Wat zijn ze sterk, de F-jes zijn aan het werk. Deel 9!
Re: Wat zijn ze sterk, de F-jes zijn aan het werk. Deel 9!
Met Ferro ging het dinsdagavond in eerste instantie goed. Hij liep braaf voor een 4-wieler. Alleen op een gegeven moment schrok hij van het klapperende bord dat achter op de kar hangt (waarop staat 'paard in opleiding') en ging hij er vandoor met het hele spul. Het ging even heel erg hard door de bak heen (waar hij gelukkig in was). Uiteindelijk kon Bart hem terug krijgen. Pff, dat was even behoorlijk schrikken.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Gelukkig was hij in de bak Anita kan mij voorstellen dat je geschrokken bent.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
bah, lijkt me doodeng met de kar op de kletter gaan. Pakte Ferro het later wel rustig weer op Anita?
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ach arme Ferro, schrikken joh
.

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Later liep hij idd wel weer rustig idd, alleen toen de kar weer door het bobbelige stuk ging klepperde het bord weer en zou hij het nog een keer doen. Deze keer bleef het bij een heel klein sprintje en wat steigeren. Volgende week hoor ik wel hoe hij het verder heeft gedaan de komende week.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

meedraven idd even het aandrijven laten meehelpen door iemand als hij dat niet vanzelf oppakt.
ik kan me eigenlijk alweer nauwelijks herinneren hoe ik dat heb aangeleerd.. Ko liep vlgs mij automatisch met mij mee als ik harder ging *wacht op mij baaaasje*
ow dat rot voor ferro zo'n angstmoment in het begin van het beleren
hopelijk vind hij de rust en vertrouwen snel terug.
Ko is van het natuurgebied af, ik vond het te eng worden met de kilo's.. nu samen met Vjell op een hele schrale wei, ook nog prachtig hoor
Gisteren kwam ik aan, lagen ze alledrie te tukken
heb eerst lekker tegen ko aangelegen en erna heeft ie nog languit gelegen met zn hoofd op mijn schoot, echt in diepe slaap *snurkkk* hahaha
zo onwijs lief en ontspannen 
erna lekker flink stuk gefietst samen!
ik kan me eigenlijk alweer nauwelijks herinneren hoe ik dat heb aangeleerd.. Ko liep vlgs mij automatisch met mij mee als ik harder ging *wacht op mij baaaasje*

ow dat rot voor ferro zo'n angstmoment in het begin van het beleren

hopelijk vind hij de rust en vertrouwen snel terug.
Ko is van het natuurgebied af, ik vond het te eng worden met de kilo's.. nu samen met Vjell op een hele schrale wei, ook nog prachtig hoor

Gisteren kwam ik aan, lagen ze alledrie te tukken

erna lekker flink stuk gefietst samen!

Toch van de grote wei af Suze?
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

ja
ik wilde het al maar nic twijfelde nog en wilde ze niet uit elkaar hebben. maar vjell begon ook aan te komen en ik had idee Ko ook weer dus nu staan ze in de wei achter de springbak! hopelijk gaat het afvallen beter nu!

Super toch!!! Lekker dag en nacht buiten en niet teveel eten
.

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

precies
hopelijk gaat dit meer zoden aan de dijk zetten 

Hier een trotse ik!
Met faira langs de grote weg gefietst richting 't strandje (10-15 min fietsen) en nog ff in 't water geweest. ze was super braaf!
Ik dacht eens een keer wat anders dan met de wagen.

Ik dacht eens een keer wat anders dan met de wagen.

Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Wat leuk!! En wat fijn dat het goed ging!!
Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

ja ik deed het vorig jaar ook wel eens, maar nu is ze super verkeersmak.. dus een stuk fijner! 
Moet wel eerlijk zijn dat ze soms me stuur nog wel eens interessant vind met dr puber hoofdje. haha

Moet wel eerlijk zijn dat ze soms me stuur nog wel eens interessant vind met dr puber hoofdje. haha
Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)
Inderdaad gelukkig dat Ferro in de bak was. Is natuurlijk ook eng als hij iets raars hoort, maar het niet kan zien. 't Is ook niet niks; alles is nieuw... Fijn dat hij het daarna weer goed oppakte. Grappig trouwens zo'n bord "paard in opleiding". Idee om op een bodywarmer ofzo te laten zetten als je met je paard gaat wandelen of fietsen. Dat laatste zie ik mij trouwens nog niet doen met Freyr. Heb net een stukje met hem langs de weg gewandeld. Op 'n gegeven moment kwam er een auto aan en de berm is op het stukje waar we liepen erg smal. Gelukkig liep ik net een oprit van een weiland voorbij (met lang gras
) dus daar even in gelopen. Hij was overigens heel braaf. Als ik langzamer ging lopen, ging hij ook braaf langzamer en als ik flink doorstapte draafde hij mooi achter me aan; super! Daarvoor was ik even met hem in 't land aan het spelen geweest. Even laten spelen met een zadeldekje, hem daarmee wat over de hals en rug geaaid en later legde ik het voorzichtig op z'n rug. Zag je hem achterom kijken van "waarisienou?". Toen nog een stuk plastic gepakt. Nu was dat van een rol kuil, dus dat maakte het meteen al een stuk minder eng, haha! Wat mee gewapperd en op de grond gegooid. Even snuiven en toen ging hij er op staan schrapen met z'n voorbenen. Ik was weer helemaal blij! Deze foto maakte onze jongste dochter dinsdagavond:

Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Wat een leuke foto Jelly!! Lekker attente kop van Freyr!
Het is niet echt zeker dat hij van dat bord schrok, Bart wist zelf de aanleiding niet helemaal.
Maar kan best hoor, ik was in gesprek en lette niet helemaal op. Ging wel aardig hard! En daarna weer zijn lichtelijk luie zelf, al zag je hem denken, he wat was dat nou?? Maar hij is af en toe toch ook nog wel wat huiverig van dingen, maar zoveel kent hij natuurlijk ook nog niet, dus dat mag.
En dat is het fijne van Bart, die durft en rijdt dus gewoon weer verder, daar heb ik echt respect voor!!!
Knappe Faira! Lekker mee aan de fiets en het water in! Wat moet dat leuk zijn geweest! En voor herhaling vatbaar??
Het is niet echt zeker dat hij van dat bord schrok, Bart wist zelf de aanleiding niet helemaal.
Maar kan best hoor, ik was in gesprek en lette niet helemaal op. Ging wel aardig hard! En daarna weer zijn lichtelijk luie zelf, al zag je hem denken, he wat was dat nou?? Maar hij is af en toe toch ook nog wel wat huiverig van dingen, maar zoveel kent hij natuurlijk ook nog niet, dus dat mag.
En dat is het fijne van Bart, die durft en rijdt dus gewoon weer verder, daar heb ik echt respect voor!!!
Knappe Faira! Lekker mee aan de fiets en het water in! Wat moet dat leuk zijn geweest! En voor herhaling vatbaar??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Wat een leuke foto zeg!! 

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Ja wel voor herhaling vatbaar hoor!
Leuk, zit net paard en leven te lezen die is net binnen ! Fatoush en finn staan er in als veulens! Gaaf!

Leuk, zit net paard en leven te lezen die is net binnen ! Fatoush en finn staan er in als veulens! Gaaf!
Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)
Nou idd, wat een verrassing, krijg ik een facebookberichtje van mijn nichtje dat Finn in Paard & Leven staat. Ik had hem wel binnen gehad maar nog niet doorgebladerd en waarempel. Hele oude foto en geen idee hoe ze er aan (en aan mijn naam) komen.
https://fbcdn_sphotos_h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/182300_316436505106916_2027839363_n.jpg
https://fbcdn_sphotos_h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/182300_316436505106916_2027839363_n.jpg
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Haha dat is dan nog een raadsel lindy. Ik zou wem trots zijn ! 

Faira (Orsta X Manus)
Yoep (KWPN)

Yoep (KWPN)