Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
nancy imka

Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Bericht door nancy imka » di 26 jun 2012, 08:22

Misschien is hij erg onzeker door de val geworden. Waardoor hij voorzichtig loopt en gaat struikelen?

Jammer dat zo'n jong paardje dan al allemaal van die problemen heeft zeg, Imka heeft het ook benauwd met warm vochtig weer maar die is 24 jaar Eran heeft nog een leven voor zich...

Gister met Emy een klein stukje buiten gereden, brave pony. Denk 25meter gedraafd omdat ik wilde weten of dat ging met mn schoenen aan. Ik rij nog steeds met mn spalk aan maar die was nogal nat door de regen van zondag en ik moest en zou rijden ;) Daarna alleen nog maar gestapt ben misschien 10 min van huis geweest maar voor mijn idee toch weer wat gedaan.

Geloof dat Elvis is zn uitprobeer fase gekomen is, en ben blij dat je het nu zelf weer kunt op lossen hahaha. Kijk met Marjan geloof ik het wel, maar met Kelly is het toch anders die is niet mans genoeg om dat eruit te rijden en ik ga er niet op op dat bokkepaardje haha. Daar ben ik te scheiterig voor ;)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » di 26 jun 2012, 14:50

Gwenny schreef:Hi Joyce,

Het klinkt toch wel of hij pijn heeft. Heb je hem laten checken door een osteopaat of chiropractor om te kijken hoe het met zijn rug is?

Met Eran gaat het zo-zo. Hij heeft een vriendje, maar een uurtje spelen kost hem eigenlijk teveel energie. Daarom werk ik bijna niet met hem. Ik vind sociaal contact belangrijker op dit moment.
Hij heeft nog vrij regelmatig last van zijn buik en is vooral als het wat warmer en benauwd is kortademig en piept en pompt dan.
Hij is opzich heel vrolijk, maar ik weet niet wat er vanbinnen allemaal bij hem gebeurt.
Het blijft spannend, maar hij wil door, dus ik ook.

Heey Nee ik heb hem nog niet echt gecontroleerd. Maar dat ga ik zeker doen. Heb nu een hele goede gevonden en die ga ik bellen voor een afspraak..

Fijn dat het (iets) beter lijkt te gaan met Eran.
En zolang hij wil vechten, moet jij dat ook blijven doen!
Elvis

Bericht door Elvis » di 26 jun 2012, 15:46

Elvis goes western..

Afbeelding

En nog een paar zomaar...
Afbeelding

Hij hinnikte naar Emy..
Afbeelding
Afbeelding

En Nancy met Emy..
Afbeelding

:wave:
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » wo 27 jun 2012, 10:40

Saat hem goed de Westernlook!!
Knappe vent!! Wat heeft hij een mooie blonde kuif en gelukkig niet helemaal de breedte van mama's manen, hihi..

En Nancy op Emy, jij was nog wel bang dat ze te klein was, maar staat prima!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Elvis

Bericht door Elvis » do 28 jun 2012, 15:40

Nou Esther ik denk dat hij toch een slag mee gekregen heeft wat betreft de manen van Jeskim,jeetje wat is het ontploft nu :D Telkens zeg ik weer,ik knip het niet meer maar zo'n boog staat toch netter.

Vind het zelf ook erg leuk staan ze western outfit..Maar af en toe is zonder neusriem nog niet erg makkelijk...Hij reageert ook goed op me stem dus dat scheeld dan wel...

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » do 28 jun 2012, 17:51

ik vind de wester-set hem wel leuk staan

en kwa coupe ontploft, Jalenka heet nu volledig hangende manen, nu toont ze geheel anders.
Ze is precies iets gemoedelijker, moesten nu haar manen in een boog staan ze zou een dikke nek dan opzetten O:)
Vind Jalenka er wel mee staan, haar hangende manen, ze heft een dubbele kam en een super lange voorpluk. Nog zo goed tegen de vliegen ~~}>

Morgen komt de tandarts, hoop dat hij geen tanden moet trekken, anders valt de les nu zondag in het water.
fingers crossed
Esther

Bericht door Esther » do 28 jun 2012, 18:05

Elvis schreef:Nou Esther ik denk dat hij toch een slag mee gekregen heeft wat betreft de manen van Jeskim,jeetje wat is het ontploft nu :D Telkens zeg ik weer,ik knip het niet meer maar zo'n boog staat toch netter.
Hihi, nee joh, Jeskim heeft het witte aan beide kanten nog wel twee keer zo dik!
Maar ik vind het nu best netjes hoor!!
Dit jaar naar de keuring?? Of gaan jullie niet met de paarden?
Mag dat trouwens met Emy, als hulpboeker denk ik?
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 29 jun 2012, 07:58

Esther schreef:
Elvis schreef:Nou Esther ik denk dat hij toch een slag mee gekregen heeft wat betreft de manen van Jeskim,jeetje wat is het ontploft nu :D Telkens zeg ik weer,ik knip het niet meer maar zo'n boog staat toch netter.
Hihi, nee joh, Jeskim heeft het witte aan beide kanten nog wel twee keer zo dik!
Maar ik vind het nu best netjes hoor!!
Dit jaar naar de keuring?? Of gaan jullie niet met de paarden?
Mag dat trouwens met Emy, als hulpboeker denk ik?
Emy kan gewoon naar de keuring en kan alles halen wat een andere fjord ook kan halen ze kan alleen geen goedgekeurde dekhengst voortbrengen. Maar als ik ze om me heen hoor zijn er heel veel die dat niet kunnen := Je moet er een met een goudenrandje hebben wil die er door heen komen dus daar maak ik me maar niet druk om hihi. En voor mij is Emy niet anders als Imka met een vol papier hoor ;) Maar ik denk niet dat we naar de keuring komen tenminste dan praat ik nu even voor me zelf of Dees moet andere plannen hebben...? Opzich is het wel leuk maar het levert eigenlijk zo veel problemen op.
Dan moeten we een auto met trailer regelen trailer is geen probleem maar de trekkende auto wel. Imka moet alleen achter blijven die word helemaal gek alleen. Ik kan niet rennen dus haar ook niet voorbrengen of opjagen en kan Dees dan dus ook niet helpen met Elvis.

Heb wel weer zin om met Emy te mennen ff vragen of Dees plannen heeft vandaag :D Gister mn kind met tea tree shampoo gewassen. Hopelijk weert het de vliegen een beetje in combinatie met daasexvliegenspray pff wat een wandelende stinkbom. Als ik een vlieg zou zijn had ik er echt niet op gaan zitten :=
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » vr 29 jun 2012, 11:28

de tandarts heeft deze ochtend afgebeld, wegens ziekte
direct een andere afspraak gekregen voor 18 juli
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » vr 29 jun 2012, 20:34

Erg gaaf die western outfit!

Morgen gaan edgard en ik op ruiterkamp!
Net alles klaar gemaakt en klaargezet!
Elvis

Bericht door Elvis » zo 01 jul 2012, 11:49

Leuk op kamp met Edgard!!

Jalenka naar de tandarts..Die van ons gaan gelijk met de jaarlijkse enting denk...

Opzich staan Emy en Elvis er best goed voor inderdaad om naar de keuring te gaan maar net wat nanc als schreef,een auto en imka is een beetje lastig...
Maar wie weet,we zijn nogal wispelturig haha..
Heb ze manen vrijdag gewassen en geknipt staan er weer net even wat beter bij zo...
Gister even in het land geoefend met tuig op en erachter lopen en hangen ging prima..Hij luisterde perfect naar stem en hulpen,dus nu opzoek naar een kar :))

Afbeelding
Keandra

Bericht door Keandra » zo 01 jul 2012, 13:54

vanmorgen weer les gehad met Jalenka
Ik heb deze keer Leslie even laten opzadelen, dit omdat ik dacht dat hij het mss beter kon.
(ik heb tot een paar weken geleden problemen gehad en moest weten aan wat het lag. Het zadel schoof telkens naar rechts. Ik dacht dat het lag aan het aansingelen en zo en ook de plaats van het zadel. Ook dacht ik dat ik volledig scheef zat naar rechts en zo men zadel naar 1 kant trok)
Vandaag bleef men zadel super liggen, ook met alle bochtenwerk en stoppen en aandraven en bochten hierin. Ikzelf vond dat ik ook beter zat, naar mijn gevoel ergens scheef maar nu moet ik mijn gevoel even omscholen, want heb die instructrice erop laten letten en die zei dat ik heel goed recht zat. Dat ze daar totaal geen opmerkingen op kon maken (vind ik al heel wat).

Jalenka stond in het begin even kittig, maar dat bleek achteraf door mij te komen wegens stress van 'zou ze verschieten?' _-:(
Die instructrice heeft me aan het werk gezet (leren Jalenka op de binnenhoefslag lopen, super oefening voor een jong paard trouwens) en na 5 minuten was ik bij de les.
verder ging het super. Ook geoefend op degelijk halt houden.
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » za 07 jul 2012, 17:05

Jongens, ik lees op bokt dat er een E'tje is overleden!
Namelijk Emy... zeer onverwachts
Keandra

Bericht door Keandra » za 07 jul 2012, 17:55

wat?
waar staat dat?
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 07 jul 2012, 19:03

Het is niet mijn Emy... Die leeft gewoon nog, tenminste vanmiddag wel ;)
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » za 07 jul 2012, 20:30

ah, een pak van mijn hart
dacht al even dat het jouw emy was
gelukkig maar

morgen les, zal nog moeten afwachten of de piste te rijden zal zijn
als het zo blijft regenen zal het heel onverantwoord worden om erin te rijden
nancy imka

Bericht door nancy imka » za 07 jul 2012, 20:33

Hier is het nog helemaal droog hoor... En nee het is gelukkig niet mijn Emy! Maar waar staat dat dan dat er een Etje overleden is?

Vandaag weer lekker gereden tenminste mn vriendin. Ik zat op Imka die ik echt letterlijk uit frustratie een paar draaien om dr oren gegeven heb. Kon wel huilen wat een vervelend paard vandaag weer zeg. Vorige keer ging het wel redelijk goed maar vandaag had ze weer echt een rotdag qua rijden. En dan kan ik zo trots zijn op onze Etjes die doen het toch allemaal maar braaf op enkele uitspattingen na. Maar ik moet gewoon mn Itje achter een Etje dr kont houden anders is ze niet te stoppen:(
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » za 07 jul 2012, 21:31

Ik kopieer vanuit het topic ´ de sportfjorden van bokt?!

lovebengel Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 17:58

Meiden. Ik heb hellaas zeer slecht nieuws..
Ik hoor niet meer in dit toptic thuis. Emy is vanmorgen overleden..
Gisteren heb ik haar nog gereden ze was zo braaf en het ging zo super,
daarna nog even buiten uit gestapt en toen begon het, ik heb emy zoals altijd naar het rijden
haar brokken gegeven, ze is te snel gaan eten en daardoor zijn de brokken in haar slokdarm opgezet.
Emy had haar slokdarm verstopt, ik heb zo snel mogelijk de dierenarts gebeld en we hebben daar slokdarm leeg gepompt. Het ging helemaal niet goed.. vaak in de luchtpijp gekomen in plaats van in de slokdarm en het ging allemaal niet zoals we wouden.. Uit eindelijk was het gelukt maar emy was helemaal gesloopt haar hartslag ging zo te keer maar de dierenarts zei dat het goed kwam en dat ze er weer boven op kwam, morgen zou die weer komen om te kijken of er een longontstekking bij komt.
We waren vannacht 2 x bij haar wezen kijken en ze stond er nog net zo bij maar toen we vanmorgen bij haar kwamen lag ze dood is haar stal.. zelf de dierenarts snap niet wat er gebeurd is en waar ze aan overleden is...
Gwenny

Bericht door Gwenny » zo 08 jul 2012, 11:16

Wauw wat heftig!

Met Eran blijft het ook spannend, ik hoop niet dat hij de volgende uit de E generatie wordt.

Hij heeft nu zonder duidelijke oorzaak dikke benen en is weer flink benauwd.
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » zo 08 jul 2012, 20:31

Gwenny schreef:Wauw wat heftig!

Met Eran blijft het ook spannend, ik hoop niet dat hij de volgende uit de E generatie wordt.

Hij heeft nu zonder duidelijke oorzaak dikke benen en is weer flink benauwd.

Jeetje Gwenny,
wat een pech... Arme Eran...
duim, duim.....
Gesloten