Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nancy imka

Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Bericht door nancy imka » vr 03 aug 2012, 07:37

Eergister geoefend met Emy voor het voorbrengen ging super. Ik kan natuurlijk alleen niet draven maar goed het opstellen is ook belangrijk te oefenen dus dat hebben we dan maar geoefend!

En Gister dan toch Elvis maar eens voor mn sulky gezet om te kijken of die buik tussen de bomen paste en jawel het past. Dus ben benieuwd wanneer hij zn eigen sulky heeft. T was wel heel leuk hij deed het ook heel braaf gelukkig! Leuk om je eigen beestjes alles helemaal zelf geleerd te hebben. En ze alles naar je eigen had te laten doen...
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Svenniepennie

Bericht door Svenniepennie » zo 05 aug 2012, 19:55

mag ik mee kletsen met mijn e-tje Enya
ze is super lief en heb haar zelf beleerd :D
nu bezig met de knopjes erop zetten

Afbeelding
Enya mijn nieuwe topper Anton x Yarra
Svenn ook mijn topper Lenngard x Nienja
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » zo 05 aug 2012, 20:53

Heey gezellig dat je mee komt kletsen!

Hier alles goed met Edgard!
Hij loopt nu echt heel erg lekker!
Links vind hij moeilijk maar de stelling en buiging komen steeds meer en beter!
Ook in de galop begint hij zichzelf inie mini stukjes te dragen!
de topper! *o/* *o/*

26 augustus een onderlingetje!
Hopelijk zonder ambulance dit keer!
Elvis

Bericht door Elvis » zo 05 aug 2012, 21:38

Welkom met Enya!

Leuk Joyce nieuwe poging wagen dus.

Zoals Nancy al schreef inderdaad Elvis voor de sulky gezet,eigenlijk om te passen en te meten zodat ik er zelf ook 1 aan kan schaffen maar dan is de verleiding er natuurlijk ook om er even mee weg te stappen...
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zo gaan we de weg op :D
Afbeelding

Ik ben zo trots,vandaag gedraaft in het land en hij luistert echt zo prefect,sprong even over een plas maar niks raars.Morgen de weg op.
Het tuig zat hier overigens nog niet goed op maat en de broek niet vast omdat ik eerst wilde weten of hij wel braaf was en alles anders zo weer los was..De kar hangt op Emy haar maat dus daar niet op letten ;)
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 06 aug 2012, 19:19

Evita komt vandaag weer naar huis van haar date. De laatste keer dit jaar. Zaterdag naar de keuring en dan denk ik dat we maar rustig aan gaan beginnen met inrijden enz.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 07 aug 2012, 18:32

Vandaag met Elvis naar buiten geweest voor de sulky, ging echt super goed. Heb mn angst aardig onder controle volgens mij vond Dees het nu nog spannender als ik hihi. Alleen even met een vrachtwagen had ik zoiets van ik ga er even naast. Maar hij deed echt helemaal niks super paardje! Stappen draven alles deed hij netjes. Alleen toen we terug kwamen zat Molly onze overbuurhond in de tuin en die vinden ze zo verschrikkelijk eng... Dus dat was wel even heel spannend want de hele tuin stond vol met spullen ze waren aan het springen op de trampoline en Molly stond te blaffen. Dus beide ernaast gegaan en snel de kar eraf (we moeten daar altijd aftuigen ivm dat we de draai niet kunnen maken over ons bruggetje. Dus het was wat lastig om hem daar braaf stil te laten staan. Maar verder echt genoten van ons eerste ritje +:)+
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » di 07 aug 2012, 20:05

Super meid
geniet jij maar van je paardje en kar

hier gaan we morgen ook een avontuur aangaan
we gaan een stuk van de weide hooien, :D
de helft van ons stuk (ongeveer 2500m²) heeft gras dat af moet, het mag niet langer meer wachten
en met het weer dat ze nu nog geven voor de rest van de week, kunnen we het morgenvroeg laten afrijden en dan eind deze week, begin volgende week binnen nemen.
Dan kunnen die stukjes weer bekomen en zullen we nog altijd genoeg gras hebben tot eind dit jaar.

verder heb ik deze week 2 keer rijles, ik kijk er naar uit
Gwenny

Bericht door Gwenny » di 07 aug 2012, 23:05

Wat gaaf!! Hooi van eigen land!! Een droom van iedere paardenhouder! Maak je foto's van het proces? Lijkt mij leuk om het te volgen.
Keandra

Bericht door Keandra » wo 08 aug 2012, 06:54

hehe wat ben jij enthousiast, meer dan mij :+ (en leslie wilt het totaal niet, dus die is zeker niet enthousiast)

ik ben toch thuis, ik zal in de namiddag foto's gaan trekken en dan elke dag er ook foto's van maken
Ik kan wel niet beloven dat ze elke dag online gezet worden, maar het zal dan 1 verslagje worden.
Gwenny

Bericht door Gwenny » wo 08 aug 2012, 08:11

Leuk!
Keandra

Bericht door Keandra » do 09 aug 2012, 07:51

heb even een opvolgtopic gemaakt in PP van ons hooi-avontuur
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 09 aug 2012, 11:11

Gwenny schreef:Een droom van iedere paardenhouder!
haha om te doen denk ik dat er ook nog genoeg zijn die het maar wat graag uitbesteden. Maar het is wel mooi gezicht (en ruikt ook heerlijk)! Als het dan ook nog rendabel te houden is dan is het wel ideaal, maar dat is vaak wel lastig (omdat paardenpercelen anders, kleiner, opgedeeld zijn dan de lange akkers/natuur) en de balen dan vaak ook nog handmatig binnengehaald moeten worden *en met het Nederlandse weer betekend dat meestal racen tegen de klok om ze op tijd onder dak te krijgen*.
Geluk is de vrucht van intens werk
Esther

Bericht door Esther » do 09 aug 2012, 15:41

Die droom kan inderdaad ook een nachtmerrie worden, wie hoorde ik laatst ook alweer, die zat ernaast met het weer en nu dus viezig hooi in de pakken.. Helaas..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 09 aug 2012, 15:46

Zenuwslopend zelf hooien, hier dit jaar 2x net geluk gehad en mooi hooi in de schuur.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » do 09 aug 2012, 18:27

Hier vandaag "marathon" gereden met Emy in het weiland hihi. Ik had pionnen neergezet zodat we lekker konden oefenen met sturen. Lekker stukjes stap en draf gedaan echt super braaf allemaal. Stilstaan ging ook erg goed. Geen stap verzet met in en uitspannen. Ze had een super brave dag dus was weer helemaal happy met mn Etje. Daarna heeft ze lekker wat bixjes gehad en is ze op het verste gras gezet dus Emy was ook happy!

Was eerst wel een beetje boos op de fjordsels. Ik kwam aan hadden ze weer het gaas rond de enigste boom weggehaald en de hele boom ontdaan van de schors. Dacht echt waarom nou... Nou staan er bij ons eigen stuk zo veel bomen rond het land waarom dan precies die van de gemeente -:(-
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » do 09 aug 2012, 19:13

Het hooi is vandaag 2 keer geschud geweest. Het ziet er heel goed uit, als nu Marcel (=de boer) het zondag zou kunnen inpakken dan komt het in orde denk ik.
Ik heb het vanmiddag gezien voor de eerste keer schudden en vanavond na 2e keer schudden. Het verschil was immens.
Het ruikt goed, zit weinig onkruid tussen en er ligt (in mijn ogen toch) veel hooi.
Ik blijf duimen dat het zondag of ten laatste maandag binnen kan.
Gwenny

Bericht door Gwenny » vr 10 aug 2012, 06:59

Ik ken wel een aantal boeren die hooien en het een uitdaging vinden om het zo mooi mogelijk van het land te krijgen. Zij staan rustig in het holst van de nacht op om met het hooi ana de slag te gaan. Afgelopen jaar was een rampenjaar, maar hij heeft toch ruim 2.000 balen superieure kwaliteit hooi van zijn land kunnen halen. Vervolgens wordt het opgeslagen op een perfect met hout afgetimmerde zolder.

Misschien kijk ik er wat romantisch tegenaan om zelf te willen hooien, maar te vaak komt het voor dat wanneer je iets koopt de kwaliteit zeer te wensen overlaat.
Esther

Bericht door Esther » vr 10 aug 2012, 07:31

Scheelt dat mijn pa veel boeren kent, hij weet precies van welk stuk hij balen koopt en hoe het erin komt. Wij hebben ook weer hele mooie balen liggen!! Afgelopen winter hadden wij ook wel hele mooie balen, vonden vooral dikkie en vreetzak hier in het land, hihi..
Denk trouwens dat alle boeren het een uitdaging vinden om het zo mooi mogelijk van het land te halen, dat wil iedereen toch.. Al zul je er altijd mindere tussen hebben zitten, bermkanten e.d.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 11 aug 2012, 09:08

Gister heeft Emy haar APK weer gehad voor een jaar. Ze heeft zich keurig gedragen. Helaas had ze een dikke bult tussen haar manen kapot staan schuren dus had haar even gedoucht voor verkoeling van alle jeukplekken door die %^$#^* vliegen. En daarna kwam de dokter voor hun jaarlijkse prikjes. Ze vond het een nare plek maar kwam zoals wij al verwachte idd gewoon door de vliegen kunnen we niks aan doen. Ja goed insprayen en wondzalf erop wat we dus al deden... Ze vond het leuk dat we er mee aan het mennen waren. We gebruikte de paardjes waar ze voor gemaakt zijn zei ze hihi. Grappig om te horen :)
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Svenniepennie

Bericht door Svenniepennie » za 11 aug 2012, 19:19

Enya vandaag weer gereden ;)
Ze was vandaag weer super Braaf en pakt het allemaal goed op.
Zijn der nu aan het bijvoeren want ze werd niet mager maar dat je haar ribben ging zien, doordat ze een veulen heeft en ook gereden wordt.

Maandag weer rijden :D
Enya mijn nieuwe topper Anton x Yarra
Svenn ook mijn topper Lenngard x Nienja
Gesloten