Wat gaan we beleven, de Ctjes worden alweer 7 in deel 14!
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Re: Wat gaan we beleven, de Ctjes worden alweer 7 in deel 14
Succes morgen Viv!
Stal vinden is lastig ja.
Ga maandag weer bij 1 kijken, klinkt allemaal heel erg leuk.
Of morgen,hangt van het weer af.
Maar ze hebben maar 1 stal te vergeven,en er komen er nog 3 kijken.
Dus ben benieuwd hoe dat zal aflopen.
Stal vinden is lastig ja.
Ga maandag weer bij 1 kijken, klinkt allemaal heel erg leuk.
Of morgen,hangt van het weer af.
Maar ze hebben maar 1 stal te vergeven,en er komen er nog 3 kijken.
Dus ben benieuwd hoe dat zal aflopen.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Dat is stom Janine.. Straks is het helemaal wat je zoekt, krijgt iemand anders het plekkie. Nou ja, afwachten maar.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Tsja zie dagboek, what more is there to say, oeps he did it again ......

Het hoge woord is er uit op stal, eind augustus zijn we weg!
Mijn stalgenootje had al wel vaker laten vallen dat ze graag de stal zou runnen, maar dat wilde de eigenaar niet. Ze is dus verder gaan zoeken naar mogelijkheden om haar eigen stal te runnen. Net voor ik op vakantie vertrok stuitte ze op een advertentie van een privedomein met 7 stallen en 2 ha weiland. Toen we onderweg waren smste ze dat ze nog aan het rondrijden was voor uitrijmogelijkheden, maar dat de stal een grote JA was.
Ik een heel week slecht van geslapen natuurlijk
en woensdag mee gaan kijken. Het is werkelijk een fantastisch stuk. Ruime stallen, veel weiland, een 20x60 bak die er zelf na al die weken regen nog goed bij lag en een sproeisysteem heeft. Naast de bak staat een werfkeet met een bar en een toilet, er is een poetsplaats met warm en koud water en elektriciteit (men, dat heb ik gemist!). We zitten zo'n 2 à 3,5 km van de Kalmthoutse heide (afhankelijk of je de (il)legale weg neemt hihi) dus echt wel TOP uitrijmogelijkheden!
Echt het enige nadeel is dat het voor mij toch wel een eind is. Het is 26 km. Een afstand waar ik voorheen niet eens aan gedacht had om te rijden (jullie kennen mijn 'ik wil naar m'n paard kunnen fietsen' uitspraken wel?
), maar het klikt zo goed met m'n stalgenootje en haar gezin, haar dochter rijdt super met Hay, we delen dezelfde visie over paarden houden en ik weet gewoon 200% zeker dat Hay er in de beste handen is. Dat is me zoveel waard dat de afstand me overbrugbaar lijkt. Brandstof is op kosten van de baas dus het is enkel mijn tijd die het kost. Op de huidige plek was geen optie en echt in de buurt was eigenlijk niks waar ik me goed bij voelde.
De huidige huurder (zoon vd eigenaar) is aan het bouwen en heeft daar plaats voor z'n 4 pony's. Die verhuizen begin oktober. Er staan ook 2 pensionpaarden die wellicht blijven en daar mogen onze paarden eind van de maand al bij in de wei. Ze hebben daar een zeer ruime schuilstal en kunnen daar dus dag en nacht blijven tot alles in orde is met de stallen. Heb er echt enorm veel zin in!
Mijn stalgenootje had al wel vaker laten vallen dat ze graag de stal zou runnen, maar dat wilde de eigenaar niet. Ze is dus verder gaan zoeken naar mogelijkheden om haar eigen stal te runnen. Net voor ik op vakantie vertrok stuitte ze op een advertentie van een privedomein met 7 stallen en 2 ha weiland. Toen we onderweg waren smste ze dat ze nog aan het rondrijden was voor uitrijmogelijkheden, maar dat de stal een grote JA was.
Ik een heel week slecht van geslapen natuurlijk

Echt het enige nadeel is dat het voor mij toch wel een eind is. Het is 26 km. Een afstand waar ik voorheen niet eens aan gedacht had om te rijden (jullie kennen mijn 'ik wil naar m'n paard kunnen fietsen' uitspraken wel?

De huidige huurder (zoon vd eigenaar) is aan het bouwen en heeft daar plaats voor z'n 4 pony's. Die verhuizen begin oktober. Er staan ook 2 pensionpaarden die wellicht blijven en daar mogen onze paarden eind van de maand al bij in de wei. Ze hebben daar een zeer ruime schuilstal en kunnen daar dus dag en nacht blijven tot alles in orde is met de stallen. Heb er echt enorm veel zin in!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Oh, ben jij trouwens gaan kijken naar die stal Janine? Hoe was dat?
Wat mijn dag trouwens nog goed maakte! Op de huidige stal hebben ze zo'n poepzuiger (http://www.equitrend.nl/images_products ... _foto1.jpg), die hing eerst achter de quad van stalgenootje, maar sinds vandaag achter zo'n heel oud en knorrig minitractortje. Ze waren er mee bezig toen ik Hay terugzette. Hij er meteen naartoe, heel geïnteresseerd. Toen de tractor in beweging kwam volgde Hay het op de voet haha. Echt een treintje tractor - cleaner - Hayco
grappig paard!
Wat mijn dag trouwens nog goed maakte! Op de huidige stal hebben ze zo'n poepzuiger (http://www.equitrend.nl/images_products ... _foto1.jpg), die hing eerst achter de quad van stalgenootje, maar sinds vandaag achter zo'n heel oud en knorrig minitractortje. Ze waren er mee bezig toen ik Hay terugzette. Hij er meteen naartoe, heel geïnteresseerd. Toen de tractor in beweging kwam volgde Hay het op de voet haha. Echt een treintje tractor - cleaner - Hayco

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- pjotr_nientje
- Contacteer:
@Ilona; ik dacht ook dat je uitgeloot werd ofzo.
Maar het is zo, wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Ik heb tot donderdag de tijd om te beslissen, vrijdag komt er nog iemand kijken.
Maar wel moeilijk hoor om dus eventueel bij je oude vertrouwde stekkie weg te gaan.
Ze hebben er alles wel goed voor mekaar.
Cindy zou een stal krijgen,waar ze via tralies contact heeft met een haffie.
De rest kan ze ook zien,maar verder niet snuffelen (bij haffie wel)
Mooie lichte stal,deur zit aan de buitenkant,dus soort van buitenstal.
Ze hebben er een zolder waar je je dekens kan laten uithangen en drogen,dit hebben ze
beneden ook voor de dekjes,zodat je niks nat hoeft weg te leggen in de kast.
Je hebt dus een ruime zadelkast tot je beschikking (2 zadelsteunen).....waar mijn zadel dus niet in past
Een binnenwasplaats met warm water,alleen in de winter gaat de slang eruit ivm bevriezing.
Maar dat is ook op de stal waar ik nu sta.
2 mooie ruime buitenbakken van 20x60, eentje voor dressuur en eentje voor het springen.
Beide met dreinage, tevens is er ook 1 paddock met dreinage.
De andere paddock niet,maar die willen ze nog iets groter maken ook dreinage erin en met bomen langs de kant voor beschutting.
Tevens hebben de bakken verlichting en er is ook muziek bij de bakken.
Je hebt dus een blokhutje waar je drinken kan pakken en in de winter zit er verwarming in.
Ze pachten 50 ha grond van staatsbosbeheer waar de paarden overdag opkomen.
's nachts staan ze op stal.
Het is een onderwaterloopgebied,dus 1x in de 20 jaar komt daar water in.
In de winter en met heel slecht weer komen ze dus in de paddocks.
Ze hebben er alles goed voor elkaar
Voordelen; cindy komt elke dag buiten op gras, swinters in paddock,maar dat komt ze nu ook.
Alleen zijn de paddocks op deze stal groter.
Nadeel; er zijn wel meer mensen op stal,dus meer mensen in de bak.
Nu rij ik bijna alle keren alleen,dus heb je lekker de ruimte.
Groot voordeel van de stal waar ik nu sta is dus de binnenbak en mooie uitrijmogelijkheden.
Je kan op die andere stal ook wel een rondje rijden op 'eigen' terrein.
Groot nadeel van de stal is dus de baggerbende....en dan bedoel ik echt bagger.
Ze staan op een klein stukje waarvan het gras nu alweer op is en dankzij de regen staan ze weer in de blub.
Ook de stallen mogen in de winter wel iets netter van mij.
Op die andere stal word 6 dgn de stal gedaan behalve op zondag dan alleen opstrooien.
Verder niks te klagen,cindy ziet er altijd super uit en in overleg kan alles.
Financieel gezien maakt het niks uit,op jaarbasis betaal ik hetzelfde.
wat zouden jullie doen?
ik heb dus tot donderdag om te beslissen.....maar vind het moeilijk om dus een vertrouwd plekje te verlaten.
Mss dat cindy nog naar de stal toe kan waar garfield ook stond,maar dat is nog niet zeker.
Dan had ik gelijk ja gezegd,maar dat komt omdat ik die mensen weer ken en weet hoe ze zijn ook met de paarden.
Ook daar geen binnenbak,maar cindy staat er wel 24/7 op de wei het gehele jaar.
Maar het is zo, wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Ik heb tot donderdag de tijd om te beslissen, vrijdag komt er nog iemand kijken.
Maar wel moeilijk hoor om dus eventueel bij je oude vertrouwde stekkie weg te gaan.
Ze hebben er alles wel goed voor mekaar.
Cindy zou een stal krijgen,waar ze via tralies contact heeft met een haffie.
De rest kan ze ook zien,maar verder niet snuffelen (bij haffie wel)
Mooie lichte stal,deur zit aan de buitenkant,dus soort van buitenstal.
Ze hebben er een zolder waar je je dekens kan laten uithangen en drogen,dit hebben ze
beneden ook voor de dekjes,zodat je niks nat hoeft weg te leggen in de kast.
Je hebt dus een ruime zadelkast tot je beschikking (2 zadelsteunen).....waar mijn zadel dus niet in past

Een binnenwasplaats met warm water,alleen in de winter gaat de slang eruit ivm bevriezing.
Maar dat is ook op de stal waar ik nu sta.
2 mooie ruime buitenbakken van 20x60, eentje voor dressuur en eentje voor het springen.
Beide met dreinage, tevens is er ook 1 paddock met dreinage.
De andere paddock niet,maar die willen ze nog iets groter maken ook dreinage erin en met bomen langs de kant voor beschutting.
Tevens hebben de bakken verlichting en er is ook muziek bij de bakken.
Je hebt dus een blokhutje waar je drinken kan pakken en in de winter zit er verwarming in.
Ze pachten 50 ha grond van staatsbosbeheer waar de paarden overdag opkomen.
's nachts staan ze op stal.
Het is een onderwaterloopgebied,dus 1x in de 20 jaar komt daar water in.
In de winter en met heel slecht weer komen ze dus in de paddocks.
Ze hebben er alles goed voor elkaar

Voordelen; cindy komt elke dag buiten op gras, swinters in paddock,maar dat komt ze nu ook.
Alleen zijn de paddocks op deze stal groter.
Nadeel; er zijn wel meer mensen op stal,dus meer mensen in de bak.
Nu rij ik bijna alle keren alleen,dus heb je lekker de ruimte.
Groot voordeel van de stal waar ik nu sta is dus de binnenbak en mooie uitrijmogelijkheden.
Je kan op die andere stal ook wel een rondje rijden op 'eigen' terrein.
Groot nadeel van de stal is dus de baggerbende....en dan bedoel ik echt bagger.
Ze staan op een klein stukje waarvan het gras nu alweer op is en dankzij de regen staan ze weer in de blub.
Ook de stallen mogen in de winter wel iets netter van mij.
Op die andere stal word 6 dgn de stal gedaan behalve op zondag dan alleen opstrooien.
Verder niks te klagen,cindy ziet er altijd super uit en in overleg kan alles.
Financieel gezien maakt het niks uit,op jaarbasis betaal ik hetzelfde.
wat zouden jullie doen?
ik heb dus tot donderdag om te beslissen.....maar vind het moeilijk om dus een vertrouwd plekje te verlaten.
Mss dat cindy nog naar de stal toe kan waar garfield ook stond,maar dat is nog niet zeker.
Dan had ik gelijk ja gezegd,maar dat komt omdat ik die mensen weer ken en weet hoe ze zijn ook met de paarden.
Ook daar geen binnenbak,maar cindy staat er wel 24/7 op de wei het gehele jaar.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Klinkt goed Jilly, die nieuwe stal van jullie.
Aan de afstand raak je wel gewend,ik weet niet beter
Aan de afstand raak je wel gewend,ik weet niet beter

Jil die afstand ben je zo aan gewend hoor, zeker als de stal het waard is en de aanrijroute lekker doorrijdt.
Lastig Nien, das echt een beslissing die jij alleen kunt maken. Is die stal wel dichterbij dan? Hij klinkt wel erg goed.
Lastig Nien, das echt een beslissing die jij alleen kunt maken. Is die stal wel dichterbij dan? Hij klinkt wel erg goed.
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Stal ligt zowat naast meppel.
Huidige stal naast Steenwijk, dus het scheelt bijna een kwartier.
Huidige stal naast Steenwijk, dus het scheelt bijna een kwartier.
@Cindy: Die stal bij Meppel klinkt als Hoeve Beukers...klopt dat? Ook mooie stek daar!
Geluk is de vrucht van intens werk
Ik vind overigens wel dat henk het dit jaar beter voor elkaar heeft dan vorig jaar. Ze staan nu op een klein stukkie zodat ie de rest van zn land kan sparen en ze dus later weer meer gras hebben. (ik verbaas me over het feit dat ze 2x daags 2 balen hooi krijgen met zn 5en) overigens is het land achterop wel droog, het is voornamelijk het voorste stuk wat vreselijk is. Ik heb een sluiproute gevonden naar het land omdat er voor de ingang een gat zit waar ik bijna compleet in verdween haha.
Beukers heb ik ook overna gedacht, maar totaal geen uitrijmogelijkheden, dat vind ik bij Henk echt het allergrootste pluspunt
Beukers heb ik ook overna gedacht, maar totaal geen uitrijmogelijkheden, dat vind ik bij Henk echt het allergrootste pluspunt
Ctje 

- pjotr_nientje
- Contacteer:
Cindy
Ja klopt, het is Beukers
enige uitrijmogelijkheid is een rondje om het terrein van staatsbosbeheer,je doet er dan zo'n 1uur en 15 min over.
Mieke; haha...ben dus niet de enige
welke sluiproute,
deze route is voor mij niet te doen, voel me bekken al na het ophalen en dan moet ik nog gaan rijden.
Houd mij ook ervan om heen te gaan op deze manier.

Ja klopt, het is Beukers

enige uitrijmogelijkheid is een rondje om het terrein van staatsbosbeheer,je doet er dan zo'n 1uur en 15 min over.
Mieke; haha...ben dus niet de enige

welke sluiproute,
deze route is voor mij niet te doen, voel me bekken al na het ophalen en dan moet ik nog gaan rijden.
Houd mij ook ervan om heen te gaan op deze manier.
Door het land waar overdag de paarden in staan (wel van te voren stroom er even afhalen) dan langs de watertank, ze gaan toch allemaal onder dat draadje door, die hoef je niet eens omhoog te houden bij Celin haha, maar daar zit in de hoek bij de waterbak ook nog een poortgreep, scheelt een heleboel blubber haha.. Maar Henk wil met alle liefde halen en brengen ben ik al achter gekomen 

Ctje 

@Janine, zoals je de andere stal beschrijft zou ik zeker verhuizen.
Maar dat komt denk ik vooral ook door het beeld wat ik heb van je huidige plek. Cindy ziet er nu goed uit, maar dat vind ik ook wel een beetje voor het eerst (misschien omdat ze vd winter ook op stal heeft gestaan, meer bijgevoerd?).
De weides zien er altijd slecht uit op de foto's die ik tot nu toe gezien heb (van jou, Lisa of Mieke) en dan vooral 's winters. De paarden vind ik ook niet altijd op en top.
Maar dat is een beeld wat ik gevormd heb door de foto's van jullie. Kan in het echt meevallen natuurlijk. En misschien is het nu allemaal wat beter geworden?
Uitrij mogelijkheden zouden voor mij erg belangrijk zijn. Als je tevreden bent met voornamelijk rijden in de bak dan is die andere stal nog steeds niet verkeerd.
Maar als je veel wilt buitenrijden en je kunt alleen leuk rijden om het gebied van SBB dan ben je ook wel zo uitgekeken.
Al met al, verhuizen lijkt mij sowieso niet verkeerd. Alleen of je nu deze optie moet nemen of het toch nog heel even de tijd moet geven voor iets met bijv meer uitrijdmogelijkheden?? Dat is ook net waar je prioriteiten liggen.
@Jilly, super dat je kunt verhuizen!
Afstand zou ik ook wel een dingetje vinden, maar je hebt dan wel de plek voor Hay die je voor ogen had en het scheelt enorm dat de afstand alleen tijd kost en geen extra geld (brandstof!).
Fijne stalbaas, mooie bak, goede wei en goede uitrijmogelijkheid. Klinkt prima!
Het is wel echt een voordeel dat je een leaseauto hebt. Anders zou je toch nog even nadenken over de afstand met de huidige brandstof prijzen denk ik
Maar dat komt denk ik vooral ook door het beeld wat ik heb van je huidige plek. Cindy ziet er nu goed uit, maar dat vind ik ook wel een beetje voor het eerst (misschien omdat ze vd winter ook op stal heeft gestaan, meer bijgevoerd?).
De weides zien er altijd slecht uit op de foto's die ik tot nu toe gezien heb (van jou, Lisa of Mieke) en dan vooral 's winters. De paarden vind ik ook niet altijd op en top.
Maar dat is een beeld wat ik gevormd heb door de foto's van jullie. Kan in het echt meevallen natuurlijk. En misschien is het nu allemaal wat beter geworden?
Uitrij mogelijkheden zouden voor mij erg belangrijk zijn. Als je tevreden bent met voornamelijk rijden in de bak dan is die andere stal nog steeds niet verkeerd.
Maar als je veel wilt buitenrijden en je kunt alleen leuk rijden om het gebied van SBB dan ben je ook wel zo uitgekeken.
Al met al, verhuizen lijkt mij sowieso niet verkeerd. Alleen of je nu deze optie moet nemen of het toch nog heel even de tijd moet geven voor iets met bijv meer uitrijdmogelijkheden?? Dat is ook net waar je prioriteiten liggen.
@Jilly, super dat je kunt verhuizen!
Afstand zou ik ook wel een dingetje vinden, maar je hebt dan wel de plek voor Hay die je voor ogen had en het scheelt enorm dat de afstand alleen tijd kost en geen extra geld (brandstof!).
Fijne stalbaas, mooie bak, goede wei en goede uitrijmogelijkheid. Klinkt prima!
Het is wel echt een voordeel dat je een leaseauto hebt. Anders zou je toch nog even nadenken over de afstand met de huidige brandstof prijzen denk ik

Castor

De paarden zien er allemaal top uit hoor Ilona, het land is alleen wat prut, qua voer komen ze echt niks te kort (eerder teveel haha) Ik zie ook stallen met veel gras en uitloop die paarden hebben staan met téveel overgewicht, wat dat betreft sta ik liever hier. Maar ik snap de keuze van Janine zeker, ik vind Henk echt een top stalbaas, zo zijn ze er niet veel meer hoor..
Ctje 

- pjotr_nientje
- Contacteer:
Cindy heeft er altijd wel goed uitgezien (op vorig jaar even na dan)
Ze komen idd niks tekort hier en wat Mieke al zegt, het is een topstalbaas
Zo kom je ze idd niet veel meer tegen,alles kan in overleg en dat vind ik echt top.
Enige nadeel is idd het land wat gewoon prut is als het even heeft geregend.
En met bi door die zware modder is gewoon geen pretje
Het liefst wil ik ook gewoon blijven,maar om bovenstaande regel twijfel ik de laatste tijd best veel over verhuizen of niet.
Mieke; ik ga volgende keer die route eens proberen
Ze komen idd niks tekort hier en wat Mieke al zegt, het is een topstalbaas

Zo kom je ze idd niet veel meer tegen,alles kan in overleg en dat vind ik echt top.
Enige nadeel is idd het land wat gewoon prut is als het even heeft geregend.
En met bi door die zware modder is gewoon geen pretje

Het liefst wil ik ook gewoon blijven,maar om bovenstaande regel twijfel ik de laatste tijd best veel over verhuizen of niet.
Mieke; ik ga volgende keer die route eens proberen

Dan is het waarschijnlijk gewoon het beeld wat ik ervan heb gekregen door foto s 
Beetje kale weides zijn zeker niet zo slecht voor de geeltjes. Maar 's winters hele dagen door tot de knieen in de blub zou het voor mij echt niet zijn.

Beetje kale weides zijn zeker niet zo slecht voor de geeltjes. Maar 's winters hele dagen door tot de knieen in de blub zou het voor mij echt niet zijn.
Castor

- pjotr_nientje
- Contacteer:
In de winter staan ze nu op stal,dus dat is dan voor mij geen probleem meer
Tis ook alleen in de zomer als het heeft geregend en ik ben geweest dat ik weer twijfel

Tis ook alleen in de zomer als het heeft geregend en ik ben geweest dat ik weer twijfel

Die winter op stal was/is denk ik een goede keuze. Lastig he zoiets!
Castor

Ja dat is zeker een goede keuze van hem geweest, zo kan hij zn land ook een beetje sparen. Het is een lastige keuze idd janine, ik heb er vorig jaar ook overna gedacht maar ben nu wel blij dat ik ben gebleven. (je kant altijd weer terugkomen he?
)

Ctje