Wat zijn ze sterk, de F-jes zijn aan het werk. Deel 9!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bella
Contacteer:

Re: Wat zijn ze sterk, de F-jes zijn aan het werk. Deel 9!

Bericht door Bella » ma 18 jun 2012, 08:40

Brave Faira!

@Suzanne: :=...gelukkig mag het voor de keuring, maar inderdaad...wordt nu echt wel beetje big mama. Na de zomer lekker aan de bak! Stiekem ook wel benieuwd hoe groot ze nu is, volgens mij weer gegroeid (en niet alleen in de breedte). Mijn gok is 1,42/1,43....
Geluk is de vrucht van intens werk
Suzanne

Bericht door Suzanne » ma 18 jun 2012, 08:59

kijk Faira gaan dan!! superstoer zeg!

haha bella, ik herken de buikomvang ;) :D
maar t gaat nu goed met de kleinere schralere wei gelukkig!

heb deze net besteld voor Ko!
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Sabbuh

Bericht door Sabbuh » ma 18 jun 2012, 10:00

@ bella: Geweldige foto's! Heerlijk plekje daar zo te zien! :D

Wat knap van Faira!! Ziet er goed uit!

Leuk hoofdstel suzanne, zal hem goed staan!

Afgelopen weekend hebben we Falko maar weer eens gemeten... Ruim 1,47 nog net niet 1,48 :=
Esther

Bericht door Esther » ma 18 jun 2012, 10:56

Drafur staat niet alleen tussen de dames hoor, er lopen ook nog wat ruinen bij, hihi..
Maar hij is natuurlijk wel de enige echt man!!

Faira gaat echt goed, knap hoor voor zo'n jonkie!

Kootje dus toch aan het afvallen, is altijd een fijn moment als anderen het gaan zien. Je ziet het zelf ook nooit echt, daar zie je ze te vaak voor..

Jeej, Falco wordt ook een reus!!

Ik heb gisteren geen vrienden gemaakt. Ik kon het niet langer aan zien en heb Fjella apart gezet van Tea en Icarus. Fjella wordt echt veel te dik en daar krijgt ze jeuk van. Dus stukje afgestekt op de andere wei bij de stal en haar daar naar toe gebracht. Jemig, wat kunnen paarden krijsen, hihi..
Fjella aan de ene kant, en Icarus en Tea aan de andere kant.
Maar de rust kwam ook redelijk snel weer terug al was Fjella echt boos!!!
Als ik het zo bekeek heeft ze er gisteren ook al wat kilo's afgelopen, ging als een gek door haar weitje, hihi.. En wat kan ze hoog bokken!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 19 jun 2012, 20:24

Wat lijkt Faira ineens al volwassen zo! Ziet er goed uit!

Flam vermaakt zich wel zo te zien :D ben benieuwd naar haar in Oldeberkoop!

Mooi hoofdstel Suze :~

Arme Fjella op dieet :(:) :D

Fin is vandaag jarig en haar verjaardagscadeautje was.....mij op haar rug :+ Ik vond het wel een mooie dag om erop te stappen, en Fin vond het allemaal niet zo boeiend :O Had mooi het krukje naast haar gezet, eerst even half over haar heen gehangen en toen gewoon gaan zitten. Ze stapte een beetje opzij en vond het duidelijk een beetje gek, maar verder ging ze gewoon haar gang :L Kon alleen niet meer met het krukje afstappen want inmiddels stonden we een paar passen uit de richting hihi. Topper!! :)
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Tass

Bericht door Tass » wo 20 jun 2012, 06:37

Wat een knappe finnea zeg :L.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Suzanne

Bericht door Suzanne » wo 20 jun 2012, 08:07

hieperdepieppp reinou!!! superleuk zeg woehoe. :D

Ko en Vjell zijn gisteren bij een hafje en tinker ingeschaard.
Sinds ze enkel met zn 2 stonden, was Vjell Ko erg aan het opjagen, Ko stond ook opeens elke ochtend buiten de wei..
Daarnaast telkens schrammen en een Kootje die duidelijk sociaal contact tekort kwam (Vjell wil nooit kroelen enzo) dit besloten.
Toen ik aankwam had Ko een flinke wond op zijn linkerknie en liep hij heel erg stijf achter :(:) goeie trap gehad dus...

Besloten ze over te zetten, hopelijk ligt met een grotere kudde de focus niet meer zo op Ko voor Vjell en vond Ko bij ander paard wel de aandacht die hij wilde :D
Nou het ging geweldig! Kootje liep meteen op Abber het hafje af, die zijn begonnen met krauwen en niet meer opgehouden :+: :+: meteen jut en jull.. zo fijn om te zien! Diesel de tinker wilde wel met Vjell kennismaken, maar die heeft zich van iedereen afzijdig gehouden.. als ie maar gras had :+ Rustig verlopen dus! Ben heel blij dat Kootje weer echt een vriendje heeft. Hopelijk wordt ie door Vjell nu ook met rust gelaten.. wat kunnen de verhoudingen toch veranderen he als ze dan 1 op 1 staan...
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » wo 20 jun 2012, 08:18

Lekker dat Ko zijn ei weer kwijt kan, sociaal gezien! Toch lekkerder voor en paard!

Finnea een ruiter op haar rug, fijn dat ze zo relaxt was!!

Fjella heeft gisteren een grote beurt gehad, geknipt, was erg nodig, heb minstens de helft eraf gehaald, hihi.. Baardje eraf, zo stond weer een heel ander paardje.
Ze heeft het nog wel wat moeilijk met het alleen staan, als ik erbij ben is ze wel rustig, maar als ik dan even in de stal verdwijn om een borstel te halen begint ze meteen weer druk te doen.. Die moet nog heel wat leren op dat gebied..
Had het idee dat ze nu al rustiger was qua jeuk.

Helaas heeft Icarus haar voorpluk behoorlijk uitgedund.. Mijn moeder zag ze laatst nog samen staan en toen was Icarus lekker aan het spelen, trekt hij er zo een bos voorpluk uit bij Fjella, oeps.. Tja die haren zin ook niet echt bestand tegen hangende broertjes. Beetje jammer, want ze had al geen giga pluk..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 20 jun 2012, 10:04

Lekker voor Ko om weer een vriendje te hebben die hem aardig vindt. Genieten maar dus.

Leuk verjaardagscadeautje voor Finnea haha. Is ze jarig, moet ze wat doen 8)7

Weet je al Es wanneer Fjel naar Wanneperveen gaat en wie je in haar plaats thuiskrijgt?

Ferro komt van de week weer thuis. Zijn opleiding gaat in het najaar verder. Draven voor de kar vindt hij nog steeds erg spannend. Stappen en stilstaan doet ie erg braaf.
Bedankt Es dat je hem nog even een nette coupe hebt gegeven.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 20 jun 2012, 18:44

leuk, al die vorderingen met de f-jes. Helaas kan ik niet met mij f-je aan de gang. Maar ik geniet elke dag van zijn heerlijke karakter. En hij wordt steeds mooier vind ik, krijgt wat meer body. En dan dat heerlijke koppie erop
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » do 21 jun 2012, 07:37

@ Anita, Yarra heeft dit weekend de drie weken, dat wachten we even af. Denk dat Amiro een leuk maatje voor Icarus kan zijn..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 21 jun 2012, 07:50

Ferro is gisteravond thuisgekomen en Florian en Geo zijn dus weer naar hun eigen huis gegaan. Hij was wel blij geloof ik dat hij er weer was, ging gelijk op de bal af om daar mee te spelen en heeft even lekker met Djambo en Celony staan krabbelen. Alleen als er voer komt durft ie er nog steeds niet bij en de andere 2 doen er dan ook nog even een schepje bovenop. Hij moet apart een eigen bultje krijgen want anders krijgt ie helemaal niks.
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 21 jun 2012, 09:31

Anita schreef:Hij moet apart een eigen bultje krijgen want anders krijgt ie helemaal niks.
Hij gaat er dan ook echt niet bij staan he...viel me hier ook op. (alleen de laatste week, toen werd ie iétsje heldhaftiger met eten)
Geluk is de vrucht van intens werk
Pasja

Bericht door Pasja » do 21 jun 2012, 09:40

Goed van Faira zeg! En Finnea kreeg wel een heel origineel verjaardagskado, haha!
Fijn dat Ferro weer thuis is Anita; kan hij nu bijkomen van wat er allemaal is gebeurd. Gaat hij dan in 't najaar weer naar Bart of gaan jullie dan thuis mennen?
Ivonne, ook al zit je d'r niet op, je kunt nog van Fatoush genieten. Als ik die foto's zie van een tijdje terug van Fatoush in het water, dan heb je echt dikke lol met hem! Al kan ik me wel indenken dat het af en toe wel kriebelt (of zelfs steekt) als je de verhalen van de andere F-jes leest.
Ik hoop volgende week weer wat met Freyr te kunnen doen. Deze week is er steeds wat; weekend ook al helemaal volgepland. Wel leuke dingen, maar ik wil dan ook wel weer es een middagje nix, zodat ik lekker m'n gang kan gaan met de knollies...
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Wanja

Bericht door Wanja » do 21 jun 2012, 09:59

:wave:
Allereerst Anita: wat heftig van Fendora!!! Had het absoluut niet verwacht, zonde! Heel veel sterkte meis :(:)

Ik volg jullie nog allemaal wel hoor! Heb het alleen gigantisch druk. We hebben nu voor de 4e week op rij bezoek uit Nederland. Best gezellig, maar zal blij zijn als ik straks het huis weer voor mezelf heb! Daarnaast moet ik gewoon fulltime werken en ben ik druk met de paarden en rondom huis spuit ook het onkruid de grond uit. We zijn dus veel buiten bezig :)

Leuk om te zien en te lezen dat onze F-jes het zo goed doen! Ik lees ook dat er een aantal paarden schuren hier, Feline is daar dus ook mee begonnen. Het is nog niet ernstig en goed onder controle te houden met regelmatig wassen, maar ik hou het wel strikt in de gaten. Voor mij is het overduidelijk dat Feline veel te dik is, haar manenkam is daardoor harder geworden en hetzelfde rondom de staart. Dat werd nog eens bevestigd toen afgelopen vrijdag de dierenarts kwam om te enten en voor tandcontrole. Ze heeft twee wolfskiesjes bij Feline getrokken en de dagen erna was ze wat mat (waarschijnlijk kiespijn/hoofdpijn) en heeft ze dus minder gegeten. Ze is nu minder fatsig en schuurt ook meteen niet meer. Feline gaat dus op dieet! Krachtvoer kreeg ze al niet en 's nachts krijgt ze maar een klein plukje hooi tegen verveling. Overdag staat ze echter samen met Gentle in de wei en dan bunkert ze aan een stuk door! Het vervelende is dat Gentle nog steeds niet royaal is en het gras echt wel nodig heeft, scheiden wil ik ze niet en als ik haar op een kaler stuk zet begint ze meteen met grote happen zand eten. Enige optie die nog overblijft is zo'n graasmasker. Ben er absoluut geen fan van, maar zie even geen andere oplossing. Liever dit dan een hoefbevangen paard!
Waarschijnlijk is haar eet-neurose ontstaan na de winter, ze verlangde erg naar gras en nu het er volop staat doet ze echt een poging om de hele dag maar zoveel mogelijk te bunkeren. Gentle ligt regelmatig te dutten of trekt eens een sprintje, maar Feline eet aan een stuk door en moet je bij wijze van spreken 's avonds met d'r kop van de grond af trekken! Nou ja, dan maar even een paar dagen een chagerijnig paard omdat ze niet meer naar hartelust kan eten, tis voor d'r eigen bestwil!

Met rijden gaat het overigens super, ze is echt heel erg braaf! Hier een foto van ongeveer twee weken geleden:

Afbeelding
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
wolkj

Bericht door wolkj » do 21 jun 2012, 10:53

@ Reinou wat leuk dat je er op bent gestapt! Fjorden zijn toch goed Zakjes hè?! Hihi

@ Wanja wat ziet Feline er super uit, steeds breder vind het een mooie merrie!

@ ivonne ik denk dat jij op jou manier geniet van fatoush en natuurlijk is het heel anders.. Maar ik vond het mooi hoe ik jullie liefde kan zien die je via fw laat blijken.

Ik merk bij faira dat ze qua bouw heel veel steviger wordt door t werken, en conditie wordt ook langzaam steeds beter . Ben trots op alle f - jee als k t zo lees!
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Esther

Bericht door Esther » do 21 jun 2012, 19:23

Herkenbaar!! Fjella kreeg ook zo'n dikke kam en daarmee jeuk. Nu van het gras en vooral van het klaver af en nu wordt het al rustiger..
Ging bij Jeskim ook altijd zo, Tea lijkt er weer geen last van te hebben, maar die is ook altijd zogend en/of drachtig, dat scheelt ook wel denk ik.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Dennis

Bericht door Dennis » do 21 jun 2012, 20:10

Ik heb dan wel geen F-je maar die jeuk herken ik dus ook, zowel bij Geke en Dreams. Beide zijn ook te dik en op dieet dus hoop ook dat het snel minder wordt
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 22 jun 2012, 12:48

Bella schreef:
Anita schreef:Hij moet apart een eigen bultje krijgen want anders krijgt ie helemaal niks.
Hij gaat er dan ook echt niet bij staan he...viel me hier ook op. (alleen de laatste week, toen werd ie iétsje heldhaftiger met eten)
Ja klopt, dat durft hij echt niet. Gisteren heb ik zijn bultje wel iets dichter bij die van Celoon en Djambo gelegd, hij moet het toch leren. Maar Celoon is wat dat betreft echt een ettertje.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 22 jun 2012, 14:09

@ Anita: Ach hij heeft het Ulinde-Celinde front ook overleefd, dus het moet goedkomen. Haha
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Gesloten