Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!
Re: Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!
Ja gelukkig wel Anita! We hebben dan een minder voorjaar gehad, maar daardoor ook minder vliegen, wat nu voor Castor zijn wond wel goed uit kwam.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Hoe lang rijd je er over om naar de huidige stal te gaan Janine? Ook te lang om het comfortabel te houden zeker?
Ik had vanmorgen weer dienst. We hadden de wei open gelaten vannacht (die is een stuk droger dan de paddock momenteel). Ze stonden allemaal te eten, alleen mijn moppie lag zoet te slapen
Hij was echt niet van plan om op te staan en de wei te verlaten haha. Toen de rest uit de wei was en langs de gang weer naar voor gesjeesd (om hooi te eten, 't is niet dat ze net uren gras hebben staan bunkeren natuurlijk
) besloot hij toch maar om op te staan, uitgebreid rekken en strekken, nog een beetje dwaas staan staren en dan toch mee sjokken. Heel handig als je weinig tijd hebt haha
Ik had vanmorgen weer dienst. We hadden de wei open gelaten vannacht (die is een stuk droger dan de paddock momenteel). Ze stonden allemaal te eten, alleen mijn moppie lag zoet te slapen

Hij was echt niet van plan om op te staan en de wei te verlaten haha. Toen de rest uit de wei was en langs de gang weer naar voor gesjeesd (om hooi te eten, 't is niet dat ze net uren gras hebben staan bunkeren natuurlijk

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Hay lekker relaxt dus
Ik rij er nu 3 kwartier op,maar heb dan wel oppas voor emy daar.
Schoonmoeder ziet haar kleinkind graag komen
Is dan wel ietsjes om,maar we maken er gelijk een bezoekje van.

Ik rij er nu 3 kwartier op,maar heb dan wel oppas voor emy daar.
Schoonmoeder ziet haar kleinkind graag komen

Is dan wel ietsjes om,maar we maken er gelijk een bezoekje van.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Ja, die is echt zo op zijn gemak daar! Juf zei het ook meteen. Onze vorige stal was heel druk (hondenpension) en daar sloot hij zich vaak af van alles en iedereen. Nu is hij fijner in het werk en omgang. Echt leuk dat anderen het ook merken 
3 kwartier is wel een eind natuurlijk, maar als je voor een andere ietwat leuke stal ook een half uur moet rijden kan je gaan twijfelen of het de moeite is natuurlijk... Ik zou het zelf te ver vinden, maar dat vind ik van dat half uur ook al. Dan maar liever een stal waar paardlief goed staat.
En een oppas is ook wel fijn en handig natuurlijk!

3 kwartier is wel een eind natuurlijk, maar als je voor een andere ietwat leuke stal ook een half uur moet rijden kan je gaan twijfelen of het de moeite is natuurlijk... Ik zou het zelf te ver vinden, maar dat vind ik van dat half uur ook al. Dan maar liever een stal waar paardlief goed staat.
En een oppas is ook wel fijn en handig natuurlijk!
- pjotr_nientje
- Contacteer:
maar een half uur zit je hier zo aan in de polder hoor 
Ach...ben niet anders gewend eigenlijk,maar voor nu zou het leuk zijn.
Maar zoals het er nu naar uitziet blijft cindy eerst staan waar ze staat.
Of ik moet ergens nog tegenaan lopen.....
Ik vind weidegang wel belangrijk voor haar,en zie haar echt niet 21 uur per dag in een stalletje staan
Maar weidegang is hier best teveel gevraagd krijg ik het idee

Ach...ben niet anders gewend eigenlijk,maar voor nu zou het leuk zijn.
Maar zoals het er nu naar uitziet blijft cindy eerst staan waar ze staat.
Of ik moet ergens nog tegenaan lopen.....
Ik vind weidegang wel belangrijk voor haar,en zie haar echt niet 21 uur per dag in een stalletje staan

Maar weidegang is hier best teveel gevraagd krijg ik het idee

Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
Wie weet waar je nog eens tegenaan loopt Janine. Gelukkig staat ze voorlopig nog goed, al zou vlakbij huis ook wel zo fijn zijn.
Ogen en oren open houden
@Jilly, ook al heb je dan eigenlijk haast, toch is het genieten die rust die de paarden (Hay in dit geval) dan uit kunnen stralen. Ik ben dan zelf zo alle besef van tijd vergeten als ik niet oppas
Ogen en oren open houden

@Jilly, ook al heb je dan eigenlijk haast, toch is het genieten die rust die de paarden (Hay in dit geval) dan uit kunnen stralen. Ik ben dan zelf zo alle besef van tijd vergeten als ik niet oppas

Castor

Jaah, heerlijk! Maar het is idd gevaarlijk... 's Morgens op stal heb ik altijd gezellig gevonden, maar principieel doe ik het alleen als het moet. Ik betaal volpension, dan ga ik geen werkjes doen waarvoor ik betaal duh 

Dat is je goed recht!
Op stal waar Castor vorig jaar een maandje stond (bootcamp karrepoownie) helpt het grootste deel van de pensiongasten met mesten en voeren op zaterdag en zondag en paarden binnen en buiten zetten (ook doordeweek)... En dat is echt geen goedkope stal!
Heb toen ook aan een van die dames gevraagd of ze korting kregen voor hun hulp, maar dat was niet zo
Nou, dan zou ik me toch niet geroepen voelen om elke zaterdagochtend weg te gooien om daar voor veel geld uit te gaan staan mesten hoor!
Op den duur gaan ze ook nog op je rekenen en kun je niet meer terug
Op stal waar Castor vorig jaar een maandje stond (bootcamp karrepoownie) helpt het grootste deel van de pensiongasten met mesten en voeren op zaterdag en zondag en paarden binnen en buiten zetten (ook doordeweek)... En dat is echt geen goedkope stal!
Heb toen ook aan een van die dames gevraagd of ze korting kregen voor hun hulp, maar dat was niet zo

Nou, dan zou ik me toch niet geroepen voelen om elke zaterdagochtend weg te gooien om daar voor veel geld uit te gaan staan mesten hoor!
Op den duur gaan ze ook nog op je rekenen en kun je niet meer terug

Castor

Die zijn goed gek ja!
OP goed geluk een ander zadel gekocht voor Corner,,mijn thorowgood begint behoorlijk te slijten nl,
en past totaal niet echt meer.
Onderweg in een Neptunus knight rider met verstelbare boom.
Hoop dat het past,anders word het weer een enkeltje Marktplaats.
Ach verkoopt best wel snel .
en past totaal niet echt meer.
Onderweg in een Neptunus knight rider met verstelbare boom.
Hoop dat het past,anders word het weer een enkeltje Marktplaats.
Ach verkoopt best wel snel .
Vandaag gewandelt met Corner en hondje Tygo,
Het waait me te hard om rustig te kunnen rijden buiten.
Het leverde ook nog wat op,nl we kwamen een andere wandelaarster tegen,met hondjes,
en ze wachtte op mij.
Blijkt dat ze vlakbij mij staat met haar fjord genaamd Yvon met dezelfde vader als Corner
Reinar dus.
Yvon is 10 jaar.
Kent iemand deze ?
afgesproken zo af en toe samen te rijden door het bos.
Het waait me te hard om rustig te kunnen rijden buiten.
Het leverde ook nog wat op,nl we kwamen een andere wandelaarster tegen,met hondjes,
en ze wachtte op mij.
Blijkt dat ze vlakbij mij staat met haar fjord genaamd Yvon met dezelfde vader als Corner
Reinar dus.
Yvon is 10 jaar.
Kent iemand deze ?
afgesproken zo af en toe samen te rijden door het bos.
@Inge: Wat leuk! We zijn Yvon heel lang 'kwijt' geweest, als in uit beeld...dat is een Reinarruin uit 'onze' Pauliena, dus halfbroer van o.a. Binkie, Wolly, Gerdie en Hilde hier. En volle broer van Daphne Tenten haar Arwen/Aliena. Hoe gaat het met hem? Wel heel benieuwd! Heb nog wel oude foto's van hem...zal ze eens uploaden!
Geluk is de vrucht van intens werk
Iris heeft Yvon nu sinds 2008.
Ze heeft zich ook aangemeld hier,en zal je zodra ze in kan loggen ,aanspreken.
Yvon is een leuk paard hoor, zelfde voorpluk als Corner(weinig dus)
veel van het zelfde karakter.
kan leuk worden.
Haar paard neemt liever een kortere weg dan dat zei dan wil
goh volgens mij denkt Corner er net zo over.
waarom rechtsaf als linksaf de weg naar huis is
Ze heeft zich ook aangemeld hier,en zal je zodra ze in kan loggen ,aanspreken.
Yvon is een leuk paard hoor, zelfde voorpluk als Corner(weinig dus)
veel van het zelfde karakter.
kan leuk worden.
Haar paard neemt liever een kortere weg dan dat zei dan wil

goh volgens mij denkt Corner er net zo over.
waarom rechtsaf als linksaf de weg naar huis is

Ben benieuwd! Hier nog wat Yvon toen hij nog hier was:

En bij degene die hem toen gekocht heeft, maar dat is niet Iris, toch?

En bij degene die hem toen gekocht heeft, maar dat is niet Iris, toch?

Geluk is de vrucht van intens werk
- pjotr_nientje
- Contacteer:
*zucht*
zie je weer eens een leuke stal,
tussen nunspeet en hulshorst.
Klinkt goed en op de foto's zag het er goed uit.
maar die kilometers weer he
Ook in hierden een stal gezien....
hele jaar door buiten! 's winters in een uitloopstal.
echt perfect dus.
mss van de week maar eens even een rondje rijden om te kijken hoe ver het nu precies is.
Prijs is zelfs ook nog aardig betaalbaar
zie je weer eens een leuke stal,
tussen nunspeet en hulshorst.
Klinkt goed en op de foto's zag het er goed uit.
maar die kilometers weer he

Ook in hierden een stal gezien....
hele jaar door buiten! 's winters in een uitloopstal.
echt perfect dus.
mss van de week maar eens even een rondje rijden om te kijken hoe ver het nu precies is.
Prijs is zelfs ook nog aardig betaalbaar

Duimen voor Janine dus!
Ik had vandaag vroeg gedaan met werken dus lekker de tijd gehad voor Hay. Hij was een spiegel van het weer (onstuimig
) dus de eerste tijd was het even moeilijk om de rem te vinden. Op ieder remsignaal reageerde hij zo heftig dat hij 180° omdraaide en verder spurte, een klein signaal om te gaan draven werd keer op keer een stap-galop overgang. Zo ken ik 'm niet haha
Maar eenmaal het zotte er af werkte hij super goed mee.
Als Ines hem dit weekend een mooie coupe kan geven ga ik weer verliefd worden op de poownie (daar issie nu echt te lelijk voor hoor haha)
Ik had vandaag vroeg gedaan met werken dus lekker de tijd gehad voor Hay. Hij was een spiegel van het weer (onstuimig

Maar eenmaal het zotte er af werkte hij super goed mee.
Als Ines hem dit weekend een mooie coupe kan geven ga ik weer verliefd worden op de poownie (daar issie nu echt te lelijk voor hoor haha)
Bella,nee dat is niet Iris.Iris is blond.
Pjotr , vanaf Biddinghuizen is hulshorst/nunspeet ongv als je het verkeer mee hebt,
20 min.
Pjotr , vanaf Biddinghuizen is hulshorst/nunspeet ongv als je het verkeer mee hebt,
20 min.
Even een ego postje, zal alles nog doornemen, want heb nu eindelijk terug tijd!!
Vandaag gaan we naar zee! lekker crossen, mooi weertje, heb er zo'n zin in!
Alle stress en frustratie loslaten met de wind door men haar, een paard dat geniet....
Wat heb ik het gemist.
Straks dus, ga ik ontzettend genieten.
En Janine, ik hoop voor je dat je iets vind, zit momenteel ook in hetzelfde schuitje, niet erg leuk.
Vandaag gaan we naar zee! lekker crossen, mooi weertje, heb er zo'n zin in!
Alle stress en frustratie loslaten met de wind door men haar, een paard dat geniet....
Wat heb ik het gemist.
Straks dus, ga ik ontzettend genieten.
En Janine, ik hoop voor je dat je iets vind, zit momenteel ook in hetzelfde schuitje, niet erg leuk.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Ik heb gereden! Ik hwb gereden!! 
Vanmiddag klein staprondje (eeeh en stukje draf omdat Castor dat perse wilde...
) gedaan met Castor!! Heerlijk!
Denk 6 of 7 maanden niet gereden. Was echt lekker. Was maar een kwartiertje, maar toch prima!
De wond is nog niet geheel dicht (gaat wel echt een stuk beter weer), maar ik MOEST het gewoon even proberen.
Eerste stukje leek Castor niet helemaal regelmatig te lopen, maar na zijn drafje stapte hij daarna een stuk beter. Ook wat stijf vermoed ik.
Ik ga nu niet opeens weer volaan rijden hoor, eerst die wond nog beter dicht. Maar dit ritje was wel even genieten!
Die wond komt uiteindelijk wel goed. Nu vooral hopen dat die kogelblessure niet steeds op blijft spelen zodra ik weer wat meer ga rijden... Daar ben ik wel wat bang voor... Maar ik moet ook niet te ver vooruit denken!!

Vanmiddag klein staprondje (eeeh en stukje draf omdat Castor dat perse wilde...

Denk 6 of 7 maanden niet gereden. Was echt lekker. Was maar een kwartiertje, maar toch prima!
De wond is nog niet geheel dicht (gaat wel echt een stuk beter weer), maar ik MOEST het gewoon even proberen.
Eerste stukje leek Castor niet helemaal regelmatig te lopen, maar na zijn drafje stapte hij daarna een stuk beter. Ook wat stijf vermoed ik.
Ik ga nu niet opeens weer volaan rijden hoor, eerst die wond nog beter dicht. Maar dit ritje was wel even genieten!
Die wond komt uiteindelijk wel goed. Nu vooral hopen dat die kogelblessure niet steeds op blijft spelen zodra ik weer wat meer ga rijden... Daar ben ik wel wat bang voor... Maar ik moet ook niet te ver vooruit denken!!
Castor

- pjotr_nientje
- Contacteer:
Heerlijk gevoel geeft dat he
Kun je nagaan hoe ik me voelde toen ik er na een jaar weer op ging

Kun je nagaan hoe ik me voelde toen ik er na een jaar weer op ging