Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
-
Antine
Bericht
door Antine » wo 20 jun 2012, 20:14
Mooie foto hoor
Vanavond weer menles gehad; wat van de route gereden die we zondag met de menrit gaan maken. Er was een boederij langs de route waar Aselt ineens niet langs wilde; het was echt heel apart. Mijn meninstructeur eraf..naast gelopen en toen weer verder. Daarna later weer langs hetzelfde weggetje gemend en weer vond hij het spannend...maar nu er niet naast gelopen en hem er langs gemend. We kunnen maar niet bedenken wat het nu was/is? Zaterdag nog even hetzelfde weggetje oefenen..voor de rest gewoon super braaf. Wat doen jullie als je langs een kudde galopperende paarden in de wei moet mennen? Er naast lopen, stappen of draven?
-
nanneke
Bericht
door nanneke » wo 20 jun 2012, 21:19
@antine,
kan het niet zo zijn dat er bij die boerderij een kadaverbak heeft gestaan, soms is de bak allang weg maar reageren onze pony's toch nog op zo'n plek. ik denk dat die geur er dan nog hangt ofzo. bij een kudde paarden stappen of draven wij gewoon rustig door. er naast lopen doen wij echt pas als het echt niet anders kan, anders wennen de pony's aan de steun van iemand naast zich bij spannende dingen terwijl ik juist wil dat ze gaan vertrouwen op de steun vanaf de bok. Fijn om te lezen dat hij verder zo braaf is

-
Anna
Bericht
door Anna » do 21 jun 2012, 00:14
Bij paarden die galoperen in een weiland ga ik er meestal in stap voorbij maar als we al draven dan gaan we door en tja wat het is geweest bij de boerderij misschien heeft er inderdaad een kadaver gelegen. Tasja heeft ook een plek vlak bij stal wat ze altijd spannend vind net alsof er bermkabouters zijn terwijl er voor ons niets te zien is.
Ik hoop echt dat we zondag een beetje droog weer hebben. Esther en Wodan gaan ook mee doen. Zaterdag heeft Tasja nog wel even een springwedstrijd bij de ponyclub ze krijgt het nog druk de schat

Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren

-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » do 21 jun 2012, 07:53
Varkens willen dat effect ook nog wel eens hebben op paarden, die vinden ze over het algemeen ook doodeng. De geur alleen al is vaak al voldoende voor spanning.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
leoensuzanne
Bericht
door leoensuzanne » do 21 jun 2012, 15:27
Of nertsen, die hebben ook zo'n doordringende geur.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
-
Claudje
Bericht
door Claudje » do 21 jun 2012, 16:14
Nog niet gemend thuis, hoop morgen dan toch! Remvloeistof was op, dus moesten de leidingen ontlucht worden na het bijvullen.
En heb toch liever een werkende rem op de wagen

Ben heel benieuwd hoe het gaat, over iets meer dan een week kunnen we
in het bos mennen vanaf onze nieuwe stal!
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » do 21 jun 2012, 17:47
Zou ook wel lekker in een rustige omgeving willen mennen... Bij ons is het alleen maar asfalt asfalt asfalt...
Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Antine
Bericht
door Antine » do 21 jun 2012, 20:46
@Nanneke - Ik heb helemaal niet stilgestaan bij het idee dat het bijvoorbeeld een kadaverbak/lucht zou kunnen zijn..bij ons aan de Rusternburger weg ligt wel eens een dood varken langs de weg onder een kruiwagen en daar willen de paarden dan ook niet langs. Dit is de tweede keer pas dat er echt iemand af moest om er even naast te lopen; meestal krijg ik Aselt er pratend langs of met een klein tikje van de zweep..maar zelfs dat is nog bijna niet voorgekomen. Hij is eigenlijk gewoon altijd erg stoer hoor! Oja, heb het knopje van de galop gevonden hoor, hihi...
Ik hoop dat we mooi weer hebben zondag Anna. Oja, er loopt dus een grote kudde Friezen langs de Mijzedijk die erg druk doen als je langs komt. Met Aselt is stappen de oplossing...ook ik vind het fijner hoor. Is het goed als ik achter jou aan rij met Aselt?
-
Anna
Bericht
door Anna » vr 22 jun 2012, 00:18
Antine schreef:@Nanneke - Ik heb helemaal niet stilgestaan bij het idee dat het bijvoorbeeld een kadaverbak/lucht zou kunnen zijn..bij ons aan de Rusternburger weg ligt wel eens een dood varken langs de weg onder een kruiwagen en daar willen de paarden dan ook niet langs. Dit is de tweede keer pas dat er echt iemand af moest om er even naast te lopen; meestal krijg ik Aselt er pratend langs of met een klein tikje van de zweep..maar zelfs dat is nog bijna niet voorgekomen. Hij is eigenlijk gewoon altijd erg stoer hoor! Oja, heb het knopje van de galop gevonden hoor, hihi...
Ik hoop dat we mooi weer hebben zondag Anna. Oja, er loopt dus een grote kudde Friezen langs de Mijzedijk die erg druk doen als je langs komt. Met Aselt is stappen de oplossing...ook ik vind het fijner hoor. Is het goed als ik achter jou aan rij met Aselt?
Dat vindt ik prima hoor, maar wat het weer betreft voorspellen ze niet veel goeds, ik hoop dat ze het mis hebben maar als het met bakken uit de hemel komt blijf ik thuis maar met af en toe een buitje ben ik present hoor

-
Anita
-
Contacteer:
Bericht
door Anita » vr 22 jun 2012, 12:45
Wat leuk dat jullie elkaar gevonden hebben om samen te gaan mennen met 2 aanspanningen. Kunnen jullie een keer een fotograaf regelen om samen op de foto te gaan?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Anna
Bericht
door Anna » vr 22 jun 2012, 13:13
Anita schreef:Wat leuk dat jullie elkaar gevonden hebben om samen te gaan mennen met 2 aanspanningen. Kunnen jullie een keer een fotograaf regelen om samen op de foto te gaan?
Dat ga ik proberen te regelen als het niet regent, ik hoop dat de weermannen en vrouwen het verkeerd hebben

-
Antine
Bericht
door Antine » vr 22 jun 2012, 19:45
Morgen wordt het beter....maar zondag niet voorspellen ze....ik hoop ook echt dat ze het verkeerd hebben. Als het echt met bakken uit de hemel komt dan blijf ik ook thuis hoor. Af en toe een bui vind ik niet zo erg...vanavond waaide we bijna de bak uit, Aselt en ik. Morgen ga ik wel nog weer een stukje mennen van de route hihi..heb ik het toch al een beetje gedaan.
Dat zou wel leuk zijn een foto van beide aanspanningen Anita, dan kan Anna het hopelijk posten want ik heb daar geen kaas van gegeten

-
Claudje
Bericht
door Claudje » vr 22 jun 2012, 19:55
Vandaag is het, tussen alle ontzettend dikke buien door, gelukt om met Keetje te mennen!

We hebben een stuk langs de weg gedaan en daarna nog even in de bak met de staleigena-
resse achterop, Keet heeft alles super gedaan, heel erg braaf!

Beetje 'slechte' foto, komt
van mijn telefoon.

-
Anna
Bericht
door Anna » vr 22 jun 2012, 23:34
Dat ziet er leuk uit zeg en lekker dat het zo goed ging, mooie wagen zeg

-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » za 23 jun 2012, 07:08
Ik wil ook mennen

Volgende week denk ik ergens wel weer. Dan is Dees weer terug van vakantie en dan gaan we vast een keertje de hort op!
Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Anna
Bericht
door Anna » za 23 jun 2012, 12:56
Ik heb echt zin in morgen nu moet alleen het weer meezitten (duimduimduimduim). Vandaag heeft Tasja haar eerste officiële springwedstrijd gehad in de klasse B en twee keer foutloos helaas geen prijs je kreeg punten voor stijl en tja met een dressuur zadel kan je niet lekker blijven staan om te springen, ik ben echt super trots op Tasja en Emma over de 80 cm heen.

-
Ivonne
Bericht
door Ivonne » za 23 jun 2012, 14:52
je kijkt ook helemááááál niet blij/trots Claudia

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
-
Anna
Bericht
door Anna » zo 24 jun 2012, 06:25
Wat een prutweer

-
Antine
Bericht
door Antine » zo 24 jun 2012, 07:20
Zo te zien vind Keetje het helemaal leuk

...net als jij Claudia! Wat een mooie wagen en tuig..
Gisteren half rondje Mijze gedaan; we hadden heerlijke weer..ik zei nog tegen mijn instructeur..die heb ik binnen.
Wat een rotweer vandaag zeg

het begint alweer te druppelen. Heb net alle weer sites doorgespit; het blijft vies weer en vanmiddag nog net even wat meer regen..
Wat goed van Tasja gisteren

wat zijn ze toch veelzijdig onze fjorden!
-
Anna
Bericht
door Anna » zo 24 jun 2012, 08:11
Volgende keer gaan we samen hoor maar dan met mooi weer