In 't bos of in de les, alles kan in het A-tjes topic deel 6

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Tamara
Contacteer:

Re: In 't bos of in de les, alles kan in het A-tjes topic de

Bericht door Tamara » vr 25 mei 2012, 07:26

haha, mooi dat het werkt An!

Karev is gister voor de kar geweest, alsof ze het al jaaaaaaaaaaaren doet, braverd!
Zie pp
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 25 mei 2012, 07:31

Ik snel gauw naar PP. Of was het een filmpje van Karev gister? Vond Britt al zo'n gekke staart hebben en Ineke kan wel zonder ervaren menner op de bok. Dat vond ik wel wat raar. Aaargh, was zeker jou dappere poown. *snelt nu naar PP*
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 25 mei 2012, 07:57

haha, fould you!
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 29 mei 2012, 13:04

Hmm, Anka is toch echt een geweldige poown :+: . Gisteren wedstrijd in Eext. Dus daar gingen we te paard heen. De man mee als chaperone en groom. Anka is verkeersmak, maar het was super druk. Het concours is echt enorm, met gisteren tuigpaarden, springen en dressuur in 16! ringen op 2 plekken. En wij moesten naar de andere kant van het dorp dwars door alle drukte. Dus toch maar even iemand mee. Achteraf niet nodig maar safety first.

Anka deed het helemaal geweldig op zowel de heen als de terugweg. Op de heenweg belanden we in een heuse file, vrachtwagen, trailer, ik met Anka :)) en toen weer 5 auto's met trailer erachter. peanuts aldus Anky die rustig verder tuft. En een paard heeft net als een motor het voordeel dat je overal tussendoor kan. En op de terugweg gingen we langs het hoofdterrein, begon de marsmuziek ineens voor de tuigers ereronde. Whahaha. Vond Anka wel gek maar ze tufte zo verder :+: .

Wedstrijd ging ook stukken beter dan vorige keer. Ze liep heerlijk uitzichzelf. En met 179 (ja alweeer grrrrrrrr 8)7 -:(- :x ) en 181 ook nog een winstpunt binnengesleept. Voor mijn gevoel en dat van mijn toeschouwers marcheerde Anka echt veel en veel beter. Helaas wel 2x een 5 voor de impuls. Hier en daar ook nog wat slordigheden en in de tweede proef begon Anka helaas te hoesten en toen was dus het beste er wel af. Heeft wat puntjes gekost. Maar de alertheid aan de hulpen was een stuk beter. Zo veel beter dat ik nu bij E en B te vroeg aangaloppeerde 8)7 . Ja echt, alle vorige keren was de impuls 0 en stond ze gewoon niet aan het been en nu was ze dat wel maar ging ik er blijkbaar toch vanuit dat ze wel weer zou aarzelen 8)7 8)7 . Maar mooie zevens voor SB en aangalopperen. Het zit erin, nu voor alle onderdelen in dezelfde proef eens een 7 rijden :)* .

Voor we naar de wedstrijd gingen was trouwens wel heel erg grappig :)ddd . Anka lag nog haar after dinner dutje te doen :Z . Dus ik loop de wei in en het enig wat gebeurt is dat poown het hoofd optilt en me met een centenbakkie nogal dromerig aankijkt. Die blik :') Ondertussen komt Wilfred eraan en roep ik naar hem, ze doet het niet meer, is stuk. Wilfred lachen :)) . Ik ondertussen Anka al helemaal geknuffeld, lekker op gaan zitten, halster aan maar geen beweging. Na een paard rukjes aan het halstertouw kwam ze met een giga-zucht overeind :)) . Op dat moment dachten Wilfred en ik dat ze niet in wedstrijd-modus was, maar die hebben we dus toch gevonden ;) .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 30 mei 2012, 21:14

Vanavond voor de 1e keer meegereden met de rijvereniging. We waren met 3en. Anca was in het begin erg loperig, maar liet zich al vrij snel ontspannen rijden. Gelukkig. Ook de draf ging vrij goed. Alleen is er hard te werken aan mijn houding. Dat was al, maar nu nog wat meer.

We dropen allebei van het zweet.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 05 jun 2012, 16:19

En wordt dit nu jullie wekelijkse lesmomentje? Wel gezellig he bij een rijvereniging. Vind ik altijd wel. Ik les ook 1x per week bij de vereniging, wel druk met 6 man maar wel gezellig.

Anka zit een beetje in de lappenmand (zie zb) maar dat komt hopelijk met antiobiotica en ventipulmin gauw weer goed.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 05 jun 2012, 16:24

Annemarie schreef:En wordt dit nu jullie wekelijkse lesmomentje? Wel gezellig he bij een rijvereniging. Vind ik altijd wel. Ik les ook 1x per week bij de vereniging, wel druk met 6 man maar wel gezellig.

Anka zit een beetje in de lappenmand (zie zb) maar dat komt hopelijk met antiobiotica en ventipulmin gauw weer goed.
Ik hoop het, alleen of het wekelijks is, is niet zeker. Leo is om de week laat aan het werken tot ´s avonds 23.30 uur. Dan sta ik er alleen voor. En dan met Anca en Mo op 1 trailer, Jessie en Evi er nog bij, weet ik niet of ik dat allemaal red. Ik mag wel met de pony´s mee rijden, maar moet dan dus zorgen, dat Jessie klaar op Mo zit en dat ik er dan ook nog op klimmen kan. Evi moet dan bij die andere mensen blijven en ik weet niet of ze dat altijd wel zo wilt. Nu in de zomer zal dat wel gaan, maar hoe gaat dat in de winter. Als het allemaal goed gaat, kan ik proberen of ik nog een oppas kan vinden, maar ja, dat moet ook maar lukken.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 22 jun 2012, 11:00

:Z Ik ben inmiddels een maand alleen maar rustig aan het buitenrijden en ben er flauw van! 8)7

Heb weer zin in trainen maar Anka is nog niet beter dus nog even rustig aan. Iemand anders nog wat beleefd lately?
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 08 jul 2012, 20:49

En Anka en ik zijn nog steeds in de buitenrij-modus :Z .
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 10 jul 2012, 11:19

wij ook, al 5 jaar,haha. Maar wij gaan de laatste tijd vaak mennen. Heb er veel plezier in, en zo kan monique ook gezellig mee!
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 10 jul 2012, 15:28

Ik vind het een beetje saai alleen maar buiten rijden :x . Met Nisko kan dat niet anders maar hoop dat Anka straks weer lekker in de bak aan de bak kan. Ik vind de afwisseling bak en buiten ideaal. Jij kan nou lekker mennen en rijden afwisselen. Mennen ga ik niet aan beginnen. Nis zou er heel geschikt voor zijn als ze geen last van de voeten had. Anka is er niet voor beleerd.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 10 jul 2012, 15:34

dat was karev ook niet,hihi. Maar samen doen we het leuk!
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 10 jul 2012, 15:58

Nee, dat klopt, maar Karev heeft een heel fijn temperament en cool karakter voor mennen. Van Anka vraag ik me af of die er ook zo mee weg loopt (of rent := :P ). Maar ach wie weet ooit. Maar geloof wel dat ik meer ruiter dan menner ben.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 10 jul 2012, 19:00

Vandaag weer dik uur gemend.zo braaf is ze dan,heerl ij k dier
Charret

Bericht door Charret » vr 13 jul 2012, 15:48

Oh Alies is zo'n varken geworden op stal! Niet normaal. Iedere dag wordt er gemest en toch komt ze iedere dag onder de strontvlekken van stal. Zelfs op de wei kan ze zich nog vies maken. En je poetst er iets langer over wat niet geeft, als je dan een pony hebt die dat fijn vindt :P

Wat leuk dat het mennen zo goed gaat Tamara! Ik heb geen wagen, wel een tuig maar Alies dus niet meer voor de wagen gehad. Maar ik weet zeker dat je haar er voor zet en weg rijdt.

@Annemarie, ik vind het ook de leukste combinatie. Fanatiek rijden, ergens naar toe werken en zo nu en dan lekker buiten, een crossje of lekker gek doen :))
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 15 aug 2012, 13:17

Dit topic is geloof ik in slaap gesukkeld :Z .

Ik heb vanochtend drie kwartier heerlijk gereden met Anka. Wat een lief dier ook :+: , gaat nu zo aan losse lange teugel naar buiten in d'r uppie. Nou ja, met mij dan he hihi. We hebben 4x 1 minuut en 2x 1,5 minuut gedraafd. Goddank zonder geblaf. Hoop dat het zo door gaat dan moet het toch weer goed komen. Heb toch wel weer zin in les zo langzamerhand.
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 24 aug 2012, 19:42

Gisteren voor het eerst in 3!! maand weer een bak van dichtbij gezien *o/* *o/* . Lekker rustig een beetje gewerkt aan de soepelheid. Valt nog best mee na 3 maand buitenrijden. Anka had er met galop wel zin in zeg. Hoop dat er nog een leuk naseizoen in zit. Heb het echte trainen wel gemist 8-) .
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 16 jan 2013, 13:38

Volgens mij kunnen we dit topic wel opheffen hihi. Laatste post was van 5 maand geleden zag ik. Met Anka en mij alles OK. We zijn weer lekker aan het rijden. En Anka is nog steeds even zoet als ze was, de lieverd. Wel is ze heel blij en veel kwieker nu ze weer lekker in training is.
marjannekhu

Bericht door marjannekhu » do 07 feb 2013, 09:44

goedenmorgen!!! :D Mooi dat je weer lekker aan het rijden bent Annemarie!! ben je er ff tussenuit geweest?
Archibald (JarsXuskyld v. Max L1+6, L1+11, L2+0 wedstrijdstop
Cameron L2+9
foss

Bericht door foss » do 07 feb 2013, 10:53

Jammer dat er zo weinig A-tjes zijn.

Mijn A-tje Annelisa is de laatste tijd een beetje erg stout waarschijnlijk spelen hormonen een rol.
Ze slaat soms uit het niets Foss helemaal in elkaar dit dit gebeurd elke keer de week voordat ze hengstig wordt en ze is de hele winter hengstig arme Foss.
Ik ben nu bezig met haar homeopatische druppels te geven ben benieuwd of het gaat helpen want erg leuk is het niet en uit elkaar halen is geen optie in het land staan ze ook weer bij elkaar.
Uzziel is de enige die haar op de plek kan zetten dus dat mag hij nu wel zielig maar er moet gewoon rangorde zijn.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Plaats reactie