Stamboek opname, paspoort inleveren?
- Ilonka
Stamboek opname, paspoort inleveren?
Ik ga met Brass naar de keuring in Beekbergen. Daar ze alleen als veulen is gekeurd bij SBB moet ze volgens mij ook nog een stamboek opname ondergaan. Nu las ik ergens dat je dan je paspoort moet inleveren en later pas terug krijgt, waarschijnlijk is dan de voorpagina met veulenboek vervangen door stamboek oid.
Het paspoort die dag inleveren en later terug krijgen is voor mij echt geen optie want ik vertrek nog dezelfde avond met paard en al naar het buitenland. Reizen zonder papier vind ik een erg slecht plan en ga ik natuurlijk ook niet doen.
Iemand hier ervaring mee? Moet je echt je paspoort inleveren en krijg je die echt pas later terug?
Het paspoort die dag inleveren en later terug krijgen is voor mij echt geen optie want ik vertrek nog dezelfde avond met paard en al naar het buitenland. Reizen zonder papier vind ik een erg slecht plan en ga ik natuurlijk ook niet doen.
Iemand hier ervaring mee? Moet je echt je paspoort inleveren en krijg je die echt pas later terug?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Re: Stamboek opname, paspoort inleveren?
Ik graaf en graaf.... Ik geloof dat ik hem gelijk terug kreeg vorig jaar in Panningen. 
Maar nu ga ik twijfelen.
Kan je niet een belletje doen en het uitleggen ? (*Misschien dat later kan)

Maar nu ga ik twijfelen.
Kan je niet een belletje doen en het uitleggen ? (*Misschien dat later kan)

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
- Ilonka
Ja ik zou natuurlijk gewoon kunnen bellen maar dacht ik vraag het eerst even hier.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
je krijgt meteen terplaatse een vervang document. deze is net zo geldig als je paspoort.
Dat flutpapiertje wat je krijgt? Kan me voorstellen dat je daarmee niet mee naar het buitenland wil reizen. Misschien kun.je het paspoort later inleveren in overleg?
Ctje 

Meestal is het geen probleem als je je paspoort later inlevert. Zeker niet als je jou rede aanvoert.
Gewoon even tegen ze zeggen.
Gewoon even tegen ze zeggen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Ilonka
Ik neem wel even contact met ze op, dan hoor ik het wel.
Wil inderdaad wel mét paspoort op reis en niet met iets vervangends.
Wil inderdaad wel mét paspoort op reis en niet met iets vervangends.
- Ilonka
Telefoontje naar stamboek. In eerste instantie absoluut niet mogelijk om het paspoort later op te sturen. Idee was om langs te komen met Brass zodat de stamboek opname vast in Hoederloo kon plaats vinden. Meneer van Bon had niet door dat ik daar in totaal 1 1/2uur heen en ook 1 1/2 uur terug voor moet. (Ik woon half uur van de paarden, en dan een uur naar Hoenderloo.) Vond het geen probleem mits het dan op een vrijdag kon omdat ik dan vrij ben. Toen bleek dat ik niet om de hoek woon kon ik toch het paspoort later opsturen.
Dat gaan we dan maar doen, mag Brass nog op haar Veulenboek naar het buitenland :-)
Dat gaan we dan maar doen, mag Brass nog op haar Veulenboek naar het buitenland :-)
Fijn dat het toch kan. Soms moet je even doorvragen... (En anders had je het nog een keer apart kunnen doen misshcien, combineren met een leuke trainingsrit daar ofzo.)
En ach, Brass huppelt nog als een veulentje toch? En het is een paspoort, dat is het belangrijkste.
En ach, Brass huppelt nog als een veulentje toch? En het is een paspoort, dat is het belangrijkste.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Fijn dat het met een telefoontje dan zo lekker vlot gaat
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.