Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Esther

Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Bericht door Esther » zo 12 aug 2012, 07:16

Doe maar even rustig aan met Enya, niet te lang en intensief rijden die kleine trekt er wel aan. En lekker een bak brokken voorzetten na het rijden!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Svenniepennie

Bericht door Svenniepennie » zo 12 aug 2012, 08:18

Esther schreef:Doe maar even rustig aan met Enya, niet te lang en intensief rijden die kleine trekt er wel aan. En lekker een bak brokken voorzetten na het rijden!!

ik rij ook niet intensief hoor beetje draven wat sturen een galopje en dat alles in 30 min ong maar galopeer niet altijd hoor ;)
Voer der nu bij met een flink schep merriebrok
Enya mijn nieuwe topper Anton x Yarra
Svenn ook mijn topper Lenngard x Nienja
Keandra

Bericht door Keandra » zo 12 aug 2012, 11:57

Wij hebben gisteren en eergisteren les gehad, direct eens 2 dagen na elkaar.
Wou weten hoe Jalenka dat opnam.
Super goed trouwens.

Eergisteren een aanzet gegeven om te gaan galopperen, dus paar keer proberen aanspringen, maar ze wist niet goed waaraan of waaraf.
Sprong ze alleen langs rechts aan (ook op links). Geen probleem, is al veel als je ze erin krijgt.
Gister terug op geoefend, en had een paardje opeens onder men kont die perfect aansprong in linker en rechter galop. *o/*
En niet ingevallen (zoals vaak bij jonkies) echt aangesprongen. Ook op beide kanten dan maar een toertje galop gedaan, om haar gewenning eraan te geven.
Lesgeefster gaf de opmerking dat ze niet had gedacht dat ze dat snel ging leren, omgekeerde was dus waar, op 2 keer is Jalenka ermee vertrokken.
Nu krijgt ze weer een weekje rust, heeft mijn superknollie wel verdiend vind ik.

Blijf verder op mijn roze wolk logeren.
:wave:
Keandra

Bericht door Keandra » di 14 aug 2012, 20:43

Ik denk dat ik even genoeg geholpen ben.
Mijn excuses gwenny, maar dat fototopic ga ik niet meer verder zetten, ik wou het wel doen voor de leuk, maar ben er enkel serieus pissed-off van geworden.
Ben niet kwaad op jou, maar op de mensen die iets leuk direct en herhaaldelijk kunnen verknallen.

Ik ga me hier een tijd afzijdig houden aangezien hetgeen ik plaats toch niet 'nuttig' of zo is (weet niet hoe het te verwoorden)
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 15 aug 2012, 09:46

Wij doen eigenlijk helemaal niks. Ik zou wel meer willen mennen maar als ik in het land wil mennen is het te nat te warm of heb ik op dat moment echt geen zin meer. En buiten kan ik niet alleen met Emy. Imka loopt niet goed dus wij zijn alleen maar aan het knuffen op het moment. Gister de paardjes door de wasstraat heen gehaald. Ook zo nuttig toen ze klaar waren kwam het met bakken uit de hemel niet normaal... En Emy moet donderdag weer ivm de keuring zaterdag. We zijn bang dat als we dr vrijdag gaan wassen dat ze dan daarna nog in de blub gaat liggen dus ervoor gekozen om dr dan maar een dag eerder te wassen en hopen dat ze zaterdag nog schoon is ;)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 15 aug 2012, 10:29

Misschien zie ik het verkeerd hoor maar als je donderdag wast heeft ze toch een dag extra om zich weer vies te maken haha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 15 aug 2012, 11:03

ja klopt en dan heb ik weer een extra dag om haar op te knappen ;) ik zet haar daarna in een schoon stuk weiland zonder modder. Maar ik ben ook afhankelijk van Dees met wassen ivm mn gips dus als ze dan donderdag helemaal schoon is kan ik haar vrijdag nog wel een beetje oplappen ipv helemaal goed schoon wassen :)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 15 aug 2012, 12:02

Maar dan kun je zaterdag nog weer een keer beginnen.
Lastig hè, dat afhankelijk zijn. Loop ik ook iedere keer weer tegen aan.
Als je CM hebt (de detengler) dan zou ik dat er over heen sprayen en dan houd je het behoorlijk schoon. Bovendien gaan ze er mooi van glimmen. Klein nadeeltje is er ook aan, moet ik bekennen, ze worden er glad (als in glijden) van.
En dan de greenspot remover van CM mee naar de keuring voor de laatste vlekjes.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 15 aug 2012, 15:48

Anita schreef:Maar dan kun je zaterdag nog weer een keer beginnen.
Lastig hè, dat afhankelijk zijn. Loop ik ook iedere keer weer tegen aan.
Als je CM hebt (de detengler) dan zou ik dat er over heen sprayen en dan houd je het behoorlijk schoon. Bovendien gaan ze er mooi van glimmen. Klein nadeeltje is er ook aan, moet ik bekennen, ze worden er glad (als in glijden) van.
En dan de greenspot remover van CM mee naar de keuring voor de laatste vlekjes.
Het is idd reuze irritand om afhankelijk te zijn. Ik kan ze dus niet zo lekker insoppen als Dees of ons buurmeisje. En mn gips was al voor de tigste keer weer nat vanacht omdat mn douche/badzak water door gelaten had. En dat is niet echt prettig :n En buiten dat nog een soort van niet zo goed voor je huid ook.

Zaterdag ochtend hebben we daar echt geen tijd voor, dus we hopen van harte dat ze zich een beetje schoon houdt :D
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 15 aug 2012, 18:36

Maar wat doe je dan als ze zaterdagochtend wel smerig blijkt te zijn?

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Elvis

Bericht door Elvis » ma 20 aug 2012, 16:36

Zo vandaag weer lekker wezen mennen met Elvis buiten...Super gegaan weer :))
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 20 aug 2012, 18:12

Anita schreef:Maar wat doe je dan als ze zaterdagochtend wel smerig blijkt te zijn?

Toch als nog weer afgespoeld hihi. Daarom was ze de kleinste van de keuring we hebben haar te veel gewassen ze is gekrompen := Dees is uiteindelijk als nog eerder naar de paarden gegaan toen ik met haar vader de trailer ben gaan halen. Zo hebben we het opgelost...
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Yvette_Minouk

Bericht door Yvette_Minouk » do 23 aug 2012, 18:57

Een tijdje geleden dat ik in het topic ben geweest, maar ik lees actieve en rustige verhalen en een mooi keuringsbezoek met een gekrompen paard :D

Hier heeft ook Evian zijn 1e keer eindelijk gehad met een ruiter op zijn rug, waarbij hij lekker een stuk rondgesjouwt heeft en los gestapt. Hij was ook erg braaf, als hij iets niet vertrouwde ging het gelijk stilstaan. Het was die dag ook wel erg warm ;) Smiddags in de schaduw heeft het de 39 graden aangetikt afgelopen zondag.
Afbeelding

En verder krijgen ze vanaf komend weekend gezelschap van een nieuwe ruin! Dus ben heel benieuwd hoe ze dat gaan vinden :)
Ik ben iig helemaal enthousiast *o/*
Elvis

Bericht door Elvis » vr 24 aug 2012, 09:50

Leuk Yvette,ziet er goed uit!!

Gekrompen Emy van het vele wassen haha..Blijft een leuke opmerking.
Vandaag is kijken wat Elvis van boomslepen vind,Imka moest van de week even helpen een boomstam uit de sloot te trekken,bracht me gelijk op een idee,hoe zou Elvis dit vinden.
Voor de wagen gaat het goed +:)+

Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 24 aug 2012, 10:06

Ik dacht dat ik hier al iets had neer gezet over mijn reusachtig E'tje!! Ik kreeg het paspoort binnen en ze was 1.52! Wow, dat is toch wel een beetje meer, dan ik had verwacht en had gehoord op de keuring.
mailtje naar stamboek gestuurd. Het was een typfoutje. Als we naar Beekbergen gaan, neem ik het paspoort maar weer mee, kunnen ze het veranderen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Gwenny

Bericht door Gwenny » zo 26 aug 2012, 13:59

Ik heb de manen van Eran getrokken. Nu is het niet meer zo'n onbedwingbare enorm dikke rechtop staande bos pleeborstel-haar, maar een speels, fris wild ogend boogje. Ik ben benieuwd wanneer zijn manen gaan hangen en of ze mooi lang kunnen worden. De langste haren waren ruim 30 cm. Ze zijn sinds november 2011 gegroeid en niet geknipt oid. En ja, met die lengte stond het nog rechtop!
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 27 aug 2012, 07:28

Gister weer met Elvis gemend. Vind ik op een of andere manier toch altijd spannender als met Emy. Die is wat constanter in haar doen en laten. Maar hij was weer braaf. Wel heel druk. En ging heel hard draven telkens vond ik wat minder hihi. Er stond ook zo veel wind zal die ook wel drukker door geweest zijn. Volgende week mn gips eraf. Ga niks vragen over paard rijden het is nu zo lang geleden dat het vast gegroeit is dat ik vind dat het nu voorzichtig wel weer kan eigenlijk. Heb deze keer echt niet paard gereden omdat het van de dokter niet mocht. En vind dat ik braaf zat geweest ben ik wil weer met Emy aan de gang ;)
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Elvis

Bericht door Elvis » di 28 aug 2012, 10:41

Haha..nanc kon niet merken dat je het spannend vond,je begint het al te leren :D
Maar inderdaad de wind maakte hem toch wat frisser als anders.

Ja Emy of Elvis voor de wagen een wereld van verschil,maar ach ergens ook wel weer leuk...
Als je gips er af is nanc,gaan we ook weer is hobbelen,vindt je niet?
Alhoewel mennen toch leuker is :=

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 29 aug 2012, 09:51

haha ja ik vond het best wel spannend... Al ben ik niet meer zo bang als voorheen ;)

Ja als mn gips weg is ga ik weer lekker op Emy een rondje naar buiten. Heb er nu al zin in. Dan heb ik echt zes weken niet gereden veeeel te lang dus hihi
Emy heeft trouwens wel gereden hoor onder de man/vrouw. Marjan heeft haar gewoon gereden een paar keer. En gister zijn we met ons buurmeisje even naar buiten geweest. En omdat Imka vorige week niet goed liep dacht ik dan kan ze beter op Emy gaan ipv op Imka. Ze is toen zonder zadel een rondje mee geweest naar buiten klein stukje gedraafd ging super. Wat is het dan toch een super brave poownie :+:
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 02 sep 2012, 08:04

Ik ben benieuwd, Dees gaat Emy rijden vandaag. Heeft ze nog niet eerder gedaan buiten. En Emy is ook al een tijd niet meer onder de man buiten geweest spannend hihi.
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Gesloten