Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Keandra

Re: Aan het luieren of al les Etjes topic deel 6 !!

Bericht door Keandra » za 02 jun 2012, 18:30

heb vandaag weer les gehad
ging op zich heel goed

de bochten in stap zijn al een stap beter, moet wel zelf nog beter leren begrenzen met mijn buitenbeen maar we komen er wel
verder ook geoefend in draf (jawel, we hebben gedraafd) op grote cirkels en achten over de gehele rijbaan en als laatste ook een slangenvolte in draf
wetende dat ze dan moet omgesteld worden in stelling en dat rechts haar slechte kant is(vandaag overduidelijk geworden), is dat al super
en wat heeft Jalenka een super leuke draf :))
lekker door te zitten, niet te veel beweging in de rug, lekker gewoon

juist begint mijn zadel te schuiven |o
heb de gehele tijd 'scheef' gezeten (naar mijn gevoel vooral in draf)
ben aan het denken van er terug een smallere pommel in te stoppen, denk dat ze aan haar schoft een pakje 'magerder' geworden is :?
ga het eens bevragen (gelukkig heb ik de M pommel nog)
hoop dat het zo op te lossen is, wil mijn super zadeltje niet kwijt |(
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » zo 03 jun 2012, 14:26

Vandaag heeft Edgard zijn eerste wedstrijd gelopen!

Het was niet wat ik ervan had gehoopt! Met inrijden liep hij enorm lekker!
deed enorm zijn best en vond het erg gaaf met al die vreemde paardjes!
Tijdens de proef ging het ineens met galop mis..
En mijn topper deed nog wel zo enorm zijn best! :?

Afbeelding
we gingen de bocht in, en BAM!!! daar lagen wij samen op de grond......

Edgard onder mijn been.. meteen draaide hij om en bleef lief liggen en keek mij aan.. De ruste zelf mijn topper... :(:) Wat een vertrouwen/ liefdevolle blik in zijn ogen.. Ik vergeet die blik van hem nooit meer...

Opstaan kon ik niet.. Mijn heup en bovenbeen.... AUUUWWW!!
Edgard werd ondertussen opgevangen en hij was gelukkig niet gewond/ kreupel.

Huppa ambulance erbij en ik kon mee naar het ziekenhuis...
helemaal vol gestopt met medicatie tegen de pijn en misselijkheid.
Op naar de spoedeisende hulp.

En ja, daar lig je dan..
Afbeelding
Gelukkig viel het mee en is mijn heup en bovenbeen alleen maar zwaar gekneusd..

Straks nog ffies naar mijn toppertje heen om ffies te kijken hoe het met hem gaat.
nancy imka

Bericht door nancy imka » zo 03 jun 2012, 18:03

Jeetje joh dat is wel schrikken, maar hihi herken me zelf er wel in zo met dat kotsbakje := Zo heb ik ook hele dagen gelegen na mn operatie's :D

Ik heb idd drooggemend met Emy, pff wat een tempo. Ik heb vrijdag met haar aan het lopen geweest op de weg in het weiland is voor mij geen doen met die hobbels en bobbels. Dat vinden mijn enkels echt niet tof! Dus ik dacht ik ga maar gewoon de weg op. Ze deed het echt super! Was helemaal in love! Ik vind het eigenlijk het belangrijkst dat Emy kan stil staan. Voor mij part een uur lang op de zelfde plek maar Imka heb ik nu 13 jaar en die kan nog geen 2sec stil staan. Dat lopen gaat straks wel vanzelf daar ben ik van overtuigd! Maar het stilstaan deed ze op een paar kleine foutjes echt super goed. Oke het waren niet hele lange tijden dat ze moest stilstaan dat redt ik zelf ook niet. Maar heb bij een bankje haar stil gezet en toch denk wel vijf min stil gezet en dat deed ze na een keer een grote mond opzetten toch wel super braaf +:)+
Dus ik helemaal op mn roze wolk thuis. In de paddock aangekomen deed ze al lastig en ik was echt kapot ik ben immers niks meer gewend na alle operatie's. Dus was blij dat ik thuis was. Ik wil haar hoofdstel af doen en ze deed al super vervelend. Dus gaf haar op dr kop en toen stond ze stil. Doe het hoofdstel af en weg is ze -:(- En dan kon ze ook echt niet verder het weiland in als dat ze stond, en ik was al zo verschrikkelijk moe _-:( En dan moet je lief blijven he. Gelukkig was ik nog erg happy van dat ze het zo goed deed anders was mn hele dag verpest :D
Ik ga eerdaags een koeienband ophalen zodat ik haar vast kan zetten aan die band als ik haar hoofdstel af haal want ze blijft dit doen. Ik dacht dat ze het wel een klein beetje kwijt was plus dat mn halster uit elkaar lag dus ik kon hem zo snel niet om dr hals doen. Anders had ik haar vast gezet. Maar goed is gebeurt volgende keer heeft ze pech dan kan ze niet meer weg 8)7

Hebben jullie paardjes nou ook nog steeds zo'n hekel aan het bitje? Emy vind het echt nog steeds helemaal niet leuk! Aan mn hoofdstel heb ik nu een bokkenbitje. Ik heb wel een dubbelgebroken men bit gezien op internet maar zou dit nou beter zijn? Opzich als hij inzit heb ik niet het idee dat ze er nog problemen mee heeft maar met in doen vind ze het echt niet leuk :?
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Gwenny

Bericht door Gwenny » ma 04 jun 2012, 06:51

De tanden groeien en ontwikkelen nog behoorlijk op deze leeftijd. Ik zou minimaal twee keer per jaar een echt goede tandarts laten komen die ook de achterste kiezen vijlt en ook valse wolfskiezen weg kan halen zodat mondproblemen worden voorkomen.

Qua menbit zou ik zeker geen gebroken of dubbel gebroken bit nemen. Dit ligt veel te onrustig in de mond en de hulpen komen nooit duidelijk door. Neem een stang die glad is en meegevormd is met de onderkaak, dus in een lichte boog loopt. Neem ook geen dikke want die past bij de meeste fjorden niet in de mond vanwege vaak een wat hangend rooster en een wat dikkere tong.

Sterkte Joyce. Wat is Ed toch een kanjer dat hij niet in paniek raakt!

Even een Eran-update: Waarschijnlijk heeft Eran zomereczeem want zijn manen en vooral staart gaan eraan. De staartwortel begint langzaam een pussige bende te worden. Erg sneu. *Inplaants van dat mij het even wordt verteld moet ik er zo achter komen, erg naar.* Welke eczeemdekens gebruiken jullie? Ik ga toch maar even kijken voor een exemplaar, maar eigenlijk is het niet verantwoord met zijn longen. Hij kan het veel te benauwd krijgen met zo'n deken op.
janna
Contacteer:

Bericht door janna » ma 04 jun 2012, 07:30

@ Gwenny: Eran zomereczeem? Bah zeg, hier heeft ie nooit tekenen vertoond van schuren. Altijd een mooie volle bos met manen en staart.
Hoop dat het niet te erg is voor hem, eczeem en jeuk is zo sneu voor een paard.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 04 jun 2012, 08:23

Eczeem kan toch ook op latere leeftijd op komen zetten? Vervelend hoor. Is zo sneu die jeuk. Emy heeft altijd bultjes in de zomer die ook erg jeuken ook zo sneu.

Ik wil idd een niet te dik bit. Ik heb nu die van Imka ingedaan maar die is eigenlijk wat te groot voor Emy. Hij steekt wat uit. Maar Imka heeft dan ook wel een hele grote melus hihi. Pff heb gewoon nog pijn mn benen van het lopen vrijdag niet normaal. Ik wist niet dat je aan de voorkant van je scheenbeen ook spieren had lopen maar ik voel ze dus het zal wel. Word er wel naar van het is al vanaf vrijdag avond
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
Keandra

Bericht door Keandra » ma 04 jun 2012, 09:58

Hier is Jalenka haar bitje ook nog niet 100% gewoon hoor, Nancy.
Ik heb een dubbelgebroken appelbitje van HH, een 13.5cm (giga groot in mijn ogen).
Ze moet er maar aan wennen, het is dat bit en niets anders (echt een heel zwaar bit he die dubbelgebroken bitjes, maar wil niet 'zwaarder' meer gaan).
voor mennen zou ik een dun ongebroken nemen.

Oh Joyce wat een domper voor je, wees wel blij dat hij er de rust zelve bij bleef.
Zo op de foto te zien moet het wel redelijk nat gelegen hebben (als het zondag was, dan kan dat wel, was het hier ook pokkenat :D ).
Dan zou ik zelf afgebeld hebben moest mijn paard geen ijzers met schroefgaten gehad hebben, met dan vijzen erin staan ze weer stabiel.
met Jalenka rijd ik dus niet als het nat ligt, wegens glijden en ze struikelt nog geregeld onder het zadel (moet ze maar leren, was bij Githa in het begin ook)

Heeft Eran nu nog eens ZE? Wat balen zeg, alles komt precies naar boven bij hem.
:(:)
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » ma 04 jun 2012, 21:00

Jeetje wat balen van Eran zeg!
sterkte ermee!

en mijn wedstrijd was idd zondag..
Ik had enorm lekker ingereden en hij liep erg fijn.. In de bocht vlogen we ineens onderuit... Helaas idd een dikke domper maar wel een leerervaring voor ons samen!

* nu ben ik bont en blauw en stijf* haha!
edgard heeft niks van de val overgehouden behalve wat stijfheid wat logisch is!

Over menbitjes kan ik niet meepraten, hier heb ik de ballen verstand van!
Gwenny

Bericht door Gwenny » wo 06 jun 2012, 15:02

Eran is gewoon erg zwak nog en is zeer vatbaar voor van alles. Ik hoop dat met zorg, rust en aandacht veel dingen tot rust gaan komen maar het gaat nog een hele tijd duren vrees ik.
Verder wordt hij wel steeds meer paard, vrolijker, groeit goed en begint al aardig te puberen.
Keandra

Bericht door Keandra » do 07 jun 2012, 20:06

oei puberen
dat moet Jalenka niet meer hebben hoor, heb genoeg puberent paard met onze Terrorwelsh ~~}>

hier zijn we nu wel goed vertrokken met lessen
Nu zondag om 9u hebben we weer les, ik kijk er al naar uit (echt waar)

Nog nooit trouwens met zoveel vertrouwen op een paard gestapt als op Jalenka *o/*
men schattie :+:
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 07 jun 2012, 20:13

Als Evita weer thuis is, ga ik weer met haar verder. Laatste keer dat er iemand op zat, was niet zo goed gegaan. Ze kwam flink omhoog. Ik was het niet, iemand anders, maar volgende keer er toch maar weer op, maar dan thuis met Leo erbij.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » vr 08 jun 2012, 09:56

leoensuzanne schreef:Als Evita weer thuis is, ga ik weer met haar verder. Laatste keer dat er iemand op zat, was niet zo goed gegaan. Ze kwam flink omhoog. Ik was het niet, iemand anders, maar volgende keer er toch maar weer op, maar dan thuis met Leo erbij.

Jeetje... niet zo heel braaf dus!
Succes met dr als ze weer thuis is!
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » vr 08 jun 2012, 09:58

Ik heb trouwens een topic geopend van edgard de afgelopen 2 jaar bij mij!

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=46770
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 08 jun 2012, 12:42

@Joyce... Tja, ik weet het niet. Met haar ouders heb ik natuurlijk wel kans op niet zo'n schatje... Maar ze lijkt koeler in d'r kop, dan haar moeder. Maar aan de andere kant zit ik niet te wachten op dat steigeren.

Nu moet ik er wel bij zeggen, dat ik er wel bij was, maar haar niet vast had. Deze 2 dames hebben al verschillende jonge dieren ingereden en zijn zo op elkaar ingespeeld. Het meisje wat erop ging zitten, had gewoon meer vertrouwen in haar begeleidster. Zij doen het op hun eigen manier, zoals ik het ook op mijn manier doe. Alleen was Evita het hier niet zo mee eens. Dus wacht ik maar weer tot ze thuis is en doe ik het weer op mijn manier.
nancy imka

Bericht door nancy imka » vr 08 jun 2012, 19:05

Ik denk mijn kleine Etje voor het eerst voor het wagentje ben zo super trots op dr :L

Afbeelding
Afbeelding

Ze was echt zo lief! Het duurde even voor ze er helemaal voor stond want het tuig moest natuurlijk op maat gemaakt worden en er moesten gaatjes bij gemaakt worden. En dat deed ze op een paar waarschuwingen na echt onwijs braaf. De kop is eraf. Ben benieuwd volgende keer. Zodra ze er aan toe is om de weg op te gaan ga ik vragen of die man me wil komen helpen uit de buurt die beleerd paardjes voor de wagen. Maar ik dacht alles wat we zelf kunnen is alvast meegenomen :D
Afbeelding

Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » vr 08 jun 2012, 20:36

super gaaf Nancy! echt top!
Gwenny

Bericht door Gwenny » za 09 jun 2012, 10:02

Gaaf hoor! Ik ben benieuwd naar het vervolg!

Eran hoest helaas flink. Het is even spannend of het weer doorzet naar een longontsteking. Hij staat weer onder een 100 grams deken om goed warm te kunnen blijven.
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » za 09 jun 2012, 15:37

Gwenny schreef:Gaaf hoor! Ik ben benieuwd naar het vervolg!

Eran hoest helaas flink. Het is even spannend of het weer doorzet naar een longontsteking. Hij staat weer onder een 100 grams deken om goed warm te kunnen blijven.

Jeetje wat een pech met Eran zeg....
Nogsteeds diep respect voor jullie die zo enorm goed voor hem zorgen en hem alles bieden om beter te worden!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 09 jun 2012, 17:52

Beterschap met Eran!

Wat goed Nancy. Heerlijk dat ze het braaf deed.
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » za 09 jun 2012, 20:35

Deze week rustig aan gedaan met Edgard!
beetje stappen en meer niet.. Ik kon zelf ook niet meer doen vanwege mijn gekneusde heup en bovenbeen.. Ook mijn arm was stijf enzo...

Nog steeds aan het twijfelen of we volgende week zondag moeten starten.. even afhankelijk van hoe het met ons gaat!
Gesloten