Het aangespannen-topic deel 2
Re: Het aangespannen-topic deel 2
Ja, dat vind ik ook echt. Ik heb hem helemaal niet op en top in het werk staan en toch doet hij het voor mij, de schat 

Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
- nancy imka
Gaaf Roos, zo weinig geoefend en het dan zo goed doen.
@ Evelien ik heb een paar keer pionnen gekocht bij de action zijn echt hele kleintjes maar goed is maar om tussendoor te rijden. Maar die hebben ze niet meer. Nu had ik nog kleinere gekocht bij de Big Bazar weet niet of dat bij jullie ook in de buurt zit. Net zoiets als de action
Leuk dat Ydel het zo goed doet.
@ Evelien ik heb een paar keer pionnen gekocht bij de action zijn echt hele kleintjes maar goed is maar om tussendoor te rijden. Maar die hebben ze niet meer. Nu had ik nog kleinere gekocht bij de Big Bazar weet niet of dat bij jullie ook in de buurt zit. Net zoiets als de action

Wat zal je trots zijn
juist omdat Pablo niet in top conditie is en toch het zo goed doet!
Ydel is dus heerlijk super braaf, nou ik zou ook met een grijns rondlopen. (doe ik ook af en toe na een geslaagde rit)
Mijn man heeft ooit van een failliete verkeersschool op marktplaats kleine pionnetjes gekocht maar ik zou wel grote willen voor ind de bak om te oefenen met de sulky.. Soms kijk ik smachtend naar de achtergelaten pionnen langs de weg..zal ik er eentje meenemen
...maar durf het niet hihi

Ydel is dus heerlijk super braaf, nou ik zou ook met een grijns rondlopen. (doe ik ook af en toe na een geslaagde rit)
Mijn man heeft ooit van een failliete verkeersschool op marktplaats kleine pionnetjes gekocht maar ik zou wel grote willen voor ind de bak om te oefenen met de sulky.. Soms kijk ik smachtend naar de achtergelaten pionnen langs de weg..zal ik er eentje meenemen

Wat een super paard hoor Pablo ze gaan echt voor je door het vuur he Roos.
Eef super dat Ydel het zo goed doet net als Tasja die vindt het ook nog steeds leuk, vrijdag gaat ze de opa en oma van Nienke trakteren op een rondje door de polder (als het maar droog blijft).
Tasja heeft een beetje vakantie omdat Emma ook op vakantie is en ik last heb van mijn heup, gister wel even gelongeerd met pessoa en dat doet ze dan weer braaf na ruim een week niksen
Antine wij hebben ook pionnen op stal grote en wat kleinere ik weet niet waar ze die vandaan hebben.
Eef super dat Ydel het zo goed doet net als Tasja die vindt het ook nog steeds leuk, vrijdag gaat ze de opa en oma van Nienke trakteren op een rondje door de polder (als het maar droog blijft).
Tasja heeft een beetje vakantie omdat Emma ook op vakantie is en ik last heb van mijn heup, gister wel even gelongeerd met pessoa en dat doet ze dan weer braaf na ruim een week niksen

Antine wij hebben ook pionnen op stal grote en wat kleinere ik weet niet waar ze die vandaan hebben.
Haha Antine, ik ken het...
Ik denk ook elke keer: ik jat er een paar mee... maar ik ben ook echt een schijtlijster hahaha!
Pablo is gewoon een superpoownie
Ydel heeft vandaag een vrije dag.
Gisteravond weer ruim een uur de polder in geweest
Morgenochtend komt de smid en dan gaat ze van 2 naar 4 ijzers...
Wordt het zowaar een echte sportpony!!
Leuk Anna, hoop dat het droog blijft!
Ook voor mezelf, want ik ga dan ook weer een ritje maken en dit keer waarschijnlijk met mijn vriend samen!
Ik denk ook elke keer: ik jat er een paar mee... maar ik ben ook echt een schijtlijster hahaha!
Pablo is gewoon een superpoownie

Ydel heeft vandaag een vrije dag.
Gisteravond weer ruim een uur de polder in geweest

Morgenochtend komt de smid en dan gaat ze van 2 naar 4 ijzers...

Wordt het zowaar een echte sportpony!!
Leuk Anna, hoop dat het droog blijft!
Ook voor mezelf, want ik ga dan ook weer een ritje maken en dit keer waarschijnlijk met mijn vriend samen!

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Antine, heb je misschien ook foto's van de binnenkant van jouw superleuke kar?
Ben zo benieuwd hoe zoiets eruit ziet
Ben zo benieuwd hoe zoiets eruit ziet

Ik heb alleen een foto van de binnenkant die twee pagina;s eerder al staat. Maar ik zal volgende week wat meer foto's van de binnenkant maken
Eerst moeten er nieuwe voor bandjes op over twee weken en dan ga ik weer lessen met de Bowtop.
Gisteren weer menles gehad met mijn gewone houten kar; nu weet ik waar Aselt dus echt bang voor is...koeien in de sloot die heel dicht bij de weg staan en dan ineens uit de sloot komen. Hij was helemaal overstuur. Nou we zijn er nog een paar keer langs gegaan en toen was het goed. Raar is dat he? Dwars door het dorp; fietsers, skaters, auto's, tractoren, super dubbele vrachtwagens met aanhanders...hij kijkt er niet vanop. Maar koeien en andere paarden die in de wei rondrennen dat blijft toch wat eng..daaaar gaan we nu flink op oefenen. Oja..en door de berm vind hij ook nix dus dat gaan we nu ook volgende week oefenen.
Ik hoop dat je morgen beter weer hebt Anna dan vandaag; stond in de regen poep te scheppen. Ondanks de regen super gereden in de bak dat wel...

Gisteren weer menles gehad met mijn gewone houten kar; nu weet ik waar Aselt dus echt bang voor is...koeien in de sloot die heel dicht bij de weg staan en dan ineens uit de sloot komen. Hij was helemaal overstuur. Nou we zijn er nog een paar keer langs gegaan en toen was het goed. Raar is dat he? Dwars door het dorp; fietsers, skaters, auto's, tractoren, super dubbele vrachtwagens met aanhanders...hij kijkt er niet vanop. Maar koeien en andere paarden die in de wei rondrennen dat blijft toch wat eng..daaaar gaan we nu flink op oefenen. Oja..en door de berm vind hij ook nix dus dat gaan we nu ook volgende week oefenen.
Ik hoop dat je morgen beter weer hebt Anna dan vandaag; stond in de regen poep te scheppen. Ondanks de regen super gereden in de bak dat wel...
- nancy imka
Antine schreef:Wat zal je trots zijnjuist omdat Pablo niet in top conditie is en toch het zo goed doet!
Mijn man heeft ooit van een failliete verkeersschool op marktplaats kleine pionnetjes gekocht maar ik zou wel grote willen voor ind de bak om te oefenen met de sulky.. Soms kijk ik smachtend naar de achtergelaten pionnen langs de weg..zal ik er eentje meenemen...maar durf het niet hihi
Haha dan moet je een engelse mastiff kopen die neemt ze dan wel voor je mee. Als ik met Bartje hierachter liep daar waar ze bezig waren nam hij telkens een pion mee die gasten moesten er wel om lachen en wij hadden een hele pionnen verzameling helaas wel helemaal kapot dus voor te slalommen niet meer bruikbaar maar het is een idee

Vanmiddag lekker gemend, Imka was super druk maar het was weer zo heerlijk en vertrouwd. Je hoeft niet telkens op je hoede te zijn. Maar ik vind het met alle drie de paardjes heerlijk rijden met de wagen.
Leuk hoor Evelien dat je het zo te pakken hebt het men virus. Ik vind het ook heerlijk en leuker als rijden je kunt nog iemand meenemen

Wat een .......weer zeg ik hoop echt dat het vanmiddag droog is hoor anders gaat ons rondje niet door 

He he, weekeindje school weer gehad
en Anna? heb je nog gemend dit weekeind? Nancy, ik wil al jaren een hond maar mijn man wil het nog niet; over een paar jaar heeft hij beloofd. En dan eentje die pionnetjes mee neemt
Ik heb met mijn zus afgesproken dat ze over een paar weken de sulky weer terugbrengt zodat ik alleen kan mennen in de bak van de herfts...pionnetjes rijden dus 

en Anna? heb je nog gemend dit weekeind? Nancy, ik wil al jaren een hond maar mijn man wil het nog niet; over een paar jaar heeft hij beloofd. En dan eentje die pionnetjes mee neemt

Ik heb gister heerlijk weer een rondje van ruim een uur gedaan!
heerlijk was het!!
Ze staat nu op vier ijzers en ik merk dat ze daardoor achter ook lekkerder bij zet!
Heerlijk!!
heerlijk was het!!
Ze staat nu op vier ijzers en ik merk dat ze daardoor achter ook lekkerder bij zet!
Heerlijk!!

- nancy imka
Antine schreef:He he, weekeindje school weer gehad![]()
en Anna? heb je nog gemend dit weekeind? Nancy, ik wil al jaren een hond maar mijn man wil het nog niet; over een paar jaar heeft hij beloofd. En dan eentje die pionnetjes mee neemtIk heb met mijn zus afgesproken dat ze over een paar weken de sulky weer terugbrengt zodat ik alleen kan mennen in de bak van de herfts...pionnetjes rijden dus
Dan word het toch een mastiff halen hahaha
Vrijdag toch nog lekker een uurtje gemend met de opa en oma van Nienke ze vonden het geweldig. Zondag nog een keer het zelfde rondje gedaan met Sandra en dat was weer heerlijk, deze week nog vrij kijken of mijn zoon van de week mee kan voor een rondje Heerhugowaard.

Lekker hoor Anna!! Tasja is ook zo lekker braaf he?
Na Ydels rondje van afgelopen zondag, heb ik haar gister ook even laten lopen
We zijn lekker een half uurtje weggeweest
Hoop dat je zoon nog een keer mee wil van de week Anna!
Ik ben echt gezegend met mijn stalgenootjes!
Gister waren ze gewoon aan het vechten wie er mee mocht (heb natuurlijk maar 1 plekje op de sulky haha)

Gister waren ze gewoon aan het vechten wie er mee mocht (heb natuurlijk maar 1 plekje op de sulky haha)

Tja het is nu weer school en werken voor de meiden en ik ben nog een paar dagen vrij maandag weer aan het werk dus nu maar hopen dat ik zeker nog 2 x met de wagen weg kan deze weekYdel schreef:Lekker hoor Anna!! Tasja is ook zo lekker braaf he?

Gister weer even bezig geweest met mijn karretje...
Moet nog wat aan het lamoen gebeuren en dan is hij klaar (en even in de blanke lak nog)...
Dan kunnen er mooi 3/4 mensen mee
Ik ga vanavond en morgenavond waarschijnlijk nog even de tijd om een rondje met de kar te maken
Moet nog wat aan het lamoen gebeuren en dan is hij klaar (en even in de blanke lak nog)...
Dan kunnen er mooi 3/4 mensen mee

Ik ga vanavond en morgenavond waarschijnlijk nog even de tijd om een rondje met de kar te maken

Afgelopen zondag nog een groot rondje gedaan met Tasja het was prachtig weer, we zijn door een park gereden totdat we een hoge heuvel tegen kwamen ik twijfelde of Tasja de wagen deze wel op kon trekken dus zijn wij van de wagen afgegaan en er naast gaan lopen maar het ging haar gemakkelijk af boven weer erop en toen kwam er weer een klein heuveltje ik Tasja aangespoord en ze ging in galop over het asfalt de berg op met gemak maar ik vond het wel eng
hoor ik was bang dat ze zou uitglijden, daarna met de voeten op de rem de berg weer af in stap,
Toen we terug kwamen op stal zag ik dat het singelbontje aan beide kanten naar achter was geschoven met als gevolg twee kale oksels en op sommige plekken een beetje stuk, dit heb ik goed schoongemaakt de volgende dag vond ze het niet fijn dat ik er levertraan op smeerde maar het ziet er nu gelukkig weer goed uit.
Ik denk dat ik de singel toch weer te strak had gedaan ik baal hier zo van ik vind het zo erg voor Tasja maar ze bleef vrolijk lopen dus ik had niets in de gaten wat een kanjer is het toch

Toen we terug kwamen op stal zag ik dat het singelbontje aan beide kanten naar achter was geschoven met als gevolg twee kale oksels en op sommige plekken een beetje stuk, dit heb ik goed schoongemaakt de volgende dag vond ze het niet fijn dat ik er levertraan op smeerde maar het ziet er nu gelukkig weer goed uit.
Ik denk dat ik de singel toch weer te strak had gedaan ik baal hier zo van ik vind het zo erg voor Tasja maar ze bleef vrolijk lopen dus ik had niets in de gaten wat een kanjer is het toch

Waar had jij helemaal gereden met Tasja? Hebben wij heuvels in Heerhugowaard?
Wat vervelend van de singel...vooral omdat ze het niet laat merken...Tasja is gewoon een bikkel. Komt het dan echt omdat je deze te strak doet?
Ik wacht op twee nieuwe bandjes voor de Pipowagen..afgelopen zaterdag aan de wagen geklusd met mn oudste zoon van 22 (zit in het leger en is super handig) en mijn stiefvader. Woensdag weer les met Monte
Wat vervelend van de singel...vooral omdat ze het niet laat merken...Tasja is gewoon een bikkel. Komt het dan echt omdat je deze te strak doet?
Ik wacht op twee nieuwe bandjes voor de Pipowagen..afgelopen zaterdag aan de wagen geklusd met mn oudste zoon van 22 (zit in het leger en is super handig) en mijn stiefvader. Woensdag weer les met Monte

Ik heb dit weekend ook weer twee keer gemend met Orlinde. We mogen alleen maar stappen (herstel peesblessure(s)), maar dat geeft niet. Zaterdag met Patricia (Zolmar op FW), zij is bezig met lessen voor haar koetsiersbewijs. Erg grappig dat Orlinde dezelfde dingen bij haar probeert als bij mij. Oftewel: in bochten (en dan vooral naar rechts) alle ruimte pakken die ze krijgt en aandraven! Ze mag niet draven, maar wil zo graag... Ik weet het, en ben er op voorbereid, maar Patricia had ze een paar keer te pakken. Zondag met een vriendin die in een ver verleden koetsiersbewijs heeft gehaald. Zij gaf Orlinde te weinig contact, waardoor we regelmatig midden op de weg belandden en de bochten ook afgesneden werde, dat soort dingen. Maar goed, dat lag niet aan Orlinde, die miste gewoon wat sturing.
Verder is ze erg braaf en blij met elk ritje ook al stappen we alleen.
Verder is ze erg braaf en blij met elk ritje ook al stappen we alleen.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Antine als je van de Jan Glijnisweg richting Huygendijk gaat kan je bijna op het einde het park in en daar gaat het een stuk vrij stijl omhoog vandaar dat wij afgestapt waren, het is daar echt leuk rijden hoor.Antine schreef:Waar had jij helemaal gereden met Tasja? Hebben wij heuvels in Heerhugowaard?
Ik had denk ik de singel weer te strak gedaan maar ik heb afgelopen zondag weer een rondje gedaan (bij jullie nog wortelen gekocht) toen heb ik bewust de singel wat losser gelaten het bontje had ik gewassen maar ze had nu een paar kleine plekjes, ik hoop echt dat ik ooit nog een lekkere zachte singel zoals die van wintec vindt voor het tuig.