Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ilona

Re: Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!

Bericht door Ilona » vr 25 mei 2012, 19:45

Ik heb de laatste paar jaar al aardig wat aparte dingetjes meegemaakt met paarden ;)
Alleen 'simpel' een been verbinden had ik nog niet gehad :P en dan ook nog eens bij eigen paard..da's toch anders haha.

Heerlijk weer een rit maken! Ik krijg er onderhand ook wel weer eens zin in. Enjoy!
Bbq met of zonder Shetlander...?
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
ing-1970

Bericht door ing-1970 » vr 25 mei 2012, 20:23

Even kennis laten maken met Corners nieuwe liefde.
Chelsie.

zwaan kleef aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zelf nog gereden vanavond,en een nieuwe tip uitgeprobeerd tegen Corners snelheid,
met lossere teugels alleen maar achtjes lopen totdat mijn tempo er was,en dan teugels steeds iets meer opnemen.
met draven hetzelfde gedaan,en dat ging goed.

ik heb wat te doen komende tijd :)ddd
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 27 mei 2012, 13:43

Ilona schreef:Heerlijk weer een rit maken! Ik krijg er onderhand ook wel weer eens zin in. Enjoy!
Bbq met of zonder Shetlander...?
Stalbaas zorgt voor het vlees. Geen idee of hij van shetlanders houdt :Y)

Vanmorgen al een buitenrit van 2 uur gemaakt met stalgenootje. Echt super om er weer op uit te gaan!
De thermometer onderweg gaf 33° aan :o (vol in de zon), maar er stond een heerlijk windje dus was goed te doen.

Gisteren heeft Hay als echt familiepaard gediend! Broertje was mee en wilde rijden. Die heeft voor het eerst los gedraafd. Gaat een beetje moeizaam nog (Hay speelt ook wat met z'n voeten hihi. 'Als ik harder stap zal het ook wel goed zijn?' :P ) maar ben trots dat hij het durft!
Nadien kwam mams ook nog langs en die heeft voor 't eerst op Hay gezeten! Straks eens kijken of de foto's leuk zijn geworden.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 27 mei 2012, 14:07

Heb je nog niet weer gereden Ilona?
Wil het nog niet...of heb je nog ergens last van O:)

Heerlijk zo'n buitenrit Jilly, dat wil idd wel met zo'n windje.
Die staat hier ook,dus het is nog uit te houden.

Cindy heeft gister ook als familiepaard gediend....althans.....dat was haar intensie.
Ik wou graag gaan voetballen met haar,maar volgens mij heb ik gewoon een dood schaap gefokt ofzo :x
Mss dat ze even aan de bal heeft geroken,maar dat vond mevrouw wel genoeg :=
En de grote traktor die met aanhanger even door de bak heen moest...ach ja...prima...ik ga dan ondertussen wel wat grasjes eten aan de rand van de bak 8)7

Eerst wat showen in de bak,maar na 2 rondjes hield ze dat wel voor gezien
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

bal :o? .......welke bal :?
Afbeelding
Oke....even snuffelen dan
Afbeelding
toen hield ze het wel voor gezien :roll:
Afbeelding Afbeelding

cindy valt het onder de categorie familiepaard :L
lekker suffen bij de baasjes :D
Afbeelding
en nog even een knuffel halen bij het vrouwtje :+:
Afbeelding
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Ilona

Bericht door Ilona » zo 27 mei 2012, 14:34

Cindy ziet er goed uit Janine :))

Ik ben net 3,5 week geleden bevallen.. Volgens mij niet echt het slimste plan om al te gaan rijden ;)
Heb geen last ergens van, maar laat de boel van binnen eerst maar weer rustig zijn plekje gaan vinden.
Plus dat klein meneertje me die tijd nog niet gunt plus dat m'n peerd geblesseerd is :P

Het is al heel wat als ik 1x op en dag Castor z'n 'weitje' uit kan mesten, water en hooi bijvullen en zijn verband kan verschonen. Dan is mijn tijd wel aardig op en krijg ik alarm van thuis dat er 1 hongerig wordt haha.
Rijden komt wel weer een keer. Mag wel een poownie van een vriendin bietsen als de nood te hoog wordt :)
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » zo 27 mei 2012, 14:54

Nog maar 3,5 week.......sorry :sorry: ....dacht dat het al wat langer geleden was O:)
och ja...castor had zich ook geblesseerd...

pfff....ik heb het ook allemaal even niet meer op een rijtje.....zullen de hormonen nog wel zijn denk ik O:) of de warmte... :x

Ja,cindy heeft een mooi lijntje zo :j
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
Viv

Bericht door Viv » ma 28 mei 2012, 05:22

Gister 2 bange poeperts op sleeptouw genomen in het bos. Werd wel weer duidelijk dat je een "onervaren" ruiter geen shanks met tongboog in handen moet geven. gezegd dat ze volgende keer maar een gewoon bitje in moet doen (is bijrijdster en mn vriendin had gezegd dat hij absoluut dit bit in moest, onzin want ik rij hem ook buiten op een trensje).
Dus volgende keer neem ik ze maar even apart mee.

Kdiesje was daarintegen echt op en top voor-paard en paste zich keurig aan aan de rest en hield met iedereen rekening, hij wordt nu echt volwassen in zn koppie merk je.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
mieske

Bericht door mieske » ma 28 mei 2012, 17:34

Sorry voor de ego post...
Maar ik baal een beetje.. Cajra is weer hengstig en zo erg dat ze zichzelf laat dekken door haar weidemaatje -O-
Aangezien dat eentje is van over de 1.80 heb ik haar maar weer uit die wei moeten halen..
Komt dit door het nieuwe plekje waar ze nu staat ? En kan het minder worden als ze met een merrie erbij staat ?

Ik wil haar zo graag in dat landje hebben, omdat die het grootst is en ze heel goed met die grote om kan gaan als ze niet zo hengstig is en daarbij staat er op het andere landje geen gras meer om te eten :\

Ik heb bijna altijd ruinen gehad en de ene merrie die ik had die stond met alleen merries en had nergens last van :=
Dus help mij haha
Jilly

Bericht door Jilly » di 29 mei 2012, 11:41

Lastig Mieske... Ik heb er geen ervaring mee.
Een van de merries bij ons is nu mega hengstig en staat Hay de hele tijd lastig te vallen, maar die weet hoegenaamd niet wat hij er mee moet :=
Kan me voorstellen dat het heel lastig is. Kan je haar tijdens de hengstigheid misschien een paar dagen alleen zetten (of met draadje de wei in 2 delen?)
mieske

Bericht door mieske » di 29 mei 2012, 18:11

De wei is te groot voor een draadje :P Moet dat even overleggen, maar normaal staan er ook nog 2 andere bij. Maar die zijn nog op training. Hopelijk gaat het dan wat beter.
Stomme hengstigheid ook :+
Ilona

Bericht door Ilona » di 29 mei 2012, 18:50

En stom ander paard dat die er bovenop springt ;) Lekker stel samen... :P
Castor heeft ook wel vaker met van die verschrikkelijk verliefde kleefmerries gestaan, maar ook nooit het idee in zijn hoofd gehaald om er bovenop te springen ;)
Jilly

Bericht door Jilly » di 29 mei 2012, 19:19

Gelukkig maar dat Castor en Hayco zo onschuldig zijn :D

Ik heb gisteren Hay zijn oversociale en bemoeialerige kant leren kennen hihi. Bij het aperitieven liep hij nog te grazen op het voorste stukje waar wij zaten. Hij kwam altijd maar kijken wat we aan het doen waren. Cava en chips gingen er ook zoetjes in :o
Bij het aansteken van de BBQ Hay maar veilig achter de draad gezet. Anders zou hij het vlees misschien ook nog opeten hihi (of op de BBQ sukkelen).
Nadien zijn we op de paddock een rondgang gaan doen om de veranderingen te bespreken. Mister moeial was er weer als de kippen bij en was niet bij ons weg te slaan. Een aaitje hier, een knuffeltje daar. Hij vond het echt geweldig :)) en dat voor het paard wat vroeger zo'n aso was! Verhuizing heeft 'm goed gedaan denk ik zo.
Ilona

Bericht door Ilona » do 31 mei 2012, 14:19

Castor is zooooo onschuldig... Oh nee wacht; hij KIJKT onschuldig :')
Hayco wordt volwassen?? ;)

Hier trouwens een plaatje van Castor zijn wond. Is foto van een kleine 2 weken geleden. En gemaakt net na het schoonmaken, dus iets bloederiger en opener dan voor het schoonmaken (lijkt zo nog heftiger).
Afbeelding

Vanmorgen met de verbandwissel was de plek eindelijk zo goed als droog en roze.
Wel wildvleesbobbels erin, maar niet zorgwekkend (nog).
Vandaag weer verbonden. Zaterdag nog een keer verschonen.
Mocht het er zaterdag nog steeds droog en zo roze uitzien als vandaag dan gaat er een ander zalfje op (meer tegen wildvleesgroei). En ziet het er maandag nog goed uit dan zalven en zonder verband!
Maandag staat hij al 3 weken in het verband!

Als iemand nog een gouden tip heeft om de vliegen ervandaan te houden zodra verband eraf gaat, let me know!

Dit was trouwens zijn buitenleven afgelopen tijd. Hij staat nu weer even in een ander stukje wei. Geen schuilstal meer, maar wel bomen om onder te schuilen en tegenaan te schuren ;)
M'n spekkie... O:)
Afbeelding

Ik vergeet steeds nieuwe foto's te maken van de wond. Hopelijk heb ik er zaterdag weer eens erg in!
Denk er steeds aan als ik het verband er al weer om heb zitten 8)7
Jilly

Bericht door Jilly » do 31 mei 2012, 14:41

Ik had helemaal over de foto's van Cindy gekeken :o
Ze ziet er echt super uit Janine! Knappe merrie is het. En liever een dood schaap dan een kameel die voor niks 5 meter in de lucht springt toch :P

Toch nog best een mooi plekje voor Castor, lekker in de schaduw. Tips tegen vliegen heb ik niet echt. Misschien zo'n anti-vliegenroller rond de wonde smeren? Helpt ook maar heel kort natuurlijk. Geen idee verder.

Broertje heeft gister weer op Hay gereden. Ik ben bijna gestikt van het lachen :x
Ouders kwamen kijken dus hij was opeens een heel stuk stoerder. Hij wilde meteen los rijden en ook draven. Vorige week moest ik nog mee rennen omdat Hay anders oostindisch doof en gevoelloos was, maar nu netjes meteen in draf en een hele ronde vol gehouden!
Broertje heeft nog wel veel last met balans en ritme in draf, hij wil zich nog teveel vastklemmen waardoor hij onbewust Hay harder laat gaan. Die deed dan een paar passen galop een geïrriteerde mini-bokjes van wel 10 cm hoog. Echt heel grappig :))
Broertje loste het al veel minder paniekerig op en was nadien super trots op zijn eerste galop haha

Ik ga daar nog veel lol mee beleven denk ik zo :D
Viv

Bericht door Viv » do 31 mei 2012, 17:00

Ai dat is idd een naar plekje Iloon. En die bobbels gaan nog weg hoor, zie je straks niks meer van.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » do 31 mei 2012, 18:46

Ik wil ook zo'n broertje Jilly :D
Broertje zit er hier alleen niet meer in gok ik zo. Heb zelf maar een kind gemaakt :P

Plekje bij het stalletje is een prima plek inderdaad. Alleen was net een beetje jammer dat pas later op de middag de schaduw daar komt. Overdag wel altijd net een strookje schaduw in het stalletje. Dus wel iets, maar met die hitte niet ideaal. Maarja, je moet toch wat. Andere optie was helemaal op stal, dan was dit beter.
Nu is het niet meer zo heet gelukkig.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » do 31 mei 2012, 19:40

Jilly schreef:Ik had helemaal over de foto's van Cindy gekeken :o
Ze ziet er echt super uit Janine! Knappe merrie is het. En liever een dood schaap dan een kameel die voor niks 5 meter in de lucht springt toch :P
Dat laatste doet ze ook wel hoor 8)7 :=
Tijdje geleden is ze met peter op haar rug nog een gat in de lucht gesprongen en liep daarna gewoon verder :+

Dank jullie voor het compliment, Cindy is zeker goed uit haar wintervachtje gekomen :j
Valt me nog niks tegen :D

Ilona; da's nog een best plekje zeg :o
Fijn dat hij nu een lekker plekje in de schaduw heeft.

Jilly; leuk dat je broertje zo'n lol heeft met het rijden :D en jullie ook :P
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 01 jun 2012, 09:14

Nare plek Ilona, hopelijk komt het helemaal goed. Het zit Castor (en daardoor jou ook) niet echt mee de laatste tijd. Laat dit maar het laatste niet leuke zijn voor hem en jou.

Leuk Jilly dat je broertje op Hay rijdt en er zo'n plezier aan heeft.

Afgelopen week Celoon weer 2x los gelongeerd in de grote bak. Ondanks dat hij alle kanten op kan vliegen, er is tenslotte ruimte genoeg om dat te doen in een niet afgezette bak, bleef hij keurig zijn voltes om mij heen draaien de schat.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » vr 01 jun 2012, 09:34

Celoon ook weer aan de bak! Ga je hem weer oppakken voor de kar ook?

Hay was in het begin met longeren (zelfs mét lijn) een ongeleid projectiel dat alle kanten opging hihi, maar sinds ik me wat meer ben gaan verdiepen in mijn lichaamstaal gaat het zelfs los eigenlijk best netjes. Het is alleen handiger om dat op een kleiner stuk te doen, maar heb niks om de bak in 2 te delen. Lastig...
Wat Hay de laatste keren wel had is dat hij kleine signalen gewoon negeert en als ik dan wat 'grotere' signalen geef ontploft hij ineens. Dan wordt hij echt boos haha
Moet eigenlijk weer meer gaan oefenen daarmee dat hij weer fijner aan de hulpen komt. Maar buitenrijden is nu zoveel aanlokkelijker he :P
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » vr 01 jun 2012, 10:09

inge, die nieuwe partner van corner ziet er wel heeel knap uit! zo'n zwarte schoonheid.

nien: bij ons lopen ze er keihard voor weg, van zo'n bal (kan ook liggen aan dat we er altijd mee naar hun smijten := )

viv, gelukkig dat kdies zich van zijn beste kant liet zien, zal zichzelf ook wel erg stoer gevonden hebben :P

mieske, ook geen ervaring met hengstige merries hier, misschien toch kijken voor een andere weide partner? al is het voor even.

Jilly, Hayco had het wel naar zijn zin, duidelijk een deel van de familie :D

Ilona, ziet er idd wel proper uit, geen tips tegen vliegen jammer genoeg. hopelijk blijft dat wild vlees beperkt, niet zo'n fijn gedoe.

Gisteren de paarden verhuist naar hun zomer stekkie aan de zee. Moesten daar nog even op stal omdat de wei nog niet was afgezet. Dus heb ze niet kunnen zien rondhuppelen.
Het paard van mijn pa, de criollo, wou jammer genoeg niet op de trailer. In de avond nog maar eens geprobeerd.

We hebben een paar dagen geleden een bloed onderzoek laten doen voor hem, en het resultaat was niet goed.
Hij heeft Cushing. Arm beest. Maar ik ben wel blij dat we het nu weten. Hij is de voorbije 3jaar zo angstig en moeilijk geworden terwijl hij normaal heel rustig en zelfverzekerd is. Gaan proberen met medicatie te redden wat er te redden valt. Maar vrees dat er ooit een spuitje van komt, want fijn is het niet dat hij zoveel gestrest rondloopt.

iemand ervaring hiermee toevallig?
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Plaats reactie