Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilona

Re: Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!

Bericht door Ilona » vr 01 jun 2012, 10:27

@Aria.. Ervaring met Cushing niet echt.. Ja pas in ver gevorderd stadium.. :sorry:
Wel ervaring met Criollo's die ineens in de stress gaan! Hoe lang hebben jullie de Criollo al?
Die dieren hebben vaak zo'n andere opvoeding in Argentinië gehad en dan het transport naar Europa erbij... Krijgen wel vaker ineens een terugslag (stress).
Maar bij jullie Criollo komt het waarschijnlijker door de Cushing dan? Wel naar zeg! Hopelijk kan hij nog een tijdje een paardwaardig leven leiden bij jullie!
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » vr 01 jun 2012, 10:45

Wij hebben hem nu 4 jaar, maar daarvoor was hij al een jaar of 5 denk ik in Europa, dus denk niet dat het van het transport komt. Ik weet idd dat ze daar niet zo paard vriendelijk zijn. Maar het is al 3 jaar en het kwam echt heel plots. Toen is hij ook slecht gaan verharen enz. Vermoed dus dat het van Cushing komt, ook al omdat we al vanalles hebben geprobeerd.

Ik weet niet precies wat mijn pa wil doen, want nu we een nieuwe stal moeten zoeken en het moeilijk wordt om dat allemaal te betalen ... als we op de weide waar we nu van komen konden blijven staan was het niet zo'n probleem geweest. Eerst maar eens kijken hoe het met de medicatie gaat denk ik.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Ilona

Bericht door Ilona » vr 01 jun 2012, 10:51

Cushing zit in het hoofd, dus zeker goed mogelijk dat gedragsverandering daardoor komt dan. Echt sneu..
Ik zal niet per definitie zeggen dat ze paardonvriendelijk omgaan met de Criollo's daar, maar in ieder geval anders dan wij onze paarden trainen en gebruiken. Smeerlappen met dieren heb je (helaas) overal...
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » vr 01 jun 2012, 20:10

ja das waar, smeerlappen kun je niet aan een land vast plakken.

ik hoop dat hij zich nog goed zal kunnen houden.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
y.buwalda

Bericht door y.buwalda » zo 03 jun 2012, 17:42

Afbeelding even proberen
y.buwalda

Bericht door y.buwalda » zo 03 jun 2012, 17:44

hehe sorry hoor dat ik zo kom binnen vallen ...maar probeer al zo lang een foto van cobala er op te krijgen en eindelijk gelukt er volgen er meer nu we het weten
y.buwalda

Bericht door y.buwalda » zo 03 jun 2012, 17:48

Afbeelding nog 1
y.buwalda

Bericht door y.buwalda » do 07 jun 2012, 08:15

he zijn jullie allemaal druk met de verjaardagen van de fjordjes ...het is zo stil
Jilly

Bericht door Jilly » do 07 jun 2012, 09:00

Ik heb eigenlijk helemaal niks boeiend te melden := alles gaat hier gewoon z'n gangetje.

Wel hele leuke foto's van Cobala. Die 2e is _/-o_
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ilona

Bericht door Ilona » do 07 jun 2012, 10:00

Castor was in maart al jarig, blijf geen feest vieren :P haha

Kreeg vandaag de rekening van de DA :o Weg vakantiegeld.... En dan moet de rekening van de loonwerker die mij steeds geholpen heeft met Castor ook nog komen... En Enzo de shet wil ik eigenlijk ook nog laten castereren..
Gelukkig had ik verder geen vakantieplannen dit jaar... :O)

Maar eergisteren zag Castor zijn been er wel goed uit! Gisteren niet geweest, had geen puf. Straks weer even kijken hoe hij erbij loopt.
Staat nu in ieder geval weer in een wat grotere wei. Dus hoef niet elke dag mest te ruimen en hooi te geven. Verband heb ik er zaterdag al afgehaald.
Als het zo blijft zoals het er eergisteren uitzag (en van daaruit verder genezen uiteraard) dan ziet het er wel goed uit. Hopelijk is het gisteren met al die regen niet weer open gegaan en te vies geworden.

Cobola is leuk!
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » do 07 jun 2012, 19:43

Ilona, een heeele lange rit maken deze zomer met castor is ook vakantie. Of er een huifkar achter zetten en even trekken ;)

Cobala ziet er mooi uit! Mooi kopje. Wens hem een gelukkige verjaardag van mij :D

Hier ook niet veel, examens en vriendin longeert Hildar tot die tijd af en toe. Hij heeft even vakantie aan de zee, verzorgster kan niet naar daar. MAar zal hij wel fijn vinden.

En blijkbaar toch geen cushing. Alle symptomen wezen er op, maar na nader onderzoek van het bloed blijkt het dat niet te zijn. We hebben nu nog steeds geen idee wat het is, maar er is iets. De DA gaat er wel mee aan de slag gelukkig.
ing-1970

Bericht door ing-1970 » do 07 jun 2012, 20:03

*o/* Corner is ook de 6 gepasseerd.
Er valt nog wel veel aan hem te sleutelen.
Het opstijgen en netjes blijven stilstaan bv.
truucje wel gevonden,maar herhalen,herhalen,herhalen.
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 07 jun 2012, 21:26

Celony moet nog bijna een maand wachten voordat hij 6 jaar wordt, is een latertje.
Vandaag heb ik het los longeren even snel gefilmd met mijn telefoon. De kwaliteit is bagger maar het geeft een idee hoe braaf hij dan is:

http://www.youtube.com/watch?v=pssP5QBWo8w

http://www.youtube.com/watch?v=l6_pMLB0s_w

http://www.youtube.com/watch?v=B1jan3XHF0M

http://www.youtube.com/watch?v=l8c4iQCy7oA
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » vr 08 jun 2012, 05:35

Cobala is leeeuuukkkkkk.....
Celoontje is braaaaaffffff

Cadiz heeft eindelijk ontdekt dat rechtsom galopperen toch niet zo moeilijk is als hij altijd dacht. Gaat het dan toch ooit nog goedkomen? Gister weer lekker gereden in de stromende stortregen, dan is het altijd lekker rustig in de bak hahaha. Straks in mn vakantie maar weer eens een klein sprongetje gaan maken misschien. Even wat afwisseling en kijken hoe zn pees zich houdt.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 08 jun 2012, 09:20

Kan je Cadiz even laten telefoneren met Hay?
Die vindt links aanspringen op de rechterhand nog steeds beter. Maar eenmaal in rechtergalop voelt dat voor mij wel beter aan dan links. We moeten nog maar veel galoptraining doen, niet erg!

Ik ben weer een slechte baas deze week. Woensdag was dag van de verzorgster, gisteren was het pokkeweer, vandaag zwemmen in CP en morgen wellnessen. Pas zondag weer naar de poownie toe dus. Ach, hij zal me niet missen haha

Springen wil ik binnenkort ook weer eens gaan doen. Is geleden van het jubileum denk ik :o
De buren hebben wel een prachtige bak met veel hindernissen dus komt goed!
Viv

Bericht door Viv » zo 10 jun 2012, 06:12

Herkenbaar Jil dat had ik ook, dat zn rechtergalop fijner aanvoelde dan links ( en nog). Tipje: stelling naar buiten bij het aanspringen en klein pasje naar buiten laten doen, dat was bij ons de barbatruuk. Dan kan hij makkelijker wegkomen. En vooral heel veel lenigheidsoefeningen doen (grote acht en goed stelling overnemen op X).
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 10 jun 2012, 14:26

Die tip had ik van een instructeur ooit ook gekregen. Dat werkt inderdaad wel. :j
Ilona

Bericht door Ilona » zo 10 jun 2012, 14:33

Wat apart. Ik zou denken dat je je paard dan aanmoedigt om juist in de verkeerde galop aan te springen... Dressuur-nitwit die ik ben :P
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » zo 10 jun 2012, 19:45

Ik heb nooit problemen gehad met aan galopperen, Hildar toen hij nog jong was (6 klinkt al zo oud!) veel op een dreefje gereden, recht vooruit dus, en hij sprong altijd mooi in de juiste galop aan die ik vroeg. Dus heb er echt geen tips voor.
Maar lijkt me knap vervelend, ik weet niet of longeerwerk daar bij helpt?
Viv

Bericht door Viv » ma 11 jun 2012, 04:06

Cadiz in eerste instantie ook niet, tot hij werd rechtgezet door de osteo omdat hij een scheve heup had (o.a.), zadelproblemen kreeg, ongelukken met de wagen en als kers op de taart zn peesblessure. Hij moet nu geherprogrammeerd worden zeg maar. maar dat gaat steeds beter.

Andy heeft ook een nieuwe hobby gevonden: conditietrainen naast de fiets. Als dat maar goed gaat ;)
Afbeelding
Plaats reactie