Simpel, omdat ik dat zelf gezien heb destijds en daar een notitie van gemaakt heb.Marcha schreef:Anita vraagje hoe weet je dat ze op mp heeft gestaan, ik heb alleen een fokker gezien in het paspoort..maar goed heb het ook even snel gezien. Zou wel eens willen weten of ik diegene kan opspeuren...
Zoektocht naar lieve fjord voorbij???
Re: Zoektocht naar lieve fjord voorbij???
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Zou mooi zijn als het klikt tussen jullie en wat je schreef over bomproof en het niet blijken te zijn, ik denk heel eerlijk dat geen enkel paard volledig en bij iedereen bomproof is.
Er bestaan ook geen tompoucen waar je niet dik van wordt en daarmee wil ik je toch wel meegeven dat onderhoud van de band aan je paard dmv lessen van belang is
.
Mijn eigen fjord is bij mij onder het zadel stikbraaf, is aan de hand met gehandicapten fantastisch maar als je niet handig en vlot kunt rijden, dus een paard bij elkaar rijden etc etc eindig je in levensgevaarlijke situaties. Dat is geen blaam aan het paard maar noodzaak van de ruiter om vaardiger te worden.
Er bestaan ook geen tompoucen waar je niet dik van wordt en daarmee wil ik je toch wel meegeven dat onderhoud van de band aan je paard dmv lessen van belang is

Mijn eigen fjord is bij mij onder het zadel stikbraaf, is aan de hand met gehandicapten fantastisch maar als je niet handig en vlot kunt rijden, dus een paard bij elkaar rijden etc etc eindig je in levensgevaarlijke situaties. Dat is geen blaam aan het paard maar noodzaak van de ruiter om vaardiger te worden.
Ik zie dat het een wat ouder topic is maar ben benieuwd hoe het is afgelopen? Dit is namelijk de moeder van mijn fjord 

Ik spreek even namens Marcha, het is niks geworden echt een verschrikkelijk paard in mijn ogen heb er ook op gereden levens gevaarlijk is waarschijnlijk wat mee gebeurd in omgang een schat van een paard maar zodra je erop stapt een groot drama.
Ik ben heel wat gewend maar van deze ben ik afgestapt voor mijn eigen veiligheid.
Paard is terug gegaan eigenaar had een vies spelletje gespeeld hij had het paard net 2 weken en hij wist dat het paard niet te berijden was de vorige eigenaar had hem verkocht en kreeg er 300 euro voor omdat dit paard alleen maar goed was voor de slacht.
Vond dit verschrikkelijk voor Marcha na zoveel teleurstellingen toen ben ik gaan zoeken en nu heeft ze een hele brave merrie van 7 jaar oud geweldig dier super braaf eindelijk na een lange zoektocht toch gevonden.
Ik ben heel wat gewend maar van deze ben ik afgestapt voor mijn eigen veiligheid.
Paard is terug gegaan eigenaar had een vies spelletje gespeeld hij had het paard net 2 weken en hij wist dat het paard niet te berijden was de vorige eigenaar had hem verkocht en kreeg er 300 euro voor omdat dit paard alleen maar goed was voor de slacht.
Vond dit verschrikkelijk voor Marcha na zoveel teleurstellingen toen ben ik gaan zoeken en nu heeft ze een hele brave merrie van 7 jaar oud geweldig dier super braaf eindelijk na een lange zoektocht toch gevonden.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Waarom doen mensen toch zo....
Gelukkig eind goed al goed en heeft Marcha nu toch een leuke pony gevonden!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Fijn dat Macha en Emma nu toch een heerlijk paardje hebben gevonden die al wat meer levenservaring heeft opgedaan.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Ja dat snappen wij ook niet hoe kan je nu een pony verkopen als schaapmak terwijl hij levensgevaarlijk is.Ilona schreef:Waarom doen mensen toch zo....
Pony was ingespoten toen ze zijn wezen kijken maarja daar kom je later achter.
Jeetje....en dan willens en wetens zo'n dier verkopen aan mensen met een klein kind dat erop zal rijden....dat is toch werkelijk schandalig! Je moest je doodschamen als je zoiets doet, moet je je voorstellen wat er had kunnen gebeuren, dan heb je toch geen geweten.
Ook voor het dier in kwestie is het natuurlijk vreselijk, wat heeft die nog voor de boeg aan proeftijden, verhandelingen etc.
Gelukkig hebben ze een leuke pony gevonden maar wat een triest verhaal weer....
Ook voor het dier in kwestie is het natuurlijk vreselijk, wat heeft die nog voor de boeg aan proeftijden, verhandelingen etc.
Gelukkig hebben ze een leuke pony gevonden maar wat een triest verhaal weer....

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Gelukkig hebben we onze droompony gevonden...Ze heet Bjorna..en is 7 jaar
Vandaag kleine meid mee met de groep in het bos ging super, drie keer in galop geweest.
Bedankt Karin met jouw fijne hulp, we hadden bijne de hoop opgegeven met al die ...mensen die het droompaard aan je willen verkopen..
Vandaag kleine meid mee met de groep in het bos ging super, drie keer in galop geweest.
Bedankt Karin met jouw fijne hulp, we hadden bijne de hoop opgegeven met al die ...mensen die het droompaard aan je willen verkopen..
Te triest dat dit gebeurt maar andere klant van mijn hoefsmid heeft het ook gehad. Schaapmak met proefrijden en staatsgevaarlijk toen beest eenmaal thuis was. In dat geval hebben ze middels bloedonderzoek aan weten te tonen dat het paard gedrogeerd was en daar is een heke zaak van geweest. Maar meestal is het te laat om het nog aan te tonen. Bah, echt walgelijke praktijken.foss schreef:Ja dat snappen wij ook niet hoe kan je nu een pony verkopen als schaapmak terwijl hij levensgevaarlijk is.
Pony was ingespoten toen ze zijn wezen kijken maarja daar kom je later achter.
Maar gelukkig is er een fijn paardje gevonden

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Fijn dat jullie een lieve pony hebben nu!
Echt vreselijk wat mensen elkaar en hun paarden aandoen.
Niet erg intelligent ook, een paard drogeren en dan op proef geven..... was ie blond?
Echt vreselijk wat mensen elkaar en hun paarden aandoen.
Niet erg intelligent ook, een paard drogeren en dan op proef geven..... was ie blond?
Morris, mijn superfjord!
Ook vreselijk voor het paard wat maar heen en weer geslingerd wordt en er zeker niet bij gebaat is!
Fijn voor jullie dat er een geschikt paardje is gevonden! heel veel plezier met elkaar
Fijn voor jullie dat er een geschikt paardje is gevonden! heel veel plezier met elkaar

* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Je snapt gewoon niet wat mensen allemaal in hun hoofd halen door een schaapmak paard te verkopen en dan bij thuiskomst is het gewoon een paard wat naar mijn mening alleen maar past in de etalage van de slager.
En het ergste is nog dat de man die het paard verkocht dit donders goed wist want we hebben de vorige eigenaar gesproken.
De verkoper heeft heel moeilijk gedaan ik heb hem zelfs nog gebeld was woest hoe kan je dit verkopen aan mensen met kinderen nou ik had geen verstand van paarden.
Deze man fokt springpaarden op zeer hoog nivo dus ik zei ik heb geen verstand van springpaarden maar jij niet van fjorden je moest haar met een touw door de mond uit de stal halen en met een stang en kinketting rijden.
Ja dit vertelde hij toen hij haar kwam brengen toen ging er bij mij al bellen rinkelen maarja je denkt dan nog hij zal wel niet van fjorden houden.
Allemaal leugens die je verteld worden wie moet je tegenwoordig nog vertrouwen.
Gelukkig heeft Marcha en Emma nou een heel leuk paard Bjorna een 7 jarige merrie erg braaf het is een Reitze x Jars een klein propje.
En het ergste is nog dat de man die het paard verkocht dit donders goed wist want we hebben de vorige eigenaar gesproken.
De verkoper heeft heel moeilijk gedaan ik heb hem zelfs nog gebeld was woest hoe kan je dit verkopen aan mensen met kinderen nou ik had geen verstand van paarden.
Deze man fokt springpaarden op zeer hoog nivo dus ik zei ik heb geen verstand van springpaarden maar jij niet van fjorden je moest haar met een touw door de mond uit de stal halen en met een stang en kinketting rijden.
Ja dit vertelde hij toen hij haar kwam brengen toen ging er bij mij al bellen rinkelen maarja je denkt dan nog hij zal wel niet van fjorden houden.
Allemaal leugens die je verteld worden wie moet je tegenwoordig nog vertrouwen.
Gelukkig heeft Marcha en Emma nou een heel leuk paard Bjorna een 7 jarige merrie erg braaf het is een Reitze x Jars een klein propje.