Wat zijn ze sterk, de F-jes zijn aan het werk. Deel 9!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Pasja

Re: Wat zijn ze sterk, de F-jes zijn aan het werk. Deel 9!

Bericht door Pasja » vr 01 jun 2012, 10:36

Nou dat ziet er goed uit Anita; alsof Ferro 't al jaren gewend is. Benieuwd naar de andere foto's. Heeft Bart hem nu elke dag even aangespannen of hoe gaat dat?
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 01 jun 2012, 10:38

Dit was afgelopen dinsdag Jelly en de eerste keer. Of hij er daarna nog voor heeft gestaan weet ik niet maar ik denk niet dat het bij 1x per week oefenen blijft.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
foss

Bericht door foss » vr 01 jun 2012, 11:07

Hij doet het goed Anita leuk om te zien.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Suzanne

Bericht door Suzanne » vr 01 jun 2012, 11:18

ah ja ik zag het niet zo goed en was sgieuwnierig!

volgend weekend 9 juni ga ik mijn wagen ophalen samen met Tass!
ik ben er helemaal zenuwachtig van.. mijn 1ste eigen wagen en grote aankoop voor Kootje := *o/*
Afbeelding
wolkj

Bericht door wolkj » vr 01 jun 2012, 11:29

Ferro ziet er knap uit zo voor de wagen, fijn dat 't goed gaat!
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Ootje

Bericht door Ootje » vr 01 jun 2012, 12:29

Wat goed van Ferro!
Odette&Fenna
Suzanne

Bericht door Suzanne » vr 01 jun 2012, 13:05

heeft ferro eerst lange lijnen gedaan? of doet bart ze er gewoon in 1x voor?
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » vr 01 jun 2012, 13:41

Hij loopt er vaak eerst even achter, gaat dat goed dan staan ze heel snel voor de tweewieler. Voordeel van de tweewieler is dat je niet in de mond zit als ze eens wat hard gaan en ze draaien niet zo makkelijk meer. We doen ze eerst voor de wagen nog wel even aan de longe, dat is om te voorkomen dat ze te ver naar buiten gaan en tegen het hek botsen, of het lamoen aan het hek spietsen, niet handig..

Fjella was vandaag weer eens even alleen, mama moest met broerlief opnieuw scannen. Eerst op stal met wat brokjes, toen heb ik haar nog even gepoetst, mijn pa gaat altijd met de trekker naar de VA, dus dan heb ik nog even, want ik ben veel sneller met de auto. Ze vond het wel spannend, maar ze was wel erg braaf!
Toen ik dus weer eerder thuis was dan mijn vader heb ik Fjel alvast in het land gezet, jemig wat kan die trien bokken, hihi!! Maar aan de hand superbraaf hoor!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Claudje

Bericht door Claudje » za 02 jun 2012, 10:58

Mijn F'je gaat dinsdag weer terug naar huis ;( Hij is de hele tijd superbraaf geweest, ik hoop en duim heel
erg dat hij een héél leuk huisje krijgt! Hij kan inmiddels netjes stappen en draven aan de longeerlijn, galop
gaat nog wat moeizamer. Heb er 6 keer opgezeten, waarvan de laatste 2 keer alleen en dat ging ook echt
super goed :)) Hij kan netjes stilstaan met opstappen (doe ik vanaf een krukje) been is wegstappen, halt
houden gaat super, in stap netjes voltes en achtjes sturen, been vanuit stap is aandraven en dan kan hij
al keurig wat rondjes volhouden en wat grote voltes maken :+:
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Suzanne

Bericht door Suzanne » za 02 jun 2012, 12:05

Ko heeft vandaag zijn eerste les gehad en ik ben zoooo trotssss! :L :+:
Superkootjemans deed het heel goed en zo zijn best! Heel even uitproberen natuurlijk, even boze kop erop van dritt bij haar moet ik ook luisteren en toen was het kauwkauw en heeft ie half uur lang heel erg zijn best gedaan! Zelf 10min ook gestuurd *roze wolkje*
en mn lief was weer gezellig mee en heeft fotos gemaakt en gegroomd.
en aan het einde zegt ie 'ja het is wel belangrijk dat ie ook naar anderen luistert he, want hij moet ook naar mij luisteren volgend jaar vd kar' :j
*zwijmel* :L :L
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 02 jun 2012, 12:43

Kofoto's Kofoto's Kofoto's please! Wat klinkt dat goed Suzanne.

Ik zal nu eindelijk eens het beloofde Ferro topic gaan maken. Kwam er maar steeds niet van.

Edit: http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=46736
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 02 jun 2012, 14:28

Helaas moet ik jullie ook droevig nieuws vertellen. Wij hebben helaas moeten besluiten om Fendora te laten gaan. Haar karakter en het erge schuren wat ze deed maakten deze beslissing helaas noodzakelijk omdat we niet wilden dat ze van hand tot hand zou gaan en het steeds slechter zou krijgen. Gisteren is er een einde gekomen aan haar jonge leventje dat helaas maar 3 jaar mocht duren.
Het was een zeer moeilijk besluit dat we niet licht hebben genomen maar wel de beste keuze was voor Fendora en dat stond bij ons voorop. Haar welzijn was belangrijker dan ons verdriet om haar verlies. Ze is nog even bij Bart geweest omdat hij zich ook graag een oordeel wilde vellen over haar maar de conclusie was identiek aan die van ons.

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Erpel

Bericht door Erpel » za 02 jun 2012, 15:26

Leuke foto's allemaal! Bijna elk F-je gaat hard vooruit!

Maar wat schrik ik van dat nieuws Anita! Wist niet dat het zo erg was, in ieder geval veel sterkte mee! :sorry: Ik was zelf toch stiekem wel een beetje fan van Fendora.
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 02 jun 2012, 16:47

Van Fendora is gewoon jammer uitgepakt, van toen tot nu...moet toegeven, heb nog heel sterk getwijfeld of ik dr van je over zou nemen, maar had er het geld, de tijd en de ruimte niet voor om er iets mee te proberen/beginnen. Jammer, maar soms moet je keuzes maken, leuk of niet...

Ferro doet het verder top! Brave jongen, al vond ie het vandaag wel héél spannend dat ik m mee nam langs de trekker die draaide (en uiteindelijk weg reed)...hij mag nog wel een schepje heldhaftigheid krijgen :=, liefst kruipt ie achter je schouder weg, maar ook een ontzettende lieverd. Hij zocht in zijn angst echt mijn steun, daarmee denk ik ook wel erg fijn paard om mee te werken :j

Flam is volgens Bart gedekt van de week..:D (maar volgens mij is haar hengstigheid ook weer over, want gister liep ze toch snel voor m weg in het land als ie er aan kwam) Dit in tegenstelling tot Frederiek O:)...die weer wijdbeens achter Draaf aan ging haha.
Geluk is de vrucht van intens werk
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 02 jun 2012, 17:09

Die had ik even niet aan zien komen Anita...sterkte :(:)

Fijn dat Ferro het zo goed oppakt! Ziet er al heel netjes uit :)

Kootje ook braaf vandaag, wat is het ook een toppertje Suze *o/*

Ik heb Finnea vandaag voor het eerst aan het bit gelongeerd. Vond het wel even spannend, maar Fin duidelijk niet hihi...die liep keurig haar rondjes. In het begin was ze me een beetje te wakker, maar later ging het al beter. Nog leuke foto's gemaakt later in de wei, met dank aan Grietje! Die zwiepte een paar keer met de longeerzweep en toen was het stel los hoor :+ Tsjonge wat kunnen die toch hard...prachtig gezicht!

Heb Frees ook nog even bewonderd vandaag. Echt een heel ander type dan Fin en heeft duidelijk meer tijd nodig om zich te ontwikkelen. Geloof dat Fin d'r koppie inmiddels 2x in die van Fresia past hihi. Maar het blijft een opvallende verschijning met haar mooie donkere kleurtje en prachtige zebrastrepen op de benen. Ben erg benieuwd hoe ze uitgroeit!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 02 jun 2012, 17:12

Fresia, foto's gemaakt toevallig? Ook wel weer heel benieuwd naar beeldmateriaal van deze driekwartzus van Flam...:j :D
foss

Bericht door foss » za 02 jun 2012, 17:17

Anita een hele moedige beslissing een paard met jeuk is niet fijn en hoe jonger ze het krijgen hoe erger het is. Heel verstandig fokken kan je hier niet mee en een paard wat van hand tot hand gaat is ook niks.
Nogmaals sterkte je heb de juiste beslissing genomen uit oogpunt van het dier respect hiervoor.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 02 jun 2012, 17:37

Het is jammer dat het zo met Fendora is gelopen. Keuzes zal je in het leven altijd moeten maken, leuk of niet en iedereen op zijn eigen manier.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
grietsje

Bericht door grietsje » za 02 jun 2012, 18:03

Wat doen alle F-jes het super zeg! Ferro voor de wagen, Ko onder het zadel! Super!

@ Anita: sterkte met het verlies van Fendora! Moedige beslissing!

Finnea is echt groot geworden en oogt al lekker volwassen! Mooi paard.
Fresia heeft idd meer tijd nodig. Ze gaat dit jaar ook nog niks doen.. Nog maar even een jaartje lekker spelen.

@ Annabel: ik heb één recente foto..Staat in de link hieronder.. Zal binnenkort eens even proberen wat nieuwe foto's te maken.

http://www.facebook.com/#!/photo.php?fb ... =3&theater
Tsjallien (OJxBjorkmann)
Ezra (TopasxOJ)
Harmke (AntonxOJ)
Levi (Kventin x Anton)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 02 jun 2012, 18:05

Van die foto is ze wel echt twee druppels water Flam :j Grietsje (op de lengte van de manen na :P).
Gesloten