van Lajke haar staart valt nu eenmaal niet meer te maken.

Op de trailer waren ze weer heel braaf en de hele dag waren ze eigenlijk braaf. Lajke was drammerig en wilde niet stilstaan bij de jury (maar toonde zich daardoor een heel goed!). Mette deed het voor een allereerste keer erg goed, liet zich ook mooi zien.
En we hadden heel veel beter weer dan vorig jaar toen ik met jou mee was!
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » ma 03 sep 2012, 16:09

Gelukkig, want het weer vorig jaar was maar dikke pest. Al die regen, bah.
Wij hadden ook mooi weer om Ninja op haar nieuwe adresje af te leveren. Nog tochtje met de koets gedaan daar en dan de kleine meid met gerust hart kunnen achterlaten. Volgens mij gaat ze het daar prima hebben.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 03 sep 2012, 16:25

Dat moet dan goed voelen om je veulen achter te laten!

Zo hier de eerste schooldag er op zitten, nu is de middelste ook begonnen aan het 1e studiejaar (groep 3 in nl). Kleinste wilde al beginnen met spijbelen, mama, ik ben ziek hoor, nu ga ik bij jou blijven. Ehhh dacht het niet he vriend!
Het was een vermoeiend weekend dus hij was gewoon moe.

Nu zit de warme prak er in, heb goedkope 8 bakjes aardbeien gekocht, ga de beste eens uitzoeken en over bakjes verdelen (met sneeuw = bloemsuiker). De mindere gaan direct de pan in voor jam.
Ik mag zorgen voor
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » do 20 sep 2012, 15:02

IK heb niet alles door gelezen maar toch even een update vanaf mijn fjordenloze bestaan.
Toch raar na de vakantie thuis komen zonder banjer.
Waarop we nog geen week later een nieuwe haflinger jaarling hebben gehaald.
Een van winser G.
En weer een week later hebben we bojoura weg gebracht naar de nieuwe eigenaar.
Nu alles rustig laten bezinken en bella weer opgepakt.
We gaan 27 oktober waarschijnlijk mee doen aan een oefencross dus zijn druk aan het trainen hier voor.
verder eigenlijk weinig nieuws. ja heb chronisch tijd gebrek door lange school dagen pff niks aan..
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » vr 21 sep 2012, 10:39

Rosanne, wil je uitleggen waarom je voor een jaarling haf bent gegaan en niet voor een jaarling fjord? Is dat omdat deze dezelfde vader heeft als Bojoura had?

Hier alles prima, vanmorgen gaan kijken bij Kasteel Alden Biesen, daar is een groot bloemisterijgebeuren en onze Mini staat als object daar en is helemaal als bruidsauto "aangekleed" voor degene die mij op FB hebben, daar vind je foto's.
Was heel gaaf, veel ideeën opgedaan. Kindjes eten op school en nu heb ik tijd over. Ga ik werken, poetsen en opruimen of paardrijden of andere wei uitmesten of?
Ik denk groot opruimen en hoop weggooien....
Ik mag zorgen voor
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » vr 21 sep 2012, 16:11

@bloemetje ik heb gekozen voor een haf omdat ik overal heb gekeken en van de zo veel paarden dit mij het leukste paardje leek. Vandaar een haf het had net zo goed een fjord of een fries kunnen zijn :D

Net weer heerlijk 15 km gedraafd met bella.
Ze gaat steeds makkelijker zo van huis af.
Morgen maar weer even oefenen voor de cross of een heerlijke lange rit maken.
Maar even kijken wat voor weer het word.

Afbeelding

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » vr 21 sep 2012, 16:43

Je werd gewoon verliefd.... Haha, kan het me voorstellen.
Ik mag zorgen voor
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » ma 24 sep 2012, 13:42

De liefde komt alleen erg van 1 kant ze is niet de makkelijkste pff...
Heb me handen er vol aan..

Afbeelding

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 24 sep 2012, 15:35

Maar het gaat vast goedkomen.... Is ze zo pittig of gewoon nog weinig mee gedaan tot jij haar kocht?
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » ma 24 sep 2012, 18:33

Tja, jaarlingen hebben zo van die koppige periodes waaring ze uittesten. Niet echt zo simpel met momenten.

Hier nog 3 weken te gaan en dan baby normaal gezien.
Alles dus druk aan het regelen, klaarmaken etc, ook met oog op de paardjes. Met een beetje geluk vrijdag alles verhuizen zodat m'n vriend dat niet moet doen dit weekend.
En opruimen geblazen ook, liefst voor de baby komt. En kuisvrouw is met vakantie. Wil zoveel doen nog op dit moment, dus beebje moet nog tijdje blijven zitten.

Ook berichtje gehad van nieuwe eigenaars van Ninja. Die is nu Nina gedoopt en doet het prima, zijn erg blij met haar, dus ik ook blij :-)
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 24 sep 2012, 18:54

Ninja naar Nina vind ik nog wel logisch, is wel meer "allemansvriendjesnaam"....

Succes met alles wat je nog wilt afkrijgen!
Ik mag zorgen voor
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 27 sep 2012, 20:33

Marjolein, hoe ver ben je met je lijstje?

Hier hangen de slingers, dochterlief wordt 9 morgen.... zucht, dat is snel gegaan!
Ik mag zorgen voor
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » vr 28 sep 2012, 19:12

gefeliciteerd marjolein met je dochter.

Och ze kent gewoon niks maar het gaat steeds beter.

Vandaag weer geoefend met vrachtwagenladen met bella en het ging top.
Daarna mini cross training gedaan end at deed ze ook super.
Nu toch wel weer blij met haar.

Afbeelding

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Irma

Bericht door Irma » za 29 sep 2012, 09:52

@Rosanne: zo fijn dat het goed gaat! En leuk dat Fenne zich toch beetje begint te gedragen.
@Bloemetje: gefeliciteerd met je dochter, alweer 9. Ik kan amper geloven dat Ayla al anderhalf is. Tijd gaat ongelooflijk snel!

Tja, mijn lijstje... Welk bedoel je juist? Heb bendes lijstjes...
Qua paarden staan ze sinds gisteren allemaal op hun winterplekje, donderdag Moira, Kira en Nuts bij ons gezet en gisterenochtend Irma, Dagmar en Lotje naar m'n ouders gebracht.
En die laatste 3 staan al opgeschreven voor een wijding op 21 oktober, ik hoop te kunnen gaan kijken. Meedoen zal net iets te optimistisch zijn denk ik. Met wat pech ben ik nog niet eens bevallen, maar zal wel niet denk ik.
Verder heb ik geregeld met een vriendin dat zij 1x/week de 3 dames bij m'n ouders wat gaat bezighouden, Dagmar kontspieroefeningetjes, Irma ook kontspieroefeningetjes en tuig voor de koets wat leren kennen en bij Lotje respect en materiaal leren kennen (tuig en zadel etc) en eventueel wat wandelen aan de hand. Dit tot december (dus toch een 2tal maand), in december gaat ze 2 mnd op vakantie en ga ik proberen om de dames wat regelmatiger bezig te houden.
En morgen gaat Ronald wandelen met Moira en Lisa met Kira, dus gaat m'n vriendje nog is rijden, ik blij dat hij nog is gaat ontspannen op een paardenrug, al veel te lang geleden want vorige keer dat het gepland was stond Moira kreupel (hoefblijn).
En ze zijn gisteren ook onze bergen hakselhout komen openleggen, dus vandaag moet daar de laatste hand aan gelegd worden.

En verder moet ik nog werken aan de doopsuikerdingetjes (wat geen doopsuiker is bij ons), paardenkelder uitmesten (daar waar al het materiaal ligt, is een ramp) en zien dat ze volgende week deel van het besteld hooi komen brengen. Plus dan volgende week ook nog bellypaint, geboortekaartjes volledig af hebben, bezoekje aan dienst voor kraamhulp etc.
Dus, baby mag nog wel ff blijven zitten.
En nu ga ik strijken (bah)
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » za 29 sep 2012, 10:56

Da heb je inrdaad nog geen tijd voor baby!

Ik heb gisteren heerlijk hele dag mogentutten met babytje van 4 mnd. Ohhh zo lekker!

Nu zoef doordoen, appeltaart in de oven, kjongste is overlevingsdiploma zwemmen, oudste mee, middelste blijft 5 min alleen thuis, ik moet nagekomen boodschap doen bij de aldi hier op 400 meter.
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » zo 30 sep 2012, 19:47

druk programma!
Ik begin morgen ook weer met het drukke programma. Eerst belly paint (zal wel hele vm duren), kijk er wel naar uit, dan kan kort erna de laatste hand aan de geboortekaartjes gelegd worden en da's wel fijn. Namiddag staat in het teken van paarden, nl weide verder afgaan (omheining) zodat ze het volgende stuk ook kunnen opeten. En dan kelder verder opruimen, paletten buitenzetten, bellen dat het hooi mag komen etc.
Hele week zal nog wel redelijk druk zijn denk ik.

En vandaag is Ronald gaan rijden met Moira en Lisa met Kira. Het was blijkbaar heel plezante wandeling dus ik ben blij. M'n zus met man en kinderen waren hier en die hebben fijn geholpen met Ayla. Was best een fijne en geslaagde namiddag. Dus ik ben tevreden.
Irma

Bericht door Irma » ma 08 okt 2012, 09:34

Weer weekje verder.
Belly paint was zalig om te laten doen. Ayla was ook enthousiast over de tekeningen op m'n buik, echt leuk om te zien.
Dit weekend ook weer Ronald en Lisa wandelen gestuurd. Beetje regenachtig, maar viel wel mee en het was blijkbaar weer fijn. Heb deze keer m'n ouders over gehad om wat te helpen met Ayla en Ayla gelijk m'n ouders nog is gezien, kwestie dat moest ik savonds bevallen zij voor Ayla kunnen zorgen. Maar lijkt me nog niet voor direct.

Op vlak van baby, alles wat ik nog moest doen van m'n babylijstje is af, dus die mag komen.
Nog niet alles van m'n paardenlijstje is af, maar is al wel goed opgeschoten. Daarnaast ook de wintervoorraad voordroog gekregen. 13 pakken, zou ik mee moeten toekomen tot half/eind april.
Nu, 1 van die 13 moest ik niet hebben, zat gat in en je zag dat wat errond zat slecht was. Nu, heb het ding uiteindelijk gratis gekregen, dus zijn die nu eerst aan het opvoeren. Wel wat extra werk, al dat vieze eraf halen, maar onze kippen zijn er héél blij mee. Zit blijkbaar lekker zacht en zal vermoedelijk ook lekker warm zijn.
Wil vandaag m'n strijk afhebben. Strijkijzer is gemaakt dus heb geen excuus meer (behalve geen goesting). Straks ook avondeten voorbereiden (ovenschotel) en dan afwassen, zodat het huis wat netjes is.
Morgen komen ze (eindelijk) de verwarming nakijken, is nodig, want kapot en dus koud sochtends en savonds, godzijdank hebben we warme kachel, maar die moet ik dus wel aansteken dan en daar soms te lui voor.

En daarnaast hebben we al 2 schuurborstels in de weide opgehangen voor de paardjes om zichzelf te poetsen. Heb nog niet echt het idee dat ze ze ontdekt hebben, dus afwachten maar. Komen er nog 4 bij (maar batterij boormachine was in staking).
Plaats reactie