1e Hypo Overleefd
- nadinefjorden
1e Hypo Overleefd
Wat een dag
Gisteren was het heerlijk warm, nergens last van want ik heb een lekkere airco in mijn auto en dus de gehele dag een lekkere termparatuur.
Om 17 uur kwam ik op stal aan, bloedje heet natuurlijk en voelde al dat mijn suiker wat laag was dus ik trok mijn flesje limo open en had hem voor de helft leeggedronken.
Ik was als een speer naar stal gesjeest want fayah mocht vandaag voor het eerst op het aparte weitje en was zo blij voor haar dat ik alles snel snel wilde doen.
De weide is een kleine 6 min lopen en een stuk in de schaduw en het laatste stuk in de brandende zon.
Fayah dolenthousiast naast me en moest haar ook af en toe flink terughalen zo enthousiast wast ze dus dat koste me wat meer energie en ook om haar tempo bij te houden.
Ik was eigenwijs geweest want had achteraf dus beter de limonade kunnen laten inwerken en dan pas naar de wei te gaan.
Onderweg voelde ik me slapper worden dus ik dacht ik drink het hele flesje wel leeg, dus onder het loopje door hele flesje opgedronken.
Toen ik er bijna was dacht ik nog kom op nadien nog een klein stukje dat red je wel, maar ik raakte in paniek omdat ik me steeds slechter voelde, zweten, trillen, honger
Ik ben omgedraaid en wilde eerst fayah gewoon loslaten maar ja die zou dan als een idioot over het veld gaan rennen dus voglehouden en vastgehouden.
Flesje limonade aan de kant gegooid hek opengelaten en snel terug en aangebeld bij de staleigenaar
"suiker" was het enige wat ik kon uitbrengen alles schudde en trilde
Suikerpot geplunderd en toen werd ik na enkele minuten eindelijk rustig en begon ik me weer normaal te voelen
Ik heb deze week een verdubbeling medicijnen gehad maar met deze warmte is dat dus best heftig en daar moet ik nog aan wennen hoe ik daar mee om moet gaan
Fayah was zo lief, staat ze in een voortuin met een enge groene tuinslang een grote nepkoe in de tuin en nog allemaal enge dingen en ze bleef echt keurig stokstijf stilstaan, eventjes op adem komen en op een rustig tempo fayah naar haar welverdiende weide gebracht heerlijk paard
Na een uurtje kwam ze zonder mokken op me afgerend en ging weer mee naar binnen.
Ben heel erg geschrokken maar ben blij dat ik het nu heb meegemaakt, weer een les voor de volgende
Gisteren was het heerlijk warm, nergens last van want ik heb een lekkere airco in mijn auto en dus de gehele dag een lekkere termparatuur.
Om 17 uur kwam ik op stal aan, bloedje heet natuurlijk en voelde al dat mijn suiker wat laag was dus ik trok mijn flesje limo open en had hem voor de helft leeggedronken.
Ik was als een speer naar stal gesjeest want fayah mocht vandaag voor het eerst op het aparte weitje en was zo blij voor haar dat ik alles snel snel wilde doen.
De weide is een kleine 6 min lopen en een stuk in de schaduw en het laatste stuk in de brandende zon.
Fayah dolenthousiast naast me en moest haar ook af en toe flink terughalen zo enthousiast wast ze dus dat koste me wat meer energie en ook om haar tempo bij te houden.
Ik was eigenwijs geweest want had achteraf dus beter de limonade kunnen laten inwerken en dan pas naar de wei te gaan.
Onderweg voelde ik me slapper worden dus ik dacht ik drink het hele flesje wel leeg, dus onder het loopje door hele flesje opgedronken.
Toen ik er bijna was dacht ik nog kom op nadien nog een klein stukje dat red je wel, maar ik raakte in paniek omdat ik me steeds slechter voelde, zweten, trillen, honger
Ik ben omgedraaid en wilde eerst fayah gewoon loslaten maar ja die zou dan als een idioot over het veld gaan rennen dus voglehouden en vastgehouden.
Flesje limonade aan de kant gegooid hek opengelaten en snel terug en aangebeld bij de staleigenaar
"suiker" was het enige wat ik kon uitbrengen alles schudde en trilde
Suikerpot geplunderd en toen werd ik na enkele minuten eindelijk rustig en begon ik me weer normaal te voelen
Ik heb deze week een verdubbeling medicijnen gehad maar met deze warmte is dat dus best heftig en daar moet ik nog aan wennen hoe ik daar mee om moet gaan
Fayah was zo lief, staat ze in een voortuin met een enge groene tuinslang een grote nepkoe in de tuin en nog allemaal enge dingen en ze bleef echt keurig stokstijf stilstaan, eventjes op adem komen en op een rustig tempo fayah naar haar welverdiende weide gebracht heerlijk paard
Na een uurtje kwam ze zonder mokken op me afgerend en ging weer mee naar binnen.
Ben heel erg geschrokken maar ben blij dat ik het nu heb meegemaakt, weer een les voor de volgende
Re: 1e Hypo Overleefd
ja, daar leer je van. Wel erg vervelend om mee te maken
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Zo, heftig. Dat lijkt me heel rot en indrukwekkend om mee te maken. Kijk je wel uit met autorijden enzo nu je nog moet wennen aan de nieuwe medicatie?
Dat is naar zeg! Wat ging je er goed mee om. Ik heb wel eens gehad dat iemand een hypo kreeg toen ik met een groep aan het wandelen was (ik gids af en toe vleermuis-excursies). Die man werd eerst helemaal warrig en vreemd, en toen ook trillen en slap. Zijn dochtertje (10 jaar) herkende het en wist er gelukkig mee om te gaan. Sindsdien heb ik altijd een half rolletje dextro-energy bij me.
Fijn dat Fayah niet in paniek raakte.
Fijn dat Fayah niet in paniek raakte.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Bah wat eng zeg. Vervelend dat te moeten meemaken. Heel naar maar dit helpt je misschien wel de signalen van een hypo de volgende keer eerder te herkennen en hopelijk kun je dan op tijd maatregelen nemen
.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
- nadinefjorden
Ik had de signalen wel herkend en ook actie op ondernomen, moest alleen eventjes 5 minuutjes gaan zitten om het zijn werk te laten doen, dit gebeurt me geen tweede keer
Ik voel het gelukkig goed aan als ik te laag zit maar raakte ook erg in paniek en dat werkt dan nog eens extra tegen
wilde bijna OP fayah klimmen zo wanhopig was ik
Ik voel het gelukkig goed aan als ik te laag zit maar raakte ook erg in paniek en dat werkt dan nog eens extra tegen
wilde bijna OP fayah klimmen zo wanhopig was ik
Jeetje dat is schrikken gelukkig ben je er goed mee om gegaan wel op jezelf passen he volgende keer gebeurd het misschien onder weg waar niemand is.
Misschien is druivensuiker een idee om bij je te hebben.
Misschien is druivensuiker een idee om bij je te hebben.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ik weet hoe je je voelde, ben zelf ook diabeet en spuit insuline. Soms wil je op de gekste tijden naar stal maar ...denk aan de etenstijden! Als ik dan toch ga neem ik altijd wel iets mee, brood enz. Zeker om 17.00 uur, na een dag werken, is het verradelijk om nog snel iets te gaan doen merk ik zelf.
Hilda & Vera & Floyd
Wil je een regenboog, dan zul je de regen voor lief moeten nemen

Wil je een regenboog, dan zul je de regen voor lief moeten nemen
Op tijd eten is toch wel heel erg belangrijk, mijn man heeft ook diabetes en gunt zich soms ook geen tijd om te eten als hij ergens mee bezig is die moet ik ook af en toe terugfluiten
. Luister goed naar je lichaam en eet optijd en genoeg 

de 3 R-en in acht houden he Nadine, Rust Regelmaat en reinheid, ik zitm soms zo laag dat ik me niet meer realiseer wat ik doe, vreet dan echt alles op binnen handbereik