Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Viv

Re: Pret voor 10, de Ctjes worden 6 in deel 13!

Bericht door Viv » zo 20 mei 2012, 05:02

Ja we gaan hier als de brandweer Aria, heerlijk om zo'n periode te hebben na alle ellende.

Gefeliciteerd Clau!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 20 mei 2012, 13:59

Welkom hier Mieske! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en ook meteen met haar verjaardag!

Caylinn ook officieel een 6-jarige nu. Gefeliciteerd!

Oh Ilona wat balen van Castor... Had net vluchtig een foto op FB gezien. Ziet er een lastige wond uit. Hopelijk komt het helemaal goed!

Ik ben net terug van een heerlijk lui en zonnig weekje Rhodos. Ik zou zo terugwillen, maar stiekem toch ook wel blij dat we weer thuis zijn. Beestjes worden toch erg gemist dan!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Viv

Bericht door Viv » ma 21 mei 2012, 04:39

Joepie nu is Cadiz ook officieel 6 *o/* *o/* *o/* *o/*

Gister alvast mooie mega box met buitenluik voor zn verjaardag gekregen :D
Vanavond lekker boshupsen.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » ma 21 mei 2012, 11:07

Celoon moet nog wachten tot 5 juli voordat hij 6 jaar wordt. Hij was een latertje in het jaar.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
mieske

Bericht door mieske » ma 21 mei 2012, 12:53

Gefeliciteerd met de jarigen *o/*

Vandaag heb ik een hyper Cajra onder het zadel gehad.. Wat kan zij dribbelen en drammen zeg :')
De paarden zijn vanacht naar binnen gegaan uit voorzorg met het onweer wat voorspelt was..
Madam was het er niet mee eens dat de rest nog binnen stond terwijl zij moest werken :+
Tuttebol dat ze is..

Ik heb gezinsuitbreiding gehad vorige week vrijdag.. 3 baby caviaatjes.. Echt zo mega schattig hihi :))
Mocht iemand interesse hebben haha :P
Ilona

Bericht door Ilona » ma 21 mei 2012, 13:31

Gefeliciteerd nog met de jarige C'tjes!

Lekker zo'n weekje Jilly! Maar idd toch ook altijd weer fijn om thuis te komen :)

Castor heeft vandaag weer bezoek gehad van de DA. Wond weer schoongemaakt en opnieuw verbonden. Woensdag komt ze weer (5de keer :0 )... Wond is nog niet droog en geheel schoon. Gaat wel de goede kant op. Als het er woensdag beter uitziet kan ik daarna zelf de wond gaan verzorgen.
Hij kan gelukkig wel buiten staan nu. Heb bij de schuilstal in de wei een stukje afgezet (zeg ter grootte van 2,5 stal) waar hij dus in het stalletje kan, maar ook nog een stukje daarbuiten heeft. Samen met een hooiruif moet hij zijn dagen zo maar slijten.
Zijn weidegenootjes kunnen nu niet bij hem, maar staan in de wei aangrenzend aan die van Castor.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » di 22 mei 2012, 04:22

Owwwwww Mieske, het is dat ik over 4 weken 2 jonge poesjes krijg anders had ik het wel geweten. Caviaatjes zijn zooooo leuk.

Iloon hoe lang hoet hij nog apart? Beenwonden genezen langzaam kan ik je zeggen. Ben met die van Cadiz toen ook paar weken bezig geweest. Beterschapjes voor Casje.
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » di 22 mei 2012, 06:24

Geen idee Viv. Ligt eraan hoe snel de boel dicht gaat en hij het weer een beetje veilig kan belasten zonder dat de wond weer open gaat denk ik.
Hij kan nogal 'beweeglijk' zijn met Enzo samen in de wei ;) dus ik denk dat hij nog wel even apart staat.
Over het draad kunnen ze wel bij elkaar en ze zien elkaar heel de dag. Het is even niet anders. Ben allang blij dat hij uit zijn binnen stal kan en toch een soort van 'buiten op de wei' staat...
Hij kan dan even niet lekker kriebelen met zijn soortgenootjes, maar voor de kriebels gebruikt hij nu zijn hooiruif en stal ;)
Jilly

Bericht door Jilly » di 22 mei 2012, 06:39

Hij had het zeker slechter kunnen treffen met z'n tijdelijk stekje! Hopelijk geneest de wond gauw...

Hier is zondag de zadelmaker geweest. Zadel is mee voor wat aanpassingen en kreeg het advies om toch een osteo te laten komen omdat het zadel wat scheef zakte en hij daardoor aan één kant wat strak was.
Gisterenmiddag naar de osteo gebeld en 's avonds waren ze er al :)) service van de buren noemen ze dat!

Zou nu weer helemaal in orde moeten zijn. Gisteren nog een klein rondje buiten geweest, moest hem goed laten doorstappen. Dat nog een paar dagen herhalen en eind van de week hopelijk weer lekker rijden.
En zadelgedoe mag ook gedaan zijn vind ik :P
Viv

Bericht door Viv » wo 23 mei 2012, 03:28

Scheefzakkende zadels, praat me er niet van. Blij dat ik van die ellende af ben. Vandeweek zelfs tijdens een buitenritje even af moeten stappen omdat hij zn tong over het bit had gewerkt. Maarja geen opstapje dus maar weer eens old skoel opgestapt, wauw zeg, mn zadel bleef gewoon liggen!

Verder twijfel ik heel erg over zn nieuwe box. Heb niet het idee dat hij deze box leuker vind, verre van dat zelfs. Denk dat hij de gezelligheid mist en het neuzen met zn overbuuf van het andere stalletje. Kijk het nog een weekje aan en anders gaat hij gewoon weer in zn oude box. Dan maar kleiner boxje en geen raam, paard moet het naar zn zin hebben en niet ik.
Afbeelding
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » wo 23 mei 2012, 06:42

Welkom Mieske met Cayra,je had me toen nog via bokt ge-pb't :D

Jilly die net terug is van rhodos, lekker weer gehad?

Ilona; hoe is het nu met castor?

Alle c-tjes die jarig zijn geweest;gefeliciteerd!

Cindy is 19 mei ook 6 geworden *o/* en weer was ik op vakantie :oo
Volgend jaar niet,dan is London2Brighton 2 juni dus kan ik eindelijk haar verjaardag vieren := :P
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
mieske

Bericht door mieske » wo 23 mei 2012, 06:52

Thnx, geen idee dat ik je op bokt heb ge-pb't.. Kan best haha :D

Daar ben ik het mee eens Viv, je paardje moet zich lekker voelen in z'n box :j

Scheefzakkende zadels is idd een crime := Mijn zadel ligt als een huis :))

Sterkte met Castor, gaat het nu al beter ?

Gisterenavond met Cajra voor het eerst bij mij alleen onder het zalde van het erf afgeweest.. Klein ritje buiten om gemaakt.
Ik vond het zo knap van haar dat ze zonder een ander paard het erf af ging.. Heb wel eens anders mee gemaakt helaas :Y)
Als ze iets spannend vond, dan stopte ze of stapte wat op zij.. Ik ben wel heel trots op haar hihi :D

Haar weidemaatje, van groter dan 1.80 :+ , die wil iedere keer met haar mee het land uit :+ Vorige keer denderde hij zowat over mij heen..
Nu heb ik een truukje uitgevonden haha.
Ik doe het stroomdraad zo omhoog dat Cajra er onder door past en zo de bak ik kan lopen en dan blijft meneer mooi in de wei omdat hij er bij lange na niet onder door past :')
Ilona

Bericht door Ilona » wo 23 mei 2012, 18:05

Haha ja dat is wel handig zo met het draad! Zo lastig als andere paarden mee de weide uit willen glippen!

Castor zijn been zag er vandaag opeens een stuk beter uit!
Het geheel was opeens mooier roze.
Vanaf nu mag ik zelf elke 2dagen het verband gaan wisselen. Ook leuk.. Nog nooit zelf omgedaan..maar gaat vast wel lukken. Oefening baart kunst toch?!
Moet eerst honingzalf op gaasjes, daar van dat wattenspul-verband overheen en dan verband erom... Ja ja en ik heb maar 2 handen die en alles op z'n plek moeten houden en de verbanden erom moeten wikkelen.
Oh ja en Castor moet stil blijven staan anders wordt de uitdaging nog wat groter :P
Het mag niet te strak (afknellen) en niet te los (afzakken)... Dussss...
Maar als ik een paar weken verder ben heb ik het vast onder de knie :D

Mocht het er naar uitzien dat wildvlees harder gaat dan de goede huid dan moet de DA weer komen om het weg te snijden.
Ben benieuwd!

Wel apart trouwens; Castor staat nu alleen op hooi... En toch is hij dik en heeft nog een harde manenkam... Eergisteren op minder hooi gezet.
Gisteren had hij er nog amper van gegeten (verwend peerd), maar vandaag was de ruif toch wel leeg :P
Hij beweegt ook amper natuurlijk, maar toch vreemd dat hij zo'n harde manenkam van hooi krijgt..
Viv

Bericht door Viv » do 24 mei 2012, 04:43

Komt helemaal goed met die wond, honingzalf doet wonderen.
Afbeelding
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » do 24 mei 2012, 07:07

mieske, grote partner zo in de wei, lijkt me niet simpel. Wel goed opgelost, wie niet sterk is moet slim zijn en gebruik maken van de kleinheid van een fjord :D

Ilona, heeft hij de honingzalf nog niet opgegeten :P Gelukkig gaat het beter en eet hij goed, toch ook heel belangrijk zeker voor een fjord.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Ilona

Bericht door Ilona » do 24 mei 2012, 09:39

Castor eet ongeveer alles wat ik hem voorhoud.. Wel handig soms hoor!
Met bijvoorbeeld Metacam (pijnstiller/ontstekingsremmer) of een wormkuur moet ik vooral zorgen dat ik de spuit goed vasthoud, anders gaat die ook mee naar binnen :P
Claudje

Bericht door Claudje » do 24 mei 2012, 15:03

Janine en Viv, ook nog gefeliciteerd met jullie C'tjes :))

Ik mis de mijne wel...geen idee wanneer ze weer terug is! Gelukkig maakt F'je hier heel veel goed :D
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
ing-1970

Bericht door ing-1970 » vr 25 mei 2012, 17:10

Corner heeft een vriendinnetje.
Dhr van Wijlhuizen had een leuk paard te koop staan fries kruising haflinger 5 jaar

Mijn bij rijd jongen wilde zelf graag een paard,en was zoekende,zodoende ik hem op de merrie wees.

Diertje kan alleen nog niks maar is wel volledig handmak.
straks volgen foto,s
Corner is helemaal in de wolken met dit nieuwe speelgoed _O-
Afbeelding
Ilona

Bericht door Ilona » vr 25 mei 2012, 18:48

Gelukkig heb je F'je nog Claudia! Anders was het helemaal vreemd geweest zonder Keetje denk ik.

Moet jij nu een nieuwe bijrijder gaan zoeken Inge? ;)

Vandaag Castor zijn been voor het eerst zelf verbonden! Viel niet tegen. Morgen eens zien of het nog op z'n plaats hangt, maar heb er een goed gevoel over :P
2 bultjes wildgroei in de wond die niet harder moeten gaan groeien nu, dus ff in de gaten houden. Maar zag er verder wel oke uit.
Jilly

Bericht door Jilly » vr 25 mei 2012, 19:29

Ilona is binnenkort een handige paardenverpleegster :D

Ik heb morgen m'n zadel terug, hopelijk is het nu goed! Maandag staat er in ieder geval nog eens een stevige groepsrit op de planning met nadien een BBQ. Heerlijk zo'n lang weekend!
Plaats reactie