Aangezien wij door ons gezinnetje en het ouder worden van mijn paard eigenlijk helemaal niks meer doen met het stamboek, wilde ik het dus opzeggen per eind2012. Ik ga geen keuringen meer af en de boekjes geloof ik wel, kortom ik vind het welletjes na 13 jaar lid geweest te zijn.
Echter, ik kan mijn lidmaatschap niet beeindigen omdat Yuur nog op mijn naam staat.

Dit schijnt te maken te hebben met registratiekosten die het stamboek per maand af moet dragen.
Maar, ik pieker er niet over om mijn papieren op te sturen en mezelf er als eigenaar af te laten halen, terwijl ik gewoon eigenaar ben van hem. Daarnaast heb ik destijds kosten betaald voor overschrijving, dus wat maakt dat ik niet gewoon eigenaar kan blijven?
Ik heb er een mail achteraan gestuurd, en het antwoord is dus dat als ik me uitschrijf als lid ook de registratie van mij als eigenaar vervalt. Dus naar mijn idee wordt je min of meer 'verplicht' om lid te blijven.
Wie weet hier meer van, want echt duidelijk is het met nog niet, vind het een raar verhaal eigenlijk.
Flash en Sharon staan beiden ingeschreven via het KWPN, daar staan ze gewoon op mijn naam en daar ben ik ook geen lid.