Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
ing-1970

Re: Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!

Bericht door ing-1970 » ma 11 jun 2012, 13:05

Humor 8)7 ik heb ineens 2 paarden.......
alleen loopt de tweede ergens in frankrijk.
Bij het verwisselen van stamboomboekje met Dhr vd Berg .
Heeft de nieuwe eigenaar van het paard wat nu in frankrijk rond loopt,deze nog niet op zijn naam gezet.
Christa(dochter van wijlhuizen)vroeg of ik Corner wel op mijn naam had...
Achteraf blijkt deze dan dus nog op Opa,s naam te staan.
Gedoe allemaal.
Maar goed,iedereen is ingelicht.
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » ma 11 jun 2012, 20:13

Viv, ja dat is natuurlijk iets anders, dat is hertraining eigenlijk. Maar zolang het lukt nu, kan het alleen maar goed zijn.

inge, idd een gedoe met die boekjes! dat ze jou niet aansprakelijk stellen voor een paard dat niet van jou is.
Heb er ook een paar jaar over gedaan, eerst mailtjes sturen om eindelijk te weten wat ik moest doen, dan heen en weer sturen, ontbrak er iets, opnieuw versturen ... tjonge jonge, dan koop je eens een paard.

Gelukkig moet je niet elke dag naar frankrijk om even te gaan kijken hoe het gaat :p
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Viv

Bericht door Viv » di 12 jun 2012, 03:58

Naja hertrainen, hij heeft het nooit gekund, ja onbelast en dan nog zat hij vaak verkeerd.
Ben nu al 3 jaar bezig met die rechterhalop, best frustrerend kan ik je zeggen.

Wat een gedoe joh Ing. Maar dat paardje wat nu in frankrijk ,loopt was dus eerst van jou? Of snap ik hem nu verkeerd?
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 12 jun 2012, 08:21

Paspoorten waren verwisseld Viv, niet de paarden. Inge heeft lang gedacht dat haar paard anders heette omdat dat in het paspoort stond dat er bij zat. Bleek paspoort te zijn van paard dat naar Frankrijk was verkocht en zij had paspoort van paard in Frankrijk.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 12 jun 2012, 11:19

Ohja dat gebeurt wel vaker _O- Marius/Mustang was ook zo'n voorbeeld.
En Appie waar wij toen zijn wezen kijken bleek achteraf Albert te zijn.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » wo 13 jun 2012, 11:28

Klopt helemaal.

Paspoorten waren verwisseld,gelukkig niet de paarden 8)7
Maar als ik Corner nu alsnog weer op naam zet moet ik waarschijnlijk weer euro,s betalen,
dubbelop dus.
Opa Wijlhuizen zei laat maar zo... dan blijft Corner op zijn naam.
Maar wil wel graag die andere van mijn naam af hebben.
Bart vd Berg is ook niet supersnel met mailen.

Zal hem proberen te bellen dan maar.
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » do 14 jun 2012, 04:15

Nou ben ik misschien dom hoor, maar je controleert toch wel het paspoort wat bij je paard zit? Hij moet toch ook geënt worden enzo?
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 14 jun 2012, 07:22

Persoonlijk is dat het eerste wat ik doe als ik een nieuw paard koop of weer een paspoort uitgereikt krijg van een veulen van Meline.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 14 jun 2012, 09:07

Ben gisteren bij Louis geweest omdat Hay weer wat schuurde (eerst manen, nu enkel hoofd)
Er was gelukkig niet veel aan de hand. Hij heeft een lichte kuur gekregen, na 1 flesje zou het weer helemaal oké moeten zijn. De Marstall Force verdraagt hij niet. Weet niet wat ik er nu mee moet doen. Vind het wel een fijn gedacht dat hij zeker genoeg vitaminen binnen krijgt en het is maar 50 g op de dagen dat ik er ben (3-5) dus daar bv. 2% melasse van is echt wel verwaarloosbaar. Maar ja, hij reageert slecht op de samenstelling dus toch beter mee stoppen dan...

Ik dub nog even verder wat ik best doe met m'n zorgenkindje.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ilona

Bericht door Ilona » do 14 jun 2012, 09:40

Zonde Jilly! Je had het zo goed onder controle...
Nu jeukt Castor ook nog steeds. Doet hij meestal wel even in het voorjaar en dan is het weer over. Duurt naar mijn idee nu langer dan anders (verschuurt alleen zijn manen, geen wondjes oid). Ik las ook in het F'jes topic geloof ik dat daar ook best wat afgeschuurd wordt.
Het is erg groeizaam weer nu steeds..misschien is het gras wat voedzamer dan normaal waardoor meer fjorden er last van hebben?
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » do 14 jun 2012, 11:04

Ach, het had erger gekund denk ik. Hij ziet er nu beter uit dan de afgelopen jaren (ja, nog beter hihi)
Staart is helemaal heel en mooi (was 'probleemzone' de afgelopen jaren), manen zijn te lang hangen, maar je ziet eigenlijk niks van schuurplekken.
Ik heb hem trouwens ook nog niet zien schuren aan z'n hoofd op de wei. Als ik hem meeneem naar de poetsplaats is het wel direct prijs. Dan doe ik z'n voorpluk achter het halster en laat hem maar doen. Kan je toch niks tegen doen, maar liever wat verfrommelde haren op z'n hoofd dan een halve voorpluk := wondjes heb ik nog niet gespot gelukkig.

Als ik stop met de Force en de kuur begint te werken is het wel opgelost vermoed ik. :j
Weet alleen nog niet of ik nu terug nova-mix haal om hem wat te geven na het werk of helemaal niks...
Jilly

Bericht door Jilly » do 14 jun 2012, 11:09

Iemand van jullie trouwens belang bij een bijna volle emmer Marstall force van 4 kg? Tegen verzendkosten of een meeting met een lekker hapje oid :)

Bijna vergeten! Ik heb weer een les vastgelegd bij die vrouw waar ik vorig jaar gratis leste tijden haar opleiding! Wekelijks lessen aan haar tarief paste niet meer in mijn budget nu mijn stalprijs heel wat hoger ligt, maar ik heb er al zo veel van geleerd en het was ook heel leuk om te doen dus ik miste het best wel. Voorlopig doen we per half uur omdat Hay mentaal heel snel moe is in zo'n les. Weer rustig beginnen dus.
Volgende week beginnen en dan zien we wel hoe het loopt. 1x per 2 weken of 1x per maand. Huiswerk krijgen we toch dus genoeg om zelf ook op te oefenen!
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » do 14 jun 2012, 15:25

Jilly, ik moet mijn eigen zak nog op krijgen van deze winter dus sorry, geen voer nodig hier.
Wel jammer dat hij er van schuurt, dan denk je dat je het gevonden hebt :s
en fijn dat je terug les hebt! kan alleen maar helpen (oke ja uitzonderingen daar gelaten), en als het leuk is. Vraagt ze veel misschien?

Eindelijk nog eens gereden! Normaal ging ik wachten tot na de examens, maar het ging niet meer, had het even nodig. Heb meteen ook alles gedaan: dressuur, springen, longeren en grondwerk.
Hij is weer ontstuimig en druk en een puber in die bak, weer wennen aan de nieuwe omgeving denk ik.
Maar het deed deugd en ik had het nodig! + een mooie dag dus dubbel zoveel energie nu ^^
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Jilly

Bericht door Jilly » vr 15 jun 2012, 07:08

Veel is relatief natuurlijk :P
Ze vraagt 30 euro per uur en 5 euro verplaatsingsvergoeding. Dat is ze zeker waard, maar 140 euro per maand aan lessen wordt mij een beetje gortig naast het stalgeld en andere paardgerelateerde kosten. :=

Van het beetje wat ik nog overhoud na betaling van de lening en kosten van de auto wil ik naast het paard ook nog wel dingen doen als shoppen, op vakantie gaan en uiteten. Allemaal nogal kostelijk haha

Maar ja, ik was ook gewend om nog aan 15 euro per uur te lessen (dressuur). Beetje jammer dat het op den duur met die vrouw altijd iets was (zwanger, ziek, verschot, geen oppas,...) want ze was wel heel goed. Dat vind ik voor dat geld nooit meer :P
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » vr 15 jun 2012, 09:02

ja dat versta ik. Dan maar 1keer in de maand les he ;) gaat ook.
Onze trainer heeft nu zijn eigen stal, en komt niet meer op verplaatsing. Hij vroeg ook 15+5. Hele goede leraar. MAar we kunnen wel eens gaan naar hem, maar dat is een hele organisatie.

paarden zijn duur!
Jilly

Bericht door Jilly » vr 15 jun 2012, 09:46

Aria_zz schreef:paarden zijn duur!
Waar haal je het? :P

Is allemaal oneerlijk verdeeld he. Vriendlief is er vanaf met 50 euro lidgeld en een paar nieuwe voetbalschoenen. Maar van een paard krijg je wel meer terug dan een hersenschudding of een gebroken teen (kan ook natuurlijk :P )
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » vr 15 jun 2012, 11:51

ja zeker, en even niet onder de mensen zijn is ook fijn ^^
je even ergeren op je paard heeft veel meer nut dan op iedereen schreeuwen, dan moet je het weer goed maken enz :p
Nee ik zou niet zonder kunnen, net iets teveel ontspanning en plezier met mijn dier.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 16 jun 2012, 12:13

ing-1970 schreef:Klopt helemaal.

Paspoorten waren verwisseld,gelukkig niet de paarden 8)7
Maar als ik Corner nu alsnog weer op naam zet moet ik waarschijnlijk weer euro,s betalen,
dubbelop dus.
Opa Wijlhuizen zei laat maar zo... dan blijft Corner op zijn naam.
Maar wil wel graag die andere van mijn naam af hebben.
Bart vd Berg is ook niet supersnel met mailen.

Zal hem proberen te bellen dan maar.
Kun je het stamboek niet vragen en de situatie uitleggen? Misschien dat het dan nog wel meevalt met de euro's??
Geluk is de vrucht van intens werk
ing-1970

Bericht door ing-1970 » za 16 jun 2012, 20:33

Laat Bart me even terug mailen dan, hij weet misschien waar die andere eigenaar in frankrijk uithangt.
Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » zo 17 jun 2012, 09:26

neeee.....heb me opgegeven voor de paarden 3 daagse in Loenen (gelderland)
probeer alleen nog een vriendin mee te charteren.

Wie doet er nog meer mee????

deze is niet zo zwaar als de 4 daagse.
en heeft ook 15 km op een dag.
Afbeelding
Plaats reactie