Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Keandra

Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Bericht door Keandra » za 09 jun 2012, 20:54

tja, zou ook afwachten wat het weer zegt :))

morgen vroeg om 9u heb ik weer les met Jalenka
is een beetje afwachten wat mijn zadel weer gaat doen, hoop dat het nu beter gaat blijven liggen
hoop ook dat ze zich een beetje gedraagd, wil niet dat ze opeens streken begint te krijgen ~~}>
Gwenny

Bericht door Gwenny » zo 10 jun 2012, 01:22

Eran is het meer dan waard dat hij alle kansen van de wereld krijgt om te herstellen. Hij gaat er totaal voor en geniet van alles in zijn leven. Als hij het op zou geven dan ben ik de eerste die besluit dat het klaar is, maar door alle terugvalletjes heen komt hij er wel steeds een beetje sterker doorheen en wordt hij steeds meer paard. Voor mij dus alle reden om door te gaan. En ik geniet zo enorm van hem. Lichamelijk ga ik met hem vooruit en bouwen we samen aan ons herstel. Vooral dat samen doen is zo enorm gaaf!! We zijn maatjes en zullen dat altijd blijven.
Ik rijd nu af en toe op een ander paardje om weer aan het rijden te wennen. Het voelt of mijn lichaam alles weer in het geheugen moet krijgen. Geestelijk heb ik gelukkig wel weer het magische lijntje met het paard onder mij.
Mocht Eran ooit weer bereden kunnen worden dan wil ik dat zelf doen en als het kan volledig at liberty met hooguit een neckrope om. Hij wordt te zenuwachtig van iets in zijn mond of om zijn hoofd in combinatie met alleen al een dekje met singel op zijn rug. Ik oefen er wel mee, maar als de component rijden erbij komt wil ik dat hij zonder hulpmiddelen leert voelen dat het geen pijn doet en niet eng is. Dan komt het zadel wel een keer. Het plan is als het hartje zomer is en het goed gaat met hem om naar het meer te gaan en met hem te gaan zwemmen. In het water zal ik dan voor het eerst op zijn rug gaan zitten. Maar dat is verre toekomstmuziek. Zijn en ons herstel gaat voor alle plannen.
(Het mooiste Penny-moment zou zijn als ik in het meer op zijn rug stap en we samen at liberty uit het water gallopperen het hagelwitte strand op.... :P)
Keandra

Bericht door Keandra » zo 10 jun 2012, 09:31

dat zijn mooie dromen hoor Gwenny
hop dat jullie er eens klaar voor zijn

Ben net teug van de paarden
Het ging subliem goed. Roze wolk *o/*
Hetgeen waar we de vorige 2 weken op geoefend hebben is vandaag helemaal bevestigd, sturen in stap en draf en mooi contact met hand en paardenmond.
We hebben vandaag weer meer gedraafd dan vorige keer, geoefend op halt houden (heel moeilijk hoor :roll: ) en zelfs al een beetje leren wijken voor het been.
Ze deed het super.
Men zadel lag vandaag weer beter (beter kunnen aansingelen) maar in draf merkte ik dat ik uit balans was door het helpen sturen met mijn gewicht (is nog moeilijker maar betert), maar het was toch al een heel pak beter dan vorige keer.
verder heeft ze een subliem zachte rug, zalig om te blijven doorzitten gewoon.

Gewoon Jalenka is mijn prachtpaardje, dat bewijst ze week na week.
:+:
nancy imka

Bericht door nancy imka » di 12 jun 2012, 18:46

Emy heeft het de laatste week maar druk, ik heb geloof ik de smaak helemaal te pakken met haar. Vorige week woensdag voor de wagen, zaterdag mee een buitenritje gestapt maandag in het weiland gereden en vandaag waren die &*^$#@ ontsnapt in het hoge gras dus ik heb haar lekker vandaag even gelongeerd en dat ging ook goed. Heb de gallop geoefend dat vind ze echt heel moeilijk de ene kant nog moeilijker als de andere ;) maar ze heeft het gedaan. Een keertje heeft ze zich weggetrokken en daarna ging het best goed. En ze heeft een mooi kadoo gehad van mij namelijk een ware koeienband :p Iedere keer als ik haar menhoofdstel af doe peerd ze hem. Dus nu kan ik haar heel makkelijk vast zetten. Dus Emy studeerd ook nog eens voor koe hihi. Vandaag getest en werkt prima. (heb even foto's gemaakt van de liverpoolstang zie bij discussie's) Dus ik ben weer helemaal happy met haar. Klein dikkertje zeker toen ze uit het gras kwam vandaag. En mn buurmeisje nog heel droog ik dacht dat jullie ze daar gezet hadden nou nee dus hadden ze zelf besloten ;)

Gister was ik trouwens ook helemaal blij met haar ik heb een paar beste rondjes gedraafd. Nou vind zij dat heel erg moeilijk, maar voor mij was het ook even flink wennen want ik heb eigenlijk na mn operatie vorig jaar niet meer echt gedraafd omdat dat zo'n pijn deed. En gister ging het eigenlijk best wel weer goed. Alleen lastig dat ik niet zo goed kan klemmen en sturen met mn benen. Maar ze deed het echt super!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » wo 13 jun 2012, 06:58

Handig zo'n koeienband!! Vorig jaar ook een paard die zo'n trucje had, ook mooi even die band om gedaan en toen was het ook snel klaar!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 13 jun 2012, 07:48

Ben helemaal trots ol m'n pup Ewald!! Gister hebben we de eerste dag van de eper paardenvierdaagse gereden. Ik was behoorlijk zenuwachtig, vroeg me meerdere keren vooral af, waar ik in godsnaam mee bezig was met zon jong ding, wat ik pas echt een maand of vier rijd mee te doen. zag visieoenen van ala endurance inhaaldende paarden mrt tientallen, zou hij meewillen, achterop stuifende vierspannen, hoe zou hij dat vinden, spannend dus!! Maaarrrr hij was (wat ik ook wel weer weet) super braaf!! Harold was ook braaf en dat maakte de rit voor ons erg fijn. Het was een behoorlijke pittigr rit! 25km en we dachtten dat er geen end aan kwam!! We hebben er uiteindelijk ruim 5 uur over gedaan, whahahahaa... maar goed, wel heeel fijn om ewald gelet, ze waren ook alleen maar op hals en de zadelplek bezweet, was wel erg fijn voor de paarden... volgens mij hebben veel mensen ons gezien want wij slakken zijn zooooo vaak ingehaald, hihi.. Het was trouwens een prachtige route, die ook over de leger basis ging. de mannen hadden allerlij geschut langs de route gezet, was erg leuk, ook voor de kazerne langs en er werd ook echt geschoten. op eens hoorde we gedender dat we op het asfalt liepen, komen er twee gigatanks op ons afgedenders, oepsss die heeft ewald nog nooit gezien, nee duhhh maar ook dat vond ie appeltje eitje... we zitten trouwens in een super leuk relaxed huisje, paardjes lekker op het land en snachts op stal, bevalt prima!!! Op naar vandaag, deze rit is npg 5km langer.... (post op mn telefoon dus hool dat het een beetje leesbaar is,en sorry voor de egopost)
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
nancy imka

Bericht door nancy imka » wo 13 jun 2012, 08:20

Even snel want ik moet van Brenda van de comp af (zit te keffen huilen enz enz voor me), gaaf Daphne dat het zo goed gaat ben trots op jullie!!!
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Esther

Bericht door Esther » wo 13 jun 2012, 08:36

Super Ewaldje!! Heerlijke bravert!!
Zijn jullie met z'n tweeën, jij met Ewald en Yvonne met Harold of nog meer??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Daphne!

Bericht door Daphne! » wo 13 jun 2012, 08:51

Thanks nancy en esther, ja esther met zn tweetjes. yvonne rijdt met harold en ik met ewald. steyn en finn logeren bij opa en oma, mis ze best, maar hij moet naar school.
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
Elvis

Bericht door Elvis » vr 15 jun 2012, 16:53

Gaaf Daphne..Fijn dat Ewald zich zo goed houd joh is toch best een behoorlijke rit(al vind ik momenteel 5 km al heel wat haha..)

Hier zijn we de E'tjes ook aan het oppakken door om de dag zo ongeveer wel wat te doen...langzaam opbouwen en zo in zo met Emy voor de wagen gaan..
Elvis heeft eerst nog wat lesjes nodig voor hij de wagen achter ze kontje krijgt ~~}>
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 15 jun 2012, 16:57

Haha die Elvis ik denk dat het nog wel heel veel lesjes worden voor die op de weg kan. Het zijn wel super toppers vandaag weer een rondje door het verkeer gedaan en ging echt super goed! Alleen Arme Imka voelt zich wel heel zielig en dat trek ik me wel een beetje aan. Vind het zo sneu dat ze nu niet mee kan. Net of ze oud en afgedankt is. Morgen maar weer wat met Immie doen! En wie weet nog voor Dees dr vakantie met Emy mennen :)
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » zo 17 jun 2012, 12:47

straks weer les met Jalenka, centered riding
Valerie gaat normaal een ander bitloos hoofdstel meebrengen (wij hebben een kingekruist touwhoofdstel, maar reageert ze niet super op) om eens te kunnen proberen.

Ben benieuwd wat het gaat geven want had woensdag samen met leslie gereden en toen had madam schrik van een rookpluim uit een schoorsteen. Ze zette toen haar achterste benen mooi onder haar om de voorhand omhoog te doen en 180° te draaien om haar as _-:( .
Ook ging Leslie even totaal ongevraagd een galopje doen. Had dit als gevolg dat de andere weidegangers ook wel even een spurtje wouden trekken, wilt Jalenka natuurlijk meedoen. _-:(
Ben geheel gestresst afgestapt _-:( , leslie ging ook letten wat er gebeurde, ja nul de botten ja -:(-

Ben dus nu ook al weer schrik aan het krijgen (had ik vroeger standaard voor het rijden), terwijl ik de laatste keren voor mijn rijles nooit schrik gehad heb. :roll:
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 17 jun 2012, 21:20

Even een berichtje over Emy als men pony, ik had besloten om als ik met Emy de weg op zou gaan een man te vragen bij ons uit de buurt maar Emy pakt het allemaal zo goed op. En is zo braaf dat we de stoute schoenen aangetrokken hebben en vandaag de weg op gegaan zijn. Ze heeft geen stap verkeerd gezet. Ze was zo braaf en was best heel erg gefocust op mij. Heb voor het eerst ook echt zelf gement met Emy. Een keer is Dees afgestapt omdat er een knalmotor achter ons aan kwam. Maar op een gegeven moment draaide hij om. Dus niks aan het handje +:)+ Echt helemaal super de super!
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » ma 18 jun 2012, 13:02

nancy imka schreef:Even een berichtje over Emy als men pony, ik had besloten om als ik met Emy de weg op zou gaan een man te vragen bij ons uit de buurt maar Emy pakt het allemaal zo goed op. En is zo braaf dat we de stoute schoenen aangetrokken hebben en vandaag de weg op gegaan zijn. Ze heeft geen stap verkeerd gezet. Ze was zo braaf en was best heel erg gefocust op mij. Heb voor het eerst ook echt zelf gement met Emy. Een keer is Dees afgestapt omdat er een knalmotor achter ons aan kwam. Maar op een gegeven moment draaide hij om. Dus niks aan het handje +:)+ Echt helemaal super de super!

Wat ontzettend gaaaaf! Kom je Edgard ook even beleren?
Keandra

Bericht door Keandra » ma 18 jun 2012, 16:42

wat fijn zeg, super *o/*

wou dat het voor mij gister ook zo gegaan was. -:(-
ik heb al een vraag gesteld bij 'stel je vraag' omdat ik scheef zit
Nu zei die centered riding instructrice dat dit door mijn zadel zou komen (zadel scheef) maar dat kan niet in mijn ogen 8-) .
Ook had ik gevraagd om aan mijn zit te kunnen werken en ze is haar eerst even beginnen bezig houden met mijn voeten en dan werden het mijn handen voor het sturen. Zij probeert me een andere manier van sturen aan te leren (en dat lukt me niet) en ik raakte met al mijn gepruts enkel meer uit balans. Jalenka bleef onder mijn gekluns wel heel braaf, die heeft geen voet miszet.
Nu begon ze ook over het feit dat dit vooral een zadelprobleem zou zijn en dat een 'goedkoop' zadel niet altijd het beste is. (heb mijn super de luxe zadel aan spotprijsje gekocht vorig jaar) Dat het mss beter is om een duur zadel aan te schaffen. (verkoopt ze nu al zadels ook?)
Nu moeten jullie ook weten dat ze de vorige keer er geheel tegen was om Jalenka in te rijden met een bitje (gelijk welk, bit was al teveel), was het continu dat ik bitloos moest rijden. Nu Jalenka (door die andere instructrice) het bit goed aanvaard en er super op reageert, heeft ze de bit en bitloos discussie opgeborgen. Begint ze over mijn zadel te zagen.
Dus ik weet niet goed wat hiermee gedaan, vind het verschrikkelijk.
ik heb niet direct laat me zeggen 1000€ of meer voor een nieuw zadel en veel zadelpassers met 2dehands zadels zijn er hier ook weer niet in BE.
Verder zomaar (een niet barefoot) 2dehands zadel kopen zonder kunnen passen (zoals bvb via internet via kapaza of bokt) zie ik ook niet zitten. De voorrijkosten van iemand uit NL met 2dehands zadels zijn ook altijd goed aan de maat, dus ook niet echt de oplossing.

tja
ik ga straks even contact opnemen met een vriendin en haar hier eens over uitvragen wat zij daarvan vindt.
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 18 jun 2012, 17:07

Ik zou lekker een andere instuctrice zoeken ;) Of je moet zelf het idee hebben dat ze idd gelijk heeft en het zadel niet goed ligt. Anders lekker dumpen en een instructriese zoeken die wel aan jou eisen voldoet!

Ik heb lekker de paardjes weer wat vers gras gegeven, ze hadden echt niks meer en de regen van vandaag had ze ook niet echt goed gedaan. Morgen zullen ze wel buikerig zijn... Nou ja we zien het wel!

Ik ben niet zo'n held hoor qua andere paardjes. Maar je moet gewoon kijken hoe je paardje reageerd en of je het zelf al kan. Ik bedoel die man zal niet heel veel anders reageren als dat wij doen aangezien we ook al wel wat jaartjes op de kar rijden. Het is alleen durf je het aan of niet?
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » ma 18 jun 2012, 17:31

Hehe, dat nieuwe gras krijgen ze bij ons om de 2 dagen, strookbegrazing waarbij we telkens 1 of 2 paaltjes een paar meter achteruit verplaatsen. Ze blijven super op gewicht en vreten zich niet dood.

Die lesgeefster, tja, ik ben al aan het denken geweest om ze niet meer te laten komen voor mij. Is voor 1 uur 45€ omdat het centered riding is (is al gedeeld omdat de vervoersonkosten gedeeld worden met nog mensen die les nemen), maar vind het heel veel geld voor uiteindelijk gisteren geheel in twijfel met mezelf af te stappen. Ze brengt me zo hard aan het twijfelen over mezelf.
Ik krijg van stalgenoten de commentaar dat ik mss het beste rijd van allen (daar onder ons) en als die lesgeefster geweest is dan kan ik opeens niet meer sturen. Als Leslie of een stalgenoot dan gaat rijden, die moge sturen hoe ze willen, die mogen draven en galopperen, maar ik ik geraak niet verder dan stap. Zit daar heel hard mee in de knoop.
Elvis

Bericht door Elvis » ma 25 jun 2012, 09:33

Terug van vakantie Finland!!
En wat lag er op me te wachten,me western spullen die ik besteld had!Super *o/*
vandaag ze western outfit is uitproberen en wat foto's schieten..
Heb van nancy vernomen dat hij een beetje ondeugend is geweest met rijden dus ben benieuwd wat voor boef ik aantref..Jeetje een week niet gezien raar hoor als je iedere dag het hele jaar door er anders wel bent haha...
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » ma 25 jun 2012, 18:44

Tis weer stilletjes hier...
Met Edgard en mij gaat het langzaam beter. Na onze val zijn we samen enorm in niveau gedaald helaas...
Edgard loopt onzeker, op mij te hangen en zodra ik hem wat los laat, loopt hij net zoals hij leip toen ik hem inreed.. Struikel de struikel....

Verder loopt hij compleet tegen mijn hand.
Vandaag weer een beetje ontspanning gezien bij hem.. Lekker lang en laag!

Zaterdag gaan we op ruiterkamp en we gaan daar ook een schriktraining volgen!! *o/*
Ook een buitenrit en nog veel meer!
Hopelijk haalt dat ons even uit een sleur...

Hoe gaat het met jullie E´tjes?
Gwenny

Bericht door Gwenny » di 26 jun 2012, 05:44

Hi Joyce,

Het klinkt toch wel of hij pijn heeft. Heb je hem laten checken door een osteopaat of chiropractor om te kijken hoe het met zijn rug is?

Met Eran gaat het zo-zo. Hij heeft een vriendje, maar een uurtje spelen kost hem eigenlijk teveel energie. Daarom werk ik bijna niet met hem. Ik vind sociaal contact belangrijker op dit moment.
Hij heeft nog vrij regelmatig last van zijn buik en is vooral als het wat warmer en benauwd is kortademig en piept en pompt dan.
Hij is opzich heel vrolijk, maar ik weet niet wat er vanbinnen allemaal bij hem gebeurt.
Het blijft spannend, maar hij wil door, dus ik ook.
Gesloten